Как да си спасим рейките!

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Как да си спасим рейките!

Мнение от ADDimitrov » 07 дек 2018, 08:42

Пиша тази тема от скромния ми опит и с надеждата да спася някой колега :D Преди карах Голф 4 и като 80 % от собствениците на ВАГ автомобил рейката ми текна! След като намерих правилния човек за рециклиране, се заприказвахме за този гаден проблем на Голф и Ауди! Е човека ми обясни че това не е проблем на ВАГ автомобилите, а е проблем на всички марки и то не защото е слабо място, а поради "читавите" ни майстори дето ни правят ходовата част! Та каква е идеята: всеки от нас е сменял вътрешни накрайници поради "страхотните" ни пътища! При тази смяна се маха оригиналната скоба на маншона на рейката. Повечето майстори след монтажа на накрайника слагат най проста скоба, а някои направо свинска опашка! И ето я белята и двете изкарват не повече от 2 до 3 месеца! Леко се разхлабват защото са боклуци, а това е достатъчно влагат да си намери път към рейката!! И ето я белята тръгне ли влагат до половин година рейката е чао! Та моя човек слага само оригинални скоби и нищо купено от БГ! Всичките части си ги внася директно от Белгия и САЩ !!! Дори за тези скоби, залага на оригинални части внос! И ми каза: момче сменяш ли вътрешен накрайник търсиш оригинални скоби и стоиш на главата на монтьора, докато видиш че ти е сложил оригинална скоба, иначе рейката я пиши бегала! Та дано да съм помогнал на някого! Гледам че и Фордьовете страдат от рейнки :D

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Как да си спасим рейките!

Мнение от OgiDogi » 07 дек 2018, 18:17

ADDimitrov написа:
07 дек 2018, 08:42
... всеки от нас е сменял вътрешни накрайници поради "страхотните" ни пътища! При тази смяна се маха оригиналната скоба на маншона на рейката. Повечето майстори след монтажа на накрайника слагат най проста скоба, а някои направо свинска опашка! И ето я белята и двете изкарват не повече от 2 до 3 месеца!...
Много категорично и обобщаващо мнение.
Аз сменях накрайници и маншони преди време (накрайниците бяха разхлопани, а маншоните бяха поодъртели и не ми харесаха), махнах оригиналните и сложих каквито скоби имаше в комплекта маншони. Това лято, въпреки всичко си протече и ги наду, та чак щяха да гръмнат, но не пускаха масло навън, усетих проблема като ми свирна помпата от въздуха. Демек - не е влизало и излизало нищо, но рейката изпусна маслото. Дето се вика: "К'во пра'им с'я?", айде обясни къде е проблемът.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Как да си спасим рейките!

Мнение от ADDimitrov » 07 дек 2018, 18:28

Точно това което ти казвам! Да маслото не го е пуснало но влагата!!! Точно тя убива рейката! Като я свалихте какво ти казаха?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Как да си спасим рейките!

Мнение от HACKO » 07 дек 2018, 18:54

Преди години, когато рентгеновите технологии за проверка на заварките не бяха масово достъпни, заварчиците проверяваха плътността на заварките на съдовете със Нафта, защото в микропукнатини през които преминават нефтопродуктите водата не преминава. Просто молекулата е по-голяма, на това са базирани пластинчатите горивни филтри на старите трактори и камиони. Нафтата минава през снопа наредени пластини а Водата и най-финните замърсявания остават.
Та след тази прелюдия, няма как скобите да са задържали маслото а да са пропуснали влага.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Как да си спасим рейките!

Мнение от OgiDogi » 07 дек 2018, 19:38

HACKO написа:
07 дек 2018, 18:54
Преди години, когато рентгеновите технологии за проверка на заварките не бяха масово достъпни, заварчиците проверяваха плътността на заварките на съдовете със Нафта, защото в микропукнатини през които преминават нефтопродуктите водата не преминава. Просто молекулата е по-голяма, на това са базирани пластинчатите горивни филтри на старите трактори и камиони. Нафтата минава през снопа наредени пластини а Водата и най-финните замърсявания остават.
Та след тази прелюдия, няма как скобите да са задържали маслото а да са пропуснали влага.
Не е точно така, молекулите на течните петролни продукти са доста по-големи от тези на водата. Тайната за преминаването и непреминаването през определени прегради се крие в плътността и повърхностното напрежение на различните течности. Петролните продукти са с големи молекули, но и с голям брой водородни атоми в тях и относителната им плътност е по-малка от тази на водата, силите на привличане между молекулите са по-малки, а от там идва и ниското повърхностно напрежение - върху една и съща повърхност капките се разливат за разлика от тези на водата.
И да, маншоните ми очевидно бяха watertight, щом не са пропуснали маслото и се бяха надули като балони.

ADDimitrov написа:
07 дек 2018, 18:28
Точно това което ти казвам! Да маслото не го е пуснало но влагата!!! Точно тя убива рейката! Като я свалихте какво ти казаха?
Аз си я свалих (все пак работя в автосервиз), източих си маслото от маншоните и я занесох да я рециклират. Прътът си беше като нов, но силно омаслен - просто уплътненията са пропуснали от старост и деформация от блъскането в дупките на родните пътища. Опелите с електро-хидравлична рейка преди 2007 също често страдат от протичане, в зависимост от стила на управление, но заради недобре оразмерени по натоварване уплътнения спрямо възможностите на електрическата помпа (информация от първа ръка, от 9 месеца съм сервизен инженер в представителство на Опел).
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Roninn
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Как да си спасим рейките!

Мнение от Roninn » 07 дек 2018, 19:52

Сега като се замисля,пролетта смених десния накрайник към рейката,есента рейката ми протече,като я свалих,се виждаше отчупено парче от някакъв пластмасов пръстен който вероятно натиска периферията на семеринга.

Лека корозия имаше също.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта