Сваляне/поставяне на тапицерия?
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Сваляне/поставяне на тапицерия?
Колеги, някой от вас свалял ли си е тапицерията ( за пране или изкърпване примерно), за да даде практически съвети?
Аз трябва да сваля моята, за да сложа друга, но ми се струва доста сложно според инструкциите във Ford TIS и според тази тема....
Като гледам има поне десетина стъпки за предните седалки и двайсетина за задните.
Има и някакви hog rings ( метални), които трябва да се режат и после да се поставят нови.
Има ли идея някой как се казват на български - шайбички ли са, ушички ли са, друго ли ( слагам снимка за ориентир):

Всеки акъл е полезен, а и темата ще е полезна и на други колеги.
Аз трябва да сваля моята, за да сложа друга, но ми се струва доста сложно според инструкциите във Ford TIS и според тази тема....

Като гледам има поне десетина стъпки за предните седалки и двайсетина за задните.
Има и някакви hog rings ( метални), които трябва да се режат и после да се поставят нови.
Има ли идея някой как се казват на български - шайбички ли са, ушички ли са, друго ли ( слагам снимка за ориентир):


Всеки акъл е полезен, а и темата ще е полезна и на други колеги.

- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Сваляне/поставяне на тапицерия?
Аз съм свалял на Фокуса. Доста трудоемко е, но не е невъзможно. Тия пръстенчета са от медна тел. Не ги рязах, а ги отварях леко с едни тънки остри клещи и отверка и после ги изнизвах от ламарината и тапицерията. По краищата е сравнително лесно, обаче има такива и в средата на седалката, държат я да не ти се набръчква под гъза. После по обратния начин ги нанизвах и ги стисках с клещите да се затворят. Някой не станаха идеално кръгли, но не е болка за умиралка. Правилният начин наистина е със срязване - бързо и лесно, а новите после се слагат с един пистолет, подобен на такер. Мои приятели, които внасят дърводелски пневматични пистолети, имаха такъв като мостра за един панаир, ама не ги държат на склад. Ако ще влизаш в бизнеса с тапицерии, ще те уредя с такъв (немски) на преференциална цена 
http://www.bea-group.com/bea/katalogdow ... tsheet.pdf
П.П. За самите процедури по разглобяването на седалката следвай ТИС-а, при мен не беше трудно - дъното се държеше с четири болта и излезна лесно. Облегалката е малко по-сложна, за подглавника - не знам.

http://www.bea-group.com/bea/katalogdow ... tsheet.pdf
П.П. За самите процедури по разглобяването на седалката следвай ТИС-а, при мен не беше трудно - дъното се държеше с четири болта и излезна лесно. Облегалката е малко по-сложна, за подглавника - не знам.
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Сваляне/поставяне на тапицерия?

Явно ще трябва да отделя един хубав ден и да се занимавам само с това, следвайки TIS-a.
Жалко, че TIS-a е толкова зле направен, че не можеш да си експортен и изпечатиш целия файл, заедно с картинките на едно, а трябва картинка по картинка да се занимаваш..

Както и да е- ще почета още малко, а ако не се справя - ще плащам на майстор.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Сваляне/поставяне на тапицерия?
Как да не може? Ползвам Ford TIS 2004.cenzor написа: Жалко, че TIS-a е толкова зле направен, че не можеш да си експортен и изпечатиш целия файл, заедно с картинките на едно, а трябва картинка по картинка да се занимаваш...
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Сваляне/поставяне на тапицерия?
debug написа:Как да не може? Ползвам Ford TIS 2004.cenzor написа: Жалко, че TIS-a е толкова зле направен, че не можеш да си експортен и изпечатиш целия файл, заедно с картинките на едно, а трябва картинка по картинка да се занимаваш...

Голямо благодаря!

- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Сваляне/поставяне на тапицерия?
И при мен е така. Долу ти дава две принтерчета - с лявото печаташ картинката, а с дясното - документа. Като избереш дясното и му кажеш да ти отпечата целия документ, програмата сама си слага картинките вътре
Успех с подмяната и не бързай, да не скъсаш готината нова тапицерия.

Успех с подмяната и не бързай, да не скъсаш готината нова тапицерия.
- doctordre
- потребител
- Мнения: 1664
- Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
- Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Сваляне/поставяне на тапицерия?
айде да ви разваля малко темата
ако може да ми кажете дали за всички фордове има такава детайлна информация в тоя ТИС (по-конкретно за сиера) за да знам дали да го изтегля, а и бачка ли на виста? 


- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Сваляне/поставяне на тапицерия?
За съжаление не виждам Sierra, поне не в моя TIS. Най-старият модел, за който има е Mondeo 1993.doctordre написа:айде да ви разваля малко тематаако може да ми кажете дали за всички фордове има такава детайлна информация в тоя ТИС (по-конкретно за сиера) за да знам дали да го изтегля, а и бачка ли на виста?

- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Сваляне/поставяне на тапицерия?
Ford TIS 2004
Ford Cougar
Ford Escort 1991 - 1996
Ford Explorer 2001
Ford Fiesta 1996
Ford Fiesta 2002.25
Ford Focus
Ford Focus C-Max 2003.75
Ford Focus RS 2002.75
Ford Fusion 2002.75
Ford Galaxy
Ford Galaxy 2000.75
Ford Ikon
Ford Ka/Street Ka
Ford Maverick 2001
Ford Mondeo 1993
Ford Mondeo 1997
Ford Mondeo 2001
Ford Puma
Ford Puma Racing
Ford Scorpio 1995
Ford Transit 2000.5
Ford Transit Connect 2002.5
Ford Windstar
Ford Cougar
Ford Escort 1991 - 1996
Ford Explorer 2001
Ford Fiesta 1996
Ford Fiesta 2002.25
Ford Focus
Ford Focus C-Max 2003.75
Ford Focus RS 2002.75
Ford Fusion 2002.75
Ford Galaxy
Ford Galaxy 2000.75
Ford Ikon
Ford Ka/Street Ka
Ford Maverick 2001
Ford Mondeo 1993
Ford Mondeo 1997
Ford Mondeo 2001
Ford Puma
Ford Puma Racing
Ford Scorpio 1995
Ford Transit 2000.5
Ford Transit Connect 2002.5
Ford Windstar
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Сваляне/поставяне на тапицерия?
Почвам довечера , малко по малко да действам. Чудя се само за едно - дали няма да е по-лесно да ползвам тънки свински опашки вместо тези шайби, защото поставянето им изглежда доста трудоемко.debug написа:Аз съм свалял на Фокуса. Доста трудоемко е, но не е невъзможно. Тия пръстенчета са от медна тел. Не ги рязах, а ги отварях леко с едни тънки остри клещи и отверка и после ги изнизвах от ламарината и тапицерията. По краищата е сравнително лесно, обаче има такива и в средата на седалката, държат я да не ти се набръчква под гъза. После по обратния начин ги нанизвах и ги стисках с клещите да се затворят. Някой не станаха идеално кръгли, но не е болка за умиралка. Правилният начин наистина е със срязване - бързо и лесно, а новите после се слагат с един пистолет, подобен на такер. Мои приятели, които внасят дърводелски пневматични пистолети, имаха такъв като мостра за един панаир, ама не ги държат на склад. Ако ще влизаш в бизнеса с тапицерии, ще те уредя с такъв (немски) на преференциална цена
http://www.bea-group.com/bea/katalogdow ... tsheet.pdf
П.П. За самите процедури по разглобяването на седалката следвай ТИС-а, при мен не беше трудно - дъното се държеше с четири болта и излезна лесно. Облегалката е малко по-сложна, за подглавника - не знам.

И още - debug, имаш ли идея как се казва този "пистолет" и дали има евтини модели ( 10-20лв) , за да ползвам направо пистолет.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Сваляне/поставяне на тапицерия?
По-скоро над 100 лева е пистолета... И е супер специализиран, едва ли го имат някъде на склад - само с поръчка. А относно опашките - не мисля, че ще издържат - с времето стареят и се късат лесно. Не е толкова трудно това със скобите, аз го правих на две седалки - по около 20-30 минути на седалка. За целия салон едва ли ще ти отнеме повече от 5-6 часа в най-лошия случай. Взимай едни тънки и едни по-сериозни клещи, една плоска остра отверка да ги отваряш и почвай. Аз само им раздалечавах краищата, без да ги отварям изцяло - ставаха като спирали (като пружинки) и така ги изнизвах с въртене. После ги нанизвах по същия начин и с малко стискане с клещите се затварят. Успех.
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Сваляне/поставяне на тапицерия?
Да, явно и аз така ще действам. Изнизах една за проба - трудничко е, но не невъзможно. Затова - бавно и смело ще ги действам.debug написа:По-скоро над 100 лева е пистолета... И е супер специализиран, едва ли го имат някъде на склад - само с поръчка. А относно опашките - не мисля, че ще издържат - с времето стареят и се късат лесно. Не е толкова трудно това със скобите, аз го правих на две седалки - по около 20-30 минути на седалка. За целия салон едва ли ще ти отнеме повече от 5-6 часа в най-лошия случай. Взимай едни тънки и едни по-сериозни клещи, една плоска остра отверка да ги отваряш и почвай. Аз само им раздалечавах краищата, без да ги отварям изцяло - ставаха като спирали (като пружинки) и така ги изнизвах с въртене. После ги нанизвах по същия начин и с малко стискане с клещите се затварят. Успех.

Или ще си купя 50-ина зегерки и с тях , вместо оригиналните шайби.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Сваляне/поставяне на тапицерия?
Със зегерки няма да стане,ама аз преди 2 год същата процедура я направих със свински опашки (кабелни привръзки).
Седалката си е жива и здрава до ден днешен.Тия шайби се слагат само със специален пищов.
Седалката си е жива и здрава до ден днешен.Тия шайби се слагат само със специален пищов.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Сваляне/поставяне на тапицерия?
Около половината работа е свършена.. 6 часа труд и доста нерви, но резултатът си струва:

и старата тапицерия за сравнение:



Засега са готови двете предни седалки изцяло, и седящата част на задната седалка ( но има още за доработване там).
Когато съм готов изцяло - ще пусна и други снимки, както и допълнение към PDF-a на debug.

"Старата" тапицерия ще замине за раздел продава, на 3 години и 35хил. км, ще е подходяща за освежаване на някой Форд.

и старата тапицерия за сравнение:




Засега са готови двете предни седалки изцяло, и седящата част на задната седалка ( но има още за доработване там).
Когато съм готов изцяло - ще пусна и други снимки, както и допълнение към PDF-a на debug.

"Старата" тапицерия ще замине за раздел продава, на 3 години и 35хил. км, ще е подходяща за освежаване на някой Форд.

- doctordre
- потребител
- Мнения: 1664
- Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
- Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Сваляне/поставяне на тапицерия?
ее супер
- ilkonikolov
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 05 юни 2008, 17:10
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1,3 i
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Сваляне/поставяне на тапицерия?
За толкова време играчка, перфектно е станала. Би ли споделил цената, за която си я закупил.
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Сваляне/поставяне на тапицерия?
С всички разправии, преводи , пътни разходи - около 500лв.ilkonikolov написа:За толкова време играчка, перфектно е станала. Би ли споделил цената, за която си я закупил.
- doctordre
- потребител
- Мнения: 1664
- Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
- Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Сваляне/поставяне на тапицерия?
cenzor написа:С всички разправии, преводи , пътни разходи - около 500лв.ilkonikolov написа:За толкова време играчка, перфектно е станала. Би ли споделил цената, за която си я закупил.


- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Сваляне/поставяне на тапицерия?
На фона на салон от изкуствена кожа = 600-800лв, естествена кожа = 1200-2000лв и оригинален кожен салон на Ford = 1500лв , мисля че си струва .doctordre написа:
ентусиаст си
- libra
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 15 апр 2007, 23:40
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 Zetec Ghia
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Сваляне/поставяне на тапицерия?
А можеш ли да споделиш от къде го поръча, има ли и за други модели и как стои въпросът с въздушните възглавници в седалките? Ще може ли да сработят ако се наложи?cenzor написа:На фона на салон от изкуствена кожа = 600-800лв, естествена кожа = 1200-2000лв и оригинален кожен салон на Ford = 1500лв , мисля че си струва .doctordre написа:
ентусиаст си

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта