Ford eskort Mk4 1.6D

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
driv3r
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 07 фев 2010, 22:10
Модел на автомобила: eskort Mk4 1.6D 1989
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Ford eskort Mk4 1.6D

Мнение от driv3r » 10 фев 2010, 16:07

Здравейте колеги купих си горе посочената кола в момента е в сервиз защото бендикса и четките на стартера ми направиха някакъв пролем , но това няма значение . Пускам тази тема с цел да ми кажете слабите места на този модел и на кое да обръщам повече внимание , казаха ми , че този двигател 1.6Д е мн корава машина , но все пак катоцяло искам да знам всичко за тази кола . Съжалявам ако темата се повтаря просто съм я пропуснал ако има друга такава . казаха ми също че докато карам колата отзаде като стойка била малко разкрачена . Благодаря предварително

driv3r
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 07 фев 2010, 22:10
Модел на автомобила: eskort Mk4 1.6D 1989
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Ford eskort Mk4 1.6D

Мнение от driv3r » 11 фев 2010, 15:30

следващият проблем със който се сблъсках е на педала на съединителя някаква тресчотчица ли кво било там ми каза майстора . Благодарение на тва нещо не отделя съединителя и не мога да превключвам правилно .

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford eskort Mk4 1.6D

Мнение от The seven » 11 фев 2010, 21:09

Колега не знаеш как или те мързи да ползваш търсачката ?
тресчотка педал
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Re: Ford eskort Mk4 1.6D

Мнение от cossy » 11 фев 2010, 23:00

Виж тази тема за части http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=13&t=33726" onclick="window.open(this.href);return false;
Изображение

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford eskort Mk4 1.6D

Мнение от peterdi_bg » 12 фев 2010, 23:26

driv3r написа:следващият проблем със който се сблъсках е на педала на съединителя някаква тресчотчица ли кво било там ми каза майстора . Благодарение на тва нещо не отделя съединителя и не мога да превключвам правилно .
Тресчотката си е наистина слабо място на тия коли, пластмасова е и зимата се чупи защото пружината която я държи е доста силна. Преди няма и месец и аз сменях тресчотка. http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 30#p269930" onclick="window.open(this.href);return false;

Ей тук http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 5&p=237739" onclick="window.open(this.href);return false; е обяснено добре, аз минах по същата схема само при закачането на пружината ползвах здрава тел и клещи вместо кабел, мисля че е по-добре. Края на телта се изкривява, за да не се пързалят клещите по него.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford eskort Mk4 1.6D

Мнение от dr. Svetlyo » 10 юни 2010, 18:19

Първо поздравления за чудесния избор и "новата" кола. >:D<:

Мога да кажа само едно - железен автомобил - здрав, непретенциозен и нечуплив. Явно на добър екземпляр сме попаднали, защото сме много доволни от нашия 1.6 D от 1986г. _friends_

Двигателя е най-здравото нещо в тази кола. Работи безотказно, пали при -15*С, драпа по баирите и е страшно икономичен. Разхода винаги е бил в рамките на 6,2-6,3 л/100км. При това градско! :D Извън града не е излизал от доста години, но ако го караш с 70-80 сигурно ще падне под 4...
Абсолютно непретенциозен към горивото мотор с дюзи като чешма - върви и с корабна нафта, и с гориво за нафтова печка, и с биодизел, и с боклучав дизел (20 ст. по-евтин), и със супер скъп Euro 5 Diesel. Разликата е само във вървежа и как дърпа.
Да не споменавам и един инцидент отпреди повече от 10 години, когато на 2-ра Ескорта подбра едно паркирано Рено 5 и го премести на 2-3 метра без двигателя дори да си помисли да угасне. А пораженията бяха само леко вгънат преден капак и счупена броня...
Друго голямо удобство е, че на празен ход има голяма тяга и може спокойно да върви без газ на 3-та в задръстванията. По баир тръгва само с отпускане на съединителя. Замери му компресията. Ако ти е към 30 атм. трябва да знаеш, че в мотора има още много живот.
Иначе мотора е шумен, има характерен звук, който е уникален само за този мотор и се познава в потока от автомобили.
Ускорението става бавно но сигурно... до към 150 км/ч, но трябва да отбележа, че с повече от 120-130 колата става доста неустойчива.

Окачването е що - годе издържливо. Макар че по българските пътища, надали може да се намери кола със здраво окачване. Голям плюс е независимото задно окачване - подобно на Фокуса е, но доста по-примитивно. Иначе има приемливо поведение на пътя, но не става за състезания. Пък и дизеловия мотор предразполага към спокоен стил на кормуване.
Отзад де мога да потвърдя дали разкрачена. По-скоро отпред - виждал съм доста Ескорти с разчекнати предници. Може би всичко си е до експлоатацията. Нашата стъпва съвсем нормално, не е разчекната, не яде гуми...

Експлоатация и проблеми: бяха споменати по-горе - тресчотка на съединител, стартера се скапа след 20 години служба, съединителят плаче за смяна (195 000 км), изисква редовна смяна на горивен филтър, най-добре преди зимния сезон (струва 10 лв.)... и май това е. А да - и ръждата по задните "вежди", и по гредите отдолу под купето, особено задните. Частите са евтини, намират се и втора употреба.

Купето: всичко скърца, трака, шуми - кофти сглобка и стара разкапана и разхлопана пластмаса, пък и гладките ни пътища...
Седалките са удобни, меки са. Най-хубавата им страна - разположени са доста ниско, като в спортен автомобил - нещо, което на мен много ми допада. Позицията на седене ми е адски удобна - главата е на нивото, където на останалите водачи се намират раменете.

Обзор и шофиране: Обзорът е прекрасен!!! Колата е много правоъгълна и се маневрира изключително лесно. Паркирането е фасулска работа - прави ъгли, големи огледала, големи стъкла. Имай предвид, че волана има единствено серво, без хидравлика и само с тесни гуми се кара без напрежение. Управлява се леко, скоростната кутия превключва много точно, съединителя е умерено твърд (смажи жилото му).

Карай я с оригиналния размер гуми - 155/80 R13 - за да постигнеш най-нисък разход. Ако консумативите се сменят редовно няма да имаш проблеми и ще изкара още дълго, докато се разкапе от ръжда и старост. И накрая само двигателя ще ти остане...

Ако ти трябват разни части - обади се!

:D На добър час с най-любимата ми кола, моята първа кола! 8)
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford eskort Mk4 1.6D

Мнение от ludavoda » 25 юни 2010, 02:04

Много добри отговори си получил...
Само мога да допълня.
Ръждата!
Огромен, неизлечим проблем...
Това е, другото е на ниво...

Със здраве да я ползваш :)

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта