ПОМОЩ! ФОКУС 2.0 зетек вдига оборотите сам?

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
m74
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 20 авг 2011, 09:12
Модел на автомобила: фокус
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ! ФОКУС 2.0 зетек вдига оборотите сам???(решен проглем)

Мнение от m74 » 05 сеп 2011, 08:20

Искам да благодаря на всички които се отзоваха и ме насочваха към решаване на проглема,защото пишман майстори много по сервизите колкото искаш!
:drink:

sinister_shadow
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 21 сеп 2010, 12:43
Модел на автомобила: Focus МК1 2.0 16V Station Wagon
Местоположение: Стара Загора/София
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ! ФОКУС 2.0 зетек вдига оборотите сам?

Мнение от sinister_shadow » 18 юни 2012, 17:07

Вдигам стара тема, но все пак получих същия проблем на същия двигател, на същата кола, като най-странното беше, че се случи по време на движение след много сериозно настъпване на газта, симптомите бяха същите колата се форсираше до 3000-4000 оборота след запалване, след което бавно падаха до около 1100 и при подаване на газ пак бавно падане на оборите с последващо понякога форсиране, същото се случваше и при изключване от скорост форсиране до 3000-4000, влязох във форума и попаднах на тази тема(след търсене) и понеже нямах време да ходя напред назад по майстори а и не ми се даваха пари точно в този момент, реших да го намеря този стъпков мотор и да видя какво мога да направя. Стъпковият мотор се намира под дросела от вътрешната страна на всмукателния колектор, за да се стигне до него се маха тръбата от филтърната кутия до дросела, захванат е с два болта 8-ми номер мисля че бяха за един Г образен преходник, който от своя страна е захванат също с два болта за колектора. Болтове който захващат стъпковия са недостъпни и се налага да се свали преходника заедно със стъпковия и след това да се разделят, също така преди да почнете да развивате каквото и да е, откачете акумулатора(първо - после +, а закачането е първо + после -, по този начин ако има излишни заряди останали някъде се разтоварват в акумулатора) и след това буксата на стъпковият мотор. След което последва почистване с WD40, клечки за уши и парцалчета. Стъпковият мотор беше изключително мръсен и беше почти блокирал, след щателно почистване с WD40 всичко се раздвижи и блесна, последва монтаж и проба. Колата запали нормално, в първият момент двигна обороти до 1500 след 2 секунди паднаха на 1000, а след известно припомпване на газта паднаха до 900, и при подаване на газ оборите падат нормално, за сега колата върви нормално. :) Ако човек знае какво търси и как да го свали реално е 10 мин монтаж и демонтаж и останалото време е за чистене. Дано да бъде полезно на някой. :)

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ! ФОКУС 2.0 зетек вдига оборотите сам?

Мнение от paci » 18 юни 2012, 18:34

sinister_shadow написа: ...
Стъпков мотор нямаш :)
Това нещо което си свалил е ъпдейтната и опростена версия на стъпковия мотор и се нарича "байпасен клапан"
Едно време при 1вия ми опит с моя клапан се пробвах и аз с WD 40 и ефекта беше абсолютна нула.
Клапана се чисти с обезмаслител.
Преди 3-4ри дена за пореден път чистих моя.
В продължение на час и 40 мин през 10 мин съм го източвал и наливал на ново и всеки път излизаха мизерии.

sinister_shadow
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 21 сеп 2010, 12:43
Модел на автомобила: Focus МК1 2.0 16V Station Wagon
Местоположение: Стара Загора/София
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ! ФОКУС 2.0 зетек вдига оборотите сам?

Мнение от sinister_shadow » 19 юни 2012, 12:25

колега ако трябва да бъдем точни и байпасен клапан не се нарича, а клапан за контрол на празния ход/клапан за контрол на въздуха на празния ход, все тая най-много като отидеш в магазина да си поръчаш и насреща стой някой малумник и кажеш някой от изброените горе да те изгледа като бебе лампа :lol: На моя двигател го изчистих съвсем успешно с WD40 и при това за 15 мин не за 2 часа, ще видим колко ще изкара за сега колата работи без проблем. Надявам след обезмаслителя си го смазал с нещо :drink:

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ! ФОКУС 2.0 зетек вдига оборотите сам?

Мнение от KOss » 24 юни 2012, 13:09

Този клапан не се чисти с WD40, а се кисне в бензин (най-добре да престои една нощ, зависи колко е замърсен), след това за измива с обезмаслител. WD40 има обратен ефект, самата смазка която остава от WD-то се "спича" от топлината и води до скорошно блокиране на клапана. Дросели, стъпкови моторчета НЕ се чистят с WD40!!!

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта