Ford Escort 1.6 16V не дьржи обороти
-
- потребител
- Мнения: 66
- Регистриран: 05 сеп 2008, 18:26
- Модел на автомобила: Ford Escort 96г.,1.6,16v,zetec
- Местоположение: Червен бряг
- Status: Извън линия
Ford Escort 1.6 16V не дьржи обороти
И аз да попитам,след като запали за което нямам проблем пьрвите 1-2 минути не дьржи обороти и трьгва да гасне и след това всичко си идва на мястото.Кьде може да ми е проблема??
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort 1.6 16V не дьржи обороти
Моторчето (клапанът) за празен ход. На мен ми го прави от време на време за по няколко дена, но само за около 3-4 секунди, затова не съм го пипал.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort 1.6 16V не дьржи обороти
Не е само Моторчето (клапанът) за празен ход виновно за всичко, (не че не е възможно да е то.)
Датчика за температурата на антифриза (двигателя демек), датчика за температура на входящия въздух, система за предварителен подгрев на въздуха (ако има такава).
Когато двигателя се пусне първоначално и без да се натиска газта, следва известно време да държи по високи обороти (1200 например), ЕКУ-то "знае" че режима е празен ход и тества именно датчиците за температура на антифриз и въздух. При достигане на зададен температурен режим на двигателя, оборотите падат на нормалните 850-900.
Ето защо се препоръчва двигателя да се пали без да се пипа газта, особено при студено време да се остави 1-2 минути да поработи на по високите обороти, в противен случай ще е налице придърпване, падане на обороти и прочие........
Датчика за температурата на антифриза (двигателя демек), датчика за температура на входящия въздух, система за предварителен подгрев на въздуха (ако има такава).
Когато двигателя се пусне първоначално и без да се натиска газта, следва известно време да държи по високи обороти (1200 например), ЕКУ-то "знае" че режима е празен ход и тества именно датчиците за температура на антифриз и въздух. При достигане на зададен температурен режим на двигателя, оборотите падат на нормалните 850-900.
Ето защо се препоръчва двигателя да се пали без да се пипа газта, особено при студено време да се остави 1-2 минути да поработи на по високите обороти, в противен случай ще е налице придърпване, падане на обороти и прочие........
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort 1.6 16V не дьржи обороти
И какво прави ЕКУ-то ако установи, че някой от тези датчици е неизправен?
Би трябвало да влезе в сервизен режим, който осигурява равномерна (макар и не оптимална работа на двигателя).
При положение, че това не става а двигателя "тръгва да гасне", най-вероятно причината е в клапана за празен ход.
Както казваше баба ми: "Когато чуеш тропот на копита, очаквай да видиш коне, а не зебри"
Би трябвало да влезе в сервизен режим, който осигурява равномерна (макар и не оптимална работа на двигателя).
При положение, че това не става а двигателя "тръгва да гасне", най-вероятно причината е в клапана за празен ход.
Както казваше баба ми: "Когато чуеш тропот на копита, очаквай да видиш коне, а не зебри"

Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort 1.6 16V не дьржи обороти
Не отричам да е клапана за празен ход, възможно е да отваря нормално при загряване на корпуса му и да заяжда при студен.
Не твърдя, че датчика за температурата на антифриза (ЕСТ) е неизправен, а да не дава точни данни на ЕКУ-то, причина може да бъде и замърсяване на контактните му клеми в куплунга. Този датчик е всъщност термистор, чиито съпротивление зависи от температурата на корпуса му (респ. антифриза). В книгите пише че оказва влияние върху 4 неща - обороти на празен ход, ъгъл на предварение, рециркулация на отработените газове (EGR ако има такова), управление на парите от бензина (EVAP).
Забелязъл съм на моя двигател, че сутрин като е студено при първоначално палене оборотите се задържат по дълго на 1200 (докато не се натисне газта), при топъл двигател и пак палене оборотите се задържат на 1200 по малко време.
Ако това не е така, кой тогава предизвиква вдигане на оборотите при студен двигател ?
Датчика за температурата на постъпващия въздух оказва влияние върху 2 неща - количеството впръсквано горива, обороти на празен ход.
Ето защо не е излишно да се проверят тези датчици.
MAF-а освен всичко друго оказва влияние върху положението на клапана за празен ход, при замърсен MAF може и да не го отваря достатъчно и т.н.
Хипотези много.
Не твърдя, че датчика за температурата на антифриза (ЕСТ) е неизправен, а да не дава точни данни на ЕКУ-то, причина може да бъде и замърсяване на контактните му клеми в куплунга. Този датчик е всъщност термистор, чиито съпротивление зависи от температурата на корпуса му (респ. антифриза). В книгите пише че оказва влияние върху 4 неща - обороти на празен ход, ъгъл на предварение, рециркулация на отработените газове (EGR ако има такова), управление на парите от бензина (EVAP).
Забелязъл съм на моя двигател, че сутрин като е студено при първоначално палене оборотите се задържат по дълго на 1200 (докато не се натисне газта), при топъл двигател и пак палене оборотите се задържат на 1200 по малко време.
Ако това не е така, кой тогава предизвиква вдигане на оборотите при студен двигател ?
Датчика за температурата на постъпващия въздух оказва влияние върху 2 неща - количеството впръсквано горива, обороти на празен ход.
Ето защо не е излишно да се проверят тези датчици.
MAF-а освен всичко друго оказва влияние върху положението на клапана за празен ход, при замърсен MAF може и да не го отваря достатъчно и т.н.
Хипотези много.
-
- потребител
- Мнения: 66
- Регистриран: 05 сеп 2008, 18:26
- Модел на автомобила: Ford Escort 96г.,1.6,16v,zetec
- Местоположение: Червен бряг
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort 1.6 16V не дьржи обороти
Честита Нова година на всички!!Желая здраве,много пари и безаварийно пьтуване.Относно темата проверих Maf-чист,стьпково моторче-ново,кабели и свещи нови,но положението старото 1-2 минути докато загрее тупа като дизел и гасне ако не дьржа леко обороти с газта,сега може и да ви се стори смешно,но дне сутринта като се прибирахме -7 сутринта навьн беше около -12 под нулата и запалих колата малко да загрее в момента в който трьгна да гасне една от вратите беше затворена доста силно и колата леко се разклати направи ми впечатление,че не угасна,а вдигна оборотите на 1200 ,нарочно като взе да гасне втория пьт я разклатих и пак вдигна оборотите и така още няколко пьти докато позагря,знам,че звучи смешно,но не можах да си обясня защо ?!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 17 госта