Проблем с паленето - Мондео мк2 99г 2.5 V6 бензин
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 17 авг 2008, 17:43
- Модел на автомобила: FORD ESCORT CLX
- Status: Извън линия
Проблем с паленето - Мондео мк2 99г 2.5 V6 бензин
Здравейте колеги,
Мондеото е 170к.с. няма газ, само на бензин се шофира. От известно време започна да прекъсва на по-високи обороти, но не чак толкова. След това се появи проблем с паленето, понякога си пали без проблем, понякога в рамките на 15-20 минути (все едно помпата не работи). По спомен тогава се чуваше. Смениха се свещи и помпа с нова (уж с параметрите на оригиналната, не съм бил там, за да видя). Колата се пооправи, т.е. започна да пали и нямаше проблеми, докато, малко по-късно пак започна да по прекъсва на високи обороти (4000-5000). Още малко по-късно, пак започна да прави проблем с паленето. Няколко дена я мъчих и не иска. Премерих помпата даваше ток, чува се само еднократно, в момента, в който поддам на контакт. Премерих бушони, релета всичко щрака, дава ток и т.н. След някой друг ден, запали, а нищо не е правено. Гасих, палих, гасих все едно нищо. Есента колата си беше в гаража и реших да я препаля, мне, нищо, пак все едно бензин няма. Помпата се чува еднократно, както преди. По колата освен свещите и въпросната смяна на помпа нищо друго, а изглежда, че проблема се повтаря. Няколко пъти пробвах 5-6, но без резултат. Ще съм благодарен да изкажете мнения, съвети. Това са симптомите, други проверки по колата не са правени, освен обслужване, масла и филтри (въздушен, маслен, веднъж и горивен филтър (колата се кара много малко).
Мондеото е 170к.с. няма газ, само на бензин се шофира. От известно време започна да прекъсва на по-високи обороти, но не чак толкова. След това се появи проблем с паленето, понякога си пали без проблем, понякога в рамките на 15-20 минути (все едно помпата не работи). По спомен тогава се чуваше. Смениха се свещи и помпа с нова (уж с параметрите на оригиналната, не съм бил там, за да видя). Колата се пооправи, т.е. започна да пали и нямаше проблеми, докато, малко по-късно пак започна да по прекъсва на високи обороти (4000-5000). Още малко по-късно, пак започна да прави проблем с паленето. Няколко дена я мъчих и не иска. Премерих помпата даваше ток, чува се само еднократно, в момента, в който поддам на контакт. Премерих бушони, релета всичко щрака, дава ток и т.н. След някой друг ден, запали, а нищо не е правено. Гасих, палих, гасих все едно нищо. Есента колата си беше в гаража и реших да я препаля, мне, нищо, пак все едно бензин няма. Помпата се чува еднократно, както преди. По колата освен свещите и въпросната смяна на помпа нищо друго, а изглежда, че проблема се повтаря. Няколко пъти пробвах 5-6, но без резултат. Ще съм благодарен да изкажете мнения, съвети. Това са симптомите, други проверки по колата не са правени, освен обслужване, масла и филтри (въздушен, маслен, веднъж и горивен филтър (колата се кара много малко).
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с паленето - Мондео мк2 99г 2.5 V6 бензин
Съвет номер ЕДНО: преди да започнеш смяна на елементите един по един, се прави компютърна диагностика и според наличните грешки се насочваш към смяна само на съмнителните елементи.
Проверката на слух, дали нещо работи или не, не е диагностика (както може би вече си се убедил).
Според описаните симптоми, по-скоро търси проблема около датчик на колянов/разпределителен вал или запалителна бобина. Ако по керамиката на старите свещи е имало черни вертикални линии, може би и кабелите са за смяна.
- dmastard
- потребител
- Мнения: 239
- Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
- Status: Извън линия
Re: Проблем с паленето - Мондео мк2 99г 2.5 V6 бензин
Има вероятност инжекторите да са "запушени".
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 17 авг 2008, 17:43
- Модел на автомобила: FORD ESCORT CLX
- Status: Извън линия
Re: Проблем с паленето - Мондео мк2 99г 2.5 V6 бензин
Благодаря за съветите.OgiDogi написа: ↑17 яну 2020, 22:32Съвет номер ЕДНО: преди да започнеш смяна на елементите един по един, се прави компютърна диагностика и според наличните грешки се насочваш към смяна само на съмнителните елементи.
Проверката на слух, дали нещо работи или не, не е диагностика (както може би вече си се убедил).
Според описаните симптоми, по-скоро търси проблема около датчик на колянов/разпределителен вал или запалителна бобина. Ако по керамиката на старите свещи е имало черни вертикални линии, може би и кабелите са за смяна.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 58 госта