Смяна на филтри

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
maya.bancheva
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 08 ное 2015, 18:08
Модел на автомобила: ford fiesta 1995,klimatik,lpg,s veriga,predno,s kareta
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Смяна на филтри

Мнение от maya.bancheva » 30 юни 2018, 00:15

Здравейте колеги.Имам фиеста 1.3,газ,климатик,1995та,мк3.произведена в Испания,поне така пише.Та въпроса...Карам я на газ.И през 4000 км ми се налага (принудително),смяна на газов и през около 3500 км почти въздушен филтър.Когато оборотите започнат да играят рязко надолу или рязко нагоре,това ми е индикатор за смяна на някой филтър .Смисъл пролет и есен си сменям филтрите.Газовия кара по дълго до около 6-7 хиляди,въздушния-до 4000,масления до 10хкм.Най често ми се "налага да сменя" въздушния филтър.През 3500 км почти. Когато го сменя всичко е ОК с оборотите.Днес,когато извадих филтъра отвън беше долу горе чист,но отвътре като го видях....и с въздух от компресор не става дори и временно...иска си смяна.Защо на газ се налага толкова честа смяна на филтрите

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 398
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Смяна на филтри

Мнение от addition » 30 юни 2018, 16:25

На мен като ми сложиха газ на Ескорта ми казаха да сменям въздушния филтър 2 пъти по-често, отколкото на бензин - т.е. на около 5 000км (като карах на бензин го сменях с маслото на 10 000). Газта искала по-чист въздух :)

А относно филтъра на газта... не ми бяха казали нищо и не знаех за него :? Когато направих 6-7 години каране на газ без никакви проблеми с обороти или разход (можете да си представите това колко км са), така се беше запушил, че оловен прах беше задръстил котвата на релето и тя вече не можеше да се движи, съответно не можех да превключа на газ. Е тогава газаджиите, при които отидох, ми казаха, че се сменя на 6 месеца :shock:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна на филтри

Мнение от HACKO » 01 юли 2018, 21:24

При обикновенна газова, се налага по-често сменяне на филтъра не заради чист въздух а заради съпротивлението му, което води до по-висок разход (е и въври повече). На Ескорта сменях филтъра на 7000-8000 хиляди, понякога и на 10 000, като вземе да гори много. Газовия .... когато се сетя, някъде между 20 000 и 30 000хиляди, ама не зареждах на ОМВ.
Сега на ГИ сменям като сменям маслото на 15 000 хиляди.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на филтри

Мнение от fordmaniac » 02 юли 2018, 20:58

Относно газовите уредби, карам на газ от доста години и съм карал карбуратор, моно, многоточков инжекцион, които са били или с обикновени газови , някои с ламбда контрол или с газов инжекцион и никога не съм сменял филтъра преди маслото на 10 000 км.
Поддържал съм много газифицирани коли и също съм на мнение, че не трябва преждевременна смяна на въздушен филтър. Добрата регулировка на двигателя и газовата са задължителни и винаги съм ги правил.
Газовия филтър на обикновена газова Ловато , сложена веднага след като купих колата ( и синята и зелената ) смених на 120 000 на синия и на 90 000 км на зеления Ескорт, без загуба на параметри на синия.
Сега за твоя проблем.
Газовия филтър се задръства толкова често когато е мноооооого стара газовата бутика и медната тръбичка от нея до газовия клапан.
maya.bancheva написа:
30 юни 2018, 00:15
когато извадих филтъра отвън беше долу горе чист,но отвътре като го видях

Това, което си писал ме навежда на мисълта, че имаш износен мотор и качва масло в кутията на филтъра. За това ти е зацапан от вътрешния край. Решението е известно още от Жигулите, сваля се маркуча на картерната вентилация долу под мотора и се запушва щуцера на филтърната кутия.
Фордовият мотор с долен вал често хората го карат без реглаж на клапаните и трака като шевна машина. Това лошава газоразпределението и често дори и моното не успява да се справи и клати тихите.
Поздрави.

maya.bancheva
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 08 ное 2015, 18:08
Модел на автомобила: ford fiesta 1995,klimatik,lpg,s veriga,predno,s kareta
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: Смяна на филтри

Мнение от maya.bancheva » 04 юли 2018, 18:34

Значи целия проблем който установих наскоро е износен стъпков мотор...Защото на бензин също вдига оборотите. Или пали на ниски обороти.С моно съм и винаги пали на бензин.Казват че имам износени втулки и "задържа" педала на газта за момент(като освободя от скорост).И на компа се подава инфо че иска газ и той вдига оборотите,а не е така.Или пък пали на ниски обороти.....но какво правя аз?Сипвам спирт за горене в горивния отвор ...най отгоре на моното след въздушния филтър.Следва давене на колата и палене от шестия път.И форсиране на 5000 оборота.Така си прочиствам дюзата..И проблема с паленето на ниски обороти се "излекува" за около 6-7000 км..после проблема се повтаря.Както и прочистване на дюзата със спирт от първак който е много силен.И пак лекувам проблема с ниските обороти при палене.Някой да има идея по друг начин за лекуване на стъпковото моторче без да се заменя с ново?Има и друго-при палене,натискам педала на газта-тоест става принудително с оборотите. Като позагрее сутрин с принудителното натискане на педала,тогава тръгвам,иначе ми гасне

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна на филтри

Мнение от HACKO » 04 юли 2018, 23:30

И защо ти е да палиш на Газ, нали си с обикновенна газова?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на филтри

Мнение от fordmaniac » 05 юли 2018, 09:02

Боже, колко мъка има на този свят!!!
Спирт, ракия® ... чистене на дюза с поливане... малии филм па и износени втулки егати
Шах с пешка., направо ме втрещи

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна на филтри

Мнение от HACKO » 05 юли 2018, 17:28

HACKO написа:
04 юли 2018, 23:30
И защо ти е да палиш на Газ, нали си с обикновенна газова?
Поправка, въпроса е защо на Бензин? С Ескорта минах 80 000 Км на Газ и палех само на Газ и Зиме и Лете.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

maya.bancheva
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 08 ное 2015, 18:08
Модел на автомобила: ford fiesta 1995,klimatik,lpg,s veriga,predno,s kareta
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: Смяна на филтри

Мнение от maya.bancheva » 07 юли 2018, 11:37

Значи с обикновенна газова е и се пали на бензин.Но дори и на бензин както казах вече след 6-7хил.км почват проблемите с ниските обороти на палене.ако не и подам принудително газ,може и да загасне.Всичко е сменено,кабели, свещи и бобина.и като мина 6-7 хил.км след смяна на филтрите и почва ниските обороти на палене на бензин..но след форсиране форсиране до достигане на нормална температура,включвам копчето на газ и оборотите се оправят....до следващото палене на старт на бензин..иначе както казах,когато си "излекувам дюзата със промивка на спирт и форсаж" колата става чисто нова и не се налага да цъкам копчето,а като дигне 1200 оборота сама тръгва на газ.За това мисля че проблема е от стъпковото моторче който мисля на моменти"заяжда"и след спирта се оправя,което моторче другата му функция е на "смукач" за първоначални високи обороти на старт.Надявам се че сега ме разбрахте.За стъпковото моторче се отнася и предния собственик му правело номера и оригиналното се развалило и го сменил с китайско още преди седем години при закупуване на колата ми го каза,а това моторче ми прави въртели от четири години и като му почне с номерата го лекуввам със спирт.моята агу задължително тръгва на бензин. Няма начин да запали на газ.. На газ тръгва или ако включа копчето,или като мине 1200 оборота на форсаж

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна на филтри

Мнение от HACKO » 08 юли 2018, 08:11

Стъпковия мотор на моното се поврежда много рядко, да не кажа никога. Моното страда от проблеми със TPSа, да не бъркаш стъпковия мотор (продълговатото нещо отстрани) със TPS (оранжевата кутийка на оста). С обливане на дюзата отвън няма как да я почистиш, освен ако двигателя качва толкова много масло със картерните газове, че да не може Бензина да пробие през мръсотиите (практически невъзможно). Съмнявам се копчето ти за превключване да не може да се програмире да пали директно на Газ, ама и да не може, винаги може да го смениш с обикновенно. Не искам да коментирам "експертното" мнение за износени втулки и запъваща дроселова клапа (дано не го е мислил сериозно).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

maya.bancheva
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 08 ное 2015, 18:08
Модел на автомобила: ford fiesta 1995,klimatik,lpg,s veriga,predno,s kareta
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: Смяна на филтри

Мнение от maya.bancheva » 09 юли 2018, 17:55

Значи тпс означава датчик на дросела,тъй ли.Ами сигурно го имам,но не виждам никаква оранжева кутия където и да е на фиестата.Може ли да го дадете на снимка къде точно се намира и как изглежда.ламбдата е знам къде е както и стъпковия мотор-правоъгълното за въздушния филтър.Знам от предния собственик че стъпковия мотор бил сменян.стария родил,а новия с китайски.Но не си спомням дали ми е казал за стъпката а пък да е било тпс -погрешно да съм разбрал?освен това този тпс не означава ли и понтициометър?И как да замеря всичко това с моя мултицет?Впрочем,преди 80 000 км имам смяна на маслени сегменти,гарнитути и шлайфана глава.другото било ок според майстора....тоест преди пет години.. Но пак да кажа-но след сипване на спирт в горивните отвори най отгоре на моното до въздушния филтър,вече 300 км колата е САМОЛЕТ.Днес рано сутринта като отивах На работа първа смяна,по околовръстното на Пловдив ги закова на 130 км и можеше още да дигне но вече бях стигнал на работа. След промивката със спирт,нямам никакви проблеми с оборотите.А това го бях видял от един приятел как го прави на неговото AUDI 80(яйцето).И така ще е до следващите 6-7 хил км,когато най вероятно историята ще се повтори.Все си мисля че нещо свързано с дюзата или моното,но ще да е задръстване,защото колата е самолет сега.видимо не виждам някакви механични проблеми,все пак с оборотите го прави на половин година 6хилкм.Ако е до сто км каране-9 на сто смесено дава.По въздушния филтър не виждам маслени утайки,а много прахоляк най вече оттам откъдето се засмуква въздуха-отвора,отвън и отвътре.после се сменя.няма завишен разход на гориво,преди или сега като е самолет,е карам до 110 км най много извънградско.газовия и него на 7 хкм го сменям.един път се беше задръстил още на 5 хкм.Газаджията извади от него една шепа графити.Само масления е на 10 хкм.газовата бутилка ловато е на 14 години.нищо не е правено по нея.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна на филтри

Мнение от HACKO » 09 юли 2018, 21:16

700900591507536928.jpg
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна на филтри

Мнение от S_C » 10 юли 2018, 01:26

До сега не ми се е налагало да чистя газовия филтър. Окол 20 хиляди на Сиерата и 60 хиляди на Мондеото бяха явно недостатъчни за да се зацапат въпросните филтри. Индикатор кога да се зарежда газ-поплавъка дрънчеше в бутилката. Като спре да дрънчи из дупките, значи газта е съвсем на финала и се зарежда от където каквато има по пътя.
Извод: Фордманиака е прав и тая Фиеста духовно вече скита из Вечните ловни полета (Надин). Въпрос само на време е да пристигне там и физически.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

maya.bancheva
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 08 ное 2015, 18:08
Модел на автомобила: ford fiesta 1995,klimatik,lpg,s veriga,predno,s kareta
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: Смяна на филтри

Мнение от maya.bancheva » 11 юли 2018, 19:47

Да,гледам го тоя датчик сега,ТПС-то е точно там,под зеления кабел отдолу както е и на снимката.Точно това било сменяно от предния собственик на колата.Разваленото тпс,било заменено с ново китайско.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна на филтри

Мнение от HACKO » 11 юли 2018, 21:46

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

maya.bancheva
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 08 ное 2015, 18:08
Модел на автомобила: ford fiesta 1995,klimatik,lpg,s veriga,predno,s kareta
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: Смяна на филтри

Мнение от maya.bancheva » 22 юли 2018, 09:46

Значи един път пали на ниски обороти колата,един път като я пусна по инерция,вдига обороти без натиск от моя страна на педала на газта.И в двата случая не е винаги и не е всеки път.Колата като загрее по добре,всичко това се оправя.Или като запали на ниски обороти, натискам газта и симулирам смукач.Което ме навежда до мисълта че щом не пали добре на обороти, стъпковия мотор не работи на моменти и демек-нямам смукач,защото и тази роля върши той.Та кое от двете е според вас проблема с паленето на ниски обороти и вдигане на обороти по инерция-стъпковия мотор или датчика на ТПС -дросела който си е вид потенциометър?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна на филтри

Мнение от HACKO » 22 юли 2018, 20:17

Ролята на "смукач" я върши не стъпковия мотор, а компютъра, като увеличава дозата на горивото и измества предварението. При студен мотор сместта трябва да е богата, ако се отвори само клапата ще се обедни още.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Смяна на филтри

Мнение от ivo_63 » 22 юли 2018, 21:22

Наско искаше да каже , че педала на газта не е смукач. Дай 20 кинта за диагностика , да ти кажат кое да смениш : стъпковия мотор или тпс-а. Мен ако питаш - сменяй колата. С по-нова.

maya.bancheva
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 08 ное 2015, 18:08
Модел на автомобила: ford fiesta 1995,klimatik,lpg,s veriga,predno,s kareta
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: Смяна на филтри

Мнение от maya.bancheva » 23 юли 2018, 20:52

Тя,колата отдавна ме е оставила,но аз не я оставям.Амортисьори,стартер,стъпков мотор,ръжда по праговете макар че редовно я мия.Отдавна е напуснала духом.Въпрос на време е да стигне до Надин в Пловдив. Но сега съм възпрепятстван с други задачи и ремонти в къщи.Ако ме изкара и идващата зима ще е добре.А догодина-друга.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на филтри

Мнение от fordmaniac » 24 юли 2018, 08:43

При такава поддръжка на возилото и експерименти, марката и модела няма значение, все ще е в режим "морга" !

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта