смяна на радиатор парно

Екстериор и интериор.
blues
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 15 авг 2012, 17:00
Модел на автомобила: ford escort
Status: Извън линия

смяна на радиатор парно

Мнение от blues » 15 авг 2012, 19:17

Колеги, протече ми радиаторчето за парното, налях една течна добавка която купих от Лукоил и теча спря но от този момент парното изчезна. Въпроса ми е откъде да купя ново радиаторче ,скъпо ли е и лесно ли се сменя? Колата ми е Форд Ескорт 1.4, ' 88. гр. Пловдив

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на радиатор парно

Мнение от peterdi_bg » 19 авг 2012, 23:57

За да го смениш трябва да се свали таблото и цялата система за вентилация. Радиаторчето се пада зад разпределителя към шланговете в средата. Доста работа си е, имаш много пипкави неща за нагласяне.

Ето и снимки, за да придобиеш някаква представа какво е под таблото
Изображение
Изображение
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: смяна на радиатор парно

Мнение от HACKO » 20 авг 2012, 01:32

Не го плаши, на МК 3 и 4 не се сваля таблото, развиват се болтовете отдолу, които държат кутията с радиатора и излиза.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на радиатор парно

Мнение от peterdi_bg » 20 авг 2012, 09:48

HACKO написа:Не го плаши, на МК 3 и 4 не се сваля таблото, развиват се болтовете отдолу, които държат кутията с радиатора и излиза.
Можеш ли по тези снимки да го ориентираш къде са въпросните болтове, щото и аз не ги знам всичките. А не трябва ли да се откачат и механизмите на врътките?
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: смяна на радиатор парно

Мнение от HACKO » 20 авг 2012, 15:15

Ляга на пода и гледа кутията отдолу 8мм шпилки, кутията се измества само няколко сантиметра, колкото щуцерите да влезнат в купето. Дори и да свали таблото, докато не развие въпросните гайки, не може да се извади радиатора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: смяна на радиатор парно

Мнение от G2233 » 26 апр 2016, 13:10

Изображение
Колеги. Изтича ми антифриз от това място показано на снимката. Намира се под таблото в краката на пасажера. Незнам точно какво се намира там. Радиатора ли е. Виждат се 2 болта ако ги развия какво ще изкочи?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: смяна на радиатор парно

Мнение от HACKO » 26 апр 2016, 13:19

Това е радиатора, болтовете го държат към кутията. За да се извади обаче, трябва да се освободи и самата кутия и да се измести малко към купето, за да могат тръбите да влезната в купето. След това радиатора се издърпва и на негово място се поставя новия. Кутията е захваната на шпилки, които се виждат като се залегне на пода.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: смяна на радиатор парно

Мнение от lubomirov89 » 26 апр 2016, 13:21

Трябва да си смениш радиатора на парното, но за целта е необходимо да смъкнеш цялото табло.

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: смяна на радиатор парно

Мнение от G2233 » 26 апр 2016, 13:48

Значи до колкото попрочетох из форума. Имало чалъм без да се сваля таблото. До колкото разбрах.1 сваляме средната конзола. 2 отцепваме в двг отсек двата маркуча влизащи в купето и радиатора. 3 навираме се под жабката отвиваме радиатора и издърпваме.
Само не ми стана ясно. 1точим ли антифриза. 2 трябва ли все пак да разкачим крипежите по таблото, за да го издърпаме малко и него към седлките?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: смяна на радиатор парно

Мнение от lubomirov89 » 26 апр 2016, 14:09

Не знам, ама аз чалъм не открих като го смъквах мойто. Почти съм сигурен, че няма как да се смъкне без да се махне таблото !

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: смяна на радиатор парно

Мнение от G2233 » 26 апр 2016, 14:11

http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=10&t=16729

Нещо не ми отваря снимките от пост #7 на тази тема иначе е описано

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: смяна на радиатор парно

Мнение от lubomirov89 » 26 апр 2016, 15:11

Истината е, че трябва да се хванеш и да смъкнеш таблото, другото е бира и свободно време :D

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: смяна на радиатор парно

Мнение от G2233 » 26 апр 2016, 15:19

Сега да точа ли антифриза преди тази хамалогия? Че като гледам тези маркучи над кормилната рейка на какво терсене място са, ще се полея целия до като ги запуша
Изображение

Вижда се и някакво болтче! Май и него развивам след това нали?

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: смяна на радиатор парно

Мнение от lubomirov89 » 26 апр 2016, 15:44

Ами, ако не махнеш капачката на антифриза няма да се олееш много, даже никак, но си изисква жертви. Споменатото болче се маха, но има и още едно от другата страна. Като ги развиеш се маха тази метална планка заедно с уплатнението към нея. Другия вариант е сервиз.
Последна промяна от lubomirov89 на 26 апр 2016, 16:20, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: смяна на радиатор парно

Мнение от G2233 » 26 апр 2016, 15:49

Добре. Благодаря за инфото и съветите. Като се наканя да го правя ще кажа какво е станало.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: смяна на радиатор парно

Мнение от HACKO » 26 апр 2016, 21:34

Антифриза го точиш при всички положения, това е почти най-ниската точка на системата, тако че не вземеш ли мерки ще изтече всичкия. На твоя Ескорт не гарантирам, обаче на старите се сменя без да се сваля таблото. Кутията е същата само таблото е малко по-голямо, може да се наложи да махнеш пластмасата около скоростния лост (става лесно). Преди да започнеш да сваляш таблото, първо махни планката при д-ля, развий кутията и опитай да я издърпаш максимално надолу и назад. Ако успееш да вкараш тръбите в купето, няма никакъв проблем понататък. Ако не успееш, може да не се налага цялосно сваляне на таблото а само развиване на болтовете, които го държат към купето.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: смяна на радиатор парно

Мнение от G2233 » 31 май 2016, 23:30

5 часа ми отне да се докопам до радиатора Изображение

Ето какво се получава след разглобяването
Изображение
Изображение
Изображение
Всичко се сваля по таблото освен волана

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: смяна на радиатор парно

Мнение от G2233 » 01 юни 2016, 09:17

Колеги какъв радиатор да си взема? В магазина ми предлагат китайски за 30лв (вика масово те вървяли и нямало оплаквания). Другия е nissen 50лв. Като се знае как се стига до този радиатор, хубаво е да е по читав.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Отговори

Върни се в “КУПЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта