проблем със зареждането на акумулатора - Фокус

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус

Мнение от aspasia » 25 авг 2019, 22:38

Като смени клапана откачи ли акумулатора да се ресетне компа и после направили обучение?

Потребителски аватар
toniboy
потребител
потребител
Мнения: 1391
Регистриран: 21 мар 2008, 17:20
Модел на автомобила: ford C MAX 1.6 TDCI /109 к.с / 2009 г
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус

Мнение от toniboy » 26 авг 2019, 06:53

да, колата откачиха го .Колата беше в сервиз , момчетата я закачиха на диагностика после, всичко беше в норма.
Но преди две седмици алтернатора започна да недозарежда и оттам като пуснех повече консуматори оборотите падаха много на долу и мотора тресеше, и на моменти гаснеше.Оттам в сервиз и замерване , пак на компа закачане, и смяна на реле регулатор с четките и диодния блок с нови.
Освен акумулатора да е слаб и да го сваля да го заредя на зарядното.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус

Мнение от OgiDogi » 26 авг 2019, 07:37

lubomirov89 написа:
25 авг 2019, 22:19
Мисля, че бъркаш. То си е клапа, ама не работи на принципа отворено, затворено. Клапата има процентно регулиране, нека по запознати също да дадат мнение.

Правилно - поради много по-ниската скорост на движение на клапан, задвижван от пружина, спрямо скоростта на електрическия ток, положението на клапана може да се регулира с електрически импулси. Продължителността на импулса, спрямо интервала между два импулса се нарича коефициент на запълване и от него се определя положението на клапана - при 0% (без подадено напрежение) е затворен и на 100% (постоянно подадено напрежение) е напълно отворен. Методът на управление се нарича Широчинно-Импулсна Модулация (ШИМ = PWM) и има приложение в управлението и на много други елементи, захранвани с електричество.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус

Мнение от aspasia » 26 авг 2019, 12:02

toniboy написа:
26 авг 2019, 06:53
да, колата откачиха го .Колата беше в сервиз , момчетата я закачиха на диагностика после, всичко беше в норма.
Но преди две седмици алтернатора започна да недозарежда и оттам като пуснех повече консуматори оборотите падаха много на долу и мотора тресеше, и на моменти гаснеше.Оттам в сервиз и замерване , пак на компа закачане, и смяна на реле регулатор с четките и диодния блок с нови.
Освен акумулатора да е слаб и да го сваля да го заредя на зарядното.
А медните пръстени видяхте ли в какво състояние са ако имат дълбоки и нови четки да сложиш няма ефект.

perun
потребител
потребител
Мнения: 134
Регистриран: 19 юни 2019, 21:41
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус

Мнение от perun » 26 авг 2019, 22:33

OgiDogi написа:
26 авг 2019, 07:37
lubomirov89 написа:
25 авг 2019, 22:19
Мисля, че бъркаш. То си е клапа, ама не работи на принципа отворено, затворено. Клапата има процентно регулиране, нека по запознати също да дадат мнение.

Правилно - поради много по-ниската скорост на движение на клапан, задвижван от пружина, спрямо скоростта на електрическия ток, положението на клапана може да се регулира с електрически импулси. Продължителността на импулса, спрямо интервала между два импулса се нарича коефициент на запълване и от него се определя положението на клапана - при 0% (без подадено напрежение) е затворен и на 100% (постоянно подадено напрежение) е напълно отворен. Методът на управление се нарича Широчинно-Импулсна Модулация (ШИМ = PWM) и има приложение в управлението и на много други елементи, захранвани с електричество.
Ако може да обясните малко по-простичко като за неспециалист, за мен ще бъде полезно.Надявам се и за колегите.
Благодаря

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус

Мнение от OgiDogi » 27 авг 2019, 07:44

Най-простичко:
при подаване на напрежение, под въздействие на магнитната сила клапанът започва да отваря и при достигане на нужната позиция, се спира напрежението. Това е електрически импулс. Когато тръгне да затваря, пак се подава импулс с определена продължителност, който само да го задържи на същата позиция.
Скоростта на движение на подобна електро-механична система е от порядък метри за секунда, докато на електричеството теоретично е около 300 хиляди километра за секунда, т.е. задвижващото магнитно поле ще създава нужната сила много по-бързо, от колкото механиката може да реагира с преместване.

Като цяло, силата на пружината трябва да се компенсира със сумарната сила, създадена от импулсите на електромагнитното поле. Силата на полето зависи от ефективната стойност на приложеното напрежение, а то от своя страна - от амплитудата и продължителността на електрическите импулси. Амплитудата е постоянна - напрежението в инсталацията на автомобила, регулирането става само с промяна на импулсите по продължителност.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

perun
потребител
потребител
Мнения: 134
Регистриран: 19 юни 2019, 21:41
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус

Мнение от perun » 27 авг 2019, 23:07

За по-простичко ми се искаше да споменете приблизително положението на клапата при различните режими на едно нормално използване на автомобила-спиране , тръгване, студен старт и друго ако се сетите.
Благодаря

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус

Мнение от OgiDogi » 27 авг 2019, 23:44

Това и компютърът на автомобила не го знае, той само определя колко процента запълване на импулсите му дават нужният за поддържането на зададените обороти въздух. А това вече зависи и от параметри и износване на двигателя, качество на горивото, температура на въздуха и на самия двигател...
До колкото и двете функции са квадратични - както силата на пружината спрямо линейната деформация, така и силата на магнитното поле спрямо приложеното напрежение, би следвало зависимостта между двете да е линейна, т.е. 0-50-100% запълване на импулсите да отговарят на 0-50-100% отваряне на клапана.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус

Мнение от aspasia » 28 авг 2019, 11:56

perun написа:
27 авг 2019, 23:07
За по-простичко ми се искаше да споменете приблизително положението на клапата при различните режими на едно нормално използване на автомобила-спиране , тръгване, студен старт и друго ако се сетите.
Благодаря
Зависи колко е отворен дросела.

perun
потребител
потребител
Мнения: 134
Регистриран: 19 юни 2019, 21:41
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус

Мнение от perun » 29 авг 2019, 22:25

OgiDogi написа:
27 авг 2019, 23:44
Това и компютърът на автомобила не го знае, той само определя колко процента запълване на импулсите му дават нужният за поддържането на зададените обороти въздух. А това вече зависи и от параметри и износване на двигателя, качество на горивото, температура на въздуха и на самия двигател...
До колкото и двете функции са квадратични - както силата на пружината спрямо линейната деформация, така и силата на магнитното поле спрямо приложеното напрежение, би следвало зависимостта между двете да е линейна, т.е. 0-50-100% запълване на импулсите да отговарят на 0-50-100% отваряне на клапана.
Ако това и компютърът на автомобила не го знае, то тогава какво знаем?
Да не се окаже, че само предполагаме?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус

Мнение от HACKO » 29 авг 2019, 22:34

Ами на компютъра му е казано " дръж 800 оборота" и той това и прави. Отвря и затваря клапана така че да държи оборотите в допустими граници, колко е отворен клапана изобщо не го интересува.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

perun
потребител
потребител
Мнения: 134
Регистриран: 19 юни 2019, 21:41
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус

Мнение от perun » 29 авг 2019, 23:03

Мен пък точно това ме интересува.....

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус

Мнение от ЯЛТА » 29 авг 2019, 23:13

Ми пиши в завода на Форд в Кьолн, и ги попитай.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус

Мнение от OgiDogi » 30 авг 2019, 06:55

ЯЛТА написа:
29 авг 2019, 23:13
Ми пиши в завода на Форд в Кьолн, и ги попитай.
И примерно като му дадат данни за току-що слязъл от поточната линия мотор, работещ с немски бензин и нямащ нищо общо с механичните характеристики на неговия 200-300 хилядник на газ, "К'о пра'им?"
Важното е да има информация, друг е въпросът до колко е полезна :D
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус

Мнение от aspasia » 30 авг 2019, 08:41

perun написа:
29 авг 2019, 22:25
OgiDogi написа:
27 авг 2019, 23:44
Това и компютърът на автомобила не го знае, той само определя колко процента запълване на импулсите му дават нужният за поддържането на зададените обороти въздух. А това вече зависи и от параметри и износване на двигателя, качество на горивото, температура на въздуха и на самия двигател...
До колкото и двете функции са квадратични - както силата на пружината спрямо линейната деформация, така и силата на магнитното поле спрямо приложеното напрежение, би следвало зависимостта между двете да е линейна, т.е. 0-50-100% запълване на импулсите да отговарят на 0-50-100% отваряне на клапана.
Ако това и компютърът на автомобила не го знае, то тогава какво знаем?
Да не се окаже, че само предполагаме?
Как да не го знае при 17% затворен дросел трябва да поддържа 730-740 оборота на празен ход

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус

Мнение от OgiDogi » 30 авг 2019, 09:34

aspasia написа:
30 авг 2019, 08:41
...

Как да не го знае при 17% затворен дросел трябва да поддържа 730-740 оборота на празен ход
Малко сбърка понятията - човекът пита за физическото линейно положение на електромагнитния клапан за регулиране на въздуха за празен ход, ти се метна на позиция на дросела, който има сензор и може да се следи на диагностика.
Да, има системи с директно управление позицията на дросела (примерно VAG с дросел Bosch) и там нещата са ясни, но в случая не става дума за такава.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус

Мнение от aspasia » 30 авг 2019, 12:50

OgiDogi написа:
30 авг 2019, 09:34
aspasia написа:
30 авг 2019, 08:41
...

Как да не го знае при 17% затворен дросел трябва да поддържа 730-740 оборота на празен ход
Малко сбърка понятията - човекът пита за физическото линейно положение на електромагнитния клапан за регулиране на въздуха за празен ход, ти се метна на позиция на дросела, който има сензор и може да се следи на диагностика.
Да, има системи с директно управление позицията на дросела (примерно VAG с дросел Bosch) и там нещата са ясни, но в случая не става дума за такава.
Ако погледнеш схемата за управление за клапана на празен ход зависи от положението на дросела и температурният датчик на главата който е забит между свещите. При 21% отворен дросел оборотите ми скачат на празен ход 1100 лично съм го пробвал на моят автомобил.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус

Мнение от OgiDogi » 30 авг 2019, 14:36

aspasia написа:
30 авг 2019, 12:50
Ако погледнеш схемата за управление за клапана на празен ход зависи от положението на дросела и температурният датчик на главата който е забит между свещите. При 21% отворен дросел оборотите ми скачат на празен ход 1100 лично съм го пробвал на моят автомобил.
Сега съм на баира в Елена и ползвам лаптопа на жената, като се върна в Сливен, ще проверя. Подозирам, че не разчиташ правилно схемата и гледаш стабилизирано в ЕСМ захранване към въпросните елементи, а не управление или някаква обратна връзка помежду им. Ако толкова те сърбят ръцете - виж този проводник какъв цвят е и измери дали случайно не е стабилни 12 V, при около 14 V в останалата инсталация. Щото, нали уточнихме, че за да има прецизно управление, напрежението е стабилно (амплитудата на импулсите) и се променя само коефициентът на запълване.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус

Мнение от HACKO » 30 авг 2019, 15:22

perun написа:
29 авг 2019, 23:03
Мен пък точно това ме интересува.....
И за какво ти е????? Какво ще направиш с него???? Като караш по пътя, смяташ ли на колко процента си натиснал педала или просто поддържаш постоянна скорост, същото е?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: проблем със зареждането на акумулатора - Фокус

Мнение от OgiDogi » 31 авг 2019, 17:00

aspasia написа:
30 авг 2019, 12:50
Ако погледнеш схемата за управление за клапана на празен ход зависи от положението на дросела и температурният датчик на главата който е забит между свещите. При 21% отворен дросел оборотите ми скачат на празен ход 1100 лично съм го пробвал на моят автомобил.
Такааа, погледнах аз схемата, ама не разбрах ти коя си гледал и какво си видял.
На моята схема, за двигател 1.6 16V 74 kW схемата изглежда по този начин:
IAC.jpg
Idle Air Control valve
където съм маркирал клапана за празен ход и съм оградил сензора на дросела, на температурата и МАР.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 34 госта