Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6
- k_marinov
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 26 мар 2008, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 1.6 Zetec-SE 16V
- Status: Извън линия
Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6
Изчетох почти всички мнения за монтаж на АГУ на Форд Фокус с мотор Zetec 16V, производство след 1999г. Останах с впечатление, че най-добре е да не се монтира АГУ на тези мотори, заради последващи проблеми с клапаните. Исках да си монтирам АГУ, но ако е така....! Така ли е или съм пропуснал нещо? Благодаря за помощта!
К. Маринов
k_marinov@abv.bg, 087/ 8646101
k_marinov@abv.bg, 087/ 8646101
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6
за всички коли газта е бич и най-вече за клапаните!!Направо ги попилява.Порови се във форума и ще видиш снимки на съсипани клапани.Повреждат се дебитомерите а компютрите управляващи двигателите се пълнят с грешки и се шашкат.Колкото и да се увеличи бензина моя кораб ще си го корам винаги на безоловен.Препоръчвам ти да не слагаш газова.

- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6
Аз пък бих ти казал да си сложиш. Ако преди 2 години бях чел по-малко по форумите и бях вярвал по-малко на пишман газаджиите щях да си купя бензин, на който да сложа газ, а не дизел.
Не знам какви са тези легенди за газта и клапаните... 15 години съм карал коли на LPG и за тези 15 години клапани не съм сменял.
Слагай добра газова уредба и си свиркай
Не знам какви са тези легенди за газта и клапаните... 15 години съм карал коли на LPG и за тези 15 години клапани не съм сменял.
Слагай добра газова уредба и си свиркай
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6
То има една максима " на чужд з....к и 100 тояги са малко"!!А за това че съм пишман газаджия е много интересно.Никъде не съм споменал че разбирам от газ!?Просто 99% от познатите ми които са сложили газ после реват и се вайкат.НИКОЙ бензинов не е изчислен да работи на газ.Мисля че това е Факт.
Пустата немотия кара българина да става циганин!
Пустата немотия кара българина да става циганин!

- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6
Chevrolet Aveo наскоро се продаваха с фабрична газова уредба. Десетки други модели също са с фабрични газови уредби..mladen1984 написа:НИКОЙ бензинов не е изчислен да работи на газ.Мисля че това е Факт.
Пустата немотия кара българина да става циганин!
Как така реши, че НИКОЙ не е изчислен>!??
P>>S Аз съм против газовите уредби, но това няма общо с това че грешиш тотално.
- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6
За да не изпадаме в излишни спорове ще напиша това, което искам да напиша и повече няма да пиша в темата.mladen1984 написа:...
Какво означава "двигателя не е изчислен да работиил на LPG (CNG)" Термодинамично ли? Чуждия гъз 15 години е бил мой

Това е от мен

п.п.
какво ли мислят таксиметровите шофьори по въпроса? дали толкова бързо се скапва мотора?

- The seven
- потребител
- Мнения: 1107
- Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
- Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6
Ами ... що пък всичките мои познати дето са сложили нямат оплаквания ?mladen1984 написа:... Просто 99% от познатите ми които са сложили газ после реват и се вайкат.НИКОЙ бензинов не е изчислен да работи на газ.Мисля че това е Факт. ...
Карам на газ от 88 година, досега не съм имал никакви проблеми с клапани. Но нес ъм карал на газ кола произведена след 98 година.
Много бензинови са изчислени да бачкат , да не говорим за това че има изпълнения работещи само на газ, т.е. няма резервоар за бензин нито система за работа на бензин.
ПП След като казваш
защо даваш акъл на човека ?mladen1984 написа:Никъде не съм споменал че разбирам от газ!
Поздрави


- The seven
- потребител
- Мнения: 1107
- Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
- Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6
Нямам преки наблюдения, но има колега във форума поставил газов инжекцион на фокус и минал доста километри. Като че ли нямаше оплаквания. От това което съм ЧЕЛ проблеми с клапаните могат да се очакват след около 20000 км преход /може и да бяха 50 000 км, не намирам къде съм го чел/. Не мога да съм полезен с повече.k_marinov написа:Изчетох почти всички мнения за монтаж на АГУ на Форд Фокус с мотор Zetec 16V, производство след 1999г. Останах с впечатление, че най-добре е да не се монтира АГУ на тези мотори, заради последващи проблеми с клапаните. Исках да си монтирам АГУ, но ако е така....! Така ли е или съм пропуснал нещо? Благодаря за помощта!
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=9072" onclick="window.open(this.href);return false; ето я темата на колегата.
Поздрави


-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6
Ами мога само да кажа че едната служебна кола (DAEWOO Espero 2.0i) е на газ - минала ...над 400 000 Км.и май клапаните не са сменяни.
Вярното следното - бензиновите двигатели не са ОПТИМИЗИРАНИ за LPG четох подробна статия по въпроса на SAE ако я намеря ще ви я постна, по спомен там пишеше следното - ако двигателя се на прави със степен на сгъстяване 12:1 той ще работи на LPG без загуба на мощност и разхода на гориво ще е сходен с този на бензин.
Така това е линка: http://repairfaq.org/filipg/AUTO/F_Gasoline.html" onclick="window.open(this.href);return false;
А това е от там:
Вярното следното - бензиновите двигатели не са ОПТИМИЗИРАНИ за LPG четох подробна статия по въпроса на SAE ако я намеря ще ви я постна, по спомен там пишеше следното - ако двигателя се на прави със степен на сгъстяване 12:1 той ще работи на LPG без загуба на мощност и разхода на гориво ще е сходен с този на бензин.
Така това е линка: http://repairfaq.org/filipg/AUTO/F_Gasoline.html" onclick="window.open(this.href);return false;
А това е от там:
Why are CNG and LPG considered "cleaner" fuels.
CNG ( Compressed Natural Gas ) is usually around 70-90% methane with 10-20% ethane, 2-8% propanes, and decreasing quantities of the higher HCs up to butane. The fuel has a high octane and usually only trace quantities of unsaturates. The emissions from CNG have lower concentrations of the hydrocarbons responsible for photochemical smog, reduced CO, SOx, and NOx, and the lean misfire limit is extended [117]. There are no technical disadvantages, providing the installation is performed correctly. The major disadvantage of compressed gas is the reduced range. Vehicles may have between one to three cylinders ( 25 MPa, 90-120 litre capacity), and they usually represent about 50% of the gasoline range. As natural gas pipelines do not go everywhere, most conversions are dual-fuel with gasoline. The ignition timing and stoichiometry are significantly different, but good conversions will provide about 85% of the gasoline power over the full operating range, with easy switching between the two fuels [118]. Concerns about the safety of CNG have proved to be unfounded [119,120].
CNG has been extensively used in Italy and New Zealand ( NZ had 130,000 dual-fuelled vehicles with 380 refuelling stations in 1987 ). The conversion costs are usually around US$1000, so the economics are very dependent on the natural gas price. The typical 15% power loss means that driveability of retrofitted CNG-fuelled vehicles is easily impaired, consequently it is not recommended for vehicles of less than 1.5l engine capacity, or retrofitted onto engine/vehicle combinations that have marginal driveability on gasoline. The low price of crude oil, along with installation and ongoing CNG tank-testing costs, have reduced the number of CNG vehicles in NZ. The US CNG fleet continues to increase in size ( 60,000 in 1994 ).
LPG ( Liquified Petroleum Gas ) is predominantly propane with iso-butane and n-butane. It has one major advantage over CNG, the tanks do not have to be high pressure, and the fuel is stored as a liquid. The fuel offers most of the environmental benefits of CNG, including high octane. Approximately 20-25% more fuel is required, unless the engine is optimised ( CR 12:1 ) for LPG, in which case there is no decrease in power or increase in fuel consumption [27,118]. There have been several studies that have compared the relative advantages of CNG and LPG, and often LPG has been found to be a more suitable transportation fuel [118,120].
methane propane iso-octane
======= ======= ==========
RON 120 112 100
MON 120 97 100
Heat of Vaporisation (MJ/kg) 0.5094 0.4253 0.2712
Net Heating Value (MJ/kg) 50.0 46.2 44.2
Vapour Pressure @ 38C ( kPa ) - - 11.8
Flame Temperature ( C ) 1950 1925 1980
Stoich. Flame Speed. ( m/s ) 0.45 0.45 0.31
Minimum Ignition Energy ( mJ ) 0.30 0.26 -
Lower Flammable Limit ( vol% ) 5.0 2.1 0.95 <>
Upper Flammable Limit ( vol% ) 15.0 9.5 6.0
Autoignition Temperature ( C ) 540 - 630 450 415 <>
118. Comparative Studies of Methane and Propane as Fuels for Spark Ignition
and Compression Ignition Engines.
G.A.Karim and I.Wierzba.
SAE Paper 831196. (1983).<>
- k_marinov
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 26 мар 2008, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 1.6 Zetec-SE 16V
- Status: Извън линия
Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6
Благодаря на всички, които изказаха мнението си. Очаквах да чуя най-вече мнения от някой който кара със Zetec мотор, тъй като имам съмнения за издръжливостта на клапаните на новите мотори. Четох, като че ли някъде във форума мнение на колега със Zetec мотор и от тогава опасенията ми за това нараснаха. Иначе имам доста изминати километри на газ и много добро мнение за това гориво-и като поведение на мотора /...е малко по-муден е/ и като цена. Никога не съм имал проблеми на газ, даже мотора ми се струвал по-тих на газ и се е държал по-добре /не са му влияели проблеми от датчиците на мотор Mi/. До 1996г. съм карал само на бензин. От 1996г. до 2002г. съм карал Лада 1200 на газ-около 120 000км., без проблеми, които да са дошли от газта. От 2002г. до скоро карах Сеат Толедо 1.8 Mi 1992, с обикновена газова уредба /за 400лв./ и имам изминати с него около 100 000км., също без никакви проблеми от газта. Вярно е, че започваше да се държи малко неадекватно, но разкачах акумулатора за известно време /изчистваха се грешките/ и после мотора пак се държеше нормално. Сега, след като се породиха тези ми съмнения, че може и да си купя проблеми, се замислих доколко ще е удачно да сложа газова уредба /сега трябва да е газов инжекцион за доста повече пари/. Ако има някой, който кара на газ със Zetec мотор и има преки впечатления от това, много го моля да сподели впечатленията си от монтажа /начин, място, вид/, цената на газовата уредба и експлоатацията на автомобила с този мотор. 

Последна промяна от k_marinov на 09 апр 2008, 10:42, променено общо 3 пъти.
К. Маринов
k_marinov@abv.bg, 087/ 8646101
k_marinov@abv.bg, 087/ 8646101
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6
Тази информация би била полезна на собствениците на DAEWOO Espero 2.0i, а не на Форд Фокус. Едва ли ползват еднакви клапаниEdinuser написа:Ами мога само да кажа че едната служебна кола (DAEWOO Espero 2.0i) е на газ - минала ...над 400 000 Км.и май клапаните не са сменяни.

-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6
Извинявам се за Оффтопик-а,
Мнението ми беше за газовите уредби по-принцип.
Като четох цитирана по-горе статия оставам с впечаление, че нещата са малко на опаки на общоприетите в БГ:
Температурата на горене на LPG ( 1925 С ) е по-ниска от тази на бензина ( 1980 С ) , тогава защо се прецакват клапаните ? и кои клапани заминават смукалните или изпускателните ? бензинът би охладил евентуално смукателните макар че през клапанито той преминава във вид на пари по-скоро и не ми се вярва много, и каква тогава е причината за корозията на клапаните ?
Мнението ми беше за газовите уредби по-принцип.
Като четох цитирана по-горе статия оставам с впечаление, че нещата са малко на опаки на общоприетите в БГ:
Температурата на горене на LPG ( 1925 С ) е по-ниска от тази на бензина ( 1980 С ) , тогава защо се прецакват клапаните ? и кои клапани заминават смукалните или изпускателните ? бензинът би охладил евентуално смукателните макар че през клапанито той преминава във вид на пари по-скоро и не ми се вярва много, и каква тогава е причината за корозията на клапаните ?
-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 17 фев 2008, 15:58
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
- Status: Извън линия
Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6
Карам на газ от 3 месеца,газовата уредба е ЕММЕ-газ,газов инжекцион.Двигателя е Зетек 97 година,1,6.
Разхода ми е около 9,5 л/100 км градско каране.За сега никакви проблеми.Уредбата е монтирана в Пловдив -1300лв с монтажа.
Разхода ми е около 9,5 л/100 км градско каране.За сега никакви проблеми.Уредбата е монтирана в Пловдив -1300лв с монтажа.
- k_marinov
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 26 мар 2008, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 1.6 Zetec-SE 16V
- Status: Извън линия
Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6
Е, това вече е нещо което очаквам! Очаквам още подобни мнения! Нали няма да е проблем после да питам за още подробности, ако реша да минавам на газ? Ще питам за това от къде да купя и къде да монтирам! 

К. Маринов
k_marinov@abv.bg, 087/ 8646101
k_marinov@abv.bg, 087/ 8646101
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6
И как точно ти помага мнение за Escort 1997 относно слагането на газ на твоя Focus 2001?!k_marinov написа:Е, това вече е нещо което очаквам! Очаквам още подобни мнения!

- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6
И аз с еопитах да карам на газ.
Имах ескорт 1.6 105 к.с EFI,карах го около 1,5г на газ и продадох колата.Всичко беше ок на газ,гореше малко не вървеше много
,защото така си я бях направил.
колата беше семейна собственост 5г. и в последната 1,5г вървя на газ.
Последиците бяха видими:
гърнетата се пробиха след първите 2 месеца на газ-явно температурата беше по голяма и където имаше тръгнала ръжда проби.
Инжекторите се запушиха от НЕкарането на бензин и последните няколко месеца(през зимата) не можеше да запали когато температурата е под нулата.Нов акумулатор го изхабяваше от въртене и нема палене.Пали на газ и веднага замръзва.
50лв струваше почистването на инжекторите на ултразвукова вана.
Да не говорим,че на бензин тези 105 коня се превърнаха в 50 крастави магарета.И от кола изтребител стана евтин превоз.
Продадох я и следващите ми коли ги карам само на бензин.
Нямам никакво отношение към никой,има хора карат на газ и щракат с пръсти,има други като мен,които се заричат на форд газова повече никога.
Тук става въпрос за съвременни автомобили,а не старите моно инжекциони или карбураторни.При тях проблемите са нищожни и карането на газ е пей сърце...обаче нема форд под 13г.моно инжекцион....
Имах ескорт 1.6 105 к.с EFI,карах го около 1,5г на газ и продадох колата.Всичко беше ок на газ,гореше малко не вървеше много

колата беше семейна собственост 5г. и в последната 1,5г вървя на газ.
Последиците бяха видими:
гърнетата се пробиха след първите 2 месеца на газ-явно температурата беше по голяма и където имаше тръгнала ръжда проби.
Инжекторите се запушиха от НЕкарането на бензин и последните няколко месеца(през зимата) не можеше да запали когато температурата е под нулата.Нов акумулатор го изхабяваше от въртене и нема палене.Пали на газ и веднага замръзва.
50лв струваше почистването на инжекторите на ултразвукова вана.
Да не говорим,че на бензин тези 105 коня се превърнаха в 50 крастави магарета.И от кола изтребител стана евтин превоз.
Продадох я и следващите ми коли ги карам само на бензин.
Нямам никакво отношение към никой,има хора карат на газ и щракат с пръсти,има други като мен,които се заричат на форд газова повече никога.
Тук става въпрос за съвременни автомобили,а не старите моно инжекциони или карбураторни.При тях проблемите са нищожни и карането на газ е пей сърце...обаче нема форд под 13г.моно инжекцион....
Последна промяна от mrdds на 09 апр 2008, 14:10, променено общо 1 път.
- pantata
- потребител
- Мнения: 1374
- Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07 - Местоположение: Димитровград/София
- Status: Извън линия
Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6
Мненията винаги ще са разностранни... аз например карам вече 18 000 км на газ и проблеми ми е правила единственно от некачествена газ, които се изразяват в намаляне на мощността, като я изгоря и сложа хубава няма проблеми. ГИ Фобос монтиран в Бургас за 1300 лева (Славейков зад 36-ти блок), мога да те посъветвам да отидеш на място и да поговориш с хората, наистина си разбират, дори от Плевен (централния офис за Фобос) казват че в Бургас са от най-добрите.

-
- потребител
- Мнения: 407
- Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6
Колега Маринов слагай газ но или газов инжекцион или с ламбда контрол за да можеш оптимално да регулираш
обема въздух бензин.Изчетох доста неща и писах къде ли не в чужбина.Да има проблем с клапаните на зетека но не очайващ.От май 1998г. до октомври 1998г.на мондео пък сигурно и на други коли са качвани така наречените олекотени зетеци.Каква е разликата -биелите са по-тънки, буталата по-къси ,на клапаните долу при чашките стеблото е по-тънко с 1.1 мм.Аз попаднах на такъв мотор и съответно правих основен ремонт.При изгарянето бензина изгаря около 80- 85 процента остатъка излиза навън като минимално смазва и охлажда клапаните.Газта изгаря 100 процента и няма това свойство .Затова зетеците преди 1998г. нямат проблем с газта.Защото по-големия обем метал абсорбира повече топлина.
Лечението на тази болест е да се постави допълнителна установка която е елементарна и не изисква допълнително обслужване това е Флаш Лубе- дозатор вкарва смазваща течност за смазване и охлаждане на клапаните.Системата струва около 100 лв. ,а с 1 л. течност за смазване стига за 10000км.и струва 30 лв.ВГермания всички коли от миналата година които карат на алтернативно гориво са задължени да го имат , това ме информира мой приятел от Хамбург.Така че слагай газ но със допълнителна разтоварваща клапа против гърмежи, инсталация с ламбда котрол/аз карам с такава/ или ГИ и системата за смазване и аз съм сигурен че ако експлоатираш мотора правилно без да го прегряваш или претоварваш няма да имаш проблем.
обема въздух бензин.Изчетох доста неща и писах къде ли не в чужбина.Да има проблем с клапаните на зетека но не очайващ.От май 1998г. до октомври 1998г.на мондео пък сигурно и на други коли са качвани така наречените олекотени зетеци.Каква е разликата -биелите са по-тънки, буталата по-къси ,на клапаните долу при чашките стеблото е по-тънко с 1.1 мм.Аз попаднах на такъв мотор и съответно правих основен ремонт.При изгарянето бензина изгаря около 80- 85 процента остатъка излиза навън като минимално смазва и охлажда клапаните.Газта изгаря 100 процента и няма това свойство .Затова зетеците преди 1998г. нямат проблем с газта.Защото по-големия обем метал абсорбира повече топлина.
Лечението на тази болест е да се постави допълнителна установка която е елементарна и не изисква допълнително обслужване това е Флаш Лубе- дозатор вкарва смазваща течност за смазване и охлаждане на клапаните.Системата струва около 100 лв. ,а с 1 л. течност за смазване стига за 10000км.и струва 30 лв.ВГермания всички коли от миналата година които карат на алтернативно гориво са задължени да го имат , това ме информира мой приятел от Хамбург.Така че слагай газ но със допълнителна разтоварваща клапа против гърмежи, инсталация с ламбда котрол/аз карам с такава/ или ГИ и системата за смазване и аз съм сигурен че ако експлоатираш мотора правилно без да го прегряваш или претоварваш няма да имаш проблем.
- The seven
- потребител
- Мнения: 1107
- Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
- Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Да или не! - газова уредба за форд фокус 2001 Zetec SE 1.6
Да кажа какво знам с уточнението че не си вадя хляба с монтажа на газови уредби.Edinuser написа:Извинявам се за Оффтопик-а,
Мнението ми беше за газовите уредби по-принцип.
Като четох цитирана по-горе статия оставам с впечаление, че нещата са малко на опаки на общоприетите в БГ:
Температурата на горене на LPG ( 1925 С ) е по-ниска от тази на бензина ( 1980 С ) , тогава защо се прецакват клапаните ? и кои клапани заминават смукалните или изпускателните ? бензинът би охладил евентуално смукателните макар че през клапанито той преминава във вид на пари по-скоро и не ми се вярва много, и каква тогава е причината за корозията на клапаните ?
Проблема не е в температурата на горене а в скороста на горене. При газта тя е по ниска от бензина и теоретично а може би и на практика в момента на отваряне на изпускателните клапани гориво-въздушната смес е възможно все още да гори. Избягване на предното може да се постигне с монтиране на специално устройство коригиращо предварението на запалване с цел по пълното изгаряне - Тайминг Адванс Процесори.
Газта също така е "суха" за разлика от "мазният" бензин и няма неговите мазилни и охлаждащи свойства. В тази връзка клапаните и леглата им са термично доста по натоварени при работа на газ отколкото на бензин.
Също така влияние на работата на газ оказва и поставянето или не поставянето на система за дозиране на правилното количество газ. Казано на популярен език ламбда контрол система. Докато при работа на бензин /с уговорката че става дума за по съвременни бензинови двигатели с моно или пълен впръск/ имаме контрол посредством показанията на ламбда сондата, то на газ без да е монтирана такава система този контрол липсва. В такъв случай гориво - въздушната смес никога не е оптимална, т.е. винаги бихме имали лошо изгаряне.
Поздрави


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта