Впечатления от ходовата част на Фокус МК1

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
hristov008
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 31 юли 2014, 09:41
Модел на автомобила: ford focus estate 1.6 ztec 2000
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Впечатления от ходовата част на Фокус МК1

Мнение от hristov008 » 29 май 2015, 08:18

Колеги, предлагам в тази тема всеки да сподели впечатленията си от здравината на ходовата част на Форд Фокус. Как бихте я определили като цяло ( много здрава, слаба)? Скъпа ли е според вас поддръжката и ремонтите по ходовата част на вашите автомобили?

Eastbourne
потребител
потребител
Мнения: 901
Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
Status: Извън линия

Re: Впечатления от ходовата част на Фокус МК1

Мнение от Eastbourne » 29 май 2015, 09:28

Здрава, надеждна и не много скъпа. Едва ли някой ще каже нещо различно

Потребителски аватар
antipower
потребител
потребител
Мнения: 431
Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: Впечатления от ходовата част на Фокус МК1

Мнение от antipower » 29 май 2015, 11:25

От две години (20 000 км общо) карам Фокус МК1 и да чукна на дърво, не съм барал нищо по ходовата част.

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Впечатления от ходовата част на Фокус МК1

Мнение от Doin » 29 май 2015, 11:49

Страшно стабилна и безпроблемна! А когато се налага подмяна, частите са на съвсем прилични цени.

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Впечатления от ходовата част на Фокус МК1

Мнение от Miri4 » 29 май 2015, 15:21

Doin написа:Страшно стабилна и безпроблемна! А когато се налага подмяна, частите са на съвсем прилични цени.
Не съм много съгласен.Скоро се наложи да сменям долните рамена на задното окачване /80 лв/ но ми искаха 150 лв за работа защото няма развиване на болтовете. Само рязане. Да не говорим за цената на другите рамена от задното окачване.

Потребителски аватар
Besniq
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 21 дек 2012, 15:16
Модел на автомобила: фокус mk2.5 Duratec и W203 - C180 kompressor
Местоположение: Видин
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Впечатления от ходовата част на Фокус МК1

Мнение от Besniq » 29 май 2015, 20:08

Не съм имал кола с по здраво окачване !
[url=http://besniq30.snimka.bg/automobiles/ford-focus-mk1-1-8-tddi.802865.34892879][img]http://media.snimka.bg/s1/4324/034892879-thumb.jpg?r=0[/img][/url]

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Впечатления от ходовата част на Фокус МК1

Мнение от Doin » 29 май 2015, 20:57

Miri4 написа:... но ми искаха 150 лв за работа защото няма развиване на болтовете. Само рязане...
Колата ми колега, е с две години по-стара от твоята, но преди месец мина на реглаж на задница е не съм имал никакви проблеми, не дай Боже да се стига до рязане! Това, че си намерил майстори дето да ти искат майка си за ремонт не прави колата скъпа за поддръжка!

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Впечатления от ходовата част на Фокус МК1

Мнение от Miri4 » 31 май 2015, 15:23

Doin написа: Това, че си намерил майстори дето да ти искат майка си за ремонт не прави колата скъпа за поддръжка!
Колега обиколих поне 10 сервиза и това беше най-малката сума която ми искаха да сменят два малки носача.Накрая си купих едно "Зеге"
и си свърших сам работата. Наистина става само с рязане.Всичко е като заварено. Сега си имам инструмент и ми излезе 3 пъти по евтино и съм сигурен ,че съм го направил по-добре от ония мърлячи по сервизите. Това е по нашите сервизи.....

m-kata
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 08 май 2014, 14:43
Модел на автомобила: Ford Focus DNW 1.8 TDDI 2000 g.
Status: Извън линия

Re: Впечатления от ходовата част на Фокус МК1

Мнение от m-kata » 31 май 2015, 16:40

Наскоро и аз не успях да си развия болтовете на задните носачи и стигнах до сервиз. Взеха ми 40 лева за труд общо и за двете страни, като смениха тампоните, не целите носачи. Отделно аз им занесох тампоните, бях си ги приготвил предварително, но тези 150 лв. си звучат страшно...

Потребителски аватар
Lancer
потребител
потребител
Мнения: 366
Регистриран: 07 окт 2012, 06:06
Модел на автомобила: Ford Focus '99
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Впечатления от ходовата част на Фокус МК1

Мнение от Lancer » 31 май 2015, 20:59

Колега, напиши какви тампони си сменил и откъде ги намери, че ще е полезно за повечето колеги тук.
Сокол скитник

m-kata
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 08 май 2014, 14:43
Модел на автомобила: Ford Focus DNW 1.8 TDDI 2000 g.
Status: Извън линия

Re: Впечатления от ходовата част на Фокус МК1

Мнение от m-kata » 31 май 2015, 22:36

ОК, но нека да е утре, че сега съм на работа и от тел-а ми е криво да пиша.

Така, смениха ми тампоните на горен и долен носач, горна и долна напречна щанга, на задна ос, кой както му е по-лесно да ме разбере. Самите тампони открих тук:

http://quattro-bg.com/index.php?route=p ... ct_id=1865

http://quattro-bg.com/index.php?route=p ... ct_id=1866

Дано да съм бил полезен.

Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Впечатления от ходовата част на Фокус МК1

Мнение от paci » 01 юни 2015, 23:58

Когато купих Фиестата тя имаше кошмарно поведение в завои.
Налях солидна сума пари на неподходящо място за части и работа и колата се държеше все така ужасно.
Хвърляше опори, амортисьор нов замина ...
Както и да е :) Имал дал дето се вика :) Е после вече нямах и ми дойде акъла :D:
Намериха се подходящите хора и колата се оправи за малко пари.

На един колега сина му караше Фокус МК1 дизел.
Един ден разбрах, че го е продал. защото се е метнал с 40 в канафката и му казали, че Фордовете са си така.
Оплаквал се е от пътното поведение ама аре де ... майстори.
Момчето се уплашило и продало колата.

Та, зависи на какви майстори ще попаднеш!

Потребителски аватар
dragonn2
потребител
потребител
Мнения: 475
Регистриран: 10 ное 2014, 12:09
Модел на автомобила: 2001 Ford Focus 1.6 16v / 2007 Ford Fusion 1.6 16v / 2004 Toyota RAV4 D4D
Местоположение: sofia/samokov
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Впечатления от ходовата част на Фокус МК1

Мнение от dragonn2 » 02 юни 2015, 17:20

Е са ако говориме за родната действителност.... има калпави майстори, има лоши пътища, има пътища дето направо ги НЕМА и т.н. Требе да караш танк за да немаш проблем с окачването на 100%.
Фокуса от първа генерация е световно признан, че има здрава ходова част, добро поведение на пътя, стабилност и устойчивост. Теоретично всичко е възможно.
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
Lancer
потребител
потребител
Мнения: 366
Регистриран: 07 окт 2012, 06:06
Модел на автомобила: Ford Focus '99
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Впечатления от ходовата част на Фокус МК1

Мнение от Lancer » 10 юни 2015, 21:06

m-kata написа:ОК, но нека да е утре, че сега съм на работа и от тел-а ми е криво да пиша.

Така, смениха ми тампоните на горен и долен носач, горна и долна напречна щанга, на задна ос, кой както му е по-лесно да ме разбере. Самите тампони открих тук:

http://quattro-bg.com/index.php?route=p ... ct_id=1865

http://quattro-bg.com/index.php?route=p ... ct_id=1866

Дано да съм бил полезен.
Хубава информация, ако се ориентирам правилно са необходими 4 бр. от единия и 4 броя от другия вид?
Сокол скитник

m-kata
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 08 май 2014, 14:43
Модел на автомобила: Ford Focus DNW 1.8 TDDI 2000 g.
Status: Извън линия

Re: Впечатления от ходовата част на Фокус МК1

Мнение от m-kata » 11 юни 2015, 06:31

Да, правилно си разбрал.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Впечатления от ходовата част на Фокус МК1

Мнение от opex » 12 юни 2015, 02:32

Не че не са информативни последните постове, но малко се разводни темата.
Окачването на мк1 фокуса е всепризнато не само като здраво, а и по-важното - като стабилност и комфорт, което обикновено са обратно пропорционални характеристики. И е по-добро от фокус мк2 според голям брой хора.
п.п. ако ще се купува кола - вземете си бензин и го газифицирайте...
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта