Сваляне на картер

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Сваляне на картер

Мнение от deathstorm » 03 мар 2019, 15:58

Прецаках си резбата на пробката за източване на масло и последните две смени буквално я навивам на ръка и я мажа обилно със силикон. Тва обаче взе да ми омръзва, понеже често сменям масло. Оригиналната резба е М14х1.5 мисля да мина на М16х1.5. Наразването на резбата най-вероятно може да стане и на място, но не ми се иска после да имам стружки в картера. Та питането ми е лесна ли е процедурата, после само на силикон ли се слага картера и гледам че има някакви болотове към скоростната кутия, там да няма някакви изненади. Става въпрос за Фокуса от подписа 2 литра Duratec. Също приемам и други съвети за решаване на проблема, ако някой има идеи.

Поздрави и честит 3-март на всички!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Сваляне на картер

Мнение от HACKO » 03 мар 2019, 16:03

Като източиш старото масло, не бързай да го хвърляш, нарежи новата резба и без да слагаш пробката, налей отново старото масло. Така ще отмиеш евентуалните стружки навън.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Сваляне на картер

Мнение от ЯЛТА » 03 мар 2019, 16:31

И да монтираш после магнитна пробка-тя ще събере евентуалните стружки- Има фирми които намагнетизират детайли.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Сваляне на картер

Мнение от HACKO » 03 мар 2019, 18:45

ЯЛТА написа:
03 мар 2019, 16:31
И да монтираш после магнитна пробка-тя ще събере евентуалните стружки- Има фирми които намагнетизират детайли.
Васко, картера е от някаква сплав, не се лови от магнит.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Сваляне на картер

Мнение от ЯЛТА » 03 мар 2019, 20:18

HACKO написа:
03 мар 2019, 18:45
ЯЛТА написа:
03 мар 2019, 16:31
И да монтираш после магнитна пробка-тя ще събере евентуалните стружки- Има фирми които намагнетизират детайли.
Васко, картера е от някаква сплав, не се лови от магнит.
Знам, но самата пробка се намагнетизира, и стружките се залепват за нея. Даже има и пробки с вграден магнит Пробки с магнит
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Сваляне на картер

Мнение от HACKO » 03 мар 2019, 21:40

Кои стружки, тези от нарязването на резба в алуминиевия картер ли? :-/:
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Сваляне на картер

Мнение от ЯЛТА » 03 мар 2019, 21:43

Да-евентуално.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Сваляне на картер

Мнение от ivo_63 » 04 мар 2019, 19:00

Продавам магнит за алуминий :D :D :D . Насе добре , че картера не е от бакър , че не можем осъмна с него :D :D :D

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Сваляне на картер

Мнение от deathstorm » 06 мар 2019, 11:17

Мда и аз доколкото знам алумина не го лови магнит. Иначе можеше просто да бръкна навътре, след като нарежа резбата, със силен магнит и да обера стружките. Лошото е че свалянето на картера май си е голямо приключение. Компресора на климатика трябва да се отмести, като гледам има болтове откъм капака на веригата, болтове към скоростната кутия. Доста тъпичко са го направили напрактика капака на веригата уплътнява към картера и за да стане като хората едва ли не той трябва да се свали първо. На клипа се вижда къде са слагали силикона. Ще го мисля имам още 2000км до смяна на масло.

https://youtu.be/CsQxxywQV9o?t=3285

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Сваляне на картер

Мнение от HACKO » 06 мар 2019, 16:52

Абе нарязвай смело на място, и да останат някакви стружки ще се спрат във филтъра.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Сваляне на картер

Мнение от deathstorm » 02 юни 2019, 20:59

В крайна сметка да напиша как реших проблема. Купих си метчик комплект 1 и 2 и сам си нарязох резбата. Използвах пробка от Дачия Логан 1.4 бензин с резба М16х1.5. Принципно би трябвало да се мине първо с Метчик 1 и после с 2, но аз карах направо с големия, понеже алуминия е мек и около отвора има достатъчно материал, няма как да се спука. Някак си по-ми хареса как захапва по-големия метчик и ми се стори по-малко вероятно да изкривя резбата. На всеки половин оборот се вади метчика и всички стружки ги вадех назад с клечки за уши, след което забърсвам с парцал. Отне ми около час. Не съм пускал старото масло да вади стружките, понеже бях абсолютно сигурен, че стружка не попадна в картера по време на работа. Хубавото е че пробката е точно на дъното на картера и дори да се изпусне някоя стружка навътре може да се придърпа наобратно. Нищо не съм разпробивал, както си излезе старата "пробка' с резбата, направо така нарязах новата. Поствам снимки с резултата:
pic1.jpg
Процеса на рязана с големия метчик
pic3.jpg
Крайния резултат
pic2.jpg
Сравнение с "пробката", която ми бяха начукали италианците
pic5.jpg
Белязах си до къде да я стягам, да не взема пак да я превъртя
pic4.jpg
По-добър ключ за пробката от Дачия не намерих

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Сваляне на картер

Мнение от S_C » 03 юни 2019, 02:22

Правилният начин е с "резбова" бургия-по таблицата за разбите и после два метчика. Гадното на тия сплави е, че са твърди. Такъв картер ако го удариш в бордюр, може нищо да не му стане, но една пренатегната пробка ако го напъне, може да се сцепи през средата като диня.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта