работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.
Здравейте,
Въпросният Форд ми е най-"новата" кола! Досега все съм купувал над 20-годишни возила, ама тая е само на 14г.! Пък и с двузонален климатроник! Питането ми е, като как работи тази пущина? Навън сутрин 3 градуса, нагласил съм го на 25 градуса вътре и след 2-3 секунди след стартиране на двигателя компресора се включва, без да се усеща по работата на мотора? Отивам на работа, която е на десетина километра, вътре е топло, вдигам предният капак и тръбите на климатроника са студени...? Ако изключа климатроника и всичко по таблото му изгасне нищо не се случва-колкото е температурата навън, толкова е и вътре, ако искаш отопление само при вкл. климатроник.
Благодаря предварително на отзовалите се!
Въпросният Форд ми е най-"новата" кола! Досега все съм купувал над 20-годишни возила, ама тая е само на 14г.! Пък и с двузонален климатроник! Питането ми е, като как работи тази пущина? Навън сутрин 3 градуса, нагласил съм го на 25 градуса вътре и след 2-3 секунди след стартиране на двигателя компресора се включва, без да се усеща по работата на мотора? Отивам на работа, която е на десетина километра, вътре е топло, вдигам предният капак и тръбите на климатроника са студени...? Ако изключа климатроника и всичко по таблото му изгасне нищо не се случва-колкото е температурата навън, толкова е и вътре, ако искаш отопление само при вкл. климатроник.
Благодаря предварително на отзовалите се!
Много автомати-слаби резултати!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.
Това няма ли ЕКО режим или нещо подобно?
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.
Май няма "еко"...
Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 823
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.
Така си работи - за да имаш парно, пускаш климатроника. Все пак е с ел управление, а не с врътки
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.
Ясно, благодаря!
Това означава ли, че ако по някаква причина изтече фреонът, или се скапе компресора няма да има парно?
Това означава ли, че ако по някаква причина изтече фреонът, или се скапе компресора няма да има парно?
Много автомати-слаби резултати!
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 559
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.
При 3 градуса навън няма как да ти се включи компресора, повярвай ми. Нз как точно изглежда управлението на твоя климатроник, но компресора на климатика работи само когато на дисплея пише A/C ON. Това може да стане по три начина (доколкото се сещам): натискане на бутона AC, натискане на бутона AUTO или натискане на бутона за изсушаване на предното стъкло. Изключването на компресора става с натискане на бутона AC. НО за да се включи компресора, необходимо условие, преди всичко е външната температура да е над 7 градуса. И несе притеснявай, ако ти изтече фреона ще имаш "парно".
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.
Уф-олекна ми, много Ви благодаря!
Наздраве!
Наздраве!
Много автомати-слаби резултати!
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1745
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.
Само да уточня, че границата за включване на компресора е 4 градуса, а не 7, както каза колегата по-горе. Има вероятност да си насочил въздушния поток към предното стъкло и затова компресорът да работи. Това е така при всички Фордове. Щом пуснеш въздуха натам, климатикът се включва, за да го изсуши по-бързо, независимо дали AC е on, или off. Въпреки това, ако външната температура е под 4 градуса, няма да се включи.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.
Ок-много благодаря!
Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.
Здравейте! Питане към специалистите относно как е най-добре и полезно да се ползва климатроникът(добичето ми е първа кола с климатроник) в жегите, а именно:
-Да се използва режимът "AUTO", или не?
-Досега задавах температура на дисплейчетата 23 С, например без да вкл. "Ауто", настройвах степените на вентилатора и нямаше проблем.
-Кое е по-правилно и щадящо за климатичната система?
Благодаря предварително за отговорите!
-Да се използва режимът "AUTO", или не?
-Досега задавах температура на дисплейчетата 23 С, например без да вкл. "Ауто", настройвах степените на вентилатора и нямаше проблем.
-Кое е по-правилно и щадящо за климатичната система?
Благодаря предварително за отговорите!
Много автомати-слаби резултати!
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 863
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.
Някъде го бяхме коментирали и стана поредният яростен спор От климаджия знам, че най-големият стрес за компресора е когато ел.съединителят му се включва при високи обороти на двигателя. Имал случаи когато компресорът чак блокирал и съответно задвижващият ремък ставал на салата с всичките последствия за обслужваните от него други системи. За мен остава изводът, че в положение "АУТО" компресорът ще получава доста такива стресови включвания докато се стреми да поддържа зададената температура. Колкото по-ниска е тя, толкова повече ще се стряска.
Поради тази причина аз също си глася някакви градуси в "ръчен" режим и си карам така. Ако ми се наложи да пускам климата в движение (скоро спусках от Пампорово към Пловдив и горе беше 20 градуса, а долу 31 и нагоре) просто връщам газта да паднат оборотите до тези на празен ход и тогава пускам климата. И засега нямам проблеми. В този режим моят поне духа студено без да прекъсва, което ме навежда на мисълта, че не следи каква температура е станала в купето, за да спира компресора. Аз бих направил регулирането в режим "АУТО" да се случва с клапите за студения и топлия въздух, а компресорът да си стои включен постоянно. Но не знам дали при нашата марка не е така.
Поради тази причина аз също си глася някакви градуси в "ръчен" режим и си карам така. Ако ми се наложи да пускам климата в движение (скоро спусках от Пампорово към Пловдив и горе беше 20 градуса, а долу 31 и нагоре) просто връщам газта да паднат оборотите до тези на празен ход и тогава пускам климата. И засега нямам проблеми. В този режим моят поне духа студено без да прекъсва, което ме навежда на мисълта, че не следи каква температура е станала в купето, за да спира компресора. Аз бих направил регулирането в режим "АУТО" да се случва с клапите за студения и топлия въздух, а компресорът да си стои включен постоянно. Но не знам дали при нашата марка не е така.
Знам всички вицове за Форд
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4779
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.
Ако се впечатляваш от разход на гориво/за мен нищожен относно авто или не/ Авто, е идея по-добре. По-важно за мен е, когато изключиш климатика/климатроника, да духа само вентилатора едни 5 минути. Това е за да издуха конденза по тръбите, създаден от резките температури - вън, вътре/30-15 градуса/. Това е превенция за ненамирисване на гадно - за мен. Иначе зависи от климатичната система за това за компресора. При по-новите коли е предвиденотова, иначе и аз на моята 2005г, в движение го включвам на празен ход поради тази причина.
времето е като парите-никога не стига
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.
В 21 век да се въртят коментари по тая тема .....Задаваш градусите на които ти е комфортно , цък ауто и не се занимаваш повече с нищо
- zz_stefanov
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.
Какви са ни компресорите: с пропорционално управление или on/off?
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 559
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.
Регулирането на температурата в режим Auto става с регулиране на клапите (колко да се смесва с външния въздух) и скоростта на перката, компресора е зацепен нон стоп, така че не се притеснявайте за компресора. Аз лично ползвам режим ауто през зимата - харесва ми, че докато е студен мотора не увеличава оборотите на перката да ми духа студено в лицето, а плавно с загряването започва да духа топло и увеличава перката. Лятото карам на ръчни настройки понеже на ауто винаги ми пуска прекалено силно перката.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.
Целта е, да се издуха нагорещеният въздух от купето, за да заработи по-бързо охлаждането.deathstorm написа: ↑07 юни 2022, 23:29... Лятото карам на ръчни настройки понеже на ауто винаги ми пуска прекалено силно перката.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1745
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.
Стресът при включване на компресора не е чак толкова голям, защото преди това не е работил и съответно не е вдигнал налягането в системата, съответно зацепването става в режим на празен ход (без натоварване за самия компресор). Всички изправно работещи климатични системи в автомобилите са изчислени така, че компресорът да работи непрекъснато. Ако започне да се включва и изключва, значи има проблем в системата. Регулирането на температурата в купето винаги става само с клапите и скоростта на вентилатора, независимо дали е климатроник, или обикновен климатик. Аз карам винаги в режим "Auto" и само през студените месеци си изключвам "AC" бутона, за да не работи компресора напразно, заедно с отоплението. Доволен съм от това, че системата си прави всичко сама и не се налага постоянно да ръчкам в настройките за клапи и вентилатор. Ако температурата не ми е комфортна в определен момент, само я коригирам и това е.ivchotr написа: ↑07 юни 2022, 20:35... най-големият стрес за компресора е когато ел.съединителят му се включва при високи обороти на двигателя. ... За мен остава изводът, че в положение "АУТО" компресорът ще получава доста такива стресови включвания докато се стреми да поддържа зададената температура. Колкото по-ниска е тя, толкова повече ще се стряска...Аз бих направил регулирането в режим "АУТО" да се случва с клапите за студения и топлия въздух, а компресорът да си стои включен постоянно. Но не знам дали при нашата марка не е така.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 863
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.
Моят дъргел е МК 1.5 и не съм сигурен как се управлява зададената температура в режим "АУТО". Ще взема да направя едно изследване
Знам всички вицове за Форд
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13102
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.
Моя мироглед е, че техниката трябва да ни слугува а не ние на нея, затова въпроса "как е по-щадящо за техниката" за мене е несъстоятелен. Ако режим "Авто" ме устройва, значи техниката работи на него. Това важи не само за автомобила а за всяка техника която използвам.
Достатъчно съм работил със съветска военна техника, където блоковете се включват и изключват по строго определена последователност, където високоволтови кабели се включват след като се разредят кондензаторите преди пускане на ЛБВ, където електродвигателите се превключват ръчно от звезда в триъгълник след развъртане и други глупости само и само да не се увреди техниката, защото не е направена както трябва, стига!
Достатъчно съм работил със съветска военна техника, където блоковете се включват и изключват по строго определена последователност, където високоволтови кабели се включват след като се разредят кондензаторите преди пускане на ЛБВ, където електродвигателите се превключват ръчно от звезда в триъгълник след развъртане и други глупости само и само да не се увреди техниката, защото не е направена както трябва, стига!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- zz_stefanov
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта