Проблем с компресора на климатика Focus Mk1

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
Nightfall
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 30 юни 2015, 22:25
Модел на автомобила: FORD Focus 1.8 TDDi 90PS 00"
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Проблем с компресора на климатика Focus Mk1

Мнение от Nightfall » 10 юли 2015, 19:58

Привет на всички. Имам проблем с компресора на климатика на Ford Focus 1.8 TDDI. Проблема се изразява в следното:
Самия компресор изпуска масло (сълзи), но въпреки това си работи, духалките духат студено, но пистовия ремък е малко омаслен и при потегляне се чува кратковременно скърцане и при повече подаване на газ. Ходих при майстор на климатици и ми каза, че ремонта ще ми излезе към 200 лв. Части (уплътнения, лагер и др), труд и пълнене.

Къде би могъл да е точно проблема, как може да се отстрани и това ли е единственото решение на проблема ?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1

Мнение от OgiDogi » 10 юли 2015, 21:49

Протече ли осовото уплътнение (семеринг) на компресора - няма оправия, докато не се смени. Това ще рече сваляне на компресора и най-малко разглобяване на електромагнитния съединител, а така и така е свален, по-добре да се обслужи и да работи после дълго време без проблеми. Само лагерът на ремъчната шайба е от порядъка на 30 лева (хубав, примерно SNR или Timken).
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
Nightfall
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 30 юни 2015, 22:25
Модел на автомобила: FORD Focus 1.8 TDDi 90PS 00"
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1

Мнение от Nightfall » 10 юли 2015, 23:13

Ще се понтересувам дали тази цена включва и семеринг, а можеш ли да ми разясниш този електромагнитен съединител, какво точно представлява и колко струва ?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1

Мнение от OgiDogi » 11 юли 2015, 08:06

Nightfall написа:Ще се понтересувам дали тази цена включва и семеринг, а можеш ли да ми разясниш този електромагнитен съединител, какво точно представлява и колко струва ?
На предния капак на корпуса се монтират намотката на съединителя и лагер, върху който е набита ремъчната шайба и докато не е включен климатик, работи като паразитна ролка.
Върху оста на компресора се монтира съединителят - плочата е свързана към централната част обикновено с 3 пластинчати пружини и под него се намира осовото уплътнение.
Подаваш напрежение към намотката и се създава магнитно поле, което привлича съединителя към шайбата и той залепва за нея.
За да се разглоби тази установка на части, трябва първо специален инструмент за сваляне на съединителя, после зегерката на лагера, електромагнитът и т.н.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1

Мнение от aspasia » 11 юли 2015, 09:39

Правилно ти е казал майстора при мене офертата беше 250 лева течеше от осевото уплътнение като при теб. Смяната включваше смяна на осевото уплътнение лагера на съединителя и още две три гарнитури по компресора. Щом ще ти сваля компресора за ремонт задължително се сменя и филтър-дехидратор и едно възвратно клапанче за 3-4 лева това ми го казаха от сервиза. Дехидратора се сменя по простата причина ако е стар и никога не е сменян и се задръсти от налягането пак ще ти избие на осевото уплътнение.

Потребителски аватар
Nightfall
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 30 юни 2015, 22:25
Модел на автомобила: FORD Focus 1.8 TDDi 90PS 00"
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1

Мнение от Nightfall » 11 юли 2015, 12:41

Благодаря и на двамата за полезната информация.

OgiDogi - благодаря за нагледния пример, вече ми е по-ясно за какво става дума.

aspasia - това за филтър-дехидратора не го знаех, благодаря ти и на теб.

Гледах офертите за чисто нови компресори, но цената идва малко висока (около 500-550 лв). Идната седмица ще я водя до сервиза.

Потребителски аватар
Nightfall
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 30 юни 2015, 22:25
Модел на автомобила: FORD Focus 1.8 TDDi 90PS 00"
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1

Мнение от Nightfall » 31 юли 2015, 15:45

Работата беше малко по-различна. Оказа се един "О" пръстен само за смяна, налях масло и фреон и всичко за сега е добре. Благодаря за отделеното време на всички.

Потребителски аватар
En4f
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 30 авг 2016, 18:17
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1

Мнение от En4f » 27 май 2019, 01:42

Здравейте колеги,

Сбълсках се със следния проблем. Карам по магистралата 140 Ямбол - Стара Загора и по едно време студеното от климатика спря. Поглеждам бутона за АС мига. Спрях го, пуснах го пак и отново мигаше. Като пристигнах в СтЗ смених бушона, оказа се че е изгорял. Не пуснах да го пробвам, но покарах 50м и от ролката на компресора се чуваше адското тракане. Някой днес може да ме е чул в Стара Загора 😅😅😅. Оказа се че е разбита ралката и масло има напръскано навсякъде, предполагам от компресора. Все пак трябваше да се прибера към Ямбол и карах така, но сега чувам странен звук от двигателя като на прескочил зъб, като изключим ролката на компресора. Има ли вероятност на съм окотил двигателя. И ако може съвет за компресора и какви парички да предвидя, че в интернет виждам някакви за 1000лв, направо ми се сви сърцето...

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1

Мнение от pepy1 » 27 май 2019, 06:47

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=99028
Като твоите симптоми, не отлагай! Тъй като темата е доста стара, не са актуални цените. Предполагам сервизите имат работещи втора употреба, ако ти е заминал компресора, вземи от тях втора употреба.
времето е като парите-никога не стига

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1

Мнение от aspasia » 27 май 2019, 08:54

pepy1 написа:
27 май 2019, 06:47
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=99028
Като твоите симптоми, не отлагай! Тъй като темата е доста стара, не са актуални цените. Предполагам сервизите имат работещи втора употреба, ако ти е заминал компресора, вземи от тях втора употреба.
По добре да се рециклира от колкото втора ръка не се знае в какво състояние е !

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1

Мнение от pepy1 » 27 май 2019, 10:10

То като го вземеш от сервиз 2 ръка, се счита че е рециклиран от тях !
времето е като парите-никога не стига

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1

Мнение от aspasia » 27 май 2019, 12:10

Visteon scroll е най елементарният и надежден компресор за обслужване даже и сам човек може да го ремонтира без да се набутва кинти за майстори два лагера няколко гарнитури и едно осево уплътнение по малко от сто лева струват частите ето едно видео че няма нищо сложно. https://www.youtube.com/watch?v=I623p9bVPTY

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1

Мнение от HACKO » 27 май 2019, 16:47

aspasia написа:
27 май 2019, 12:10
Visteon scroll е най елементарният и надежден компресор за обслужване даже и сам човек може да го ремонтира без да се набутва кинти за майстори ....
Напълно съм съгласен с това. Обаче тъй като описания филм го играх миналата година, съвета ми е след като се е стигнало до тук, да вземеш компресор втора ръка (около 150лв) и да не се занимаваш с този. Обяснявам защо , блокирал е лагера вътре във компресора, дотука никакъв проблем, лагера се сменя. Обаче по-големия проблем е, че щом е изгорял бушона и по компресора има разпръскано масло, всъщност не е масло а стопената изолация на електромагнита на съединителя, сигурно и мирише на гадно. Сметката излиза, че е по евтино и бързо да вземеш друг компресор втора ръка (еднакви са на всички мотори на Фокус), отколкото да сменяш лагер, семеринга и съединител.
Тъй като със моя това е втория случай, съветвам останалите усетят ли, че по време на дълъг път, компресора рязко спре, да го изключат веднага преди да се е запалил електромагнита на съединителя. Тогава ремонта ще се сведе до смяна на лагера на компресора и семеринга и е рентабилно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Alex86
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 02 апр 2018, 09:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 146PS Petrol Sedan (2001)
Ford Focus MK1 1.8TDCI 115PS Turnier (2002)
[ПРОДАДЕНА: Audi S3 Quattro (8L) 1.8T 225PS Hatchback (2002)]
Audi A6 4F2 3.0TFSI Quattro Sedan (2008)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1

Мнение от Alex86 » 19 сеп 2019, 16:46

За да не отварям нова тема ще приложа малко черна магия в тази:
Изображение

Имам Focus MK1 1.8 tdci и лагера на ролката на компресора вие като за последно. Така е откакто взех колата (минати са от тогава към 10К км). При смяна на пистов ремък наскоро проверих и няма видим луфт, но се усеща леко стържене като я въртя.
Някой може ли да ме насочи от къде да намеря такъв лагер или трябва да сменям целия съединител с ролката?

Всичко си работи, просто оправих големите ядове с колата и сега искам да оправя и това, понеже е много дразнещо.

Благодаря,
Алекс

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1

Мнение от HACKO » 19 сеп 2019, 17:50

Alex86 написа:
19 сеп 2019, 16:46
......
Някой може ли да ме насочи от къде да намеря такъв лагер или трябва да сменям целия съединител с ролката?...
Във магазин за лагери.
Някъде из форума имаше тема за смяна на лагера на съединителя и колегите пишеха, че може да се смени на място без да се сваля компресора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1

Мнение от aspasia » 19 сеп 2019, 21:06

Само лагера може да смениш
https://www.drive2.ru/l/477699320435442281/

Потребителски аватар
Alex86
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 02 апр 2018, 09:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 146PS Petrol Sedan (2001)
Ford Focus MK1 1.8TDCI 115PS Turnier (2002)
[ПРОДАДЕНА: Audi S3 Quattro (8L) 1.8T 225PS Hatchback (2002)]
Audi A6 4F2 3.0TFSI Quattro Sedan (2008)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1

Мнение от Alex86 » 24 сеп 2019, 10:29

Благодаря за отговорите. Ще погледна като имам време дали може нещо да се направи без да го свалям. Ако не - ще трябва в сервиз да ходя заради източването/пълненето на климатика.

Потребителски аватар
Alex86
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 02 апр 2018, 09:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 146PS Petrol Sedan (2001)
Ford Focus MK1 1.8TDCI 115PS Turnier (2002)
[ПРОДАДЕНА: Audi S3 Quattro (8L) 1.8T 225PS Hatchback (2002)]
Audi A6 4F2 3.0TFSI Quattro Sedan (2008)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1

Мнение от Alex86 » 14 окт 2019, 10:17

Извинявам се за двойния пост, но не ми дава да редактирам предишния.

Много благодаря на Наско и aspasia за насоките. Наистина не се наложи да свалям компресора. Първо пробвах със скоба за лагери 100мм (събира се на косъм в нишата пред компресорната ролка). За съжаление бях купил скоба за 10лв от Практикер, която (очаквано) се оказа направена от "кашкавал" и едното рамо се огъна. В резултат използвах щанга, чук и секач, които пъхнах между компресора и ролката. Малко разместване, почукване и накрая излезе. Действах много бавно и внимателно и няма щети.

След като я свалих, поради липса на преса за лагети избих стария с накрайник за гедоре 21мм. Накрайника пасва на вътрешния пръстен на лагера, а не на външния! При повече усилие може да строши лагера (при мен въпросният беше в много лошо състояние и нямаше значение).

Преди да набия новият лагер, почистих ролката отвътре с фина шкурка (800-1000, без много търкане за да не изменя диаметъра на дупката). След това смазах с малко литиева грес и започнах да набивам новия лагер. Набивах го с чук по външния пръстен, леки удари последователно по часовниковата стрелка (последното няма значение, просто трябва в кръг да се удря за да влезе равномерно). Когато се изравни с нивото на ролката, продължих внимателно да го набивам с накрайника от гедоре и (леко!) почукване по него.

Поставянето на самата ролка се оказа по-лесно от свалянето - на ръка само като я побутнах и влезе на място. Сложих обратно зегерката, съединителя и гайката. Накрая сложих ремъка и отпуснах обтяжната ролка.

За съжаление не направих видео или снимки, но има много такива из нета, които помогнаха и на мен.

Като запалих останах със смесени чувства - воят от компресора го нямаше, но това откри друг неприятен шум от алтернатора. Явно ще има работа и там.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1

Мнение от OgiDogi » 14 окт 2019, 20:15

Alex86 написа:
14 окт 2019, 10:17
... Набивах го с чук по външния пръстен, леки удари последователно по часовниковата стрелка (последното няма значение, просто трябва в кръг да се удря за да влезе равномерно). Когато се изравни с нивото на ролката, продължих внимателно да го набивам с накрайника от гедоре и (леко!) почукване по него...
Лагери - никога с чук. Самите вибрации създават концентрирано натоварване в зоната на контакт между съчмите и черупките и рано или късно лагерът започва да вие. Няма значение, по коя черупка си удрял, инерцията на масата си върши работата - удряш по едната черупка, тя се измества с много висока скорост на 0.1 mm и все едно съчмите са се ударили в нея със същата скорост, заради собствената си маса в покой. Правилният начин е с постоянен натиск на преса или на менгеме, без значение върху коя черупка натискаш - съчмите и черупките са достатъчно закалени, да не се деформират от статично натоварване, каквото има при постоянен натиск. Само се сети колесните лагери какво натоварване евентуално понасят при движение по неравен път, като ударите са омекотени и скоростта на натоварването се забавя от деформацията на гумите и амортисьорите.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
Alex86
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 02 апр 2018, 09:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 146PS Petrol Sedan (2001)
Ford Focus MK1 1.8TDCI 115PS Turnier (2002)
[ПРОДАДЕНА: Audi S3 Quattro (8L) 1.8T 225PS Hatchback (2002)]
Audi A6 4F2 3.0TFSI Quattro Sedan (2008)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с компресора на климатика Focus Mk1

Мнение от Alex86 » 15 окт 2019, 09:47

Ако имах преса или поне менгеме щях да ги ползвам, но уви - нямам. Иначе съм абсолютно съгласен, че такива лагери са много по-устойчиви на радиален стрес, отколкото на аксиален - контактната повърхност е много по-голяма. При аксиално натоварване сачмите контактуват предимно с ръба на пръстените и при удар може да се получи деформация или дори да се отчупи парче. За щастие теглото (съответно инертността) на такъв малък лагер + комбинацията с внимателни и леки удари има малък шанс за повреди. Проблем става ако леките почуквания не са достатъчни да влезе лагера (което за мое щастие не ме сполетя).

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта