Блокира 1.8 TDCI Кънект
-
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Блокира 1.8 TDCI Кънект
Отварям тази тема ,за да питам и се съветвам ,както и това да помогне на някой.
Историята е горе долу така ...преди седмица ,от мотора се чува скрибуцане и дрънчене на ламарина....
Оказа се че се е скъсала шайбата на климатика.
Подмених цялата шайба,комплект с магнита и металната шайба която се лепи,мислих да купя направо нов компресор,но реших че ще загубя време да го пълня с масло и фреон ,имам всичко необходимо да ръчкам по климатиците на колите ми.
Един ден колата си беше ок,на втория ден тръгвам през ноща от Пловдив към Видин...по пътя при ускорение се усещаха съвсем леки вибрации в купето,реших че някъде опира генерацията в купето заради разместен или скъсан тампон.15 км преди Видин,на спускане по дълъг наклон ,нещо издрънча в мотора ,освободих от скорост ,мотора си работеше,и след 5 секунди както работеше на празен ход,усетих как затегна и спря ......Колата си продължи по инерция и след 200 метра отбих от асфалта.Първото нещо беше да погледна шайбата на климатика,там всичко беше наред.
Опитах да запаля,стартера не може да завърти мотора.
Включих на пета,заклатих колата напред назад и мотора се освободи .....Чукнах на стартер,мотора върти леко като вентилатор.
Отворих капака на ангренажния ремък,ремъка е натегнат,не е скъсан....при развъртане на мотора,ремъка не се върти... Тоест разпределителния вал ,помпата на рейла не се въртят.Пистовия ремък се върти.
След безброй перипетии да приберем колата ,успяхме да я качим на репатрак и в Пловдив.
Това което е сигурно,че касетата със долния ангренаж не се върти.Каква е причината тепърва ще разбера като започна да разглобявам колата...в момента нямам време,по това което гледам по схемата,мисля че шпонката на вала се е счупила и е превъртяло малкото зъбно колело от касетата,но това е само предположение.....
В Форд ми казаха че на моя модел дураторк 1.8 2009 г.тази шпонка е част от коляновия вал...на по старите преди 2006 шпонката била на шайба и се сменяла....
Надявам се да не се окаже това,но малко ме съмнява....
За инфо,мотора е на 205 000 км.купена от мотопфое,преди 6 месеца съм сменил всички ремъци,ролки,тампони на мотора,две нови полуоски,цялата предница е чисто нова ,шарнири,4 диска,накладки,лагерите на главините,задните ресори са чисто нови на месец,шарнири,накрайници и рейката е чисто нова.До тук съм вкарал около 6 000 лв.в колата за части,без труда,труда е от мен.....
Та ще пиша тук за развитието...
Историята е горе долу така ...преди седмица ,от мотора се чува скрибуцане и дрънчене на ламарина....
Оказа се че се е скъсала шайбата на климатика.
Подмених цялата шайба,комплект с магнита и металната шайба която се лепи,мислих да купя направо нов компресор,но реших че ще загубя време да го пълня с масло и фреон ,имам всичко необходимо да ръчкам по климатиците на колите ми.
Един ден колата си беше ок,на втория ден тръгвам през ноща от Пловдив към Видин...по пътя при ускорение се усещаха съвсем леки вибрации в купето,реших че някъде опира генерацията в купето заради разместен или скъсан тампон.15 км преди Видин,на спускане по дълъг наклон ,нещо издрънча в мотора ,освободих от скорост ,мотора си работеше,и след 5 секунди както работеше на празен ход,усетих как затегна и спря ......Колата си продължи по инерция и след 200 метра отбих от асфалта.Първото нещо беше да погледна шайбата на климатика,там всичко беше наред.
Опитах да запаля,стартера не може да завърти мотора.
Включих на пета,заклатих колата напред назад и мотора се освободи .....Чукнах на стартер,мотора върти леко като вентилатор.
Отворих капака на ангренажния ремък,ремъка е натегнат,не е скъсан....при развъртане на мотора,ремъка не се върти... Тоест разпределителния вал ,помпата на рейла не се въртят.Пистовия ремък се върти.
След безброй перипетии да приберем колата ,успяхме да я качим на репатрак и в Пловдив.
Това което е сигурно,че касетата със долния ангренаж не се върти.Каква е причината тепърва ще разбера като започна да разглобявам колата...в момента нямам време,по това което гледам по схемата,мисля че шпонката на вала се е счупила и е превъртяло малкото зъбно колело от касетата,но това е само предположение.....
В Форд ми казаха че на моя модел дураторк 1.8 2009 г.тази шпонка е част от коляновия вал...на по старите преди 2006 шпонката била на шайба и се сменяла....
Надявам се да не се окаже това,но малко ме съмнява....
За инфо,мотора е на 205 000 км.купена от мотопфое,преди 6 месеца съм сменил всички ремъци,ролки,тампони на мотора,две нови полуоски,цялата предница е чисто нова ,шарнири,4 диска,накладки,лагерите на главините,задните ресори са чисто нови на месец,шарнири,накрайници и рейката е чисто нова.До тук съм вкарал около 6 000 лв.в колата за части,без труда,труда е от мен.....
Та ще пиша тук за развитието...
Последна промяна от Roninn на 29 окт 2019, 07:40, променено общо 2 пъти.
-
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект
Това което се чудя,засрещането на клапаните с буталата на празен ход,би ли довело до изкривяване на клапаните,ако успея да я запаля ,дали да отварям двигателя.
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект
Почнах да разглобявам
-
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект
Стигнах до шайбата на коляновия вал,със гайковерта стигнах до там,че болта мърда наляво надясно с 1 мм.спрямо шайбата и дотам.Ще мисля как да я развъртя,варианта със стартер не става....
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект
За да развия болта на коляновия вал, махнах стартера и в маховика заклиних желязо. 2 метра тръба и се предаде, но нито с гайковерт, нито на скорост (съединителя превърта) не стана.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект
Не на празен ход, дори на стартер да ги удариш, заминават.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект
Както го описва, при него е скъсан коляновият вал в задния край и маховикът му се върти свободно, след като е бутнал напред-назад и е освободил задната част.lubomirov89 написа: ↑29 окт 2019, 17:14За да развия болта на коляновия вал, махнах стартера и в маховика заклиних желязо. 2 метра тръба и се предаде, но нито с гайковерт, нито на скорост (съединителя превърта) не стана.
Предположение: по някое време маслото е започнало да трупа нагар в каналите на коляновия вал и в крайна сметка не е стигнало за мазане на последната основна шийка, където в последствие (вибрациите) е започнал да превърта лагерът и когато е затегнал окончателно, прегрялата шийка се е скъсала от инерционния момент през скоростната кутия и съединителя.
Направо свали скоростната кутия и ще стане ясно, ако маховикът тръгне да излиза с нея. От там насетне - сваляш картера, развиваш болтовете на основните лагери и петите на биелите и вадиш целия вал.
-
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: RE: Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект
Ангренажния ремък го върти колелото което е на помпата на рейла.Като хвана здраво колелото и завъртя шайбата на коляновия вал ,превърта .Не мисля за сега че има проблем с вала ......
Болта на шайбата е с нормална резба ,нали така?
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Болта на шайбата е с нормална резба ,нали така?
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10848
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: RE: Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект
Върти се, но върти ли се успоредно с предния край на вала, и задния край на коляновия вал ? Което да покаже че е едно цяло.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: RE: Re: RE: Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект
Косвено съдя че са едно цяло,грубо усещам сгъстяването и разтоварването....
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: RE: Re: RE: Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект
А кое от "скъсан коляновият вал в задния край и маховикът му се върти свободно" не ти стана ясно? Ако се е случило това, като въртиш откъм ангренажа, ще усещаш компресията на цилиндрите, а като въртиш откъм съединителя (което прави стартера) няма да има съпротивление и ще си върти гладко и на високи обороти. Завъртиш ли ангренажа и маховикът не мърда (което визираше Ялта с успоредното въртене на предния и задния край), къде според теб се е прекъснало движението?
Ето ти още един тест без разглобяване:
Опъваш ръчната, включваш на 5-а и вдигаш с крик откъм предно дясно колело. Завърташ колелото и ако има компресия, ще я усетиш достатъчно добре и за по-сигурно - гледай дали превърта шайбата на коляновият вал. Успяваш ли да въртиш сравнително леко и да не мърда шайбата - 100% скъсан колянов вал, след описаните в първото ти мнение симптоми. За по-сигурно - включваш на 1-ва и пак пробваш да въртиш с колелото, трябва да е направо невъзможно при здрав двигател, съединител и скорости.
-
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект
Ако скъса вал ,вероятно щях да разбера ,мотора тихичко заклини клапаните ...нямаше бум,тряс и чукане
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект
Така да е, щом толкова ти се иска, но нямаше да усещаш сгъстяването със заклинени клапани...
Идвали са ми със скъсан на средната шийка вал - двигателят си работи, само при определено натоварване започваше да трака от аксиалното изместване. Валът беше скъсан косо, не радиално и затова си въртеше и колата си вървеше.
-
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект
Тея дни ще измисля как да развия шайбата и за час два ще стане ясно.
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект
Подготвям си инструментите.Вложка(камък) 19 мм. Със по дълга опашка,тръба 3/4 -ти...заварих камъка,нарочно опашката на камъка е дълга,за да няма силно нагряване в шестостена.
4 шпилки припилих от шестостенен ключ
Втулка от амортисьор заден от Хонда црв,заварих шпилките за втулката,а за нея рамо ,шина 12 мм.от старо русенско легло.
4 шпилки припилих от шестостенен ключ
Втулка от амортисьор заден от Хонда црв,заварих шпилките за втулката,а за нея рамо ,шина 12 мм.от старо русенско легло.
-
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект
Идеята е да блокирам шайбата,и в този вариант ако не се предаде,ще ми падне пердето и ще заваря шайбата директно към шината.
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект
Предаде се гадината
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект
И истината лъсна на живо!
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект
Сега незнам да се радвам ли,или да си мълча.Всичко друго ,изглежда наред!
Следващия етап,смятам да сваля главата,оглед и оценка,и в зависимост от констатацията,да започвам ремонт или не!
Вече не виждам причина, да не го оправя тоя мотор,но ще имам доста питания относно зацепването на ангренажите , всъщност това ми е единствения проблем ,трябват ли ми някакви инструменти за центровката.Гледам в нета ,разп.вал се фиксира с планка,която не мисля че е проблем да си направя,ако има от къде да купя,казвайте.Коляновия вал ,виждам че се блокира с една шпилка на резба,но дали е така,ще очаквам от по знаещите тук !
До колкото виждам,тоя ремък, частично се къпе в маслената баня от картера,прав ли съм?
Следващия етап,смятам да сваля главата,оглед и оценка,и в зависимост от констатацията,да започвам ремонт или не!
Вече не виждам причина, да не го оправя тоя мотор,но ще имам доста питания относно зацепването на ангренажите , всъщност това ми е единствения проблем ,трябват ли ми някакви инструменти за центровката.Гледам в нета ,разп.вал се фиксира с планка,която не мисля че е проблем да си направя,ако има от къде да купя,казвайте.Коляновия вал ,виждам че се блокира с една шпилка на резба,но дали е така,ще очаквам от по знаещите тук !
До колкото виждам,тоя ремък, частично се къпе в маслената баня от картера,прав ли съм?
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект
Това кой ремък е, нали горе даваш снимка, че е здрав?
Да не би този мотор да е модификация с два ремъка вместо с верига до помпата и ремък от нея до разпределителния вал и да е изсипан този към коляновия? Но и при това положение, няма как да си усещал "компресия" при въртене на която и да е шайба. Най-много да си въртял шайбата на разпределителния вал и да си усещал как натискаш пружините на клапаните
Да не би този мотор да е модификация с два ремъка вместо с верига до помпата и ремък от нея до разпределителния вал и да е изсипан този към коляновия? Но и при това положение, няма как да си усещал "компресия" при въртене на която и да е шайба. Най-много да си въртял шайбата на разпределителния вал и да си усещал как натискаш пружините на клапаните
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 121 госта