умира ли дизела ?
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4778
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
умира ли дизела ?
Toyota се съмнява в бъдещето на дизеловите двигатели
Дизеловите двигатели извървяха значителен път през последните години и достигнаха равностойна ефективност с хибридите, задвижвани с бензинови и с електродвигатели, съобщават от automediapro.com. Засега обаче те не могат да заемат водещо място в отрасъла заради стриктните норми за опазване на околната среда.
По този повод един от водещите мениджъри на Toyota заяви, че да се създаде дизелов автомобил, отговарящ на всички изисквания за опазване на околната среда, е толкова скъпо, че не си струва, въпреки икономиите на гориво.
"Ние няма да предлагаме дизелови двигатели на пазара в САЩ", заяви пред агенция Ройтерс вицепрезидентът на Toyota Масатами Такимото. „Според нас сега хибридните двигатели са много по-конкурентоспособни що се отнася до цената", допълни той.
Японските конкуренти Honda и Nissan съобщиха, че вече работят над ново поколение „чисти" дизелови двигатели. В Европа това отдавна е приоритет. Филтрите за фини частици и други нови елементи ще помогнат да се преодолеят препятствията пред дизеловите машини до края на това десетилетие, считат много експерти.
Toyota остава засега единственият от големите производители, които заявиха, че поне в близките години няма да разчитат на дизеловите двигатели. Според някои мнения на хора от бранша, най-големият японски автомобилен производител вече е изостанал доста в тази област спрямо конкурентите си и това е причината за взетото решение.
За сметка на това, Toyota определено е водеща в технологията на хибридните автомобили, задвижвани с бензин и електроенергия. Все пак трябва да споменем, че Toyota далеч не се отказва от дизеловите двигатели. За това говори наскоро сключеното споразумение с Isuzu за разработка на нова гама дизелови мотори.
Дизеловите двигатели извървяха значителен път през последните години и достигнаха равностойна ефективност с хибридите, задвижвани с бензинови и с електродвигатели, съобщават от automediapro.com. Засега обаче те не могат да заемат водещо място в отрасъла заради стриктните норми за опазване на околната среда.
По този повод един от водещите мениджъри на Toyota заяви, че да се създаде дизелов автомобил, отговарящ на всички изисквания за опазване на околната среда, е толкова скъпо, че не си струва, въпреки икономиите на гориво.
"Ние няма да предлагаме дизелови двигатели на пазара в САЩ", заяви пред агенция Ройтерс вицепрезидентът на Toyota Масатами Такимото. „Според нас сега хибридните двигатели са много по-конкурентоспособни що се отнася до цената", допълни той.
Японските конкуренти Honda и Nissan съобщиха, че вече работят над ново поколение „чисти" дизелови двигатели. В Европа това отдавна е приоритет. Филтрите за фини частици и други нови елементи ще помогнат да се преодолеят препятствията пред дизеловите машини до края на това десетилетие, считат много експерти.
Toyota остава засега единственият от големите производители, които заявиха, че поне в близките години няма да разчитат на дизеловите двигатели. Според някои мнения на хора от бранша, най-големият японски автомобилен производител вече е изостанал доста в тази област спрямо конкурентите си и това е причината за взетото решение.
За сметка на това, Toyota определено е водеща в технологията на хибридните автомобили, задвижвани с бензин и електроенергия. Все пак трябва да споменем, че Toyota далеч не се отказва от дизеловите двигатели. За това говори наскоро сключеното споразумение с Isuzu за разработка на нова гама дизелови мотори.
времето е като парите-никога не стига
-
- потребител
- Мнения: 1156
- Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
- Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: умира ли дизела ?
Мда,видяла лисицата че гроздето е нависоко и казала че е кисело и не е хубавоpepy1 написа:.....Според някои мнения на хора от бранша, най-големият японски автомобилен производител вече е изостанал доста в тази област спрямо конкурентите си и това е причината за взетото решение....
- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
....на това му се викало пазарна икономикаred написа:Съвременните дизели са много приятни за каране. Много повече от бензина. Обаче са икономически неизгодни пре тези цени на нафтата и оскъпяването на колата заради моторизацията. Не знам дали сте си правили сметка, но в момента каквото и да караш разходът ти на 100км в пари е един и същ
Дръжки!
По-скоро е тръстова икономика! При това планирана
П.П. Сещам се за един спор с колега от форума (пребиваващ в Австрия) на тема калкулиране на крайна цена на горива за потребители в БГ и по Еуропата...
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 31 яну 2007, 09:42
- Модел на автомобила: Форд Ескорт
- Контакти:
- Status: Извън линия
ре
Пък и възможностите, които предоставя биодизела ни кара да мечтаем как ще стане супер евтино да караме дизелови автомобили!
Autoplanet1 е моят сайт за новинии!
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Колеги съвсем нормално е за Щатите да не се предвиждат дизелови мотори, поради простата причина, че там нямат развити рафинерии за качествено дизелово гориво /там нафтата е с много примеси на сяра и парафин, което меко казано съсипва мотора и отделните агрегати/, а и на тях им е по-лесно да си провеждат агресивната външна политика още повече, че тяхната иконокима до голяма степен е базирана на военно-промишления комплекс!
-
- потребител
- Мнения: 109
- Регистриран: 06 фев 2006, 21:58
- Модел на автомобила: Sierra 2.0 CLX OHC
- Местоположение: Essen
- Status: Извън линия
Хммм, според мен Toyota твърде много и внезепно са се загрижили за околнота среда. Всички можем да надникнем в статистиките за вредните емисии на бензинови и съответния клас дизелови автомобили. Разликите са огромни! Но има един друг факт, че малкото изхвърляно от дизеловите автомобили е "по-отровно" в сравнение с многото изгвърляно от бензиновите автомобили. Това сигурно няма да е така, ако компаниите започнат да розработват двигателите, които работят на БиоДизел. За сега обаче той (БиоДизелът), дори не се препоръчва. В ръководството за експлоатация на фиестата изрично пише, че компанията не носи отговорност за повреди причинени на двигателя от БиоДизел!
Според мен лично, дизеловите двигатели имат голямо бъдеще. Не само защото карам дизел го казвам. Всъщност това ми отвори очите. До сега съм си мислел, че дизеловите автомобили са бави, мудни и неконкурентно-способни. Освен това си мислех, че и много се развалят и пр. и пр. Но от както моите крака почнаха да натискат педалите на дизеловата машина разбрах, че съм бъркал в преценката си за тези автомобили. Реално погледната КПД-то на един дизелов двигател е в пъти по-голямо от това на бензиновия. Загубите на енергия при изгарянето са минимални. Да не говорим, че постигането на максималния въртящ момент при ниски обороти е просто нещо, с помощта на което може да се намали разходът на гориво до минимум! Нормално ли е при бензинов двигател на 5-та предавка да се кара с 1 100 оборота и де се поддържат? Не съвсем но с дизеловия двигател това не е проблем. На практика достигайки позволената в градски условия скорост от 50 км/ч може спокойно да включите на пета без автомобила да почне да се друса (е разбира се ако имате по-мощна кола с различно изчислена предавателна кутия нещата няма да седят точно така ).
Паленето през зимана (това не съм го вярвал за дизел): новата фиеста (2006 година) има система за запалване дори при 25 градуса под нулата Имайки предвид, че точката на замръзване на българското дизелово гориво е доста по висока, сигурно има някакъв вид подгреватели в резервоава
И накрая ускорение като база усещане: имах възможността да сравнявам моята фиеста (модел 2004 година 1.4 TDCI, 68 конски сили) с опел астра (отново модел 2004 година 1.6 Twinspark, 90 конски сили). Е трябва да ви кажа че колкото и да я гонех тази Астра във високите обороти където трябва да й е мъксималния въртящ момент нямаше това ускорение, което има фиестата.
И в крайна сметка ако според някого дизелите имат лиша слава, да знае че не е прав!
Според мен лично, дизеловите двигатели имат голямо бъдеще. Не само защото карам дизел го казвам. Всъщност това ми отвори очите. До сега съм си мислел, че дизеловите автомобили са бави, мудни и неконкурентно-способни. Освен това си мислех, че и много се развалят и пр. и пр. Но от както моите крака почнаха да натискат педалите на дизеловата машина разбрах, че съм бъркал в преценката си за тези автомобили. Реално погледната КПД-то на един дизелов двигател е в пъти по-голямо от това на бензиновия. Загубите на енергия при изгарянето са минимални. Да не говорим, че постигането на максималния въртящ момент при ниски обороти е просто нещо, с помощта на което може да се намали разходът на гориво до минимум! Нормално ли е при бензинов двигател на 5-та предавка да се кара с 1 100 оборота и де се поддържат? Не съвсем но с дизеловия двигател това не е проблем. На практика достигайки позволената в градски условия скорост от 50 км/ч може спокойно да включите на пета без автомобила да почне да се друса (е разбира се ако имате по-мощна кола с различно изчислена предавателна кутия нещата няма да седят точно така ).
Паленето през зимана (това не съм го вярвал за дизел): новата фиеста (2006 година) има система за запалване дори при 25 градуса под нулата Имайки предвид, че точката на замръзване на българското дизелово гориво е доста по висока, сигурно има някакъв вид подгреватели в резервоава
И накрая ускорение като база усещане: имах възможността да сравнявам моята фиеста (модел 2004 година 1.4 TDCI, 68 конски сили) с опел астра (отново модел 2004 година 1.6 Twinspark, 90 конски сили). Е трябва да ви кажа че колкото и да я гонех тази Астра във високите обороти където трябва да й е мъксималния въртящ момент нямаше това ускорение, което има фиестата.
И в крайна сметка ако според някого дизелите имат лиша слава, да знае че не е прав!
Писането на кирилица развива ума и тялото!
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Истината за дизела я открих през `00г. когато си взех Сиера 1.8дт. седан - бях си харесал една нов внос от Швейцария, но всички ме убеждаваха да не взимам, че щяла да ми прави проблеми и ще е много бавна - голямо купе 75кс - абе въобще ужас.
Е аз я пробвах /беше на супер цена и страшно запзена/ и първия път като се качих останах приятно изненадан от тихата и спокойна работа /не чух тракане, нямаше вибрации и от зад не чадеше/ и меко казано ми хареса /не я юрках тогава, но ми хареса плавния ход/. След време като и свикнах започнах да я по натискам и открих, че всъщност си е доста бърза и особено по баирите / Ботевград - София / и реално даваше отлични постижения на тема разход.
2004г. я смених смених с Мондито /просто ми трябваше комби/ като за това време и навъртях над 60 000 км при които освен консумативите /масла, ремъци, дискове, накладки/ не съм сменил нищо - тоест беше доста по-безпроблемна от бенз. модели със сложна електроника.
Сега продължавам да съм много доволен от дизела - макар и най-слаб по кс. от всички Мондита реално е доста бърз и доста хора ме ледат учудено как големия кораб ги изпреварва, просот при изпреварване на камиони съм спокоен, защото турбото осигурява огромна теглителна сила още в доста широк диапазон от оборотния спектър. акт е, че Мондито харчи повече с ~ 0.5 - 1.0л/100км. /все пак тези 25кс трябва да се хранят/, но е по-добре отколкото с бенз /или поне на мен повече ми харесва/
Обърнете внимание, че почти всички нови луксозни коли са дизели
Е аз я пробвах /беше на супер цена и страшно запзена/ и първия път като се качих останах приятно изненадан от тихата и спокойна работа /не чух тракане, нямаше вибрации и от зад не чадеше/ и меко казано ми хареса /не я юрках тогава, но ми хареса плавния ход/. След време като и свикнах започнах да я по натискам и открих, че всъщност си е доста бърза и особено по баирите / Ботевград - София / и реално даваше отлични постижения на тема разход.
2004г. я смених смених с Мондито /просто ми трябваше комби/ като за това време и навъртях над 60 000 км при които освен консумативите /масла, ремъци, дискове, накладки/ не съм сменил нищо - тоест беше доста по-безпроблемна от бенз. модели със сложна електроника.
Сега продължавам да съм много доволен от дизела - макар и най-слаб по кс. от всички Мондита реално е доста бърз и доста хора ме ледат учудено как големия кораб ги изпреварва, просот при изпреварване на камиони съм спокоен, защото турбото осигурява огромна теглителна сила още в доста широк диапазон от оборотния спектър. акт е, че Мондито харчи повече с ~ 0.5 - 1.0л/100км. /все пак тези 25кс трябва да се хранят/, но е по-добре отколкото с бенз /или поне на мен повече ми харесва/
Обърнете внимание, че почти всички нови луксозни коли са дизели
-
- потребител
- Мнения: 109
- Регистриран: 06 фев 2006, 21:58
- Модел на автомобила: Sierra 2.0 CLX OHC
- Местоположение: Essen
- Status: Извън линия
Ммм, да Струва ми се, че и това съм го споменал някъде (не точните проценти на КПД-то де). Всъщност попроучих малко въпроса. Има малка, но леко значителна разлика между дизел и турбодизел. Турбината носи някои доста приятни предимства за дизелите. С включването си улекотява доста работата на самия двигател (което е свързано и с разхода на гориво). Всъщност най-голяма икономия на гориво се постига тогава, когато се кара с две трети от максималната скорост на съответната предавка. Тогава турбината максимално улеснява работата на мотора, а не го помпа толкова много за да вдига разхода на гориво. Но в крайна сметка и разпрашаването на горивото в дизеловите двигатели и възпламеняването му с горещ въздух под високо налягане е тайната на ниския разход. Особено при двигателите комънрейл, при които системата прави почти перфектно подаването на едно и също количество гориво под едно и също налягане за всички цилиндри.borko 30 написа:Освен другите предимства на дизела ,бях чел някъде че КПД-то им е 35%,а на бензиновите 25%.Може би с това е свързан и по-ниския разход
Колега valboy, не съм се изразил съвсем правилно, за което се извинявам. Просто съм срещал това при други автомолили и затова реших да го споделя. В крайна сметка не мога да знам всичко, макар че много ми се иска.
Писането на кирилица развива ума и тялото!
- chaosdd
- потребител
- Мнения: 585
- Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Принципът на работа е съвсем различен.
При бензина горивната смес изгаря постепенно и с разширяването си тласка буталото също постепенно като през това време отделя топлина и грее водата.
При дизела, енергията вместо да грее водата, отива да прави въртящ момент. Там възпламеняването е от достигането на определно налягане и е много по-грубо, рязко и отведнъж. Оттам и тракането и нуждата от по-тежки и масивни блокове, глави и пр. части.
Икономията е следствие от по-голямото КПД, разбира се, но не е в пъти.
Съвременните дизели наистина са супер. Станаха обаче адски скъпи и сложни за производство, понякога са капризни и по-има какво да се развали. Представете си инжектор, който впръсква до 6 пъти на такт при налягане 1600 бара!
Едно време беше обратно - дизелите бяха по-непретенциозни.
Fiesta 1.4 TDCi верно е супер.
П.С. Ако има инжинери, да ме прощават за описателното обяснение на принципа на работа.
При бензина горивната смес изгаря постепенно и с разширяването си тласка буталото също постепенно като през това време отделя топлина и грее водата.
При дизела, енергията вместо да грее водата, отива да прави въртящ момент. Там възпламеняването е от достигането на определно налягане и е много по-грубо, рязко и отведнъж. Оттам и тракането и нуждата от по-тежки и масивни блокове, глави и пр. части.
Икономията е следствие от по-голямото КПД, разбира се, но не е в пъти.
Съвременните дизели наистина са супер. Станаха обаче адски скъпи и сложни за производство, понякога са капризни и по-има какво да се развали. Представете си инжектор, който впръсква до 6 пъти на такт при налягане 1600 бара!
Едно време беше обратно - дизелите бяха по-непретенциозни.
Fiesta 1.4 TDCi верно е супер.
П.С. Ако има инжинери, да ме прощават за описателното обяснение на принципа на работа.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 109 госта