Пукнат изпускателен колектор

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Пукнат изпускателен колектор

Мнение от AlexP » 27 сеп 2007, 14:49

На Мондеото ми (2.0 бензин 1995г.) забелязах, че му е пукнат изпускателният колектор, което обяснява защо свисти и бръмчи като камион при над 3000 оборота. По моргите не намерих такъв. Братовчед ми, който е стругар и заварчик не иска да се захване да го завари, защото можел да се изкриви. Купих една паста - Exhaust Jointing Paste на Walker и смятам тези дни да го сваля и да запълня цепнатината с пастата, но ме съмнява да стане като хората. Някакви други идеи какво може да се направи по въпроса? Пукнатината е голяма - през средата на колектора.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 27 сеп 2007, 15:28

Ако е чугун се заварява на аргон, само че човека трябва да е чак.
Почиства се добре основата и преди да се завари се загрява, това е което съм видял и споделям.
Преди 3-4 години ми заваряваха на Фиатчето, ушите на колекторите тея през които минават шпилките и се пристяга към главата.
Площа е много малка за заварка, а усилието е голямо и ходих няколко пъти да ги правят при различни майстори и все се късаха, докато не ги направи тоя човек. Колата я кара съсед и още не е мръднала. Така че зависи си от тоя който ще ги направи.
Успех.

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 27 сеп 2007, 20:00

Мерси. Чугун е. Ще проуча къде правят заварки на аргон тук. Ще пробвам и пастата, може пък да стане чудото. Колата върви и така, само дето бръмчи малко странно. За нов не съм питал, щото сигурно ще е над 500лв, а и няма смисъл. Щом този се е пукнал, значи конструкцията им предразполага пукане и няма гаранция, че и новият няма да се пукне.

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 27 сеп 2007, 22:31

Пичове чугуна се заварява с чугунени електроди!

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 27 сеп 2007, 22:56

аз мислех че алуминия се заварява с аргон, понеже една глава 2 пъти я давахме за лепене по този начин

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 28 сеп 2007, 09:35

shark написа:Пичове чугуна се заварява с чугунени електроди!
Пич, написал съм че се заварява на аргон, т.е.(в защитна газова среда - примерно с инертен газ аргон).
Не съм писал какви са електродите, пък и защо трябва да са чугунени!

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 28 сеп 2007, 11:06

Независимо дали ще го заваряваш или лепиш, много по важно е да "спреш" пукнатината. Пробиват се два кръгли отвора точно в крайщата й.
Заваряването става с електроди за чугун, които не са от чугун :D
Деформациите след заваряване са неизбежни и вероятно ще ти се наложи шлайфане.

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 28 сеп 2007, 13:37

cocoff написа:Независимо дали ще го заваряваш или лепиш, много по важно е да "спреш" пукнатината. Пробиват се два кръгли отвора точно в крайщата й.
Заваряването става с електроди за чугун, които не са от чугун :D
Деформациите след заваряване са неизбежни и вероятно ще ти се наложи шлайфане.
Така и ще направя - ще пробия 2 дупки. После така и така ще ги запълня с пастата. Колко трябва да са големи - 2-3мм?

cotecna
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
Модел на автомобила: escort rs turbo 88
Местоположение: varna
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cotecna » 28 сеп 2007, 15:59

Колега AlexP, тая паста смятам,че трябва да я забравиш защото до сега не съм чувал ПОНЕ АЗ , за паста дето ще издържи на такава температура, като ти се зачервят колекторите най-много пастата да се запали, аз лично смятам, че само заварка ще свърши работа няма нужда да пробиваш никви дупки, а пък дали после няма да се пукне тая заварка пак е божа работа

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 28 сеп 2007, 19:54

Пастата я дават да издържа до 700 градуса. Но проблема май ще се реши доста лесно. Намерих колектор в една морга за 40лв. За Мондео 1.8, но моргаджията ме увери че на 2.0 е същият и май е така защото новата гарнитура която съм я взел за 2.0 съвпада точно с колектора за 1.8.

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от g.taskov » 30 сеп 2007, 12:03

Колега неползваи паста защото ще падне, тя е за временно запушване на гърнета.За друг колектор виж 0887846111 Петко.
или "За алуминиеви и черни заварки има една фирма "Светлана 92" мисля , че и името преди бензиностанцията на Петрол в Надежда в дясно по пътя от моста на Бакърена фабрика към ЕураТек ."
Ако от София Успех.

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 30 сеп 2007, 19:15

Аз вече намерих друг както писах по-нагоре, и го смених. Намазах гарнитурата с една друга паста, която много прилича на графитна грес и я дават до 1000 градуса. Утре-дргиден ще притегна гайките, щото сигурно гарнитурата ще се е слегнала и се надявам да нямам проблем с колектора вече.

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 04 окт 2007, 19:36

doctordre написа:аз мислех че алуминия се заварява с аргон, понеже една глава 2 пъти я давахме за лепене по този начин
Ми аргона заварява почти всички цветни и черни метали (без някои съединения)
Изображение Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] и 31 госта