схема на климатик на форд мондео 1.8 16в 93г

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Steliqn
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 05 апр 2010, 11:17
Модел на автомобила: mondeo 1.8 16v
Status: Извън линия

схема на климатик на форд мондео 1.8 16в 93г

Мнение от Steliqn » 07 апр 2010, 22:42

Здравейте колеги имам това мондео вече от 6 години и чак сега се навих да му сложа климатик но в процеса на слагане възникна следния проблем които предвиждах да се случи още преди да се захвана с тази не чак толкова лека задача-проблема с оборотите и пълното натоварване на автомобила при пуснат климатик.От източниците които имам аутодата и книгата на форд при тях информацията се различава и не знам на кое да хвана вяра!Конкретно ме интересува на кой пинове в блока за управление какво да подам за да повиши оборотите на двигателя когато пусна климатика и колата да мине в режим на пълно натоварване,понеже в аутодата са дадени 54,10,13 краче а в книгата са 41 и 69 краче където 69 изключва компресора и намалява натоварването а на 41 се подава + от релето което включва съединителя на компресора и така повишава оборотите на двигателя но това от книгата а в аутодата дори и цветовете на кабелите не съвпадат.Според аутодата има куплонг изведен някъде по инсталацията на колата (X88)които ми е необходим за да си върга пълното натоварване,колеги има ли го в действителност ще съм благодарен ако някой е имал този проблем и го е решил и има желание да помогне и на мен за което ще съм благодарен.
искам да попитам още нещо от къде мога да си намеря електрическите схеми на тази кола както и всякакъв друг тип информация за нея,благодаря отново!

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: схема на климатик на форд мондео 1.8 16в 93г

Мнение от kriki » 08 апр 2010, 02:11

Още един ненормалника като мене _friends_ аз в момента минавам по този път. Само дето с ела приключих, че и забравих, а сега ме тормози механичната работа (просто ми липсват части) ето линк от където можеш да си изтеглиш програма за схемите http://thepiratebay.org/torrent/3617895 аз моето мони го правя по нея и до сега за почти нищо не ме е излъгала :D

Steliqn
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 05 апр 2010, 11:17
Модел на автомобила: mondeo 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: схема на климатик на форд мондео 1.8 16в 93г

Мнение от Steliqn » 10 апр 2010, 11:14

благодаря изтеглих си програмката страхотна е наистина.А при теб какво липсва и какви са тези проблеми дето излизат.И като цяло по време на монтажа срещна ли някаква трудност.За пълното натоварване къде се намира куплунга от ECU-то и какво си му подал щото аз все още не мога да го открия този куплонг.От тази програмка ми казва че е сноп с кабели някъде пред сервоусилвателя на спирачките там трябва да го търся.Днес ще се занимавам с това и да видим какво ще стане.

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: схема на климатик на форд мондео 1.8 16в 93г

Мнение от kriki » 14 апр 2010, 23:07

Най-напред се извинявам за забавянето. Съществени трудности при монтажа не намерих малко е трудоемко свалянето на арматурното табло и после тръбата която е под него. тя е вулканизирана към купето и докато не се среже тази вулканизация няма сваляне аз използвах дрелка и лист ножовка. В кутията на парното има място къде да се сложи изпарителя на климатика. По въпроса с жиците при моето са така:
- От бутона за включване на климатика кабела минава първо през датчика намиращ се на филтър дехидратора(едно като резеервоаче намиращо се зад левият фар)от тамо отива до двойният датчик за налягане намиращ се около десният фар след което се разкланя и отива на релето което изключва компресора при подаване на много газ и от там в компресора а другият кабел на пин 37 на куплунг 3001 това е големият квадратен куплунг намиращ се пред сервото. През него минават всички кабели на мотора. При мен кабела от пин 37 беше жълто син и беше изведен на пин 2 на бял 4 изводен куплунг от долната страна на таблото с предпазители намиращо се в моторният отсек. От същият куплунг излиза кабела на стртер. Сравнително дебел сиво черен кабел.
- На пин 35 се връзва минусовият край на релето което ще гаси компресора при рязко подаване на газ. При мен този кабел беше жълто лилав и беше изведен на пин 12 на 16 изводен черен куплунг намиращ се от долната страна на таблото с предпазители което е под таблото от страната на пилота
-От двойният датчик за налягане вторят контакт подава маса на моторна електроника (предполгам, че когато налягането стане твърде високо за да може да изключи компресора и да включи бързата степен на перките) този сигнал се подава на пин 14 който също е изведен на бялата 4 пинова букса в таблото до акумулатора, диагонално на жълтосиният. И на двата кабела които ти трябват от тази букса няма стърчащ пин от страната на тъблото.
Последният кабел който трябва да се хване е от пин 25 и е жълточерен отива до същата букса на вътрешното табло на пин 5 той управлява релето за бързата степен на вентилаторите. това е за мк2 надявам се за мк1 да няма съществени разлики и да съм полезен _friends_

Steliqn
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 05 апр 2010, 11:17
Модел на автомобила: mondeo 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: схема на климатик на форд мондео 1.8 16в 93г

Мнение от Steliqn » 15 апр 2010, 00:37

страхотен отговор благодаря за което, при мен е малко по различно в окабеляването понеже аз му направих на моя външна инсталация която е съвсем отделна от тази на колата и е следната на двойния датчик ползвам единия контакт които при налягане под 4 атмосфери изключва компресора а другия му контакт ми пуска перките с пълни обороти комутирани през релета когато налягането се повиши към 22 атмосфери,последователно на първия контакт съм сложил пресостата за високо налягане както и отделен термостат на вътрешното тяло пак последователно през реле защото е електрически и когато сработи подава маса а не разкъсва контакт всичко това е в оперативна верига с три релета едното за компресора второто за перките и третото от термостата ,по този начин си предпазвам системата от различните състояния.Затова при мен е нужно единствено да накарам мотора да повиши обороти когато е пуснат климатика а това става като на краче 10 в блока за управление се подаде +12в от оперативната верига която захранва релето на компресора а краче 10 е изведено в куплyнг пред сервоусилвателя на спирачките там са три кръгли разположени един върху друг кабелчето е на 8ми пин и е лилаво черен може би разликите между инсталациите се състоят в това че при теб блока за управление е ЕЕЦ5 а при мен е ЕЕЦ4 с по малко пинове е мисля но в общи линии работи и без да се подаде + на този кабел към краче 10 на ЕЕЦ 4 за в града е по кофти понеже отива дъгасне но на дълъг път няма проблеми иначе охлажда страхотно дори повече отколкото трябва,всички релета и предпазители ги събрах в една кутия от бушони на хонда cивик и стана като оригинално.

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: схема на климатик на форд мондео 1.8 16в 93г

Мнение от kriki » 15 апр 2010, 10:13

Аз както си вземах климатика взех и инсталацията на колата донор, но тъй като беше дизел нямаше почти нищо общо с моята.В последствие разбрах, че това е груба грешка и, че дизеловата система не става на бензинова кола,за това и все още имам неща които не съм намерил. Изчоплих кабелите на климатика от другата инсталация и ги добавих към моята. Направих го по такъв начин, че всичко да си върви така както е фабрично и по нищо да не си личи, че климатика е добавян. И за да е пълен купона докато търсих донор уцелих не на климатик, а на климатроник. Покрай климатика си пуснах и кабели за АБС кабели за модул за следене изправността на лампите, за модула който следи нивата на различните видове течности износването на накладките и кабели за автопилот. Всичко това без автопилота го имаше на инсталацията която взех. Съответно взех и въпросните модули, без този за АБС но сега като имам кабели и за него се замислям да си сложа. И като е гарга поне да е рошава ще си търся да е с тракшън контрол :D .

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта