Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6
Колеги мисля че ще му видя сметката на този форд вече, но за това ми е нужна помощ
Днес след месеци ровене и мислене мисля че открих проблема, само да кажа че с мултицета се специализирах, имам 3 мафа, 2 ламбда сонди, 2 тпс, 2 пцв клапан, темо датчици измерени и наред ... Но колата и на бензин и на газ не върви на газ 12-13-14 разход, всичко е проверено направено като по книга. Извън градско разхода е 11литра с леко каране до 100 км/ч , види ли бар изплезва езика.
Днес един колега от форума ми даде кабел фордиаг и програмата, направих диагностика и забелязах че ъгъла на предварение е зле, при 40 км/ч на 3-та скорост и подържане на тази скорост е 25 градуса мисля а при нормално подаване на газ пада на 5 градуса, проверих на всичките скорости.
След което реших да закача на бащата ескорта пак 1.6 зетек но той лети сравнение с моя и разхода е добър, при същите скорости, обороти и предавки ълъга на предварение пада до 16-17 градуса.
Аз си гледах свещите че са ми вечно черни и на газ и на бензин, а утре ако погледна на другия ескорт се обзалагам че са светли.
Знам че мафа определя ъгъла на запалване както и останалите датчици, но съм карал със всевъзможни комбинации на датчиците и резултата нулев.
Някой занимавал ли се е с такъв проблем до сега ? Дори някакви насоки да ми дадете пак е добре.
Утре ще пробвам със размянана мафове, ако не даде резултат и с размяна на компютрите, въпреки че мойта е с пластмасов колектор а другата е с алуминиев и е по различен стъпковия мотор.
Днес след месеци ровене и мислене мисля че открих проблема, само да кажа че с мултицета се специализирах, имам 3 мафа, 2 ламбда сонди, 2 тпс, 2 пцв клапан, темо датчици измерени и наред ... Но колата и на бензин и на газ не върви на газ 12-13-14 разход, всичко е проверено направено като по книга. Извън градско разхода е 11литра с леко каране до 100 км/ч , види ли бар изплезва езика.
Днес един колега от форума ми даде кабел фордиаг и програмата, направих диагностика и забелязах че ъгъла на предварение е зле, при 40 км/ч на 3-та скорост и подържане на тази скорост е 25 градуса мисля а при нормално подаване на газ пада на 5 градуса, проверих на всичките скорости.
След което реших да закача на бащата ескорта пак 1.6 зетек но той лети сравнение с моя и разхода е добър, при същите скорости, обороти и предавки ълъга на предварение пада до 16-17 градуса.
Аз си гледах свещите че са ми вечно черни и на газ и на бензин, а утре ако погледна на другия ескорт се обзалагам че са светли.
Знам че мафа определя ъгъла на запалване както и останалите датчици, но съм карал със всевъзможни комбинации на датчиците и резултата нулев.
Някой занимавал ли се е с такъв проблем до сега ? Дори някакви насоки да ми дадете пак е добре.
Утре ще пробвам със размянана мафове, ако не даде резултат и с размяна на компютрите, въпреки че мойта е с пластмасов колектор а другата е с алуминиев и е по различен стъпковия мотор.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 559
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6
Колега ако си с обикновена газова никои от датчиците не ти бърка разхода, а ъгъла на запалването не вярвам да го вдигне с 2-3 литра. Ако си инжекцион вече е друго.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6
като знам че от повече от година го чоплиш този ескорт и се въртиш около едно и също нещо, да мериш едни и същи неща не мислиш ли, че явно приемаш все за вярно нещо, което не е и се въртиш в омагьосан кръг?
не ми се рови из личните съобщения да ти кажа кога съм ти казал да изтръгнеш тази газова уредба, да запушиш всичко и да оправиш колектора, там дето беше лепено около дросела и тн
не ми се рови из личните съобщения да ти кажа кога съм ти казал да изтръгнеш тази газова уредба, да запушиш всичко и да оправиш колектора, там дето беше лепено около дросела и тн
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6
Напротив на газ си взизат всичките датчици освен ламбда сондата естествено ако има закачен ламбда симулатор.deathstorm написа:Колега ако си с обикновена газова никои от датчиците не ти бърка разхода, а ъгъла на запалването не вярвам да го вдигне с 2-3 литра. Ако си инжекцион вече е друго.
Значи газовата няма нищо общо с това което ти си мислиш и се бърках, няма и година от както въм го взел ескорта, и за това се бъркаш. Меря когато не е наред, меря защото искам да го намеря дори и в кръг да се въртя важното е да го поправя. Мислиш ли че не въм запушвал всичките неща като pcv - клапаната, вскуум за дегезатора, за климатика има един вакуум ( или е за рециркулация), нови уплътнение на колектора, на дросела, на стъпкови) какво ли не и резултата е никакъв освен малко да живне и естесвено да си дигне разхода със всие тези запушени неща, щом инженерите от форд са ги направили и смятам че все оща работят защо аз да се правя на селски майстор и да запушвам всичко де що има. Колите са еднакви и 2-те са на газ и сравнявам на диагностиката стойностите.opex написа:като знам че от повече от година го чоплиш този ескорт и се въртиш около едно и също нещо, да мериш едни и същи неща не мислиш ли, че явно приемаш все за вярно нещо, което не е и се въртиш в омагьосан кръг?
не ми се рови из личните съобщения да ти кажа кога съм ти казал да изтръгнеш тази газова уредба, да запушиш всичко и да оправиш колектора, там дето беше лепено около дросела и тн
Днес ако имам време ще направя клипове за да видите поне малко
И аз все още смятам че съм на прав път.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6
С тази разлика, че когато ти разяснявам, обяснявам и насочвам за нещата, които правя по моите фордове 1.6 и 1.8 и 2.0 и както и съм помагал на МНОГО други хора по същия начин - моите коли са наред, както и на другите, които са ме слушали, а при теб както си на прав път нещата не се получават.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6
Дали ЕКУ-то не си мисли, че му влиза повече въздух и оттам да обогатява сместа - свещите са черни, а разходът висок.
Или пък опитно да е установило, че с по-голям ъгъл се получава детонационно горене и оттам да връща аванса - например ако съвсем си "удушил" газовото, или плочката не е подходяща.
Я се закачи с компютъра и сравни на двете коли дали дава еднакви показания от MAF - на празен ход, на определени обороти и т.н.
Отчети и времената на инжекторите при тези режими на работа.
И рестартирай ЕКУ-то от време на време, че сигурно се адаптира към фалшивите показания на "емулатора" за ламбда-сонда.
Или пък опитно да е установило, че с по-голям ъгъл се получава детонационно горене и оттам да връща аванса - например ако съвсем си "удушил" газовото, или плочката не е подходяща.
Я се закачи с компютъра и сравни на двете коли дали дава еднакви показания от MAF - на празен ход, на определени обороти и т.н.
Отчети и времената на инжекторите при тези режими на работа.
И рестартирай ЕКУ-то от време на време, че сигурно се адаптира към фалшивите показания на "емулатора" за ламбда-сонда.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6
Не можах да сложа програма за да заснема всичко, но след като сложих друг маф ъгъла на изпреварване падне до 14 градуса след което сложих и друг тпс и пробвах да го настроя нещо си, ще видя резултата. Интересното е че от добре работещата кола на баща ми сложих мафа и ъгъла на изпреврване падаше до 8-9 градуса, с една дума нещо друго се бърка също, като на неговата пада до 14-15 градуса.
Пробвах и със запушени вакуми но показанията на мафа скочиха на 1,2 след като ги сложих на местата си стана на 0,6.
само един от 3-те мафа колата работи по добре и показва добри стоиности по отношение на изпреварването, защо пък и 2-та тпс да не са дефектирали въпреки че не отчита грешка, а на теста с тпс не разбирам кой знае какво но нищо нередно не ми се вижда.
Пробвах и със запушени вакуми но показанията на мафа скочиха на 1,2 след като ги сложих на местата си стана на 0,6.
само един от 3-те мафа колата работи по добре и показва добри стоиности по отношение на изпреварването, защо пък и 2-та тпс да не са дефектирали въпреки че не отчита грешка, а на теста с тпс не разбирам кой знае какво но нищо нередно не ми се вижда.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6
Не знам МАФ-а колко трябва да е.. А пробва ли да я караш със запушени вакууми?
Абе, между другото - нека някой да каже, защото аз не съм чел книжки за фордовия инжекцион и не знам какъв ти е теста на ТПС /какво виждаш на компютъра - ъгъл на отваряне, или напрежение или съпротивление на ТПС-а/, ама останах с впечатление, че фордовите TPS не се настройват, както на други коли (да ги въртиш спрямо дросел-клапата), ами ЕКУ-то си установява положението на потенциометъра адаптивно. Това не е лошо, даже спестява известен труд при монтажа, само дето до сега никой не е успял да му хване спатиите и ако търсим проблем започваме да се чудим - наред ли е или не.
Като предположим, че всеки потенциометър има някакви толеранси - на един при ъгъл на завъртане -едикакъвси- ще дава 900 ома, на друг 940 (примерно) - това не значи ли, че като сменяш ТПС, после трябва да рестартираш ЕКУ-то, за да започне веднага да го анализира и да се адаптира по него, а не да се мъчи с предишните адаптации да гадае какво пък сега станА.
Абе, между другото - нека някой да каже, защото аз не съм чел книжки за фордовия инжекцион и не знам какъв ти е теста на ТПС /какво виждаш на компютъра - ъгъл на отваряне, или напрежение или съпротивление на ТПС-а/, ама останах с впечатление, че фордовите TPS не се настройват, както на други коли (да ги въртиш спрямо дросел-клапата), ами ЕКУ-то си установява положението на потенциометъра адаптивно. Това не е лошо, даже спестява известен труд при монтажа, само дето до сега никой не е успял да му хване спатиите и ако търсим проблем започваме да се чудим - наред ли е или не.
Като предположим, че всеки потенциометър има някакви толеранси - на един при ъгъл на завъртане -едикакъвси- ще дава 900 ома, на друг 940 (примерно) - това не значи ли, че като сменяш ТПС, после трябва да рестартираш ЕКУ-то, за да започне веднага да го анализира и да се адаптира по него, а не да се мъчи с предишните адаптации да гадае какво пък сега станА.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6
Всъщност при запушване на вакуумите ми даде грешка в мафа и естествено след като ги сложих по местата им и изтрих грешката проблем няма. Е днес не се сетих да рестартирам еку-то при слагането на различните датчици въобще може би си прав
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6
Ей, ще ти направя накрая един тестер за ТПС-и - например от аудио-кабел ще пуснем звук - някаква mp3-ка към входа на аудио-усилвател. Ако волумето се регулира нормално, значи TPS-а работи. Ако пращи като на стар ВЕФ, значи прекъсва. Човешкото ухо няма грешка при улавяне дори на много кратки неща - затова самплинг рейта на мп3-ките е 44kHz. (за разлика от окото например, където мигане с 50 Hz е почти като постоянно светене).essex написа:а на теста с тпс не разбирам кой знае какво но нищо нередно не ми се вижда.
Само да знаеш, че датчикът - в случая потенциометър е свързан към захранване, маса и на средния извод излиза напрежение между тези двете. Ако мериш потенциометъра и е ок - дотук добре. После трябва да имаш разни куплунзи от моргата (че да не чоплиш жиците) да можеш да включиш един преходник между ЕКУ-то и TPS-a и да можеш на спокойствие да си гледаш(премериш) захранването наред ли е, колко и как се изменя сигналът. Може да се забучиш с карфици по кабелите, ама язък за изолацията - в дългосрочен план ще шмърка вода и има опасност кабелите да изгният. Та така - това евентуално ще ти покаже, че вероятно нещата са нормални откъм датчика. Друг е въпросът и какво точно ще види ЕКУ-то. Например ако масата между ЕКУ-то и датчика е откачена, то ще пуска едни 5 волта (даже ти ще ги хващаш с мултицета между /захр.датчик/ и /--акумулатор/ като 5 волта), масата на датчика може например да виси на 1 волт над --шаси (масата все ще затваря отнякъде - през другите датчици, или пък не) съответно потенциометърът ще изкарва вместо 1 волт, 1.7,, До ЕКУ-то ще стигат 1.7, ама то ще си ги отчита спрямо неговата маса, която се предполага да е едно с масата на датчика, ама не е. И ще си мисли, например че дроселът е по-отворен щом му идват 1.7 волта и т.н. Затова най-показателно е ако имаш и диагностичен софтуер, за да разбереш какво точно вижда ЕКУ-то като положение на този датчик.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6
Нали това правих тези дни с лаптоп и фордиаг. Даже за сравнение гледах и бащата ескорта, ламбда сондата му е отишла, температурния датчик за въздуха показва към 70 градуса и колата пак не е зле от към вървеж и разход. При мойта всичко изглежда перфектно, ама не е
Ще погледна дали свещите са светли днес, това според мен е добър показател защото не може да са черни дори и на газ !
Ще погледна дали свещите са светли днес, това според мен е добър показател защото не може да са черни дори и на газ !
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
- Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6
Тази кола зацепена ли е правилно?
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6
Едно от първите неща които гледах беше ангренажното зацепване
Свещите пак са тъмни вече почвам да се отказвам. Мисля че темата е за изтриване разбрах че мафа мени ъгъла на запалване ( поне той най-много влиае) пък друго няма какво да кажа.
Свещите пак са тъмни вече почвам да се отказвам. Мисля че темата е за изтриване разбрах че мафа мени ъгъла на запалване ( поне той най-много влиае) пък друго няма какво да кажа.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6
Не влияе мафа най-много. Разбери, че това е система и при това много динамична. Ъгъла на запалване зависи и от ECT и от TPS, като последния има най-много влияние в определен времеви момент, че с него най-много си играе крака. След него са останалите. Имаш на диагностиката engine load - ей това иска промяна в ъгъла на запалване. А то се смята по почти всички сензори.
Виждаш ли, за това говоря. Все около този маф се въртиш, а сега си се вторачил в този ъгъл на запалване и се въртиш около двете без да гледаш цялата система и без да разбереш как действа. Да не кажеш, че ти се заяждам - не, казвам ти да не чоплиш само едно нещо.
Поне за хората, които четат кажи как я караш тази кола, само на бензин ли или и на газ, и черни свещи кога стават? Нищо не се разбира - ако е на газ никой не може да ти помогне, никой не знае как е настроена дори да казваш, че е "добре". А на бензин ако е, и на бензин като не работи нормално как на газ ще работи...
А, между другото с гледане на зацепването абсолютно нищо няма да видиш. Защото и мойта след като и сменяха водна помпа беше зацепена "правилно по белезите" и се режеше и вървеше много до прекъсвач, ама харчеше 2л на горе и като му я закарах на @fordmaniac да я прегледа - /цитирам/ 'единия вал горе-долу на мястото си, другия още малко и ще удря клапаните в буталата'.
Виждаш ли, за това говоря. Все около този маф се въртиш, а сега си се вторачил в този ъгъл на запалване и се въртиш около двете без да гледаш цялата система и без да разбереш как действа. Да не кажеш, че ти се заяждам - не, казвам ти да не чоплиш само едно нещо.
Поне за хората, които четат кажи как я караш тази кола, само на бензин ли или и на газ, и черни свещи кога стават? Нищо не се разбира - ако е на газ никой не може да ти помогне, никой не знае как е настроена дори да казваш, че е "добре". А на бензин ако е, и на бензин като не работи нормално как на газ ще работи...
А, между другото с гледане на зацепването абсолютно нищо няма да видиш. Защото и мойта след като и сменяха водна помпа беше зацепена "правилно по белезите" и се режеше и вървеше много до прекъсвач, ама харчеше 2л на горе и като му я закарах на @fordmaniac да я прегледа - /цитирам/ 'единия вал горе-долу на мястото си, другия още малко и ще удря клапаните в буталата'.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6
Да естествено зависи от ест и тпс, но аз слагах 3 различни мафа и следях точно ъгъла на запалване ( предварението), само да кажа че при ескорт 1.6 цвх инжекцион е с мап и там вече мапа взима вакум от смукателния колектор точно както делкото нали така ? е на този инжекциона на зетека мапа е заменен с маф . Щех да кажа че ест е само за гориво-въздушната смес и оборотите на студен мотор, но се сетих че стария ми орион карбуратор с електронно запалване и към комутатора бяха вързани датчиците за температурата на въздуха и антифриза значи и тук те влизат.
Значи да за момента съм се втурачил в ъгъла на запалване, защото е някакъв знак от къде поне да почна.
Интересното е че с 2 от мафовете сутрин на студен мотор паля на бензин и гасне и глъхне, или много бензин или малко , но ми се струва че е малко защото щом при помпам спирачката и оборотите падат на 500. С мафа дето дава малък ъгъл на запалване не гасне, не глъхне, работи добре но на гз няма мощност.
Сложих единия маф с който дава добри показатели, на 900 оборота 0,5 волта мисля че беше. И днес сутринта запалих, еми глъхне, след което откачих ест и пак запалих еми няма проблем. Интересното е че не помня стойностите колко точно бяха но показваха нещо от типа на 40-50 градуса а може би беше 10-тина по моя преценка. Ест за антифриза го сменях с чисто нов, но най евтиния, мисля че е на вернет, за няма и година да се скапе чудно.
Колата се пали на бензин сутрин , работи около 1-2 минути и прехвърлям на газ, еми свещите дори и след 100 км извънградско каране са тъмни. Свещите са на ФоМоКо нови, естествено карам предимно на газ.
Значи това което гледах е разпределителните валове на белега със шпонка застопорени и след това белега на коляновия вал на белег, може и по точен начин да има но не го знам. Разбирам че искаш да ми помогнеш. Като взех колата смених тампоните на носачите с нови, но скапани, след 6000 км предните дето са малки бяха скъсани до толкова че колата на дъжд просто беше непредвидима, в завой, по неравности колелата си завиват сами. Сложих лемфьордер. Знам че от лоша сходимост на колелата разхода също може да е голям, по леко движи сега
За теста на тпс и на мафа гледах че стойностите растят с покачване на оборотите, много бавно натискам педала на газта от 900 до 5000 оборота и няма никакви падове или задържания. Ламбда сондата работи добре за сега. Само че на adaptation map ми излизаше някаква грешка в програма и я изключваше.
Значи да за момента съм се втурачил в ъгъла на запалване, защото е някакъв знак от къде поне да почна.
Интересното е че с 2 от мафовете сутрин на студен мотор паля на бензин и гасне и глъхне, или много бензин или малко , но ми се струва че е малко защото щом при помпам спирачката и оборотите падат на 500. С мафа дето дава малък ъгъл на запалване не гасне, не глъхне, работи добре но на гз няма мощност.
Сложих единия маф с който дава добри показатели, на 900 оборота 0,5 волта мисля че беше. И днес сутринта запалих, еми глъхне, след което откачих ест и пак запалих еми няма проблем. Интересното е че не помня стойностите колко точно бяха но показваха нещо от типа на 40-50 градуса а може би беше 10-тина по моя преценка. Ест за антифриза го сменях с чисто нов, но най евтиния, мисля че е на вернет, за няма и година да се скапе чудно.
Колата се пали на бензин сутрин , работи около 1-2 минути и прехвърлям на газ, еми свещите дори и след 100 км извънградско каране са тъмни. Свещите са на ФоМоКо нови, естествено карам предимно на газ.
Значи това което гледах е разпределителните валове на белега със шпонка застопорени и след това белега на коляновия вал на белег, може и по точен начин да има но не го знам. Разбирам че искаш да ми помогнеш. Като взех колата смених тампоните на носачите с нови, но скапани, след 6000 км предните дето са малки бяха скъсани до толкова че колата на дъжд просто беше непредвидима, в завой, по неравности колелата си завиват сами. Сложих лемфьордер. Знам че от лоша сходимост на колелата разхода също може да е голям, по леко движи сега
За теста на тпс и на мафа гледах че стойностите растят с покачване на оборотите, много бавно натискам педала на газта от 900 до 5000 оборота и няма никакви падове или задържания. Ламбда сондата работи добре за сега. Само че на adaptation map ми излизаше някаква грешка в програма и я изключваше.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6
ще дадеш ли кодовете на дебитомерите ти - 96FB-12B579-BA?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6
Да но по-късно защото не са всичките при мен. Тази сутрин приверих че температурата е около 15 градуса, премерих ест, за въздуха беше 34 к ома а за антифриза 41 к ома. Запалих на бензин и след няколко секунди колата започна с магариите, натискам педала на газта и пропадат без да се форсират, еми откачих 2-та датчика и без никакво замисляне се форсира.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6
В момента имам 4 мафа и 4-тия го взех от идентичен ескорт на моя, номера на моя маф е 96FB-12B579-BA AFH50-17 същия номер и е 4-ти ямаф, сложих го сутринта и запалих на бензин е пак глъхне и не може да се форсира, разкачих буксите на температурните датчици и нещата заспаха както при другите мафове с малка разлика при единия, естествено вече те нямат вина, друг е виновника много интересно като температурните датчици ми дават що годе добри стойности , на момента ги премерих.
Другите 2 мафа са с номера 96BB-12B579-BA AFH60-02A (този мисля че не е от ескорт), 92FB-12B579-BA AFH88-07A (а този е)
Другите 2 мафа са с номера 96BB-12B579-BA AFH60-02A (този мисля че не е от ескорт), 92FB-12B579-BA AFH88-07A (а този е)
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6
96FB-12B579-BA е твоя дебитомер. Останалите не ги ползвай. Алуминиевото тяло на което се хваща дебитомера трябва да е широко отпред с решетка (не че е задължителна решетката) и по-тясно отзад където е тръбата към колектора. Вържи всичко и направи един клип на диагностиката ако ще с телефон като работи колата на място.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ъгъл на изпреварване на запалването на зетек 1.6
Значи мойто тяло е това http://www.google.bg/imgres?imgurl=http ... 20&ndsp=26 а не това http://www.google.bg/imgres?imgurl=http ... 46&ndsp=27 което има решетка отвътре, до 96 година включително е с второто тяло. Топла, студена има ли значение ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта