Презареждане на генератора или проблем с електрониката

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
MarioM
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 09 дек 2019, 20:11
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Презареждане на генератора или проблем с електрониката

Мнение от MarioM » 09 дек 2019, 20:29

Колеги, карам Фокус 1999/2000г 1.6 16v карам го от 2013 и до сега не съм имал проблем от този род. Та проблема е следния, може би преди месец при форсиране за секунда в диапзона на 1000/1300 оборота фаровете започнаха да пресвяткат(засилват светлината плавно). Измерих генератора на нормално зарежда 14.6 14.8 пика с пресвяткането е 15 15.1. Генератора е рециклиран лятото помислих,че е от него и го занесох пак при човека и той ми каза, че тези фордове компютъра ги карал да работят на такива волтове и ако махна буксата ще заработи нормално и така и стана. Тогава прочетох тук за така нареченич СМАРТ ЧАРДЖ, до преди ревизията не съм го мерил защото не ми е давал никакви идикаций за проблем или презареждане. И от там се започна: сложих още една маса от минуса към купето, зачистих дръгите маси, дори ми казаха, че частите от ревизията най вероятно са кайчета и те да работята така. Днес сложих нов генератор не отварян от друг форд и ефекта е същия, работи на 14.8 пик на 15, 15.1 и фаровете и таблото засилват при пика.
Някой с подобен проблем, някакви предложения от какво може да е или поне къде да търся проблема ще съм много благодарен, защото се притеснявам да не изпържа акулулатора или още по лошо компютъра.

Liubeto vd
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 24 май 2019, 11:25
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Презареждане на генератора или проблем с електрониката

Мнение от Liubeto vd » 18 дек 2019, 22:10

и аз имам същият проблем. и не мога да го реша вече 2 месеца. плочка смених масите ги проверих, на жичкадйия ходих и каза че е от компа. мислих да смениавам генератор но се отказах.при мен стига 15.5в :twistednew:

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Презареждане на генератора или проблем с електрониката

Мнение от OgiDogi » 18 дек 2019, 22:25

MarioM написа:
09 дек 2019, 20:29
...
Някой с подобен проблем, някакви предложения от какво може да е или поне къде да търся проблема ще съм много благодарен, защото се притеснявам да не изпържа акулулатора или още по лошо компютъра.
Нямаш проблем и нищо няма да се изпържи.
В тази тема съм разяснил, за какво става дума.
Ако вземат да ти горят на поразия лампи и измерваш постоянно напрежения над 15 волта - тогава имаш проблем.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

MarioM
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 09 дек 2019, 20:11
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Презареждане на генератора или проблем с електрониката

Мнение от MarioM » 19 дек 2019, 14:05

Аз открих няколко причини за пиковете, но волтажа се оказа нормално да е такъв 14.8в. Накрая ми препоръчаха майстор ,който явно ги чува нещата повече и след като му обесних каква е общата картина ми върна оригиналния реле регулатор на магнет марели понеже само диодите бяха пробили и реално е нямало нужда да ми се сменя и регулатгора. На неговия стенд генератора закова 14.0 като го закачих на колта 14.7/8в и спряха пиковете и пресветканията на фаровете и таблото ,което ме навежда на мисълта от некачествени части. Обаче на следващата сутрин като го запалих веднага показа 16.0/1в не само на запалката а и на мулти цета. Слезнах и реших да размърдам буксата с трите кабела към компютъра и взе ,че започна да ги мени 15 16 14 зависимост от разместването явно. Като я свалих видях ,че кабелите където са замонолилтени на изхода се движат и явно не правят контакта който им трябва и шашкат системата. Мислех да взема от моргата друго ,но не я знам да не стане като моята и реших да пробвам с кабелни обувки и съм доволен от резултата за сега.

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Презареждане на генератора или проблем с електрониката

Мнение от Филипов » 19 дек 2019, 14:17

Така че каквото ти казах всичко се потвърди че е контактен проблем. И че може да се смени само диода, а не всичкото. Тия, при които те пратих (до стадиона) ли ти тестваха нещата? Явно само ръсенето с контактен спрей не е било достатъчно. Бях ти казал да се върнеш като минеш през другите и тестваш нещата. Че точно тогава бях заритат нацяло.

MarioM
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 09 дек 2019, 20:11
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Презареждане на генератора или проблем с електрониката

Мнение от MarioM » 20 дек 2019, 19:01

Тези до стадиона не успяха точно, само замериха и ме пратиха зад битова техника и там човека го отвори. Иначе бях изклюл може да мина тези дни ако не си отпуска вече.

Roninn
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Презареждане на генератора или проблем с електрониката

Мнение от Roninn » 01 яну 2020, 12:19

При мен този проблем е на Форд къннект,само не е точно такъв,на празен ход кове от 14.5 до 14.7 ,при изфорсирване,всичко прсвятка за половин секунда и пада на 13.7 волта.
Вижда ми се че и леко мъждукат диодите по таблото.

Смених четки,пръстени,диодната плочка,релерегулатора който всъщност е компютърен модул управляван от еку-то.
Лагери на динамото не ги споменавам.

Ефект 0

Изпратено от моят Redmi Note 8T с помощта на Tapatalk


MarioM
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 09 дек 2019, 20:11
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Презареждане на генератора или проблем с електрониката

Мнение от MarioM » 10 яну 2020, 17:38

При мен в студеното сега държи 14.8/7, проблема с пресвяткането се реши като върнахме стария регулатор. Може и при теб да са ти сложили някой китаец, бях видял в интернет да се продват на бош и подобни големи марки, но не знам дали те ще са по свесни.

Иначе ето как се справих с разбитата букса, само се чудя с какво да запълня куплунга да не се напълни с боклуци. Естествено и кабелите са прибрани в гуфрето както трябва, всичко е почти заводско хаха
.
79917165_1018647065163031_7341889148153757696_n.jpg

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Презареждане на генератора или проблем с електрониката

Мнение от Филипов » 12 яну 2020, 19:35

Пръчка силикон и пистолет. Ако нямаш мини през мен.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта