Не работи електронното запалване

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
maya.bancheva
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 08 ное 2015, 18:08
Модел на автомобила: ford fiesta 1995,klimatik,lpg,s veriga,predno,s kareta
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Не работи електронното запалване

Мнение от maya.bancheva » 14 ное 2017, 10:21

mechanic-smile .Здравейте колеги.Имам електронно запалване на моята фиеста,1,3,климатик,агу,моноинжекция,1995,43kw,което не работи.в смисъл сутрин без да натисна педала на газта или не го понапомпя,не пали от самосебе си.тоест,де факто отивам на ръчно,ръчен смукач чрез педала.след като запали и завърти си махам крака от газта,и тогава усещам как стъпковото моторче полека вдига оборотите и всичко става о кей.отворих щифта(клемата)на стъпковото моторче и е пълна с утайки.някакви идеи какво да направя.или да сменя моторчето.според мен не достига ток до него
FB_IMG_15099971230156280.jpg
.Стъпковото моторче мисля че изобщо не работи

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Не работи електронното запалване

Мнение от S_C » 14 ное 2017, 16:37

1. Нямаш електронно запалване. Моноинжекцията е с компютър. С всичките му шукаритети...
2. Компютър и "смукач" са взаимоизключващи се неща в която и да е кола. Има моторче за празен ход, съответно потенциометър.
3. Не ми идва на акъпа как точно буксата на моторчето ще се напълни с каквото и да е. Те по спомен бяха три букси-за дюзата, за моторчето и за потенциометъра. Обикновени пластмасови букси, от които влизат/излизат кабели...кви утайки, кви пет лева...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

maya.bancheva
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 08 ное 2015, 18:08
Модел на автомобила: ford fiesta 1995,klimatik,lpg,s veriga,predno,s kareta
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: Не работи електронното запалване

Мнение от maya.bancheva » 14 ное 2017, 21:13

Да де,буксите са три,и стъпково моторче се нарича.то не работи.но пак запалвам колата като със завъртане на ключа натискам и педала на газта до 1200 оборота,докато дойде втори кръг,или градусите на водата се вдигне малко.та това стъпково моторче освен кабелчетата с които то е свързано,има един маркуч към дросела,друг към бензиновия филтър и трети маркуч към резервоара

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Не работи електронното запалване

Мнение от S_C » 15 ное 2017, 04:23

Няма такова нещо. Бъркаш с друга част, но в момента не мога да се сетя с коя. Моноинжекцион модула изглежда като карбуратор. На него са закачени и моторчето, и потенциометъра и дюзата. В смисъл-директно на корпуса му с болтове. Дюзата е най-отгоре под капака. Моторчето и потенциометъра са изцяло електрически. Конкретно моторчето не управялва гориво и няма маркучи. Пуска само въздух-според колкото му каже компютъра.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

maya.bancheva
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 08 ное 2015, 18:08
Модел на автомобила: ford fiesta 1995,klimatik,lpg,s veriga,predno,s kareta
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: Не работи електронното запалване

Мнение от maya.bancheva » 15 ное 2017, 10:16

Да така е,прав сте.По важното е,че колата все пак пали с натискане и задържане малко до вдигане на градуса на водата,или докато дойде втори кръг с натискане на педала на газта.Благодаря за помоща

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Не работи електронното запалване

Мнение от HACKO » 15 ное 2017, 17:35

Не проблематично моторчето, най-вероятно е проблем датчика за температурата или връзката му с компютъра.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

maya.bancheva
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 08 ное 2015, 18:08
Модел на автомобила: ford fiesta 1995,klimatik,lpg,s veriga,predno,s kareta
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: Не работи електронното запалване

Мнение от maya.bancheva » 15 ное 2017, 18:58

Перката включва и върти когато трябва.по вероятно да е от връзката с компютъра.Ще погледна.А дали не е...което си мисля-от буксата преди моторчето.В смисъл да я "побългаря", елиминирам буксата,и връзвам кабелите директно,с изолирбанд разбира се?..Иначе ако не намеря къде е,ще го оставя така..Когато сутрин запали на ниски обороти на бензин,натисна педала на газта малко,задържа докато дойде втори кръг или позагррее.Всичко става о кей.Тоест симулирам с педала ръчна газ.само да допълна че до скоро тия истории ги нямаше

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Не работи електронното запалване

Мнение от HACKO » 15 ное 2017, 20:48

При тебе има 3 датчика, един за вентилатора(перката), друг управлява стрелката на таблото и третия (намира се на всмукателния колектор) подава информация на компютъра.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

maya.bancheva
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 08 ное 2015, 18:08
Модел на автомобила: ford fiesta 1995,klimatik,lpg,s veriga,predno,s kareta
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: Не работи електронното запалване

Мнение от maya.bancheva » 16 ное 2017, 20:54

Въпроса е че ту работи както трябва,ту неработи,тоест не че неработи напълно,но тръгва много бавно и на ниски обороти и после много бавно ги вдига докато вдигне на 1200 и влизане в такт.А когато последното се случи,влиза мигновенно педала на газта.Ето така ми работи стъпковото моторче.На пръв поглед визуално с кабелите и буксите всичко е наред.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Не работи електронното запалване

Мнение от HACKO » 17 ное 2017, 19:14

Без да искам да обидя някой, да обясня действието на моторчето. При моноинжекциона (при пълния е друго) моторчето "бута" дроселовата клапа напред-назад, когато педала на газта е отпуснат, и така поддържа оборотите (замества тебе). Когато "пипнеш" педала, моторчето спира да работи и оставя нещата в твои ръце (крака), до момента в който отпуснеш педала и поеме контрола.
В този ред на мисли, щом проблема е както го описваш, при подаване на газ да се замисля и после да тръгва, това се дължи повече на неправилно регулиране на сместта на Газ/Бензин.
Ако е от Газта се оправя лесно, но ако е от Бензина е трудно, да не кажа изгубена кауза и не си струва да се прави на кола на Газ. В тази ситуация съвета ми е да се настрои газовата да пали на студено и изобщо да не се ползва Бензин.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

maya.bancheva
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 08 ное 2015, 18:08
Модел на автомобила: ford fiesta 1995,klimatik,lpg,s veriga,predno,s kareta
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: Не работи електронното запалване

Мнение от maya.bancheva » 17 ное 2017, 20:01

Значи да кажа по точно.Проблема с моторчето го прави на бензин как е.пали на ниски обороти,подавам с педала газ,и ако не го държа педала една минута ще загасне.после само си тръгва моторчето и мотора и колата.някой гасне по време на движение,но щом врътне перката всичко става о кей и 6 на макс.на газ по същия начин.пали на ниски обороти,газ със педала, и стъпката се оправя.ссутрин държа малко педала на газта да позагрее и няма проблеми след това.после става о кей.държа да кажа,че не всеки път пали на ниски обороти. Един път така,друг път нормално.иначе да кажа и паленето на бензин. Въртя ключа,пали си колата,дига си 1200 оборота и след минута падат до 900 на бензун..на гаЗ как е да кажа.моята газова е направена винаги да пали на бензин задължително във всички случаи.има два бутона вътре,за бензин и газ..и става следното бутона когато е натиснат на газ.върти на бензин пали на бензин,става на 1200 оборота,после автоматично дава жълта лампа че е междинка,и със светкавична скорост хвърля на газ.. Като свърши газта,ми запъва и магарето в кабината се сеща че трябва да натисне същия бутон надясно за бензин.значи с едно копче за бензин и газ съм, но се натиска в двете посоки.а когато е натисна то за газ наляво.пали на бензин, дава автоматична жълта междинка и с космическа скорост на 1200 оборота се изтрелва на газ. Ако и в този момент в който запали на бензин но на ниски обороти, влиза в сила педала на газта, за да се пусне по бързо на газ.и ако е сутрин изчаквам малко да позагрее и колата и ако видя че гасне,натискам педала.с обикнивенна газова уредба на ловато и изпарител на мим газ съм.така е направена колата че директо на газ няма как да запали..иначе споко.вече ще подкарам само аз шеста година с нея.аз съм и четвърти собственик..като я купих,смених гумички и сегменти че гореше масло.и чак на петата година сега и оправях ходовата част и то лагера иначе у стартер правих. За пед години по балкани и дупки,сега тази година се развали ходовата част.догидина мисля да я сменям и за това се интересувам дали си заслужава да се оправя проблема с обороти те и стъпковото моторче. Благодаря много за отговора и информацията. Сега с малко новост.22 часа е вечерта.за разлика от сутринта,когато ходих на работа,сега вечерта,отидох да прибера мама от работа. Сега даже е по студено от сутринта.Врътнах ключа,запалих за момент на бензин,(червена лампичка),после мина малко на междинка(жълта)Вдигна се светкавично на 1200 оборота,и още по бързо хвърли на газ(зелено). Това е нормалното палене на фиестата при мен.нямаше натискане на педала на газта или подобно. На един светофар,освободих от скорост ,и даже се вдигнаха оборотите до 3000.и друг път се се случвало да вдига обороти. Иначе кабели,свещи филтри и високоволтовата бобина за кабелите са сменени скоро.даже дюзата и моното от нагара съм почистил наскоро.нашите механици от работата(при нас има кранове с кнопка,компресори и други машини)казват да си сменя стъпковото моторче.то правело номера с оборотите като се износело...апропо,цялата кола е за смяна.на 22 години е и едва ли я чака добро бъдеще.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Не работи електронното запалване

Мнение от HACKO » 17 ное 2017, 23:11

Не, при това моторче е съвсем различно, износване не му влияе. А това дето го описа, сега вече подробно, ако се разгледаш из форума, ще срещнеш още други такива описания от хора с моноинжекцион и на Фиеста и на Ескорт.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

maya.bancheva
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 08 ное 2015, 18:08
Модел на автомобила: ford fiesta 1995,klimatik,lpg,s veriga,predno,s kareta
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: Не работи електронното запалване

Мнение от maya.bancheva » 18 ное 2017, 18:10

Значи снощи и днес,вече нямам проблеми с оборотите.Но за да запали колата трябва да натисна малко педала на газта.иначе без педал Не става..искам да кажа-трябва ми "смукач" така да се каже.После всичко става о кей,без значение бензин или газ..Ами ще карам така на студен старт,с педала на газта,докато може да пали.А засега пали така чудесно.Прави ми впечатление винаги,че когато врътне перката на радиатора,и след това спра за вестник и закуска сутрин,после колата пали и без да натискам педала на газта от само себе си.А датчика за перката(върху термостата е) е сменян от предишния собственик.На какво се дължи това?Ето така изглежда стъпковото моторче.
IMG_20171118_121028.jpg
.едно мъничко електро моторче като за детска играчка,закрепен за купето.това моторче е вързано с един маркуч към дросела от единия му изход..с другия му изход е вързан към някакъв "тръбопровод"от единия край тръбата влиза в една пластмасова кутия,за която ми казаха че е бензинов абсорбатор или нещо подобно. В другия край,тръбопровода отива долу под колата,вероятно към резервоара може би,незнам.Е,да,сутрин и натиска дросела вместо мен с педала и горивото влиза.Дали няма някакъв проблем с " тръбопровода в участъка от кутията до моторчето.?Защото все пак то поддържа оборотите и то добри на газ в движение,но просто на студен старт,му е "студено и не иска да тръгне?Да добавя и една друга дивотия.Миналата година лятото пак имах подобни проблеми с паленето на студено.Тогава освен филтрите,почистих дюзата на моното и нагара около нея.И проблемите изчезнаха с паленето.До преди около месец пак се появиха.Сега всичко е сменено,барабар с бобината за кабелите.Одеве пак почистих дюзата и нагара.Ама този път не разглобих моното както тогава.Домързя ме.Сега сипах 50 грама спирт в отворите за горивото.Бая пушеше отзад,но мисля че всичко е изчистено.Та сега след изчистена дюза,да видим дали ще има проблеми с паленето.Има ли значение към кой предпазител е сложен кабела за газовата в купето.Сега е сложен към един от предпазителите,не знам за какво е,но има Внимание нарисуван,с 30А е.Мисля да го вържа към клаксона който е с 15А,но рядко се ползва.Ще сложа,вържа там газовата,и слагам предпазител 30А.Добре ли е?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Не работи електронното запалване

Мнение от HACKO » 18 ное 2017, 23:06

Не, не, не това не е стъпковото моторче, това е най-обикновен електромагнитен клапан, който пуска Бензиновите пари във всмукателния колектор за да изгорят. Кутията наистина е абсорбатор на бензиновите пари, по известен като канистър (англ.), служи да събира парите от резервоара и когато двигателя работи да ги изгаря. Това се налага заради екологични норми в Америка а вече и в Европа за 0% отделяне на бензинови пари в атмосферата. Американците са стигнали и по-далече с изискване да няма пари и при зареждане на бензиностанциите.
Ето така изглежда стъпковия ти мотор и се намира захванат отстрани на карбуратора.
Изображение

Мисля си още нещо, извади от клапана маркуча дето отива към дросела и го затапи с нещо да не смуче въздух и виж как ще пали. Също така преди това прегледай обстойно маркуча за спуквания, съмнява ме, че или заради спукан маркуч или заради повреден клапан смуче въздух и затова не пали. Въздух може да смуче и от някой друг вакуумен маркуч отиващ в карбуратора или във всмукателния колектор, провери всички.

П.П. Моноинжекцията е модифициран карбуратор.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

maya.bancheva
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 08 ное 2015, 18:08
Модел на автомобила: ford fiesta 1995,klimatik,lpg,s veriga,predno,s kareta
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: Не работи електронното запалване

Мнение от maya.bancheva » 19 ное 2017, 07:40

Да,това е моторчето. Вече смених маркучите на газта,които отиват към моното и за сегс пали.Ще видя и останалите как са и ще пиша

maya.bancheva
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 08 ное 2015, 18:08
Модел на автомобила: ford fiesta 1995,klimatik,lpg,s veriga,predno,s kareta
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: Не работи електронното запалване

Мнение от maya.bancheva » 19 ное 2017, 23:23

Сега да кажа новости.Смених всички маркучи на газта.Там където влизат в двигателя,бяха ужасно твърди и без усилие ги дръпнах.Може би и там да е влизал въздух.Сложих чисто нови гумени маркучи,по големия от изпарителя идващ е за вода,и след тройника маркучи от пералнята,но са читави.Профилактично почистих и дюзата.Но този път без да разглобявам цялото моно и да чистя нагара и пръскане на дюзата и после спирт в горивния отвор.Този път само налях спирт от първак на ракия,почти до въздушния филтър.Тя едвам запали горката фиеста,и после отзад пушеше като стар пушач пет минути.Бензиновия маркуч е пластамасов и не е спукан.Утре ще го откача от филтъра и ще го продухам с прахосмукачката.И два дена колата е като чисто нова,с вървенето да не я урочасам само.Но гледам че филтърчето при изпарителя много често взе да се пълни с боклуци.Което иде реч да се сменя газовия филтър-клапан май.А е сменен само преди 8000 км.Възможно ли е този филтър да е задръстен само след 8000 км?Защото тази пролет имах проблеми с оборотите пак,подобни на такива дето ги обясних.!?Изчистих нагара около дюзата,пръсках със спрей отгоре и отдолу на дюзата,почистих всичко със спрей наоколо,сипах спирт до филтъра почти,затворих,запалих,и никакви проблеми с двигателя до миналия месец.Сега и маркучите за газта смених,но не разглобих моното,а само спирт в горивния отвор и два дена е като нова.Възможно ли да е от задръстен газов филтър след само 8000 км?Бензиновия филтър е на 1000.Струва ли си да се ходи на "ултразвуково почистване на моното и дюзата",след евентуалната смяна пак на газовия филтър-клапан? Преди пет години като купих колата и смених гумичките на клапаните и сегментите.Сега има износени гумички пак,защото има нагар по ауспуха.Но не виждам завихряне на въздуха,тоест май няма износен клапан за да смуче за миг въздух към мотора,но пак е дигнал разхода на масло.От един литър,сега е 1,5 литър на 10 000.Ще кара докато умре така.Няма да я отварям пак.Стартера пък е ремонтиран миналата година.сменени са четки и втулки

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Не работи електронното запалване

Мнение от HACKO » 20 ное 2017, 00:04

8000, че толкова му е периода за смяна (8000-10000 Км), какво се учудваш? Не си струва да правиш каквато и да е поддръжка на Бензиновата система при положение че караш на газ, още повече пък ултразвуково чистене.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

maya.bancheva
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 08 ное 2015, 18:08
Модел на автомобила: ford fiesta 1995,klimatik,lpg,s veriga,predno,s kareta
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: Не работи електронното запалване

Мнение от maya.bancheva » 20 ное 2017, 12:42

Благодаря за съветите.На бензин карам само до...най близката бензиностанция,за да заредя газ.И като падне стрелката на до началото на червеното,слагам бензин за 20 лева

maya.bancheva
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 08 ное 2015, 18:08
Модел на автомобила: ford fiesta 1995,klimatik,lpg,s veriga,predno,s kareta
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: Не работи електронното запалване

Мнение от maya.bancheva » 12 дек 2017, 22:52

Проблема е решен.Смених газовия филтър и всичко се оправи.Газаджията изкара една шепичка боклуци от филтъра.А изкара само 8000 км със зор Много е мръсна газта в бг особенно от газпром

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта