Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1154
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия
Предполагам, не е един собственик на кола на турбокомпресор с променлива геометрия в даден момент се е сблъсквал с този клапан.
В моя случай се касае за този --> https://www.autodoc.bg/pierburg/964682
Как мога да разбера изправен ли е или не? Нямам под ръка мултицет. Единственото което мога да направя е, да дам захранване към крачетата му с батерия 9V и контролна лампа, при което лампата светва, т.е. предполагам, че електрическата част може и да е изправна, но не го твърдя със сигурност.
Ако се стигне до купуване на нов, кой вариант да избера?
По OEN кодовете на Пежо / Ситроен, в "София Франс Авто" излизат следните цени (с ДДС):
1618C9 - 127.47 лв.
1618JH - 51.05 лв.
9652997580 - 88.74 лв.
В "МП" за OEN 1313848 ми казват цена от 435.50 лв.
Според това, което е посочено в AUTODOC, явно всички са съвместими.
Конкретно, върху моя са гравирани следните номера:
7.00712.00
96.525.701.80 / 03Т240
Колко важно е да съвпадат те или не е толкова важно? Възможно ли е да са данни, касаещи дата на производство, серия и пр. данни.
Има и друг, който е релефен PA 6,6 - GF35
Втория въпрос е за свързването на маркучите към клапана. Преди да го сваля, нямаше закачен нито един. Един висеше свободно, а други два (предполагам единия е този който идва от вакуум помпата, а другия до актуатора) бяха шунтирани, ако мога да се използвам този израз.
На изходите на клапана има означения VAC / OUT / ATM. По мои съждения, на ATM вероятно трябва да се закачи този който виси свободно, на VAC да се закачи този идващ от вакуум помпата и OUT да отиде към актуатора управляващ лопатките на турбината. Прав ли съм или греша?
Това, което някой е направил е да пусне директно налягане към актуатора на турбината. Когато маркуча е закачен към него, стержена е в най- горно положение и не може да мръдне изобщо. Когато го разкача изпуска нагнетен въздух и тогава мога да движа стержена свободно.
Имам доброто желание да възстановя системата, така че мнения на запознати хора ще са ми от полза.
В моя случай се касае за този --> https://www.autodoc.bg/pierburg/964682
Как мога да разбера изправен ли е или не? Нямам под ръка мултицет. Единственото което мога да направя е, да дам захранване към крачетата му с батерия 9V и контролна лампа, при което лампата светва, т.е. предполагам, че електрическата част може и да е изправна, но не го твърдя със сигурност.
Ако се стигне до купуване на нов, кой вариант да избера?
По OEN кодовете на Пежо / Ситроен, в "София Франс Авто" излизат следните цени (с ДДС):
1618C9 - 127.47 лв.
1618JH - 51.05 лв.
9652997580 - 88.74 лв.
В "МП" за OEN 1313848 ми казват цена от 435.50 лв.
Според това, което е посочено в AUTODOC, явно всички са съвместими.
Конкретно, върху моя са гравирани следните номера:
7.00712.00
96.525.701.80 / 03Т240
Колко важно е да съвпадат те или не е толкова важно? Възможно ли е да са данни, касаещи дата на производство, серия и пр. данни.
Има и друг, който е релефен PA 6,6 - GF35
Втория въпрос е за свързването на маркучите към клапана. Преди да го сваля, нямаше закачен нито един. Един висеше свободно, а други два (предполагам единия е този който идва от вакуум помпата, а другия до актуатора) бяха шунтирани, ако мога да се използвам този израз.
На изходите на клапана има означения VAC / OUT / ATM. По мои съждения, на ATM вероятно трябва да се закачи този който виси свободно, на VAC да се закачи този идващ от вакуум помпата и OUT да отиде към актуатора управляващ лопатките на турбината. Прав ли съм или греша?
Това, което някой е направил е да пусне директно налягане към актуатора на турбината. Когато маркуча е закачен към него, стержена е в най- горно положение и не може да мръдне изобщо. Когато го разкача изпуска нагнетен въздух и тогава мога да движа стержена свободно.
Имам доброто желание да възстановя системата, така че мнения на запознати хора ще са ми от полза.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия
От номерацията зависят видът и формата на буксата, окачването към купе/двигател и диаметъра на изходните щуцери.
VAC - подаваш вакуум откъм помпата
OUT - изходящ вакуум към управляваното устройство
ATM - разтоварване на вакуума от управляваното устройство към атмосферата
Поради изключителната (не)чистота на въздуха над родните пътища, през АТМ клапанът успява да се напълни с фини прашинки, които после проникват през цялата му система към вакуумната помпа и след определен брой цикли на затваряне/отваряне уплътнението се изпилява от прахоляка и спира да уплътнява.
VAC - подаваш вакуум откъм помпата
OUT - изходящ вакуум към управляваното устройство
ATM - разтоварване на вакуума от управляваното устройство към атмосферата
Поради изключителната (не)чистота на въздуха над родните пътища, през АТМ клапанът успява да се напълни с фини прашинки, които после проникват през цялата му система към вакуумната помпа и след определен брой цикли на затваряне/отваряне уплътнението се изпилява от прахоляка и спира да уплътнява.
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1154
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия
Отчет за свършената работа.
Най- евтиното като цена (от СФА и АМК) - 51,05 лв. не се предлага. Отговора от отделите за резервни части в двата магазина е, че е спрян от производство.
По кода на Форд, от магазина където купувам части и пр. консумативи ми предложиха PIERBURG на цена от 85 лв.
Свързването на тръбичките е точно така, както предположих и както каза OgiDogi. Междувременно бях попаднал на клипче в което брат сърбин обясняваше за същия този клапан, на същия двигател. Как работи, как се свързва и т.н. Винаги вярвайте на информация потвърдена от два независими източника.
Тази която при мен беше оставена откачена е изведена между купето и двигателя, на височината на главата и завършва с някакъв клапан или филтър. Пробвах с надуване и всмукване дали не е задръстен- не беше, въздуха минаваше свободно в двете посоки.
За смяната е нужно колата да е на канал или подемник. Просто е неудобно да се работи легнал.
Нужни са торкс Т50 и дълбока вложка 10 мм. или нормална такава, но с удължител, желателно е последната да е на квадрат 1/4", просто е по- компактна като размери, а мястото е малко.
С Т50 се развиват трите болта, държащи скобата под дясната полуоска, за да се улесни достъпа до клапана.
Единствената роля на тази скоба я виждам да предпази полуоската от падане на земята, ако стане някакъв фал. Просто е хваната за подрамата с въпросните три болта. Нищо повече.
Долната гайка е видима и се развива лесно. Горната е малко пипкава, работи се с опипване и на сляпо, но пък не е нужно да се развива докрай. Достатъчни са два- три оборота, след което клапана си пада сам, така да се каже. Фенерче за допълнителна видимост улеснява работата.
Монтажа е в обратен ред. Свързвате маркучите към клапана по описания по- горе начин. Намирате помощник който да стартира колата, за да може да наблюдавате дали се движи стержена управляващ променливата геометрия след стартиране и при различни натоварвания на двигателя.
Ако работи, затваряте капака, слагате кората под двигателя и дим да ви няма.
За момента не мога да кажа какъв е ефекта от цялата гимнастика. 10 км. градско кормуване не са всичко на което може да бъде подложена колата. Сякаш е малко по- мудна или поне не я усещам толкова "рязка", както когато геометрията беше под постоянен напън.
Скоро ми предстои пътуване до София, та ще я пробвам при по- високи скорости, предавки, как е еластичността на 4/5 предавка, нагорнища и т.н.
Най- евтиното като цена (от СФА и АМК) - 51,05 лв. не се предлага. Отговора от отделите за резервни части в двата магазина е, че е спрян от производство.
По кода на Форд, от магазина където купувам части и пр. консумативи ми предложиха PIERBURG на цена от 85 лв.
Свързването на тръбичките е точно така, както предположих и както каза OgiDogi. Междувременно бях попаднал на клипче в което брат сърбин обясняваше за същия този клапан, на същия двигател. Как работи, как се свързва и т.н. Винаги вярвайте на информация потвърдена от два независими източника.
Тази която при мен беше оставена откачена е изведена между купето и двигателя, на височината на главата и завършва с някакъв клапан или филтър. Пробвах с надуване и всмукване дали не е задръстен- не беше, въздуха минаваше свободно в двете посоки.
За смяната е нужно колата да е на канал или подемник. Просто е неудобно да се работи легнал.
Нужни са торкс Т50 и дълбока вложка 10 мм. или нормална такава, но с удължител, желателно е последната да е на квадрат 1/4", просто е по- компактна като размери, а мястото е малко.
С Т50 се развиват трите болта, държащи скобата под дясната полуоска, за да се улесни достъпа до клапана.
Единствената роля на тази скоба я виждам да предпази полуоската от падане на земята, ако стане някакъв фал. Просто е хваната за подрамата с въпросните три болта. Нищо повече.
Долната гайка е видима и се развива лесно. Горната е малко пипкава, работи се с опипване и на сляпо, но пък не е нужно да се развива докрай. Достатъчни са два- три оборота, след което клапана си пада сам, така да се каже. Фенерче за допълнителна видимост улеснява работата.
Монтажа е в обратен ред. Свързвате маркучите към клапана по описания по- горе начин. Намирате помощник който да стартира колата, за да може да наблюдавате дали се движи стержена управляващ променливата геометрия след стартиране и при различни натоварвания на двигателя.
Ако работи, затваряте капака, слагате кората под двигателя и дим да ви няма.
За момента не мога да кажа какъв е ефекта от цялата гимнастика. 10 км. градско кормуване не са всичко на което може да бъде подложена колата. Сякаш е малко по- мудна или поне не я усещам толкова "рязка", както когато геометрията беше под постоянен напън.
Скоро ми предстои пътуване до София, та ще я пробвам при по- високи скорости, предавки, как е еластичността на 4/5 предавка, нагорнища и т.н.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1154
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия
Възможно ли е да има връзка между управлението на ЕГР клапана и управлението на настоящия клапан за управлението на променливата геометрия на турбото?
Примерно, компа отчита, че ЕГР-а е отворен на някакви проценти и спрямо тях подава сигнал със съответна сила или продължителност към клапана.
Примерно, компа отчита, че ЕГР-а е отворен на някакви проценти и спрямо тях подава сигнал със съответна сила или продължителност към клапана.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия
Съвсем логично, освен всичко друго, EGR се използва за разтоварване на налягането в колектора, ако по някаква причина има пренадуване, обикновено при рязка промяна на работните режими. Иначе може да гръмне я кулер, я някой маркуч. Т. е., при разтоварване на турбината, понеже тя има някаква инерция и продължава да надува, може да се отвори и EGR, да свали налягане до спиране на турбината.Ozzie написа: ↑03 яну 2020, 11:30Възможно ли е да има връзка между управлението на ЕГР клапана и управлението на настоящия клапан за управлението на променливата геометрия на турбото?
Примерно, компа отчита, че ЕГР-а е отворен на някакви проценти и спрямо тях подава сигнал със съответна сила или продължителност към клапана.
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1154
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия
Явно нещата отиват към нов ЕГР клапан, но като се стопли времето. Сега много студено за работа на открито.
Хем може още да паднат цените. Преди две години Valeo-то беше 540 лв., в момента се върти около 300 лв. С друга марка, сякаш не ми се иска да опитвам.
За клапан от морга не мога да преценя дали е разумно да давам пари, освен ако не е 40-50 лв., ама едва ли.
Иначе грешките които постоянно записва са все свързани с ЕГР-а:
P1412 - EGR Valve Frozen
P0490 - Exhaust Gas Recirculation Control Circuit High
P042F - EGR Control Stuck Closed
Мислех си за софтуерното му изключване, но първо ми е мътна Индия кое- какво е в РСМ модула (прикачената картинка), освен това, сякаш няма да се отрази на поведението на колата, която в момента, след възстановяването на управлението на геометрията на турбото, определено е доста спъната.
Нагорнищата, които преди вземах с натоварена кола на 5-та предавка без трудности, сега ги минавам на 4-та с още двама пътника и празен багажник.
За пример - края на ноември пътувах към София. Двама души с две чанти ръчен багаж, на новия участък от "Хемус" (някъде около Ябланица), нагорнище, 4-та предавка, 2000 оборота, педала в ламарината.... и толкова.
Иначе пък разхода е надолу. Отдавна не ми беше давала разход под 5/100 (по борд и на колонка, средна скорост 71 км/ч.), а обикновено я карам до 2200-2300 оборота на магистрала и 2000-2100 оборота по другите пътища, т.е. не ѝ вадя душата с обороти в червения сектор.
Хем може още да паднат цените. Преди две години Valeo-то беше 540 лв., в момента се върти около 300 лв. С друга марка, сякаш не ми се иска да опитвам.
За клапан от морга не мога да преценя дали е разумно да давам пари, освен ако не е 40-50 лв., ама едва ли.
Иначе грешките които постоянно записва са все свързани с ЕГР-а:
P1412 - EGR Valve Frozen
P0490 - Exhaust Gas Recirculation Control Circuit High
P042F - EGR Control Stuck Closed
Мислех си за софтуерното му изключване, но първо ми е мътна Индия кое- какво е в РСМ модула (прикачената картинка), освен това, сякаш няма да се отрази на поведението на колата, която в момента, след възстановяването на управлението на геометрията на турбото, определено е доста спъната.
Нагорнищата, които преди вземах с натоварена кола на 5-та предавка без трудности, сега ги минавам на 4-та с още двама пътника и празен багажник.
За пример - края на ноември пътувах към София. Двама души с две чанти ръчен багаж, на новия участък от "Хемус" (някъде около Ябланица), нагорнище, 4-та предавка, 2000 оборота, педала в ламарината.... и толкова.
Иначе пък разхода е надолу. Отдавна не ми беше давала разход под 5/100 (по борд и на колонка, средна скорост 71 км/ч.), а обикновено я карам до 2200-2300 оборота на магистрала и 2000-2100 оборота по другите пътища, т.е. не ѝ вадя душата с обороти в червения сектор.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4778
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия
Преди да го смениш, защо не пробваш да го почистиш. Може пък да има ефект, макар че пак трябва да го извадиш!
времето е като парите-никога не стига
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1154
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия
Не е за чистене, за смяна е. Преди две години, точно на 1-ви януари си изпя лебедовата песен.
Делфито на майстора ми отчете прекъсната намотка на бубината. Вариантите бяха Valeo 540 лв. или някакъв полски за 250 лв.
Докато се прибера от работа до вкъщи (няма и час), колата работеше. На въпроса ми, каква магия е направил, отговора му беше "играя си тук с едно съпротивление". От тогава думите му са "вече ЕГР нямаш".
Та не е за чистене.
Делфито на майстора ми отчете прекъсната намотка на бубината. Вариантите бяха Valeo 540 лв. или някакъв полски за 250 лв.
Докато се прибера от работа до вкъщи (няма и час), колата работеше. На въпроса ми, каква магия е направил, отговора му беше "играя си тук с едно съпротивление". От тогава думите му са "вече ЕГР нямаш".
Та не е за чистене.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1611
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия
То по правилен вариант е софтуерно премахване на EGR със съответното чипосване за работа без него. Става много адекватна кола. По приятна в набиране, а и разход пада.
Поздрави.
Поздрави.
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1154
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия
И вероятно с някаква трицифрена сума срещу това.
Искам да си възстановя колата до заводски вид / данни. Достатъчни са ми.
Искам да си възстановя колата до заводски вид / данни. Достатъчни са ми.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1611
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия
Нещо не разбрах, EGR клапана подарък ли ти е или
Личен опит смяна с нов EGR на вече стар двигател ( сложен сериозна марка ), ресурса му далеч не като първия. Пак заради проблемите със саждите. А при подобна цена на нов или софтуерно премахване, аз поне не смятам че избора е сложен. На няколко дизела и бензинови коли е премахнат и лично съм ги карал на технически преглед, като настоявам за тракторите да ми измерят димността, до сега не съм видял отклонения.
Единственото уточнение е, че трябва не само да се изключи от софтуера ЕГР, а и да се коригират картите по дебитомер или MAP в режимите, в които се намесва обикновено ЕГР , за да не стане пушилек.
Поздрави.
Като работи клапана вкарва изгорели газове в смукателният колектор и при един поостарял автомобил са наситени с повече сажди. Съответно се отлагат по стените, имах някъде снимки, направо си трябва коминочистач.
Личен опит смяна с нов EGR на вече стар двигател ( сложен сериозна марка ), ресурса му далеч не като първия. Пак заради проблемите със саждите. А при подобна цена на нов или софтуерно премахване, аз поне не смятам че избора е сложен. На няколко дизела и бензинови коли е премахнат и лично съм ги карал на технически преглед, като настоявам за тракторите да ми измерят димността, до сега не съм видял отклонения.
Единственото уточнение е, че трябва не само да се изключи от софтуера ЕГР, а и да се коригират картите по дебитомер или MAP в режимите, в които се намесва обикновено ЕГР , за да не стане пушилек.
Поздрави.
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1154
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия
Малко данни, които записах днес. Съответно на празен ход, при 1400-1500 rpm и при ~2000 rpm.
Това което ми прави впечатление, че при различните режими, предпоследния показател (VGTDC / Variable Geometry Turbocharger) не променя стойността си, а сякаш не би трябвало да е така.
Това което ми прави впечатление, че при различните режими, предпоследния показател (VGTDC / Variable Geometry Turbocharger) не променя стойността си, а сякаш не би трябвало да е така.
Последна промяна от Ozzie на 06 яну 2020, 21:04, променено общо 2 пъти.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1154
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1154
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия
P.S. Извинявам се за трите последователни мнения. Не мога да прикача трите screenshot-a в едно мнение.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия
Първата и третата всъщност са еднакви, нещо си омотал при качването.
Ако искаш да видиш разлика, вдигни оборотите над 3000. Тогава вече имаш нацяло затворен EGR и започва същинското регулиране на налягането в колектора.
Ако искаш да видиш разлика, вдигни оборотите над 3000. Тогава вече имаш нацяло затворен EGR и започва същинското регулиране на налягането в колектора.
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1154
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия
А пък уж пет пъти гледах като качвах снимките.
Редактирах първото мнение.
Утре имам едно обикаляне, 200-250 км. Ще гледам пак да запиша някакви данни на по- високи обороти.
EGR-a, доколкото ми е известно, не е функциониращ от две години насам. Написах в едно от по- горните мнения.
Редактирах първото мнение.
Утре имам едно обикаляне, 200-250 км. Ще гледам пак да запиша някакви данни на по- високи обороти.
EGR-a, доколкото ми е известно, не е функциониращ от две години насам. Написах в едно от по- горните мнения.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1154
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия
Това записах днес.
Веднага след стартиране на двигателя:
В момента в които потеглих процентите на променливата геометрия паднаха на 4,7 - 4,8 и останаха така, докато се паркирам обратно.
Още две отчитания, при около 3000 оборота.
Та прибрахме се, вдигнах капака, без да гася двигателя и накарах сина да си поиграе с педала на газта. Стержена на актуатора изобщо не помръдваше. Накарах го да изгаси, стержена отиде в най- горно положение. При следващо стартиране слезе надолу, върна се до някакво междинно положение и си остана така, независимо от промяната на оборотите.
Управление на променливата геометрия очевидно има някакво, но доста неадекватно.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия
Имаш управление, търси проблема другаде. По някаква причина, компютърът задържа в това положение.
Гледам, че стойностите за диференциално налягане на DPF са еднакви при празен ход и на 3000 оборота, някакви 12 kPa - това не е реално и нормално. Ако без да е запален двигателя, пак е толкова - търси и отстранявай проблем с датчик, окабеляването му или запушени тръбички към него.
И така - отстраняваш едно по едно, нещата ще си дойдат на място.
Гледам, че стойностите за диференциално налягане на DPF са еднакви при празен ход и на 3000 оборота, някакви 12 kPa - това не е реално и нормално. Ако без да е запален двигателя, пак е толкова - търси и отстранявай проблем с датчик, окабеляването му или запушени тръбички към него.
И така - отстраняваш едно по едно, нещата ще си дойдат на място.
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1154
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия
Пак е толкова.
Пуснах да гледам този параметър от чисто любопитство. Колата е EURO 3 и до колкото ми е известно е без DPF филтър, а само с катализатор, който на всичкото отгоре, най- вероятно е изтърбушен, съдейки по некадърната заварка от долната му страна. Вертикален е, разположен непосредствено след турбото. Нищо не влиза или излиза от него като датчици, тръбички и пр.
Възможно ли е да показва налягането в изходящия колектор или някъде по изпускателната система?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия
Абе и други странни неща се наблюдават - налягане в колектора при едно и също положение на педала и еднакви обороти, но при различни скорости - различни предавки и съответно натоварване - съвсем едно и също. Обратно погледнато, то и педалът няма как да е на същото положение за едни обороти при различни предавки.
За по-точна диагноза, май ще трябва да се снемат графики - за различни обороти и натоварване, какво положение на педала и какво налягане в колектора има. Може и да изскочи нещо.
За по-точна диагноза, май ще трябва да се снемат графики - за различни обороти и натоварване, какво положение на педала и какво налягане в колектора има. Може и да изскочи нещо.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта