Трудно палене само сутрин

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
Фиеста
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 09 фев 2019, 13:44
Модел на автомобила: Форд Фиеста мк4 1.3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Трудно палене само сутрин

Мнение от Фиеста » 11 юни 2020, 10:36

Здравейте. Надявам се на съвет тук относно 1-вото палене сутрин, без значение дали е топло или студено. Врътвам ключа и се има едно мъчене, аха да загасне, като запали, все едно е на 2,3 цилиндъра. И така за няколко секунди, дакато почне да работи нормално. Колата е Фиеста 97г 1.3 бензин

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Трудно палене само сутрин

Мнение от OgiDogi » 11 юни 2020, 19:51

Фиеста написа:
11 юни 2020, 10:36
... Колата е Фиеста 97г 1.3 бензин
А има ли газ?
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
Фиеста
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 09 фев 2019, 13:44
Модел на автомобила: Форд Фиеста мк4 1.3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трудно палене само сутрин

Мнение от Фиеста » 11 юни 2020, 20:14

Не. Забравих да го спомена

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Трудно палене само сутрин

Мнение от OgiDogi » 12 юни 2020, 06:20

1 - Диагностика, за да се види какви данни дава дебитомерът, че ако са занижени стойностите - докато не работи кислородния сензор след студено палене, няма да дозира горивото правилно.
2 - Ако горното е наред, проверка луфтовете на клапаните и регулиране при нужда.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
Фиеста
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 09 фев 2019, 13:44
Модел на автомобила: Форд Фиеста мк4 1.3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трудно палене само сутрин

Мнение от Фиеста » 12 юни 2020, 07:34

Дебитомера и дроселовата клапа са изчистени и е направена диагностика. Ок са. Луфтовете на клапаните също са ок. Регулирани според предписанията на производителя. Кабелите и свещите са сменени, като съм направил луфта на 0.7. Общо взето основните неща са направени. Винаги паля на съединител и свободна скорост и преди да го направя изчаквам няколко секунди след като съм дал на контакт. Просто така съм свикнал от около 1млн км. само в София навъртяни

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Трудно палене само сутрин

Мнение от OgiDogi » 12 юни 2020, 21:31

Остава вариантът колата да е наред, но да си сипал калпаво гориво.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Трудно палене само сутрин

Мнение от freeway » 12 юни 2020, 21:49

Толкова калпаво гориво вече трудно се намира... :D

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Трудно палене само сутрин

Мнение от OgiDogi » 13 юни 2020, 07:16

Абе, не е като да няма...
Друго, което ми идва на акъла - температурен датчик на охладителната система да дава фалшиви завишени показания, компютърът да дозира като за топъл мотор и той да не работи както трябва, докато не затопли.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
Фиеста
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 09 фев 2019, 13:44
Модел на автомобила: Форд Фиеста мк4 1.3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трудно палене само сутрин

Мнение от Фиеста » 13 юни 2020, 07:46

Не е от горивото, тъй като зареждам на различни места, а и този проблем е отдавна. Затова и реших да сменя кабели и свещи. Интересното е, че като зацепи веднъж си работи добре, въпреки, че мотора е все още студен. Просто има едно колебаене при самото запалване и притрисане. Горивния филтър също е сменен

Потребителски аватар
Фиеста
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 09 фев 2019, 13:44
Модел на автомобила: Форд Фиеста мк4 1.3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трудно палене само сутрин

Мнение от Фиеста » 15 юни 2020, 07:44

Никой ли няма идея от какво може да е? Ще проверя температурния датчик, но интересното е, че на диагностиката не показа проблем

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Трудно палене само сутрин

Мнение от OgiDogi » 16 юни 2020, 06:44

Фиеста написа:
15 юни 2020, 07:44
... на диагностиката не показа проблем
Ще покаже, само ако е прекъснал, но не е задължително.
Диагностичната апаратура обикновено се гледа от диагностик, иначе в случаи "без грешки" като твоя, показва само някакви стойности и не дава точна диагноза.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
Фиеста
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 09 фев 2019, 13:44
Модел на автомобила: Форд Фиеста мк4 1.3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трудно палене само сутрин

Мнение от Фиеста » 16 юни 2020, 07:17

Благодаря ти

Потребителски аватар
Фиеста
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 09 фев 2019, 13:44
Модел на автомобила: Форд Фиеста мк4 1.3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трудно палене само сутрин

Мнение от Фиеста » 20 юни 2020, 07:22

Ужасно ме дразни това 1-во палене сутрин. Ако намаля разстоянието на свещите от 0.7 до 0.6,дали е добра идея? Също така пропуснах да кажа, че върху пръстена на свеща се образува черен нагар. Мога да кача накоя снимка. Помагайте, ако имате някаква идея. Аз не се сещам за друго, освен за този датчик, който Оги спомена. Бобина може ли да дава такъв симптом?
Прикачени файлове
IMG_20200620_073853.jpg

Потребителски аватар
Фиеста
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 09 фев 2019, 13:44
Модел на автомобила: Форд Фиеста мк4 1.3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трудно палене само сутрин

Мнение от Фиеста » 20 юни 2020, 07:44

Там, дето ми е показалеца става черно, но сега не личи толкова, защото съм го зачистил с финна шкурка

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Трудно палене само сутрин

Мнение от OgiDogi » 20 юни 2020, 08:09

Саждите винаги са символ за прекалено богата смес - поради недостатъчно кислород, част от въглерода не успява да образува газ (CО или CO2). Имало е енергийни условия за разпадането на H-C молекулата, но не и химични за свързването на С-О. Важи за всички видове въглеводородни смеси, използвани за гориво.
В този аспект, търси евентуален проблем с инжектори, които на незатоплен двигател се оливат и не се получава добро разпръскване на горивото и то се стича в цилиндрите, което при достатъчно затоплен няма да оказва влияние заради допълнителното изпаряване.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
Фиеста
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 09 фев 2019, 13:44
Модел на автомобила: Форд Фиеста мк4 1.3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трудно палене само сутрин

Мнение от Фиеста » 20 юни 2020, 08:25

Благодаря. Ще търся проблема там, защото по мненията ти, които съм чел във форума, разбирам, че си компетентен човек

Потребителски аватар
Фиеста
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 09 фев 2019, 13:44
Модел на автомобила: Форд Фиеста мк4 1.3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трудно палене само сутрин

Мнение от Фиеста » 20 юни 2020, 08:33

Интересното е, че когато преди да запаля само врътна ключа да завърти и веднага я изгася след това си пали без проблем

Потребителски аватар
Фиеста
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 09 фев 2019, 13:44
Модел на автомобила: Форд Фиеста мк4 1.3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трудно палене само сутрин

Мнение от Фиеста » 26 юни 2020, 15:21

Не мога да разбера какво се случва. Инжекторите са ок, но проблема продължава
Прикачени файлове
IMG_20200626_081929.jpg
IMG_20200626_082004.jpg

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Трудно палене само сутрин

Мнение от ЯЛТА » 26 юни 2020, 17:04

Така снимани свещите-нищо не показват !
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Фиеста
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 09 фев 2019, 13:44
Модел на автомобила: Форд Фиеста мк4 1.3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трудно палене само сутрин

Мнение от Фиеста » 26 юни 2020, 18:44

Снимал съм ги така, защото по резбата са чисти. Само пръстена около електрода е черен

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 21 госта