проблем с тока!!!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: проблем с тока!!!
Значи все пак допускаме проблем с изтощаване вечер.
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 21 фев 2012, 20:32
- Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
- Status: Извън линия
Re: проблем с тока!!!
opex написа:Както по-горе писах, че имам съмнения за алтернатора (или динамо, едно и също е), което е отговорно за зареждането на акумулатора.
При него вариантите са два - или на четки или на блока за регулиране на напрежението искат ремонт.
Каквото и да е, важното е, когато изкараш колата от сервиза да имаш/искаш гаранция, че няма да имаш този проблем с тока, заради който си вкарала колата в сервиза иначе ще си искаш парите обратно, каквото и да са свършили по колата.
п.с. нищо не ти пречи да се пазариш и да им кажеш момчета криза е така и така дайте да измислим няква по-хубава цена.. пък жена си вкарай нещо женски чар ала-бала

ако знаете какво ми е в главата... даже си мисля че може динамото да си е било ок и докато са стреляли на посоки търсейки проблема те да са издумкали динамото и ме връзват в разход понеже нямам избор .......
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: проблем с тока!!!
ей-сега ще ти намеря снимки на някои части от алтернатора, да кажеш какво са ти казали в сервиза
така.. това е регулаторът - схема за поддържане на напрежението, като подава нужния ток през четките към ротора на алтернатора.
Някои му викат "реле", въпреки че няма нищо общо с реле, освен дето в Жигули-то и др. стари коли да е с реле.

Това е диодна плочка:

А кое точно е "релето и другата платка, която не може да се сменя отделно" ?

така.. това е регулаторът - схема за поддържане на напрежението, като подава нужния ток през четките към ротора на алтернатора.
Някои му викат "реле", въпреки че няма нищо общо с реле, освен дето в Жигули-то и др. стари коли да е с реле.

Това е диодна плочка:
А кое точно е "релето и другата платка, която не може да се сменя отделно" ?

-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 21 фев 2012, 20:32
- Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
- Status: Извън линия
Re: проблем с тока!!!
колкото повече задълбавам толкова по-прецакана се чувствам може би защото виждам нещата по друг начин/фикс идеята ми не е да прецакам първия глупак който срещна/ как да си намеря алтернатор за 30лв за да стигна до НАСКО и къде и как да го намеря??dreadx написа:И аз имах подозрения към алтернатора, само потърси някой дето разбира да ти намери и другия проблем.
Моят алтернатор също се прецака покрай ужасната зима и по този повод поразгледах офертите из форума - алтернатор на старо е към 25-30 лв.
Междувременно отворих моя, оправих всички спойки, почистих всички контакти, сложих грес на единия лагер (до другия не ми се разглобяваше, а и нямах с какво да развия ремъчната шайба) и смених четките - струваха 5 лв.
edit: НАСКО е от Хасково - зареди хубаво акумулатора на зарядното и газ към него - много кадърен човек.
/няма как да обещавам от негово име, ама поне може да те насочи какво да направиш и по двата проблема, питай го/
п.с. лафа за Форд е - "Форд и циганин не боледуват! - умират внезапно" - Един колега си бракува Фиеста-та, заради прословутия проблем с делкото, дето на този двигател е по-така ниско, и като завали дъжд - ако има проблеми с херметизацията си до първата локва.
Всяка машина си има особености - това, че не са успели да му го оправят означава, че не е случил на майстори. Решението струва под 20 ст. (20 стотинки!)
А и повечето майстори не са толкова добри, просто ръчкат и оправят някои неща и хората са принудени да ходят някой друг да им прави колата, пък каквото стане. Също така някои са добри по механиката, но те няма да успеят да ти отстранят проблемите с ел.инсталацията. И не само с колите е така. И с компютрите и с телевизорите - с всичко, което изисква сервизна поддръжка. Преди няколко дена срещнах един приятел в една авто-морга (то за моята кола се оказа, че май трябва да си търся части по вторичните суровини, не по моргите) и ме почна: - Що си купи Фиеста, а не Гоуф-че - ето сега обикаляш да търсиш части. -- Ами колата е на 20 год., седяла е 2-3 год. на улицата без да я карат - всяка кола при това положение ще изисква някаква поддръжка. Просто като имаш проблем с Ескорта питай във форума да ти кажат колеги, които го знаят и които са го решили, а не поредните майстори да хващат наслуки и да ръчкат.
май ще хвърлям парите си ей тъй за глупости докато си отъпча средата но имам ли друг избор
много, много благодаря на всички ви ако не за решаването на проблема то поне за вниманието и съветите, а и за подкрепата и смелостта която пораждат....
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 21 фев 2012, 20:32
- Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
- Status: Извън линия
Re: проблем с тока!!!
ами..... може да е някъде вътре в това което показват снимкитеdreadx написа:ей-сега ще ти намеря снимки на някои части от алтернатора, да кажеш какво са ти казали в сервиза
така.. това е регулаторът - схема за поддържане на напрежението, като подава нужния ток през четките към ротора на алтернатора.
Някои му викат "реле", въпреки че няма нищо общо с реле, освен дето в Жигули-то и др. стари коли да е с реле.
Това е диодна плочка:
А кое точно е "релето и другата платка, която не може да се сменя отделно" ?

шегичка просто релето за моя майстор няма нищо общо със снимките?!?!!!
сега ще потърся аз малко снимки ако не утре след 9 ще покажа нагледно как е разглобен и къде е гръмнал алтернатора.........
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13108
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: проблем с тока!!!
На Наско ще му е трудно да ти помогне, освен с акъл (нямам никакви условия), ама като гледам на тебе ти трябва доктор не акъллия. За момента съм на ниво форумен драскач.
Възможно е 60лв за части да е нормално, зависи какво е повредено и какъв е генератора. Този регулатор на първата снимка е за Генератор Бош, евтин е(около 15лв) и се сменя много лесно без да се сваля генератора. При генераторите Лукас, нещата са по-други, регулатора е двойно по-скъп и за да се смени трябва да се разглоби целия генератор. Обаче както казваш, че има и оттечка, най-вероятно проблема е в диодната плочка (сн.2), нея не съм я купувал не знам точна цена, но е около 40лв. И като погледнеш сметката станала, може да минеш направо на смяна на генератора с друг втора употреба, цена до 50лв.
Възможно е 60лв за части да е нормално, зависи какво е повредено и какъв е генератора. Този регулатор на първата снимка е за Генератор Бош, евтин е(около 15лв) и се сменя много лесно без да се сваля генератора. При генераторите Лукас, нещата са по-други, регулатора е двойно по-скъп и за да се смени трябва да се разглоби целия генератор. Обаче както казваш, че има и оттечка, най-вероятно проблема е в диодната плочка (сн.2), нея не съм я купувал не знам точна цена, но е около 40лв. И като погледнеш сметката станала, може да минеш направо на смяна на генератора с друг втора употреба, цена до 50лв.
-
- потребител
- Мнения: 157
- Регистриран: 30 дек 2011, 13:17
- Модел на автомобила: Мондео МкIII 2.2 TDCi
- Местоположение: Бургас (София - от време на време)
- Status: Извън линия
Re: проблем с тока!!!
И каква е гаранцията че след няколко месеца няма пак да ремонтира я четки, я плочка, я лагери... Втората употреба чаркове ги мият много лошо със обезмаслители и/или пароструйки и става....... Има неща които не бих взел втора ръка - динамото е сред тях. (Освен ако не ми е заминала намотка и няма евтин бобиньор на близо)HACKO написа: И като погледнеш сметката станала, може да минеш направо на смяна на генератора с друг втора употреба, цена до 50лв.
Но всеки си има право на мнение и всяко решение си има + и -

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: проблем с тока!!!
Лично за мен алтернатор втора ръка си е чисто набиване, че ти си имаш алтернатор втора ръка правиш му ремонта и знаеш, че е читав, останалото си е късмет който не е за препоръчване.

-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 21 фев 2012, 20:32
- Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
- Status: Извън линия
Re: проблем с тока!!!
махам поста щото е доста объркващо това което се опитах да обесня....
ще кача снимки след малко
ще кача снимки след малко
Последна промяна от mary_mj на 22 мар 2012, 17:24, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: проблем с тока!!!
Ограденото в червено на снимката е буксата, дето излиза от диодната плочка - можеш да видиш пластините й на първата снимка.
Това на вълничките не можах да го разбера, а това дето прилича на два гребена е може би роторът:

На него може да му се развалят двата медни пръстена по които тече ток към намотката - ако има дълбоки канали там където са опирали и трили четките се сменят пръстените с нови - но нали не очакваме да работи алтернаторът още 20 години - ако не е тежко положението няма нужда да се прави. Малко вероятно е да има проблеми в самата намотка.
Алтернатор втора употреба за 30 лв. хич не е голяма грешка, но си струва и на него да се направи профилактика преди да се монтира.
http://www.3dzubehor.com/Rover/Boschrepair.html
Тези неща ги бистрим тук с нАучно-образователна цел, а колата ти така или иначе са я почнали - питай колко ще струва ремонта на този алтернатор, и колко ако им намериш някакъв втора употреба да ти монтират. При всички положения ще ти вземат нещо за труд.
@НАСКО Мисълта ми беше, ако можеш да я насочиш към някой сериозен майстор в околността да й намери проблема с утечката - със сигурност не е от алтернатора, може да е от радиото или алармата, но ще е сложно да й обясним, а май няма и с какво да го измери.
Това на вълничките не можах да го разбера, а това дето прилича на два гребена е може би роторът:

На него може да му се развалят двата медни пръстена по които тече ток към намотката - ако има дълбоки канали там където са опирали и трили четките се сменят пръстените с нови - но нали не очакваме да работи алтернаторът още 20 години - ако не е тежко положението няма нужда да се прави. Малко вероятно е да има проблеми в самата намотка.
Алтернатор втора употреба за 30 лв. хич не е голяма грешка, но си струва и на него да се направи профилактика преди да се монтира.
http://www.3dzubehor.com/Rover/Boschrepair.html
Тези неща ги бистрим тук с нАучно-образователна цел, а колата ти така или иначе са я почнали - питай колко ще струва ремонта на този алтернатор, и колко ако им намериш някакъв втора употреба да ти монтират. При всички положения ще ти вземат нещо за труд.
@НАСКО Мисълта ми беше, ако можеш да я насочиш към някой сериозен майстор в околността да й намери проблема с утечката - със сигурност не е от алтернатора, може да е от радиото или алармата, но ще е сложно да й обясним, а май няма и с какво да го измери.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта