Какво е това (2 модула от мондео 1.8 Zetec)

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Какво е това (2 модула от мондео 1.8 Zetec)

Мнение от mrdds » 12 апр 2008, 13:02

Някой ще ме светне ли какви са тези 2 модула в мондеото ми и за какво служат.
Намрат се точно зад кутията на дроселовата клапа.
Единия (1) има няква врътка на него която се върти,врътнах я но после си я върнах,тъй като не знам какво правя.
Втория модул(2) е електрически явно и там всичко е под един алуминиев корпус.
Изображение
Изображение


Благодаря на отзовалите се! _friends_

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Какво е това (2 модула от мондео 1.8 Zetec)

Мнение от Любо » 13 апр 2008, 11:49

1 е солениоиден клапан, свързан със EGR системата.
2 също е свързано с тази система, но не помня как се казваше...
1 със сигурност трябва да има вакуумна връзка, даже две. За 2 мисля, че също имаше вакуумен маркуч закачен.

*00118* При мен има и един висящ вакуум, който минава под тези два, и е запушен и не мога да разбера за къде е...

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Какво е това (2 модула от мондео 1.8 Zetec)

Мнение от cocoff » 15 апр 2008, 07:11

ЕГР-системата е един байпас между изпускателните и смукателните колектори. Не знам точно с каква температура са газовете, минаващи през този клапан, но таз пластмасова джаджа не би издържала и ден :)
Управлението на ЕГР-системата, при кола 1997 набор, вероятно е вакуумно-електронно(на базата на дании от температурата на охл. течност, скоростта на движение, положението на дросела и големината на вакуума в смукат. колектор), а това може да е управляващият модул. Джаджата с вакуумните маркучлета може да е вакуумен датчик.
Цялото това сложно управление има за цел да компенсира ефекта от ЕГР-системата, а той според мен, е влошаване работата на двигателя( в гориво-въздушната смес се вкарват газове, несъдържащи кислород, неотчетени обективно от МАФ, а калкулирани "на око" от ЕКУ-то). Затова и ЕГР системата не сработва при голям товар(понижава мощността), при празен ход(прави го неравномерен), и пр. Малееей как се отплеснах...mrdds, сори
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Какво е това (2 модула от мондео 1.8 Zetec)

Мнение от mrdds » 15 апр 2008, 09:22

cocoff написа:. Малееей как се отплеснах...mrdds, сори
нема проблем,чета всичко квото е за тези джаджи....ама не разбрах тоя клапан кво се прави с него...и като въртя тоя кран пускам ли нещо спирам ли *00147* *unknw*

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Какво е това (2 модула от мондео 1.8 Zetec)

Мнение от cocoff » 15 апр 2008, 15:28

Неудобно е някак си да изказвам мнение за нещо, дето даже не съм го пипал :)
Ама то май е модерно да се изказва човек в сфери, дето са му съвсем мътни...
Та, каквото и да е това, ако е част от ЕГР-системата, връткайки го насам-натам, можеш да промениш момента, в който тази система да сработва.
Повтарям се, но цялата тая ЕГР-система за мен лично е толкова измислена, респ. безсмислена, че моеш да връткаш колкото си искаш :) Ефект никакъв
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
pantata
потребител
потребител
Мнения: 1374
Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07
Местоположение: Димитровград/София
Status: Извън линия

Re: Какво е това (2 модула от мондео 1.8 Zetec)

Мнение от pantata » 15 апр 2008, 20:54

Да това е клапана който го управлява
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 80#p144026" onclick="window.open(this.href);return false;
Изображение

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Какво е това (2 модула от мондео 1.8 Zetec)

Мнение от mrdds » 16 апр 2008, 09:24

и какво става като се върти по часовата стрелка и обратно??? :shock:

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Какво е това (2 модула от мондео 1.8 Zetec)

Мнение от cocoff » 16 апр 2008, 10:08

Променяш момента, в който клапанът ще се отвори/затвори.
Някой, някъде беше написал: все едно да пръднеш и да дишаш яко пръднята, за да не усетят околните
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Какво е това (2 модула от мондео 1.8 Zetec)

Мнение от evg2 » 17 апр 2008, 20:54

mrdds написа:и какво става като се върти по часовата стрелка и обратно??? :shock:
Предпазна капачка на бобината на клапана,може да си я връткаш ама не я чупи........ *00106*
Котките си имат поверие,ако негър им мине път....

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Какво е това (2 модула от мондео 1.8 Zetec)

Мнение от Любо » 21 апр 2008, 18:37

Да, това е капачка нищо нестава като се върти. Можеш леко да я дръпнеш тя е на нещо като щипки и да я извадиш. На нея има закрепена една гъбичка, която предполагам че играе ролята на фиртър. Виждат се и клемите на буксата.

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 13 госта