Правилен подход при рециклиране на дюзи

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
petarivanov
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 19 окт 2016, 19:10
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Правилен подход при рециклиране на дюзи

Мнение от petarivanov » 19 окт 2016, 22:40

Здравейте,

Преди 1 седмица ходих в сервиз на Форд(Еврокар) до Пазарджик. Там ми направиха диагностика, при която се оказа, че 2ра и 4та дюза "пикаят". Без да разбирам особено много започнах да проучвам какви са вариантите за решаване на проблема. Дюзите доколкото разбрах са електрически на Делфи.
1. Купуване на дюзи втора употреба - въпросът ми е дали 2 или 4, каква е вероятността и те да заминат съвсем скоро и дали си заслужава.
2. Купуване на ремонтен комплект за рециклиране - на някои места ми предлагат да ги рециклират, стендоват и да ми ги върнат, на други ми казват, че трябвало да се обучат след това, което не ми говори особено много.

Въпросът ми е кой от двата варианта е по-приемлив и ако е вторият дали наистина трябва да се прави това обучение с компютър или не е фатално, ако не се направи, и евентуално в какво ще се изразява като последствие в работа на мотора, разход, бъдещ живот на дюзите и каквото още се сетите.

Благодаря предварително

Edit:
Колата е форд мондео 2.0 TDCI 2003
Последна промяна от petarivanov на 20 окт 2016, 00:11, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Правилен подход при рециклиране на дюзи

Мнение от ЯЛТА » 19 окт 2016, 23:32

Сега да гадем ли за какъв модел двигател става въпрос ? При TDCI пикаещи дюзи няма, такива има при обикновен дизел. При Комън рейл-TDCI се ремонтират и четирите дюзи, независимо че само две са дали фира. Изборът си е твой, а набутването с повече пари е в последствие, когато не ремонтираш и четирите наведнъж.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

petarivanov
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 19 окт 2016, 19:10
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Правилен подход при рециклиране на дюзи

Мнение от petarivanov » 20 окт 2016, 00:16

ЯЛТА написа:Сега да гадем ли за какъв модел двигател става въпрос ? При TDCI пикаещи дюзи няма, такива има при обикновен дизел. При Комън рейл-TDCI се ремонтират и четирите дюзи, независимо че само две са дали фира. Изборът си е твой, а набутването с повече пари е в последствие, когато не ремонтираш и четирите наведнъж.
Извинявам се, че не съм описал колата. Едитнах въпроса. А относно това обучаване след това наясно ли си дали е необходимо?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Правилен подход при рециклиране на дюзи

Мнение от OgiDogi » 20 окт 2016, 06:47

petarivanov написа:... А относно това обучаване след това наясно ли си дали е необходимо?
Да, необходимо е. В новите кодове са заложени новите параметри на дюзите, с помощта на които компютърът ги управлява с някакви корекции една спрямо друга. Размени 2 съседни дюзи, без да казваш на компютъра и ще разбереш, за какво става дума.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Иван Вълков
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 24 май 2010, 14:49
Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
Местоположение: Димитровград, Харманли
Status: Извън линия

Re: Правилен подход при рециклиране на дюзи

Мнение от Иван Вълков » 20 окт 2016, 11:31

Ако се сменят само клапаните за обратното гориво не се налага програмиране на дюзите. Ако се сменя разпръсквача тогава вече ще трябва кодиране. Би ли споделил как диагностицираха дюзите. По принцип има достъпен начин и в домашни условия - тест на обратното гориво. Тънкия момент е че е възможно да ти е заминала помпата (отделя стружки) и това да е повредило дюзите. Но като ти чета поста според мен щом само двете дюзи са извън норма помпата си работи коректно просто двата клапана на развалените дюзи неуплътняват. Вариянтите си са няколко:
- Купуваш дюзи втора употреба, като може да изискаш да се стендоват или поне да им се направи тест на обратното гориво (ако колата е цяла и е възможно)
- купуваш си клапанчета 2 броя ( има и китайски има и оригинални) и ги сменяш/рециклираш
- третия вариянт оставяш колата в сервиз и там я ремонтират, като изискваш гаранция за ремонта.

П.п. Забравих да попитам дали колата влиза в авариен режим( индикацията за подгряването светва ли в движение)?

Sent from my LG-D290 using Tapatalk

petarivanov
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 19 окт 2016, 19:10
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Правилен подход при рециклиране на дюзи

Мнение от petarivanov » 20 окт 2016, 12:30

Иван Вълков написа:Ако се сменят само клапаните за обратното гориво не се налага програмиране на дюзите. Ако се сменя разпръсквача тогава вече ще трябва кодиране. Би ли споделил как диагностицираха дюзите. По принцип има достъпен начин и в домашни условия - тест на обратното гориво. Тънкия момент е че е възможно да ти е заминала помпата (отделя стружки) и това да е повредило дюзите. Но като ти чета поста според мен щом само двете дюзи са извън норма помпата си работи коректно просто двата клапана на развалените дюзи неуплътняват. Вариянтите си са няколко:
- Купуваш дюзи втора употреба, като може да изискаш да се стендоват или поне да им се направи тест на обратното гориво (ако колата е цяла и е възможно)
- купуваш си клапанчета 2 броя ( има и китайски има и оригинални) и ги сменяш/рециклираш
- третия вариянт оставяш колата в сервиз и там я ремонтират, като изискваш гаранция за ремонта.

П.п. Забравих да попитам дали колата влиза в авариен режим( индикацията за подгряването светва ли в движение)?

Sent from my LG-D290 using Tapatalk
Здравей,
Да ти кажа не съм много наясно как са ги диагностицирали, но това беше отговорът. Колата се движи нормално на високи обороти, само когато е на място се чува някакъв звук от двигателя както и в движение при по-ниски обороти 1500-2000 на 2-3та скорост тресе понякога. Това е, което забелязах за краткото време докато я карах, защото я купих миналата седмица и веднага я закарах да я видят. Доколкото знам помпата е рециклирана и проблемът не би трябвало да е в нея.

Иван Вълков
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 24 май 2010, 14:49
Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
Местоположение: Димитровград, Харманли
Status: Извън линия

Re: Правилен подход при рециклиране на дюзи

Мнение от Иван Вълков » 20 окт 2016, 13:04

Щом колата върви и не влиза в авариен режим карай си я. Повечето 2,0 ТдЦИ при Мк3 тресат на място. Пробвай на висока предавка и ниска скорост да я смачкаш. Не влезне ли в авариен режим си карай колата и си свиркай. От дюзи няма да те остави изведнъж на пътя - ще започне да дава индикаций.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2510
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Правилен подход при рециклиране на дюзи

Мнение от Любо » 20 окт 2016, 14:42

Ще ви споделя моя опит с по отношение на дюзи и помпа на Мондео 2002 TDCI.
Преди две-три седмици забелязах, че пуши повече от необходимото. Почнах да се притеснявам и се обадих на fordmaniaca да я закачи на компютъра и да ме успокои. Резултата грешка в помпата. Това не беше успокоително и понеже Митко не си пада по дизелите се обърнах към София Дизел Център за съдействие. Не ме изненадаха особено с цени, но все пак имаше неприятен момент. А именно при това мондео горивната система е delphi. И се оказа, че има разни варианти на цени в зависимост какво точно се прави... Но преди да им се дадат дюзите и помпата няма как да кажат. И понеже те не предлагат услугата демонтаж и монтаж от и на колата ме насочиха към майстор с който работят.
И така, отидох миналата седмица при въпросния майстор, обясних му за какво става въпрос. той я закачи на компютър, потвърди диагнозата на Митко и се почна помпата със сигурност за ремонт и дюзите също.
Понеже на тия помпи се разпада подкачващата помпа и имаше още един детайл... ако на някой му е интересно ще видя в гаранцията какво са сменили. Та от това разпадане се образуват стружки които почват да циркулират в системата. И прецакват дюзите и колата, в следствие на всичко това, пушеше почти като стар Икарус на тръгване от орлов мост.
Решението от моята помпа запазен само корпуса, т.е. помпата е напълно рециклирана и на дюзите са сменили вентилните групи.
В момента върви добре. По-добре от преди ремонта, там ми беше направило впечатление, че освен пушеците като че ли беше станала леко тромава и ми се стори, че вдигна разхода. Казвам "стори ми се" защото не я карах дълго в това състояние.

Та мисълта ми е, че колата си върви и като я настъпиш се набира прилично, но това не значи, че няма проблем. Очевидно при колегата проблем има. И трябва да прави 4 дюзи. Дано мине само с вентилите на дюзите, че с разпръсквачите става вече доста дебело.

Иван Вълков
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 24 май 2010, 14:49
Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
Местоположение: Димитровград, Харманли
Status: Извън линия

Re: Правилен подход при рециклиране на дюзи

Мнение от Иван Вълков » 20 окт 2016, 15:58

Колега за да не цитирам поста ти, пак ще питам колата в авариен режим влизаше ли? За помпата само ще кажа че минимално износване да има и заминава - замерва се на специялни инструменти а не с обикновен шублер така да го кажа. Съветвам човека да си кара колата поради факта че причините който е посочил могат да са от много други фактори. Също така знам как мародерстват лъскавите "сервизи". Една промивка на дюзите със специялна добавка до влизане на дюзата в допуска и айде. Ако се стигне до клапанчетата залагат китайски който са 60 долара комплекта и много скоро пак си в сервиз за същото. Подозирам че колата на колегата е нов внос и има извесни отлагания и нагари който след по яко каране + добавка ще се оправят. Ако имаше отделени стружки и 4-те вентила/клапана щяха да пропускат( а те са казали само два). Не са уточнили и с колко са извън нормата. За мен щом държи налягане в рейла, значи могат да изкарат още. За добавката не ангажирам никой с менението ми да не вземе да стане фал, че напоследък имаше подобен описан случай.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Правилен подход при рециклиране на дюзи

Мнение от specialista » 20 окт 2016, 23:24

Иван Вълков написа:Колега за да не цитирам поста ти, пак ще питам колата в авариен режим влизаше ли? За помпата само ще кажа че минимално износване да има и заминава - замерва се на специялни инструменти а не с обикновен шублер така да го кажа. Съветвам човека да си кара колата поради факта че причините който е посочил могат да са от много други фактори. Също така знам как мародерстват лъскавите "сервизи". Една промивка на дюзите със специялна добавка до влизане на дюзата в допуска и айде. Ако се стигне до клапанчетата залагат китайски който са 60 долара комплекта и много скоро пак си в сервиз за същото. Подозирам че колата на колегата е нов внос и има извесни отлагания и нагари който след по яко каране + добавка ще се оправят. Ако имаше отделени стружки и 4-те вентила/клапана щяха да пропускат( а те са казали само два). Не са уточнили и с колко са извън нормата. За мен щом държи налягане в рейла, значи могат да изкарат още. За добавката не ангажирам никой с менението ми да не вземе да стане фал, че напоследък имаше подобен описан случай.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk
Колега,виждам че си доста запознат с проблема на модела.Имам една молба.Били бил така добър да ми помогнеш да забогатея!
Говориш за някакви добавки които "вкарват дюзите в допуск" в место да се ремонтира , и за някакви клапанчета 60$ комплекта,надявам се да са 4.
Искам и аз да правя така!Надявам се да става бързо и лесно.А иначе клапаните ми ги дават скъпо за брой.Големи мошенници.
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Иван Вълков
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 24 май 2010, 14:49
Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
Местоположение: Димитровград, Харманли
Status: Извън линия

Re: Правилен подход при рециклиране на дюзи

Мнение от Иван Вълков » 20 окт 2016, 23:29

Жоро ти че си коректен с твойте клиенти и винаги си готов да помогнеш, не всички са съвестни като тебе за съжаление. Китайски клапани има в алиекспрес, а за промивката на дюзите това е лесно доказуемо има доста изписано, няма да цитирам производител на добавката/течността и в частност на машината за "промивка".

П.п Извинявам се за 60 долара са два клапана...какъв голям разход ще са 4 броя цели 120 долара( говорим за китайски клапани)
https://m.aliexpress.com/item/326049373 ... y#autostay


Сега някой да не се затръшка че не били за Мондео на прима виста с два клика толкова. За конкретния модел пак цената е приблизителна да не кажа че има и по 20 долара броя.
Sent from my LG-D290 using Tapatalk
Последна промяна от Иван Вълков на 20 окт 2016, 23:29, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Правилен подход при рециклиране на дюзи

Мнение от specialista » 20 окт 2016, 23:43

Виж сега,аз твърдя че нищо на света не е в състояние да реставрира повреден клапан.Това е механично износване няма как да се компенсира със никаква добавка.Спасението е нов клапан.Не случайно проблема е констатиран като отделяне на стружки от помпата.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Иван Вълков
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 24 май 2010, 14:49
Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
Местоположение: Димитровград, Харманли
Status: Извън линия

Re: Правилен подход при рециклиране на дюзи

Мнение от Иван Вълков » 20 окт 2016, 23:50

И аз не го отричам, но затова попитах : колата влиза ли авариен режим? Мисълта ми е такава че понякога сервизите правят от мухата слон. Не си и помислям че таралясниците който караме ( независимо от марката) ще са като нови. Далече съм и от мисълта че няма изнисване по горивната а и всички уредби по колата като цяло. Просто казах че ако не влиза в авариен режим спокойно може да утика още време и че клапана на дюзата няма да го остави от веднъж на пътя. Другото което е че частите за първоначално вграждане нямат нищо общо с частите вложени през текущите ремонти било то нови.

П.п. С добавка няма как да се възтанови механична повреда но на даден етап може да "замаже" положението.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2510
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Правилен подход при рециклиране на дюзи

Мнение от Любо » 21 окт 2016, 13:37

Моето мондео НЕ влизаше в авариен режим.
Имаше два случая на присветване на лампата за подгрев на свещите. В конкретен режим на натоварване се получаваше и при това не всеки път. След това даваше грешка високо налягане на помпата, но авариен режим не е влизала.
Втория от тези случай беше записан от Митко с четеца и след това обсъден със Specialista по телефона. Жоро, прогнозите ти се оказаха верни, както сам си се досетил вече.
И за всеки случай пак да кажа колата не е влизала в авариен режим. Отидох на проверка защото 1) много пушеше и 2-ро) стори ми се, че леко завиши разхода придружено с по-тромаво поведение в ниските.

Иван Вълков
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 24 май 2010, 14:49
Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
Местоположение: Димитровград, Харманли
Status: Извън линия

Re: Правилен подход при рециклиране на дюзи

Мнение от Иван Вълков » 21 окт 2016, 15:44

Въпросът е че веднъж те е подсетила. Както и че след рестартиране вече я в нямало грешката. По принцип на 5 или 6 -та( ако има) при изпреварване най често може да се получи. Колегата пуснал темата е писъл че колата притриса и има вибраций при определени обороти. Не е писъл за прекомерно пушене, завишен разход, влизане в авариен режим. За момент не оспорвам че дойде ли време за ремонт вариянти няма освен няма.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2510
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Правилен подход при рециклиране на дюзи

Мнение от Любо » 21 окт 2016, 15:58

Грешката не е изчезвала. Мисля, че я изтрихме първия път, а тя се появи отново. В момента вече я няма.
Но си прав, че темата е за тресене, а аз не съм компетентен да кажа дали е от дюзи или не... мисля, че е възможно да е от тях, но както казах не съм компетентен. Знам със сигурност, че механично износване неможе да се компенсира с добавки.
Знам че може да тресе и от демпферната шайба на коляновия вал или от обтегача на ремъка. Но вероятно не е от тях, щом има ясен проблем в дюзите...

Потребителски аватар
BIGFORDFAN
потребител
потребител
Мнения: 1368
Регистриран: 03 май 2007, 05:06
Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Правилен подход при рециклиране на дюзи

Мнение от BIGFORDFAN » 21 окт 2016, 19:12

Колега Любо, защо не споделиш и колко ти излезе ремонта, предполагам ще е е услуга на колеги на които тепърва предстоят подобни разходи.

Sent from my Lenovo A6010 using Tapatalk

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2510
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Правилен подход при рециклиране на дюзи

Мнение от Любо » 21 окт 2016, 19:21

Излиза не малко пари този ремонт. Доста мислих преди да се хвана с него, но в крайна сметка реших да го направя.
Ремонт на помпата (смяна на подкачваща помпа, май някакъв клапан - ще проверя и ще пиша, и смяна на гумички, уплътнения, почистване и пр.) 960 лв.
Ремонт на 4 бр. дюзи (смяна на вентили) 1080 лв.
Демонтаж и монтаж на помпата и дюзите, сваляне на резервоар, почистването му и смяна на горивен филтър - 380 лв.

Сега много хора ще кажат, че съм луд да дам такива пари, вместо да продам колата... може би са прави. Плюсове и минуси на това мое решение има, но това е.

Потребителски аватар
BIGFORDFAN
потребител
потребител
Мнения: 1368
Регистриран: 03 май 2007, 05:06
Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Правилен подход при рециклиране на дюзи

Мнение от BIGFORDFAN » 21 окт 2016, 23:58

Наистина не очаквах и аз такава сума, но затова те помолих да напишеш, за да си направят хората сметка.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Правилен подход при рециклиране на дюзи

Мнение от specialista » 22 окт 2016, 23:08

Цените са реални,за съжаление много високи.Дори за помпата това което е направено не е сменена хидравличната глава.Иначе щеше да има още не малко пари.
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта