Възможно ли е съеденителя да е тръгнал се скапва ?
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 15 дек 2019, 02:54
- Модел на автомобила: Ford Focus 2015 Facelift RS 1.6 TDCI 95 hp
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Възможно ли е съеденителя да е тръгнал се скапва ?
Здравейте,
Първо искам да кажа че 99% съм сигурен, че проблема е в магарето(тоест мен) но все пак реших да попитам.
Забелязал съм, че когато понижавам предавка от 3-та на 2ра от време на време някак си колата забива предница
99% съм сигурен, че е защото го правя при 1500 оборота и над 35 км/ч, но преди години като карах курсовете този проблем го нямах, затова все пак реших да попитам дали е възможно да е от съединителя, защото 169 хилдяди и да не е сменян малко странно ми се струва.
Първо искам да кажа че 99% съм сигурен, че проблема е в магарето(тоест мен) но все пак реших да попитам.
Забелязал съм, че когато понижавам предавка от 3-та на 2ра от време на време някак си колата забива предница
99% съм сигурен, че е защото го правя при 1500 оборота и над 35 км/ч, но преди години като карах курсовете този проблем го нямах, затова все пак реших да попитам дали е възможно да е от съединителя, защото 169 хилдяди и да не е сменян малко странно ми се струва.
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1163
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Възможно ли е съеденителя да е тръгнал се скапва ?
Нормално е да забива муцуната. От 1500 оборота на 3-та, когато свалиш на 2-ра, оборотите на двигателя отиват на поне 2000, вероятно и повече, т.е. за един кратък момент, двигателя трябва да развърти с още + 500 оборота. Зависи от "стъпката" в предавателните числа на кутията. Пробвай да сменяш с междинна газ, ако не ти се струва прекалено сложно и виж ще го има ли същия ефект.
P.S. Каква е била учебната кола?
P.S. Каква е била учебната кола?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10856
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Възможно ли е съеденителя да е тръгнал се скапва ?
Превключването от по висока предавка на по ниска предавка обикновено се използува и за намаляване на скоростта използувайки двигателя за спирачка, и е нормално да забива. За да не ти забива, което ти е неприятно, може да превключваш професионално- с междинна газ:- изключваш от предавката-отпускаш педала на съединителя-подаваш малко газ-натискаш съединителя и включваш по ниската предавка, и това се прави бързо в рамките на 2 секунди. Подаването на така наречената междинна газ, или двойно амбриране изравнява оборотите на двигателя и първичния вал на скоростната кутия, и не се случва тъй нареченото забиване на предницата.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 15 дек 2019, 02:54
- Модел на автомобила: Ford Focus 2015 Facelift RS 1.6 TDCI 95 hp
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Възможно ли е съеденителя да е тръгнал се скапва ?
Благодаря за отговорите.
Ozzie - карах на Шкода и после на Опел. Опела го карах миналата година преди да се кача на моя таралясник, защото не бях карал 4 години и реших изкарам няколко опреснителни часа.
ЯЛТА - значи имам 3 избора:
Да си карам така и да забива муцуна
Да пробвам с междинна газ
Или да намалявам достатъчно че оборотите да паднат на около 1000-1100 и тогава да превключа
Поне така го разбирам. То че ще сменям съеденител лятото е повече от ясно, но въпроса ми е като забива така заради ползването на мотора като спирачка натоварвам ли двигателя или скоростната кутия ?
Ozzie - карах на Шкода и после на Опел. Опела го карах миналата година преди да се кача на моя таралясник, защото не бях карал 4 години и реших изкарам няколко опреснителни часа.
ЯЛТА - значи имам 3 избора:
Да си карам така и да забива муцуна
Да пробвам с междинна газ
Или да намалявам достатъчно че оборотите да паднат на около 1000-1100 и тогава да превключа
Поне така го разбирам. То че ще сменям съеденител лятото е повече от ясно, но въпроса ми е като забива така заради ползването на мотора като спирачка натоварвам ли двигателя или скоростната кутия ?
-
- потребител
- Мнения: 1415
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Възможно ли е съеденителя да е тръгнал се скапва ?
Най лесното е да го провериш палиш включваш пета предавка и ако колата загасне значи в съединителя има още живот. Иначе ако буксува съединителя оборотите се качват а скоростта минимално.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10856
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Възможно ли е съеденителя да е тръгнал се скапва ?
Първо обясни защо връщаш на по ниска предавка ?
1- Оправдано е ако искаш да намалиш скоростта рязко.
2- Оправдано е ако искаш рязко да увеличиш скоростта/мощността, с цел по бързо изтегляне при изпреварване.
Най добре, но трябва да го усвоиш, и да го правиш бързо.
Най добре, но при спиране на светофар примерно-до 1200 оборота.
Съсредоточи се в шофирането.
Ще сменяваш съединител, всички сменяват, когато започне да боксува. По 300 000 км. карат, ако не издевателствуваш над съединителя, и не си държиш кракът върху педала на съединителя, когато няма да превключваш предавките.
Двигателя и скоростите са създадени да се натоварват-това им е предназначението.
Муцуната ти забива, защото като върнеш предавка оборотите на двигателя падат/намаляват, а пък движението поддържа оборотите в скоростите. И като върнеш предавка, примерно оборотите на мотора падат на 1000, а на първичния вал на скоростите са 3000. Съединителя изпълнява функция да ги изравни, но в описания примерен случай разликата е голяма и усещаш изравняването на оборотите усезаемо-точно като забива предницата.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 15 дек 2019, 02:54
- Модел на автомобила: Ford Focus 2015 Facelift RS 1.6 TDCI 95 hp
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Възможно ли е съеденителя да е тръгнал се скапва ?
aspasia - по този въпрос мога ти кажа че гасне от раз и на 3-та защото ми се случва да спра на пешеходна пътека с натиснат съединител и спирачка и забравя че съм на 3-та пусна съединителя и загасне от раз
ЯЛТА - разбирам че е хубаво да го усвоя, ама такова празно място в София където мога да го уча не се сещам.
Относно защо ми се налага заради неравности. Виждам че и ти си от София и би трябвало да ти е известна отсечката между автогара Овча Купел и пазара Красно Село. Tочно там е трамвайния завод и релсите които влизат в него са си доста голяма неравност. Не мога да се влача в тази отсечка с 25 км, и съвсем нормално си намалям от 60 до към 25, но оборотите са около 1500 и като свала на 2-ра за да мина през линиите и забива нос
Просто в днешно време курсовете не покриват много неща както са били едно време
ЯЛТА - разбирам че е хубаво да го усвоя, ама такова празно място в София където мога да го уча не се сещам.
Относно защо ми се налага заради неравности. Виждам че и ти си от София и би трябвало да ти е известна отсечката между автогара Овча Купел и пазара Красно Село. Tочно там е трамвайния завод и релсите които влизат в него са си доста голяма неравност. Не мога да се влача в тази отсечка с 25 км, и съвсем нормално си намалям от 60 до към 25, но оборотите са около 1500 и като свала на 2-ра за да мина през линиите и забива нос
Просто в днешно време курсовете не покриват много неща както са били едно време
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10856
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Възможно ли е съеденителя да е тръгнал се скапва ?
Ще отпускаш педала на съединителя по плавно, за да съумее съединителя да изравни оборотите.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 15 дек 2019, 02:54
- Модел на автомобила: Ford Focus 2015 Facelift RS 1.6 TDCI 95 hp
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Възможно ли е съеденителя да е тръгнал се скапва ?
По принцип го правя задържам го по-дълго, но не ми харесва, че зацепва сравнително високо. Питах Фордманиака и каза, че не може се регулира щом веднъж е сложен защото си правел някакъв луфт или нещо от сорта. За това съм решил да го сменям, а и също така да знам, че ми е нов. Евентуално тогава ако е възможно да се направи да зацепва по-ниско.
- ieiei
- потребител
- Мнения: 389
- Регистриран: 11 май 2007, 12:50
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Възможно ли е съеденителя да е тръгнал се скапва ?
Трябва ти помощ от приятел(с повече стаж зад волана) или кола с автомат.
Опитай следващия път да намалиш скороста със спирачката до 1500 оборота , изключи от скорост до достигане 25км/ч включи 2ра и газ...
Опитай следващия път да намалиш скороста със спирачката до 1500 оборота , изключи от скорост до достигане 25км/ч включи 2ра и газ...
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10856
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Възможно ли е съеденителя да е тръгнал се скапва ?
Ако съдиш че отделя високо, критерият ти е грешен. Всички така отделят,-коригира се от седалката на водача-назад. Като смениш стария с нов, само парите ще си похарчиш, и нищо няма да постигнеш, защото просто храниш илюзия. Реглаж имаше на колите със жило на съединителя преди 30-40- години.Coldgrave написа: ↑01 юни 2020, 21:01че зацепва сравнително високо. Питах Фордманиака и каза, че не може се регулира щом веднъж е сложен защото си правел някакъв луфт или нещо от сорта. За това съм решил да го сменям, а и също така да знам, че ми е нов. Евентуално тогава ако е възможно да се направи да зацепва по-ниско.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 15 дек 2019, 02:54
- Модел на автомобила: Ford Focus 2015 Facelift RS 1.6 TDCI 95 hp
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Възможно ли е съеденителя да е тръгнал се скапва ?
Добре ще си дръпна седалката назад, обаче няма да мога да натискам педала на съединителя до край. Учен съм че винаги трябва се натиска до пода
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1163
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Възможно ли е съеденителя да е тръгнал се скапва ?
@Coldgrave
Има правила, как да се нагласи шофьорската седалка.
https://autobild.bg/%D0%BA%D0%B0%D0%BA- ... %BB%D0%B0/
И също съм на мнението на ЯЛТА, че ако тръгнеш да сменяш съединителя, само ще си похарчиш парите напразно.
Регулирай си стойката и винаги натискай педала на съединителя до пода. Иначе ще ти "хъркат" предавките при смяна.
Има правила, как да се нагласи шофьорската седалка.
https://autobild.bg/%D0%BA%D0%B0%D0%BA- ... %BB%D0%B0/
И също съм на мнението на ЯЛТА, че ако тръгнеш да сменяш съединителя, само ще си похарчиш парите напразно.
Регулирай си стойката и винаги натискай педала на съединителя до пода. Иначе ще ти "хъркат" предавките при смяна.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
-
- потребител
- Мнения: 536
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Възможно ли е съеденителя да е тръгнал се скапва ?
Аз пък си мисля, че колегата Coldgrave трябва да вземе допълнителни часове при инструктора или да го смени с друг.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10856
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Възможно ли е съеденителя да е тръгнал се скапва ?
Е защо ще натискаш педала до пода, след като много добре знаеш че отделя горе ! Изработваш си навик до къде да го натискаш.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 144
- Регистриран: 15 дек 2019, 02:54
- Модел на автомобила: Ford Focus 2015 Facelift RS 1.6 TDCI 95 hp
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Възможно ли е съеденителя да е тръгнал се скапва ?
Здравейте,
Благодаря за отговорите. 100% сега съм сигурен, че проблема е в магарето
freeway - инструктура си беше много читав човек. 2 пъти съм карал курсовете при него 2005 като ме скъсаха на листовките и не ми се занимаваше да ходя 2ри път и 2015 когато си изкарах изпита. След това както споменах карах упреснителни при него. Напълно съм наясно, че човека няма как да покрие всички възможни варианти които могат да изникнат.
ЯЛТА - просто така съм учен. Човека от къде да знае, че ще си зема кола която по дефаулт съединителя и отделя по-високо или че няма си взема автомат
Просто всичко си идва с практиката и понеже съм гола вода от към автомобили реших да попитам съединител ли е или аз съм вината за този проблем или трябва се ориентирам към бокса
Благодаря за отговорите. 100% сега съм сигурен, че проблема е в магарето
freeway - инструктура си беше много читав човек. 2 пъти съм карал курсовете при него 2005 като ме скъсаха на листовките и не ми се занимаваше да ходя 2ри път и 2015 когато си изкарах изпита. След това както споменах карах упреснителни при него. Напълно съм наясно, че човека няма как да покрие всички възможни варианти които могат да изникнат.
ЯЛТА - просто така съм учен. Човека от къде да знае, че ще си зема кола която по дефаулт съединителя и отделя по-високо или че няма си взема автомат
Просто всичко си идва с практиката и понеже съм гола вода от към автомобили реших да попитам съединител ли е или аз съм вината за този проблем или трябва се ориентирам към бокса
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10856
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Възможно ли е съеденителя да е тръгнал се скапва ?
Никой не се е родил научен, всички се учим, нямаш никаква вина, не си я и вменявай. Живота е училище от към всичките му страни.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13102
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Възможно ли е съеденителя да е тръгнал се скапва ?
Нищо ти няма на съединителя, като стане за смяна няма да те блъска, защото ще приплъзва. Двойното амбриране с междинна газ вяма да реши проблеме, това спомага само да не се натоварват синхронизаторите и е задължително на кутии без синхронизатор, ама такива вече почти няма. Просто избързваш с превключването на по-ниска предавка, но това ще дойде с опит.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1613
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Възможно ли е съеденителя да е тръгнал се скапва ?
Проверих го и няма проблем със съединителя. За повече Coldgrave може да обясни.
Поздрави.
Поздрави.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Възможно ли е съеденителя да е тръгнал се скапва ?
Ааа..не...В магарето си е проблема! Просто е от друго естество-че не си си купил автоматик.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 12 госта