Проблем със запалването

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
vlupus
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 20 окт 2008, 19:51
Модел на автомобила: Ford Focus 1999
Status: Извън линия

Проблем със запалването

Мнение от vlupus » 05 апр 2010, 18:55

Здравейте,

Искам да се допитам за съвет към форума на 'Ford'. Предварително се извинявам ако не съм поставил темата на определеното място. Имам Ford Focus 1.8, 1999 г. (дизел). Преди два дена в движение без да искам я угасих. Опитах се да я запаля докато се движеше по инерция, но не стана. Спрях я, опитах се да я запаля отново, но не стана (в крайна сметка пътна помощ ме издърпа). Стартера върти но не пали. Акумулатора е ОК - на стартера се подава ток.(върти, но не пали) Не знам дали проблем-а не е свързан с 'иммобилайзър-а', дали е 'електричен' или 'механичен'. Ако сте имали подобен проблем или имате някаква идея какъв може да е проблема, много ще се радвам да ми пишете.

Мерси.

pelteka
потребител
потребител
Мнения: 276
Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
Местоположение: Rottach DE
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването

Мнение от pelteka » 05 апр 2010, 19:12

Виж дали ходи ток на магнетвентила на помпата дето пуска нафтата.Тва първо,и как така я угаси в движение,сама ли загасна или по твоя вина.Ако е угаснала сама там ти е проблема.Скъсана жичка или хлабава връзка в клемата(пък може и да е изкочила,откачила)

vlupus
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 20 окт 2008, 19:51
Модел на автомобила: Ford Focus 1999
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването

Мнение от vlupus » 05 апр 2010, 20:03

Мерси много за бързия отговор. Не съм много технически ориентиран, но разбрах идеята и много благодаря. Ще измеря тока на магнетвентила. Мисля да заредя акумулатора, (че от много проби почнах да го моря). Иначе си прав, (за да се разбере какъв е проблема трябва да се види как е загасналата колата) -> наистина не мога да се сетя и със сигурност и да кажа какво стана. Мисля че беше по моя вина (без да искам изпуснах съединителя). Отново много благодаря и ще пиша.

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването

Мнение от kriki » 05 апр 2010, 21:38

*00127* честно казано съмнявам се изобщо да успееш да стигнеш до въпросният клапан

petar55
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 23 апр 2007, 14:02
Модел на автомобила: Ford Eskort
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването

Мнение от petar55 » 10 апр 2010, 18:50

Знае ли някой къде се намира гориво подкачащата помпа на този Фокус 1.8ТД,90 к.с.Дали е в резервоара или е в общ корпус с помпата за високо налягане.Как може да стане обезвъздушаването на горивната система след ремонт.

pelteka
потребител
потребител
Мнения: 276
Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
Местоположение: Rottach DE
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването

Мнение от pelteka » 11 апр 2010, 23:11

Преди време имах Ескорд с такъв двигател и тои нямаше такава помпа.94 година беше.Обезвъздушавах го по следния начин: откачаш маркуча от филтъра дето идва от резервоара и към него(филтъра) връзваш една срязана в дъното пвц бутилка,да стане като фуния.Връзваш я за капака на високо и пълниш с нафта до полвината,после развърташ болта дето влиза маркуча в помпата и чакаш да потече чиста нафта.Стягаш, но не прекалено щото болта е кух и се къса лесно.После повтаряш операциятя с болта дето е наи на високо на помпата.После стискаш или прегъваш маркуча вадиш го от бутилката връщаш другия маркуч във филтъра.Може да я запалиш и без да го връщаш, но трябва да следиш в бутилката да има винаги нафта.При мен от първия път никога не се е получавало.От 2-3я.докато напълни всички маркучи хубаво с нафта.Успех

petar55
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 23 апр 2007, 14:02
Модел на автомобила: Ford Eskort
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването

Мнение от petar55 » 12 апр 2010, 19:06

Колега,твоя метод на пълнене на горивната система с нафта и изкарването на въздуха много ми хареса.Как можем да помогнем на този Фокус,който е спрял внезапно по време на движение?Дали не се е повредил датчика на коляновия вал,или е изключил аварийния изключвател за подаване на горивото.Помпата за ВН има ел.платка,която го управлява и се намира върху самата помпа.Това се явява втори компютър свързан с щекер в който може да има някакво прекъсване.
В дюзите не може да има съмнение тъй като не магат да откажат едновременно и четирите.Пишете ако имате практически наблюдения,но все пак тази кола е по нова за нашия пазар и дори в сервизите нямат много такива случаи.

pelteka
потребител
потребител
Мнения: 276
Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
Местоположение: Rottach DE
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването

Мнение от pelteka » 12 апр 2010, 20:01

Абе да не ти е прескочил ремъка.И това ми се е случвало. :roll:

vlupus
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 20 окт 2008, 19:51
Модел на автомобила: Ford Focus 1999
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването

Мнение от vlupus » 28 апр 2010, 20:55

Здравейте, Много време мина и не съм писал - става въпрос за Фокуса, който се изключи от движение. Дадох колата на сервиз и се оказа че проблема е с дизеловата помпа - не работи. Нова дизелова помпа струва 2000 лв, но самия монтаж е доста сложен - работата става доста, доста сериозна. За помпа ме съветват да опитам и в морги (аз си мисля, че едва ли че намеря нещо). Какво ще ме посъветвате? Мерси отново за отделеното време.

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването

Мнение от Doin » 29 апр 2010, 09:42

Е как така помпата ще внезапно умре от едно инцидентно загасване? Би могло наистина да е аварийния изключвател, но поне моя дизел няма такъв. Бих ти препоръчал като за начало да я погледне и друг майстор преди да се хвърлиш в ремонти на цената на кола.

vlupus
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 20 окт 2008, 19:51
Модел на автомобила: Ford Focus 1999
Status: Извън линия

Проблем със запалването

Мнение от vlupus » 29 апр 2010, 18:22

Странно е да, може би по-скоро е някакъв електронен проблем. Ще я водя на майстор, който само с това се занимава да видя каква ще е крайната присъда и дали може да се оправи на прилична сума, защото при това положение (ако не намеря на старо или по морги и се купува нова помпа, и се слага) - няма много смисъл от инвестицията - по добре да "погребвам" Фокус-а.

vlupus
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 20 окт 2008, 19:51
Модел на автомобила: Ford Focus 1999
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването

Мнение от vlupus » 29 апр 2010, 19:59

Проблемът може би е наистина с ел. платка към помпата (както е писал petar55). Можете ли да ми препоръчате сервиз, където да имат опит(да се занимават) с точно такива проблеми. Благодаря отново на всички.

petar55
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 23 апр 2007, 14:02
Модел на автомобила: Ford Eskort
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването

Мнение от petar55 » 29 апр 2010, 23:03

Колеги,с какъв тестер може да се направи компютърна диагностика на този Фокус.Visa Uniscan ще свърши ли тук работа или има по-добро решение.Знаете ли добър майстор в София за диагностика.

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването

Мнение от Conan_1 » 30 апр 2010, 00:01

провери ли долу от дясно и отпред под таблото дали копчето за аварийно изключване на горивоподаването не се е задействало като си изгасил колата и да е отчело ситуацията като удър?Намира се в дупка в една от страничните кори под таблото, и ако е изкочило трябва да се натисне май за да се възстанови подаването на гориво към помпата и двиг, иначе въртиш а не пали защощо гориво ниет.
Естествено само предполагам _friends_ успех!!!
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването

Мнение от methodboy » 30 апр 2010, 02:33

Сменяй майстора. Ако тия помпи се чупеха така половината форум щеше да е в бокса. А мотора трябва да си е TD не common rail нали така? Те имат ли електрическа помпа в резервуара? Че ако нямат тоя бутон дето го говорите ще има ли какво да изключва?
ИзображениеИзображениеИзображение

petar55
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 23 апр 2007, 14:02
Модел на автомобила: Ford Eskort
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването

Мнение от petar55 » 30 апр 2010, 11:14

При този двигател няма подкачаща помпа в резервоара.Помпата за високо налягане е съставена от 2 части и изпълнява 2 функции.На входа си има лопаткова смучеща помпа на гориво от резервоара.Втората част е помпа за високо налягане от плунжерен тип.
Върху помпата има монтирана ел.платка или това е втори компютър PCU за управление на помпата,който получава входни сигнали от датчика за положението на коляновия вал,датчика на разпределителния вал и от блока за управление на трансмисията.PCU изпраща упавляващи сигнали към към клапана за високо налягане на помпата.Това е електромагнитен клапан който е отворен или затворен в зависимост от подаваните импулси от PCU.Този клапан позволява да се дозира горивото чрез преместване на плунжерната двойка.В помпата има датчик,които следи положението на ротора и изпраща сигнали на PCU.
За мен в този случай най-важен е датчика на коляновия вал.БЕЗ НЕГО КОЛАТА НИКОГА НЕ ПАЛИ!Това е индуктивен датчик с 2 извода.Мери се с мултицет.Цената му е 38 лв.
На Фиатите е 900 ома,на на Фокус не съм мерил.Намира се около маховика на коляновия вал от страната към купето.
Може да се види на канал .Откача му се куплунга и се мери.Може от мокренето на двигателя да е окислен-пръскане с контактен спрей или скъсан кабел.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта