Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от synthez 3D » 13 апр 2021, 19:39

След успешно проведени тестове за потегляне на студено на иначе перфектен 1,8/125(2008г.), мога да заявя, че най-накрая решението на всички проблеми в работата на студен двигател, вече е намерено. Който от вас е с двигател 1,8/125 с компютър ESU-418 (след втората половина на 2007г.) и има проблеми със забиване, чудене и падане на оборотите при натискане на газта, трудно потегляне, заради недостатъчна мощност и всякакви други странности при студен двигател, вече може да е сигурен, че това се лекува без проблем. Решението е последният официален Фордовски ъпдейт на софтуера за управление на двигателя oт 2015 година. Стандартните софтуери от завода са от типа 7М51VE като последните две букви определят версията. Слагал съм ги всичките и досега не е имало такъв, на който всичко да му е наред. Оказа се, че от Форд не са спрели разработката на ъпдейти, дори и след като двигателите отдавна са спрени от производство. Последният наличен от 2015г. се нарича 8M51APR. Оня ден го инсталирахме и всичко заспа. Палиш и тръгваш. Няма чудене, няма нищо. Все едно колата е загряла и върви съвсем нормално. Горещо го препоръчвам, който има възможност да си го инсталира, защото тази кола не е вървяла така, дори когато беше нова.
Изображение

Потребителски аватар
dragozow
потребител
потребител
Мнения: 119
Регистриран: 31 юли 2008, 13:11
Модел на автомобила: C-max Titanium 2.0 Duratec HE, 2009, LPG
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от dragozow » 14 апр 2021, 20:57

На брат му 2,0 SYDA е същото. Като тръгнеш веднага има същите симптоми, ако поработи минута или малко повече на място няма проблем. За него има ли софтуер? Къде ти го наляха?

bizu
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
Модел на автомобила: Ford C-Max 2009 2.0i 145Hp LPG
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от bizu » 15 апр 2021, 00:10

Аз откакто почнах веднъж годишно да почиствам до блясък дроселовата клапа независимо дали е мръсна или не също не съм имал проблеми. Следя обаче с интерес дали има такъв ъпдейт и за SYDA. Моята версия на софтуера е 7M51XE.

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от ADDimitrov » 15 апр 2021, 07:17

Миналата година имаше акция в МП за актуализация на софтуера на всички автомобили 10+ , мисля я че имаше и за 2.0. Уви докато се наканя изтървах промоцията 🤣

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от Ради-1 » 15 апр 2021, 08:53

А възможно ли е дроселовата клапа да залепва където съм посочил на снимката и понякога при подаване на малко газ на студен двигател, към 1000-1200 оборота, да не се отваря и съответно като отпусна съединителя, да претресе
Изображение

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от synthez 3D » 15 апр 2021, 15:34

За 2 литра не знам какви са версиите на налични софтуери, защото не съм се интересувал. За 1,8 този софтуер работи перфектно. Колкото до това дали дроселовата клапа може да залепне, мога да кажа че това е почти невъзможно, защото редукторът и (с няколко зъбни колела)е толкова мощен, че не знам какво би го спряло. Софтуерите си ги сменям сам. Ради-1 ако имаш такива симптоми и си със съответния компютър, посочен по горе, значи този ъпдейт ще ти реши проблема.
Изображение

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от Ради-1 » 15 апр 2021, 16:05

Мне, аз съм с фокус 1 и понякога на студено като потеглям и подам газ към 1200 оборота, колата потегля, но точно при отпускане на съединителя претриса... Все едно не съм дал достатъчно газ... А не винаги мога да я изрежа до 2000 и да превключа

Потребителски аватар
dragozow
потребител
потребител
Мнения: 119
Регистриран: 31 юли 2008, 13:11
Модел на автомобила: C-max Titanium 2.0 Duratec HE, 2009, LPG
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от dragozow » 15 апр 2021, 22:37

synthez 3D написа:
15 апр 2021, 15:34
За 2 литра не знам какви са версиите на налични софтуери, защото не съм се интересувал. За 1,8 този софтуер работи перфектно. Колкото до това дали дроселовата клапа може да залепне, мога да кажа че това е почти невъзможно, защото редукторът и (с няколко зъбни колела)е толкова мощен, че не знам какво би го спряло. Софтуерите си ги сменям сам. Ради-1 ако имаш такива симптоми и си със съответния компютър, посочен по горе, значи този ъпдейт ще ти реши проблема.
Пуснах един имейл до Мото пфое да видим ще отговорят ли.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от synthez 3D » 16 апр 2021, 07:35

Ради-1 написа:
15 апр 2021, 16:05
Мне, аз съм с фокус 1
Фокус 1 няма нищо общо и дроселът не е с електрозадвижване. Освен това има клапан за свободен ход, което е съвсем друга система.
Изображение

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от F Focus » 17 апр 2021, 11:24

И аз на няколко пъти виждам, че руснаците горещо препоръчват препрограмиране на 1.8 бензиновия Дуратек-за 2.0 казват, че не се налага.
Ще чакам Драгозов да сподели какво и дали са му отговорили от МП.
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от synthez 3D » 17 апр 2021, 12:34

Твоят по принцип (2006г.) няма такъв проблем. Ако си поддържаш чиста дроселовата клапа всичко ще е наред. Проблемите са при тези след 2007г.
Изображение

bizu
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
Модел на автомобила: Ford C-Max 2009 2.0i 145Hp LPG
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от bizu » 18 апр 2021, 17:25

Колегата ADDimitrov по-горе ме подсети, че всъщност аз бях на тази акция на МП миналата година и ми актуализираха версията на компютъра. Днес от любопитство проверих и се оказах със следната версия:

Strategy: 7M51XG
Copyright Visteon Corp. 2012
Software version: v1 2010-09-03.

Това е за двигател 2.0 SYDA (фабрична газ).

Потребителски аватар
dragozow
потребител
потребител
Мнения: 119
Регистриран: 31 юли 2008, 13:11
Модел на автомобила: C-max Titanium 2.0 Duratec HE, 2009, LPG
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от dragozow » 19 апр 2021, 19:52

bizu написа:
18 апр 2021, 17:25
Колегата ADDimitrov по-горе ме подсети, че всъщност аз бях на тази акция на МП миналата година и ми актуализираха версията на компютъра. Днес от любопитство проверих и се оказах със следната версия:

Strategy: 7M51XG
Copyright Visteon Corp. 2012
Software version: v1 2010-09-03.

Това е за двигател 2.0 SYDA (фабрична газ).
И как е студен в първите метри?

Мото пфое не върнаха имейл, минаха няколко дни. Някъде другаде могат ли да го налеят? При мен го има този проблем, трябва да работи поне 50 секунди, да не кажа повече. Тръгвам леко на първа и като включа втора трябва да подам малко газ, ако дам повече забива муцуната. След 200 метра полита. Дросела е чист, за три години е чистен три пъти и не е имало нужда от почистване.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от deathstorm » 19 апр 2021, 20:29

bizu написа:
18 апр 2021, 17:25
Strategy: 7M51XG
Copyright Visteon Corp. 2012
Software version: v1 2010-09-03.
Съмняват ме тия от МП дали са направили нещо. Моята е със същата версия, нищо не съм ъпдейтвал - така си е дошла от Италия. Няма проблеми с забиване на муцуна на студено.

Въпрос към @synthez 3D: от къде сваляш калибрациите, които наливаш? Гледам, че на руснака нещо му е паднал хоста: http://civil.iffc.ru/ELMConfig/

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от F Focus » 19 апр 2021, 20:49

АКо мога да съм полезен по темата да споделя, че препрограмиране на руски е "перепрошивка". "БУ" е блок управления(демек компа).
Пишете това в Гугъл за съответният двигател и си отделяте някой и друг час за четене и зяпане :D
Много автомати-слаби резултати!

Plamen74
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 03 дек 2020, 10:26
Местоположение: Велико Търново
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от Plamen74 » 19 апр 2021, 21:15

Специални благодарности на колегата "synthez 3D"!Реши ми проблема с забиването и лошото поведение на студен мотор. Решението наистина е в софта на колата както е писал по горе. Не търсете другаде проблема,но мен ме дразнеше много. А и колата става наистина много приятна за каране.

Потребителски аватар
dragozow
потребител
потребител
Мнения: 119
Регистриран: 31 юли 2008, 13:11
Модел на автомобила: C-max Titanium 2.0 Duratec HE, 2009, LPG
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от dragozow » 19 апр 2021, 23:00

Ще почерпя ако реши и моя.

bizu
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
Модел на автомобила: Ford C-Max 2009 2.0i 145Hp LPG
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от bizu » 19 апр 2021, 23:25

dragozow написа:
19 апр 2021, 19:52
bizu написа:
18 апр 2021, 17:25
Колегата ADDimitrov по-горе ме подсети, че всъщност аз бях на тази акция на МП миналата година и ми актуализираха версията на компютъра. Днес от любопитство проверих и се оказах със следната версия:

Strategy: 7M51XG
Copyright Visteon Corp. 2012
Software version: v1 2010-09-03.

Това е за двигател 2.0 SYDA (фабрична газ).
И как е студен в първите метри?

Мото пфое не върнаха имейл, минаха няколко дни. Някъде другаде могат ли да го налеят? При мен го има този проблем, трябва да работи поне 50 секунди, да не кажа повече. Тръгвам леко на първа и като включа втора трябва да подам малко газ, ако дам повече забива муцуната. След 200 метра полита. Дросела е чист, за три години е чистен три пъти и не е имало нужда от почистване.
Ами да ти кажа, аз нямах особени оплаквания и преди да я закарам в МП. Смятам, че забиването на студен мотор се подобри, откакто чистя дросела веднъж годишно и откакто преди години смених маркуч и клапа за картерна вентилация + гумените уплътнения около вихровите клапи.
@deathstorm, според мен са сменили софтуера. Преди бях с версия ХЕ (знам, защото си пазя още bin файла с настройките за back-up на компютъра от времето, когато ми активираха автопилота). Сега дали това е последната версия е друг въпрос :) За момента откривам, че версия 7M51XG е от 16.02.2012г.
Последна промяна от bizu на 20 апр 2021, 00:33, променено общо 2 пъти.

bizu
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
Модел на автомобила: Ford C-Max 2009 2.0i 145Hp LPG
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от bizu » 19 апр 2021, 23:34

deathstorm написа:
19 апр 2021, 20:29
bizu написа:
18 апр 2021, 17:25
Strategy: 7M51XG
Copyright Visteon Corp. 2012
Software version: v1 2010-09-03.
Съмняват ме тия от МП дали са направили нещо. Моята е със същата версия, нищо не съм ъпдейтвал - така си е дошла от Италия. Няма проблеми с забиване на муцуна на студено.

Въпрос към @synthez 3D: от къде сваляш калибрациите, които наливаш? Гледам, че на руснака нещо му е паднал хоста: http://civil.iffc.ru/ELMConfig/
Аз не разбирам много руски, но гледам че доста често дават този линк за свалане на файла за 1.8 :
https://www.fordtechservice.dealerconne ... roduct=IDS

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от synthez 3D » 20 апр 2021, 07:25

deathstorm написа:
19 апр 2021, 20:29
от къде сваляш калибрациите, които наливаш? ...
От тук, където е постнал колегата bizu :https://www.fordtechservice.dealerconne ... roduct=IDS Трябва да знаеш точното наименование на версията, пишеш я и тя се сваля. Там са всички софтуери, не само за 1,8.
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Google Adsense [Bot] и 69 госта