focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
merlin68
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 01 авг 2016, 09:57
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Мнение от merlin68 » 01 авг 2016, 10:39

Здравейте колеги!
Прочетох няколко подобни теми, но за сега решението сякаш ми убягва.
Фордчето пали без грешка, двигателя работи като часовник, 3-4км. пробег, загрява до норм. температура и от раз гасне. Пали веднага след това, но обикновено при опит за тръгване угасва, пак пали, опит за тръгване - гасне. След 2-3 такива опита не иска и да запали. Почива си 30мин. пали веднага и минава още 2-3км. преди да загасне по същия начин. Направена е диагностика, дава 4-5 грешки, първите 2 на помпа, след това датчик колянов вал, ланда сонда и една която не мога да идентифицирам.
Моля който е имал подобен проблем да помага!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Мнение от ЯЛТА » 01 авг 2016, 11:14

Обърках се че е комън рейл.........
Има вероятност и от задръстен горивен филтър. Ако е електронния блок на ГНП-то, то ремонта е скъп.
Последна промяна от ЯЛТА на 01 авг 2016, 11:33, променено общо 1 път.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Мнение от lubomirov89 » 01 авг 2016, 11:27

Kато загрее колата и угасне, с шише вода полей корпуса на ГНП в областта на електрониката. Ако запали имаш проблем с елекетронния блок на помпата !

merlin68
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 01 авг 2016, 09:57
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Мнение от merlin68 » 01 авг 2016, 11:42

lubomirov89 написа:Kато загрее колата и угасне, с шише вода полей корпуса на ГНП в областта на електрониката. Ако запали имаш проблем с елекетронния блок на помпата !
Благодаря за съвета, ще го пробвам. Но защо ще се проявява проблем в ел. блок само при загряване?

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Мнение от Didibao » 03 авг 2016, 19:12

По скоро клони към датчик колянов вал, но не е изключено и помпата да прави проблем.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
Изображение

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Мнение от OgiDogi » 03 авг 2016, 21:32

merlin68 написа:
lubomirov89 написа:Kато загрее колата и угасне, с шише вода полей корпуса на ГНП в областта на електрониката. Ако запали имаш проблем с елекетронния блок на помпата !
Благодаря за съвета, ще го пробвам. Но защо ще се проявява проблем в ел. блок само при загряване?
Защото електрониката е капризна към прегряване - както компонентите, така и спойките по безоловните технологии. Например, безоловният припой е с по-малка пластичност (т.е. трудно се деформира), което води до пукнатини при големи температурни разлики. Пукнатина = лоша или никаква връзка, т.е. модулът работи някак с проблеми или изобщо не тръгва.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

merlin68
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 01 авг 2016, 09:57
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Мнение от merlin68 » 26 авг 2016, 17:13

Проблема се задълбочи, вече гасне и без да е загряла - работи минута-две на място и гасне, пали после и след секунди гасне.
Дава грешки Р1563 Р1664 и Р0335
Сменен датчик на колянов вал без резултат. Остава проблема да е в помпата.
А някой знае ли дали тази помпа може да бъде заменена с друга без електроника, примерно от Ескорт 1.8 ТДИ 90коня или нещо друго?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Мнение от OgiDogi » 26 авг 2016, 17:19

merlin68 написа:Проблема се задълбочи, вече гасне и без да е загряла - работи минута-две на място и гасне, пали после и след секунди гасне.
Дава грешки Р1563 Р1664 и Р0335
Сменен датчик на колянов вал без резултат. Остава проблема да е в помпата.
А някой знае ли дали тази помпа може да бъде заменена с друга без електроника, примерно от Ескорт 1.8 ТДИ 90коня или нещо друго?
На Фикуса помпата се задвижва от верига и предава движението към разпределителния вал с ремък. Смяна с по-обикновена помпа ще рече преправяне на цялото ангренажно задвижване, освен ако някак не може да се напасне оста на помпата към него.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

probefan
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 24 сеп 2016, 21:35
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Мнение от probefan » 24 сеп 2016, 21:57

Здравей, приятелю! Най-вероятно проблема ти е в датчика на хол. Сменяй го, не е много скъп и си решаваш проблема!

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Мнение от PcMan » 07 фев 2017, 08:56

За да не създавам нова тема имам бърз въпрос.
При смяна на цялото ГНП на фокус 1.8 тдди (бош завършва на 006) трябва ли синхронизация на валовете, или се подменя с новото директно. Знам, че новото трябва да се настрои и синхронизира новата електроника с на колата. Говоря за механичната връзка ГНП към валовете към ангренажа, при монтажа и демонтажа на същата. Нужна ли е специална центровка и т.н. ?
Опитахме да поправим само електронния блок - неуспешно. Клапана чука при подаване на 12в, не е той. Куплунга който захранва цялото ГНП подава плюс на номер 7 изход - и това е окей по схемата от ауто дата.
Остана централния компютър на електроникат, т.е. да не е във вид за поправяне, а изхвърляне и цяло ГНП с всичко + синхронизация след монтажа. Монтажа ме притеснява с и дали трябва синхорнизация и нагаждане при механичната връзка. Или е direct fit ? :roll: (ново ГНП намерихме, 300лв, внос от германия, дават и гаранция, ако не стане - сменят го с ново (т.е. следващата бройка същият модел бош 006)
БЛАГОДАРЯ!! :)
Колата е на 250к км, почти всичко й е сменено през последните 2 години близо 4 хил. лв в консумативи и подменени неща (без ремонти за 1-ви път има голям проблем). От нафтата е, защото това с ГНП стана след сипана нафта от Лукойл посока София на АМ Хемус, преди 2-рия тунел. Прибрахме се в Ловеч, и на другата сутрин - няма никой. 2-ра седмица се борим с ГНП, включително с майстори и хора с лаптопи и диагностики. Имаме 3 коли в семейството повече на лукойл ако заредя... един от майсторите каза, че това е 3-тия фокус тдди за 1 месец със скапала се гнп след нафта от точно този лукойл. Слагали фалшиви добавки, които правят налепи и клапана залепвал. Нашият клапан щрака, но това не е гаранция че функционира 100%. За това и намерихме цяла нова гнп с гаранция, въпроса е дали сами ще можем да демонтирам и монтираме механичната й връзка към ангренажа ?
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

hasegade
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 12 яну 2017, 18:44
Модел на автомобила: Focus 1.8 tddi/90hp '00
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Мнение от hasegade » 12 апр 2017, 21:36

"Днес колицата изгасна в движение. Естествено не можа пак да запали веднага. След като изчаках около 30-40 секунди, запали и повървя около 2-3 километра и пак изгасна, изчаках пак 30-40 секунди (иначе не пали докато не са минали) и пак запали ... Така 4 пъти за 20 минути. Иначе докато работи си вървия доволно без забележки. Отидох на диагностика при "кварталния" и грешките бяха:
С2553
Р0149
Р0335 - Тази е за датчик колянов вал( и го смених) и за около 20 км обиколки след това не можа да изгасне, дано да съм се разминал само с това _friends_
В2139
Р0904
Р0409
Р0404
Р1665
Р0416
С2553
С1304
След изтриване на грешките, изскача грешка P007F"
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Описаното до тук беше преди около 20 дни. Колата се караше и гаснеше профилактично по 1-2 пъти на ден, докато не реши че трябва да гасне по 1-2 пъти на всеки 100 метра. Резултата е ремонт на ГНП(всъщност невъзможност за ремонт на ГНП заради механичните и електричните проблеми в помпата, а замяня с ремонтирана такава) и 1150лв на зад :D(800лв рециклирана помпа и 350 лв труд). На 13април, би трябвало да я взема готова от сервиза и се надявам повече да не гасне, поне докато е под моя опека :D

dobatavision
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 21 окт 2013, 09:29
Модел на автомобила: Фокус mk1 1.8tddi 90hp ''00
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Re: focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Мнение от dobatavision » 24 юни 2017, 19:25

Колега какво стана с фокуса ?

hasegade
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 12 яну 2017, 18:44
Модел на автомобила: Focus 1.8 tddi/90hp '00
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: focus 1.8TDDi гасне в движение когато загрее

Мнение от hasegade » 13 юли 2017, 23:55

1150лв рециклиране ГНП с труд .... и проблемите изчезнаха. Имаше проблеми с електриниката и с механиката.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта