Въпрос за смяна на съединител

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
hristov008
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 31 юли 2014, 09:41
Модел на автомобила: ford focus estate 1.6 ztec 2000
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Въпрос за смяна на съединител

Мнение от hristov008 » 15 окт 2016, 20:40

Съединителят ми е за смяна. Какво ще ме посъветвате относно смяната му. Колата още не е разглобена да се види точно какво трябва да се смени, но е ясно, че съединителя е заминал. Решил съм да сменям комплект на Валео, заедно с лагера, независимо дали е за смяна. А дали да сменям и помпата, онази пластмасовата. Ако може да ми разясните колко помпи има и да ме посъветвате какво да сменя.
Симптомите са пребоксуване на съединителя. Шумове няма. Педалът не се е променил.
Благодаря!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за смяна на съединител

Мнение от ЯЛТА » 15 окт 2016, 21:47

Ами след време ако се прецака пък помпата ще хвърлиш излишно едни 150 лева за труд по демонтаж/монтаж на скорости.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Въпрос за смяна на съединител

Мнение от MapTo_D » 16 окт 2016, 09:12

Само че, за горната помпа не е нужен демонтаж на каквото и да е. А лагера, който е споменал колегата, предполагам е лагер помпата. Горната помпа не знам да е задължително да се сменя, преди години, когато аз сменях съединител я сменихме /след като беше сглобена кутията, сменя се като се залегне до педалите и там който разбира си действа/, защото просто беше спекла и течността не циркулираше.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за смяна на съединител

Мнение от ЯЛТА » 16 окт 2016, 09:36

Горната помпа въобще не е проблем, и въобще не я слагам в сметките, защото е лесен ремонт. За лагер помпата става въпрос.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за смяна на съединител

Мнение от aspasia » 16 окт 2016, 09:59

Горната помпа няма смисъл да я сменяш освен ако не протече иначе бих те посъветвал да си вземеш комплект съединител с лагер помпа на LUK и няма да сбъркаш. Слагал съм съединители National и Valeo не останах доволен единият се износи бързо другият тресеше като ги сменях комплект иначе оригинално LUK слагат. Преди десетина докато си търсех калник из обявите мернах една обява за нов комплект съединител в OLX-са за около 300 лева.

hristov008
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 31 юли 2014, 09:41
Модел на автомобила: ford focus estate 1.6 ztec 2000
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Въпрос за смяна на съединител

Мнение от hristov008 » 16 окт 2016, 18:01

Благодаря за мненията!

hristov008
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 31 юли 2014, 09:41
Модел на автомобила: ford focus estate 1.6 ztec 2000
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Въпрос за смяна на съединител

Мнение от hristov008 » 18 окт 2016, 18:26

Съединителят вече е сменен с лагера на LuK. Сега отлепя още отдолу и претриса при потегляне с по-малко газ. Майсторът каза, че не подлежи на регулиране хода, тъй като не е със жило. Иначе педала стана приятно мек след смяната.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Въпрос за смяна на съединител

Мнение от HACKO » 18 окт 2016, 19:59

Лошо....
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

hristov008
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 31 юли 2014, 09:41
Модел на автомобила: ford focus estate 1.6 ztec 2000
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Въпрос за смяна на съединител

Мнение от hristov008 » 18 окт 2016, 20:33

HACKO написа:Лошо....

Защо,Наско?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Въпрос за смяна на съединител

Мнение от HACKO » 19 окт 2016, 00:27

Ако хипотетично приемем, че заради новия феродов диск, съединителя отделя/зацепва ниско и се предполага, че след известно време ще се "вдигне", може но съм скептичен. Обаче нов съединител да тресе е недопустимо.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за смяна на съединител

Мнение от martin1977 » 19 окт 2016, 00:53

Ебаси... :roll: Нашите "майстори" вече и съединители ли не могат да сменят. То за друго е ясно, ама едно време поне тях сменяха правилно.

hristov008
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 31 юли 2014, 09:41
Модел на автомобила: ford focus estate 1.6 ztec 2000
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Въпрос за смяна на съединител

Мнение от hristov008 » 19 окт 2016, 07:09

Често се случва като оставиш колата в сервиза едно нещо да оправят, друго да развалят...

btzvetanov
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 13 юли 2016, 23:23
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6 (Zetec SE) комби
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за смяна на съединител

Мнение от btzvetanov » 19 окт 2016, 07:12

Не трябва еднозначно да се твърди, че проблемът с претрисането на съединителя е само в него. Не е лошо да си погледнеш състоянието на двигателя - дали няма проблем в преходните режими около празен ход. Докато си бил със стария преплъзващ съединител това не ти е правило впечатление, защото преплъзването е компенсирало неравномерната работа на двигателя. Нов съединител в началото е възможно да претръсква докато се сработи феродото (горния слой) или докато водачът свикне с ниското отделяне и малкия ход. Възможно е да са били замърсени със смазка или масло феродовия.притискателния диск или маховика. Колега, покарай малко като се опитваш известно време да потегляш с малко повече преплъзване на съединителя и най-вероятно проблемът ще изчезне.

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за смяна на съединител

Мнение от martin1977 » 20 окт 2016, 02:00

Не е само претрисането. Не е нормално ниско долу да отделя колкото и нов да е, трябва да е по средата. "Майсторите" сигурно ПАК са объркали нещо. Дано се "понагласи" до няколко дни. Ако не, рекламация. Но явно по-добре няма да го направят, толкова си могат. Или ще кажат, че всичко е нормално, или че е калпав новия съединител. У нас е така.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Въпрос за смяна на съединител

Мнение от OgiDogi » 20 окт 2016, 06:41

martin1977 написа:... "Майсторите" сигурно ПАК са объркали нещо. Дано се "понагласи" до няколко дни...
Какво да са объркали, сигурно са успели да изцедят течността от лагера при монтажа на кутията и после не са обезвъздушили както трябва. Иииии... няма да се нагласи само, ще трябва да се намеси някой и да изкара въздуха по един или друг начин.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Google Adsense [Bot] и 60 госта