масло на 1.8D

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
dgg_g
потребител
потребител
Мнения: 155
Регистриран: 23 юни 2005, 11:10
Модел на автомобила: Eskort '93 1.8D-->Хонда Сивик '99
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

масло на 1.8D

Мнение от dgg_g » 17 апр 2006, 16:58

Здравейте,
имам едно питане :?:
1.8D с какви повдигачи на клапаните е :?: (цилиндрични или хидравлични)
В тази връзка си мисля с какво масло трябва да карам с 10W40 или 15W40?
Досега съм сипвал само 15W40 щото вдигателя не е кой знае колко нов :wink: , а пък и предполагам че е на 380х.км., но се чудя дали мога да му сложа тоз път 10W40? Ако не се лъжа в сервизната книжка пише че трябва да е 10W40 ама като се има предвид километрите...
А ако му сложа 10W40 дали няма да работи по-добре и по-тихо :roll:
Та ако някой би могъл да ме посъветва с какво е по-добре да карам ще съм благодарен :lol: *00134*

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 17 апр 2006, 17:10

Ей тва извади Аутодатата за ескорт 1,8 дизел, 93 година :arrow: снимката
Ама ще е хубаво да се изкаже и някой с практически опит :)
Прикачени файлове
Oil-18D.jpg
1,8Д 93 г. - 10W40
(7.29 KБ) Свален 2264 пъти
Изображение

Потребителски аватар
dgg_g
потребител
потребител
Мнения: 155
Регистриран: 23 юни 2005, 11:10
Модел на автомобила: Eskort '93 1.8D-->Хонда Сивик '99
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от dgg_g » 17 апр 2006, 17:29

То и моя спомен е че в книжката пише 10W40, ама наистина е хубаво някой с практически опит да каже...
То ако повдигачите ми са хидравлични ще е по-хубаво сигурно да сложа 10W40, но пък като се има в предвид километрите... :roll:
Все пак ако някой с такъв двигател да сподели с какво кара...

teoto
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 23 фев 2005, 18:31
Модел на автомобила: Пежо 307 SW HDI
Фокус 1.8tdci '03 комби
Ситроен С3 1.1i
Status: Извън линия

Мнение от teoto » 17 апр 2006, 18:53

Аз съм с Castrol GTX 3 Protection+ SAE 15W-40. От както я имам съм с него. Проблем не съм имал, но немога да ти кажа как е сравнено с другите

Потребителски аватар
ivo9180
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 01 сеп 2005, 15:03
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v zetec 95г
Местоположение: Пирдоп
Status: Извън линия

Мнение от ivo9180 » 17 апр 2006, 21:59

До колкото знам на 1.8Д клапаните се регулират с различни по дебелина пулове За маслото-просто сравни двата вида по цените им Преди карах с 15-40, сега съм с 5-40 Едното 6 лв,другото 17лв Разликата между двете особено при студен старт е очевидна От гарнитурата на клапаните ми сълзи по малко масло,еднакво и с единя и с другия вид масло Аз бих пробвал с 10-40

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 21 апр 2006, 11:46

dgg_g написа:То и моя спомен е че в книжката пише 10W40, ама наистина е хубаво някой с практически опит да каже...
То ако повдигачите ми са хидравлични ще е по-хубаво сигурно да сложа 10W40, но пък като се има в предвид километрите... :roll:
Все пак ако някой с такъв двигател да сподели с какво кара...
Карам с 10W40, доволен съм, преди карах с 15W40 и има разлика! На значително по-малко км ми е колата. Така че го имай в предвид. Разликата в цената е поносима, спокойно можеш да пробваш!

Потребителски аватар
dgg_g
потребител
потребител
Мнения: 155
Регистриран: 23 юни 2005, 11:10
Модел на автомобила: Eskort '93 1.8D-->Хонда Сивик '99
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от dgg_g » 21 апр 2006, 17:05

Благодаря за мнението!
Като мина от 15W40 => 10W40 стана ли по тиха колата?
Аз се притеснявам от още едно нещо. Сега никъде не ми тече масло, а ако сложа 10W40 може да се поразтече от тук от там...
Колега "divinity" знаеш ли какви ти са твоите повдигачи на клапаните - хидравлични или цилиндрични(с парички) :?:

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 22 апр 2006, 00:12

При мен не се появи теч! Не забелязах колата да стане по-тиха, но пак казвам, че двигателят ми е на малко км. Не знам какви са повдигачите! Но може да се провери лесно по каталозите.
Поздрави

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 23 апр 2006, 00:32

Аз на моята го смених в Мото Пфое 10W40. С 10W40 двигателя ще ти работи по леко особенно когато е студен.И сутрешното стартиране ще е по леко. Ако нямаш течове и не ти гори масло слагай, не се притеснявай. Между 10W40 и 15W40 Разликата е в това че едното е полусинтетика а другото на минерална основа. Полусинтетиката е по устойчива на температурните колебания от минералното.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 30 май 2006, 19:29

Пробвай с тотал 10W40 7000 за турбо дизели - много е добро и би трябвало да ти работи добре колата - Пробвах го, а се га съм с мобил 10W40 за турбодизели и като чели /субективно/ тотала е по-добър.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта