Ремък Focus MK2 1.6i 100HP

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Brainless
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 15 мар 2011, 12:13
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 16V
Status: Извън линия

Ремък Focus MK2 1.6i 100HP

Мнение от Brainless » 28 сеп 2016, 14:53

Здравейте,
До колко видях в сервизното ръководство, ремък се сменя на 160 000км. или на 8 години, което се случи първо.
Колата вече стана на 9г., но е под 100 000хил. Струва ли си да правя смяната?
Предполагам, че ако ще се прави смяната е добре да сменят и двата ремъка + водната помпа.
В мотопфое ми казаха цена за труд ~220лв. отделно части. Някой може ли да сподели колко е приблизително труда
в "нормалните" сервизи?

Потребителски аватар
dmastard
потребител
потребител
Мнения: 239
Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
Status: Извън линия

Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP

Мнение от dmastard » 30 сеп 2016, 23:16

Колега, гумата старее.
Аз не бих карал дори 100 хиляди с един ремък, просто не си струва цената на ремонта.
9 години са страшно много време за един ремък, особено ако колата се кара всеки ден.
Сменят се двата ремъка, и прилежащите им ролки, които не са особено евтини. Водна помпа се сменя задължително също - щом се върти от ангренажа, като го сменяш сменяш и помпата.
В Пловдив за такова обслужване ми взеха 100 лв.
Този мотор изисква специален инструмент за фиксиране на разпределителните валове при смяната, хубаво е да отидеш на място където го имат.

Потребителски аватар
peterpetroff
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP

Мнение от peterpetroff » 01 окт 2016, 02:00

Ангренажния и пистов комплект- добре! Дошло е време като години, но водната помпа има още много ресурс- и тук има стареене на гарнитури, но то не тече със същата скорост като при ремъците и прилежащите им ролки. Водна помпа може да помислиш да сменяш при последваща смяна на ангренаж+пистов комплект (т.е. още 60 000 км с неоригинални части), тогава може да смениш и антифриз. Иначе като сервизен интервал си за смяна задължително на ангренаж, пистовя понася някъкви компромиси (изпотено чело и мисъл докато караш).

Поздрави!

Потребителски аватар
dmastard
потребител
потребител
Мнения: 239
Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
Status: Извън линия

Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP

Мнение от dmastard » 01 окт 2016, 23:04

Колеги, не бързайте да успокоявате човека.
Водната помпа се върти от ангренажа. Новият ангренаж ще дойде с нов обтегач, който ще натовари малко повече водната помпа, което ще и прелее чашата.
И не е приятно 3 месеца след смяната на ангренаж да плащаш същите пари за труд, за да ти сменят И помпата.
За да ви успокоя допълнително ще кажа че тази помпа е с пластмасови лопатки, които придобиват лоши навици когато остареят, а те е вече остаряла.
И на последно място никога не пестете от пистови ремъци - без пари са, а има много случаи да се хлъзнат при ангренажа и да предизвикват един от най-неприятните ремонти.
Всеки си решава за себе си, но аз лично не обичам компромисите, дори съм взимал заеми за да си правя колата както трябва, за да мога да разчитам на нея.
smileys-car

Потребителски аватар
peterpetroff
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP

Мнение от peterpetroff » 02 окт 2016, 02:57

Колега, добре е,че всичко правиш по учебник и аз съм на същия принцип...НО водна помпа (заводска, оригинална) да пипаш на под 100 000 си е чисто светотатство...Да, продават се всякакви екземпляри и с пластмасови и с метални лопатки, но като принцип е, че това което си върви с колата е ʼнай-добротоʼ и практиката го е доказала. Имам наблюдения над служебни автомобили (300 на брой )
, които поддържам- всичко, което пипнеш по тях с незаводски части, кара поне два пъти по-малък пробег отколкото заложеното първоначално. Тук говоря за ходова част, части по оделните системи на ДВГ, спирачна система...

Потребителски аватар
dmastard
потребител
потребител
Мнения: 239
Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
Status: Извън линия

Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP

Мнение от dmastard » 02 окт 2016, 12:41

За афтърмаркета съм съгласен, но по-добре нова помпа афтърмаркет отколкото заводска на 9 години, материалите стареят, а тя е видяла вече безброй топлинни цикли за тези години. Не напразно хората казват години или километри, което настъпи първо. Тя очевидно си е изкарала годините.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP

Мнение от HACKO » 02 окт 2016, 15:03

Абе, защо в инструкциите за смяна на ремъка в Аутодата не виждам никъде да пише нищо за смяна на водна помпа? ;):

П.П. За сведение, водната помпа на Зетеците НЕ се върти от ангренажния ремък.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
dmastard
потребител
потребител
Мнения: 239
Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
Status: Извън линия

Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP

Мнение от dmastard » 02 окт 2016, 16:11

Верно, сега погледнах :-/:
Живеех си в заблудата че и при тях е на ангренажа.
Следва тогава че може да почака :)

Brainless
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 15 мар 2011, 12:13
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 16V
Status: Извън линия

Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP

Мнение от Brainless » 03 окт 2016, 11:32

Благодаря за съветите. Някои има ли впечатления от Мото-Пфое Варна? Мисля към тях да се обърна.

Потребителски аватар
peterpetroff
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP

Мнение от peterpetroff » 07 окт 2016, 00:12

Ти за Мото Пфое можеш да четеш легенди из този фоум, които в повечето случаи са ʼлегендиʼ в лошия смисъл на понятието...особено що се отнася като компетентност и цени (да не говорим за отношението, което следва от такъв представител). Между другото, обслужвайки служебни автомобили от различни марки гаранционно в оторизирани (представителни) сервизи, отношението и качеството на компетентност не е на по-добро ниво. Имам предвид, че Мото-Пфое не е изключение като ʼмърлящинаʼ. Има ги и други такива от поне 3 марки, за които имам преки наблюдения.

Потребителски аватар
peterpetroff
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP

Мнение от peterpetroff » 07 окт 2016, 00:47

Относно темата: продават се в магазините по два варианта за ангренажен комплект- единия е без, а другия е СЪС водна помпа, независимо, че помпата се движи от пистовия ремък. Но аз продължавам да стоя на позицията, че оригинална работеща водна пома НЕ СЕ ПИПА, до момента, в който не сдаде багажа. Интересното е, че пистови комплекти няма никъде- трябва да се комбинират ремъци, обтяжни ролки, паразитни ролки...почти е невъзможно да се намерят от една и съща марка на едно място. Трябва да се компилират нещата за пистовия- примерно обтяжна ролка на Дайко, ремък на Конти и паразитна на ИНА, което за мен е крайно неприемливо, но ако трбва ще го наоравя и така.

Brainless
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 15 мар 2011, 12:13
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 16V
Status: Извън линия

Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP

Мнение от Brainless » 10 окт 2016, 21:42

Благодаря за предупреждението колега. Прегледал съм ги мненията за мотопфое, но и до колкото разбрах все пак има разлика между отделните представителства, затова питах конкретно за Варна.
Цената я преглътнах, да видим работата им как ще е.

Brainless
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 15 мар 2011, 12:13
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 16V
Status: Извън линия

Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP

Мнение от Brainless » 14 окт 2016, 10:16

Обслужиха я. Сменени са всички ремъци + принадлежности, водна помпа и акумулатор. Цена 958лв (с 20% отстъпка). Направиха ми и проверка на клапаните (за което не ми взеха пари), както и диагностика на окачването (разбира се с нова оферта, където цените са още по-страшни). Като цяло съм доволен от обслужването и не бих казал точно за него лоша дума. Цените разбира се са друга тема, но аз предварително се бях съгласил с тях.

prankmaster
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 28 сеп 2015, 21:38
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP

Мнение от prankmaster » 14 окт 2016, 14:59

Колега, би ли описал дейностите и цените, ако не ти е проблем? Или да качиш направо снимка на сервизния протокол/фактура.


Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Brainless
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 15 мар 2011, 12:13
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 16V
Status: Извън линия

Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP

Мнение от Brainless » 14 окт 2016, 20:00

Всъщност не съм видял за клапаните, таксували са ме (но цената като цяло беше почти същата, като по оферта без проверка на клапани). Качвам фактурата и офертата за окачването, което ми направиха. Смятам да сменя само тампона на рейката, който е належащ, но не при тях (за 200лв. :shock: ), а с такъв за 20лв. Останалото ще го мисля след зимата.
Прикачени файлове
proforma.jpg
Ремонт окачване
invoice.jpg
Смяна ремъци, водна помпа и акумулатор

Потребителски аватар
dmastard
потребител
потребител
Мнения: 239
Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
Status: Извън линия

Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP

Мнение от dmastard » 14 окт 2016, 22:08

Да, цените са неприятни...
Не разбрах защо 1 литър антифриз?
Ако го сменят, не им ли трябва поне 2-3 литра концентрат? Да не би само да са доляли?
Този маншон от 166 лева ме заинтригува, ще трябва да го видя в Гугъл.

Brainless
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 15 мар 2011, 12:13
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 16V
Status: Извън линия

Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP

Мнение от Brainless » 15 окт 2016, 16:05

Точно него смених днес. Маншон 20лв.(марка Sidem), труд 20лв.

prankmaster
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 28 сеп 2015, 21:38
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP

Мнение от prankmaster » 11 май 2021, 10:49

Повдигам стара тема с актуални цени, в случай, че на някой могат да бъдат полезни.
Става въпрос за мк 2.5, 1.6, 100кс.Изображение

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP

Мнение от HACKO » 12 май 2021, 08:48

Тези болтове и гайки от чисто злато ли са или само позлатени? Миналия месец сменях ангренаж и водна помпа и вътре имаше всички болтове.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

prankmaster
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 28 сеп 2015, 21:38
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Ремък Focus MK2 1.6i 100HP

Мнение от prankmaster » 12 май 2021, 10:51

Така си ме одрусаха...
Даже не попадали болтовете в програмата 6+ за 25% отстъпка! :)

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта