На вниманието на колегите от Русе

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
RsMondeo
потребител
потребител
Мнения: 128
Регистриран: 11 фев 2005, 10:24
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 16v 115+ hp
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

На вниманието на колегите от Русе

Мнение от RsMondeo » 17 авг 2009, 16:16

Здравейте колеги.От известно време Мондеото прекъсва... прави го когато си иска... сменени са кабелите и свещите като проблема продължава... много фактори ме навеждат на мисълта че бобината ми прави проблеми, прави го основно след като е топла колата!
Идеята ми е ако някой от Русе има читава на 100% бобина и е съгласен да услужи само за броба да видя дали проблема е от там.Не мисля че е нужно ако не е от там да се набивам 180+ лв за нова бобина.
Може да разчитате на 100% коректност... работата е за час два.

Черпнята остава в мене.
На отзовалите се благодаря предварително.
Мондеото е 1,8 16в `93g.

п.с. Ако модератора реши че темата е за друг раздел и в него бих имал по голям късмет да намеря кой да помогне нека я премести
Мерси

Потребителски аватар
RsMondeo
потребител
потребител
Мнения: 128
Регистриран: 11 фев 2005, 10:24
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 16v 115+ hp
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: На вниманието на колегите от Русе

Мнение от RsMondeo » 18 авг 2009, 21:11

Няма колеги от Русе или няма някой който иска да помогне?

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: На вниманието на колегите от Русе

Мнение от Любо » 19 авг 2009, 15:19

Докато чакаш да ти се обади някой за бобина пробвай ако искаш да замериш твойта.
На малката букса - с три крачета. Между средното краче и земя при контакт трябва да ти даде напрежение като на акумулатора.
На същата букса между всяко от крайните крачета и средното (т.е. 1-2 и 3-2) трябва да ти даде съпротивление между 0,4 и 0,6 Ома - мери се без контакт
И третото което се мери на страната където са закачени кабелите към свещите - между изводите за 1-ви и 4-ти съпротивлението трябва да е в границите 10500-16500 Ома. Между 2-ри и 3-ти също трябва да е толкова.


Ако всичко измерено е в границите може би проблема не е в бобината...

Потребителски аватар
RsMondeo
потребител
потребител
Мнения: 128
Регистриран: 11 фев 2005, 10:24
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 16v 115+ hp
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: На вниманието на колегите от Русе

Мнение от RsMondeo » 19 авг 2009, 17:27

Проблема се появява като позагрее колата!Ще го хвана ли на студен двигател че на топъл малко кофти да се стигне до бобината?

Утре ще меря и ще пиша какво е станало....
Ако е бобината... в ибея са на 1/4 от цените...

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: На вниманието на колегите от Русе

Мнение от urgan » 20 авг 2009, 09:25

Недей си прави експерименти, измери си бобината както ти каза Любо пък ще видим. Другото което се сещам е че тия бобини в ибея незнам доколко са оригинални, може би са китайски. А с тях шега не бивааа
Изображение

Потребителски аватар
RsMondeo
потребител
потребител
Мнения: 128
Регистриран: 11 фев 2005, 10:24
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 16v 115+ hp
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: На вниманието на колегите от Русе

Мнение от RsMondeo » 20 авг 2009, 13:29

Любо Съпротивлението на високата част на бобината е около 14 килоома
Напрежението на входа е 250 миливолта по малко от това на акумулатора.
Съпротивлението на ниската част е около 1,5-1,6 Ома.

Сигурен ли си че стоиностите на ниската част трябва да са между 0,4-0,6 Ома? да не е 4-6 Ома... и така да е пак не се включвам в границите... при О,6 Ома и 12 Волта тока ще е 20 Ампера?!?!

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: На вниманието на колегите от Русе

Мнение от urgan » 20 авг 2009, 16:11

Значи като мериш съпротивлението на първичната намотка, преди това мериш уреда за отклонение и като измериш примерно 1.6 както си измерил от това вадиш отклонението и получаваш реалната стоност. При мен също измерихме някаква такава стойност 1.9 мисля беше отклонението на уреда беша 1.3 и получихме стойността кояято се търсеше 0.6 Ом. Виж също дали на краче 1 и 2 и 2и 3 съпротивлението е еднакво защото май ако е различно не е добре трябва и н давете мерения да е 0.6 Ом
Стойностите трябва да са такива:
първична намотка 0.4 - 0.6 Ом
вторична намотка 10500-16500 - като мериш 1-4 и 2-3 на бобината
Изображение

Потребителски аватар
RsMondeo
потребител
потребител
Мнения: 128
Регистриран: 11 фев 2005, 10:24
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 16v 115+ hp
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: На вниманието на колегите от Русе

Мнение от RsMondeo » 20 авг 2009, 16:26

сапротивлението на сондите е 0,5 а измереното е 2,1 дефакто чистото съпротивление е 1,5 Ома

Преди малко пуснах чисто нови кабели от ЕКУ-то до първизната намотка... за да съм сигурен че нещо не става в снопа.

Проблема си седи и ме навява на мисълта че нещо не е наред с първичната намотка!

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: На вниманието на колегите от Русе

Мнение от urgan » 20 авг 2009, 16:38

Заминала си е колега бобината можеш да бъдеш сигурен. Купувай нова и ще си решиш проблема според мен.
Изображение

Потребителски аватар
RsMondeo
потребител
потребител
Мнения: 128
Регистриран: 11 фев 2005, 10:24
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 16v 115+ hp
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: На вниманието на колегите от Русе

Мнение от RsMondeo » 20 авг 2009, 16:41

От доста време така карам... почва да прекъсва когато си поиска и се оправя когато си поиска.. не е постоянен проблема.Демек възможно ли е да е заминала бобината а колата да варви....
Затова исках да пробвам с читава бобина за да знам да купувам или не!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: На вниманието на колегите от Русе

Мнение от paci » 20 авг 2009, 19:03

http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
RsMondeo
потребител
потребител
Мнения: 128
Регистриран: 11 фев 2005, 10:24
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 16v 115+ hp
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: На вниманието на колегите от Русе

Мнение от RsMondeo » 20 авг 2009, 20:57

Колега Паци прочетох предоставената от теб тема 5 пъти от край до край и не намерих отговор на моята болка!
Пак казвам прави го когато си иска и се оправя от самосебе си! Прихълцва прихълцва и тръгва и може и 100 км да не се обади.. после пак и така...

Забравих да кажа... свещи на около 3000 км , кабели на около 18,000-20,000 км
Сега с новите кабели на първичната намотка остава само да пробвам с друга бобина!

Затова призовавам колегите от Русе.. който има работеща да се видим и да тестваме при положение че няма начин как да я повредя... захранването и е ток и жица!!!

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: На вниманието на колегите от Русе

Мнение от Edinuser » 20 авг 2009, 21:10

Колега я измери съпротивлението, не между краищата и средата а между двата края и пиши колко е ?

Потребителски аватар
RsMondeo
потребител
потребител
Мнения: 128
Регистриран: 11 фев 2005, 10:24
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 16v 115+ hp
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: На вниманието на колегите от Русе

Мнение от RsMondeo » 20 авг 2009, 21:12

Стана тъмно утре ще ти пиша колко е м/у 1 и 3 на първичната намотка

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: На вниманието на колегите от Русе

Мнение от Edinuser » 20 авг 2009, 21:16

Да точно и виж и напиши точният модел/код написан на бобината, нали е оригинална - Моторкрафт ?
На 1.8 и 2.0 е една и съща. Все пак 1.5 Ом. ми се вижда много, за това искам да пишеш и какъв и е номера.

Потребителски аватар
RsMondeo
потребител
потребител
Мнения: 128
Регистриран: 11 фев 2005, 10:24
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 16v 115+ hp
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: На вниманието на колегите от Русе

Мнение от RsMondeo » 20 авг 2009, 21:18

Не е оригинална... оригиналната я смених преди 6 години ... просто един ден остана на 2 цилиндъра... от тогава с тая имам над 100,000 км но не е оригинална

Потребителски аватар
RsMondeo
потребител
потребител
Мнения: 128
Регистриран: 11 фев 2005, 10:24
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 16v 115+ hp
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: На вниманието на колегите от Русе

Мнение от RsMondeo » 21 авг 2009, 17:13

Мерене днес на топъл двигател между 1и2 и 2и3 на ниската част дава точно 1 Ом

Мерене между 1 и 3 - 1,2 Ома

Направо съм в шах.... а колата работи и варви....

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: На вниманието на колегите от Русе

Мнение от Edinuser » 21 авг 2009, 21:34

Ако всичко беше наред нямаша да пишеш тук :)
Между двата крайни съпротивлението е нормално.
Провери на най-големия обхват на прибора дали имаш някакво съпротивление между първичната и вторичната намотка - ТРЯБВА да е безкрайно голямо.

За да си сигурен - при меренето на малки съпротивления - 1-2 ома, сондите трябва да се притискат силно към перата, за да се елиминира по възможност контактното съпротивление.
Най-добре свали бобината и виж да ти я измери и някой приятел с друг по-възможност по-точен (разбирай по-скъп) прибор. Може да напръскаш прерарта с контактен спрей преди да мериш отново.

Съпротивлението между двете крайни пера трябва да е равно сбора от съпротивленията между средата и края. Ако не е така значи наистина ти е проблемна бобината.
Ако вземаш от морга - задължително я проверявай на място с мерене, ако те съмнява и не си сигурен - искай да ти дадат друга, мериш докато ти хареса!

Потребителски аватар
RsMondeo
потребител
потребител
Мнения: 128
Регистриран: 11 фев 2005, 10:24
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 16v 115+ hp
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: На вниманието на колегите от Русе

Мнение от RsMondeo » 21 авг 2009, 21:49

меренето го правихме с бащата.... ел. инженер... клемата я пръсках преди тва с ВД40... сондите са с финни крокодилчета накрая така че няма контактно съпротивление.. ще търся друга бобина за проба явно моята е проблемна.Както и да го меря сбора от двете се различава от това което меря ....

Потребителски аватар
RsMondeo
потребител
потребител
Мнения: 128
Регистриран: 11 фев 2005, 10:24
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 16v 115+ hp
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: На вниманието на колегите от Русе

Мнение от RsMondeo » 27 авг 2009, 13:10

Днес намерих бобина оригинална Форд 2-ра ръка за 40лв.Взех я от моргата с опцията да я пробвам и да я върна ако проблема ми не беше в нея!
След слагането и и пробег във всякакви режими от около 60 км. Колата все едно стана друга!

100% от калпава бобина е било.Сега не прекъсва върви по добре и т.н.

Благодаря на всички колеги които ми помогнаха със съвети и с дадените стойности които трябваше да замеря!

Поздрави :)

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 10 госта