Въпрос за трещчотка на съединител
-
- потребител
- Мнения: 41
- Регистриран: 14 яну 2010, 22:28
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.6 16v 90Hp 95 набор. Mk 3,5
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Въпрос за трещчотка на съединител
Става въпрос за колата от профила ми.Как да разбера дали трещчотката ми е нарет.Питам защото сменях съединител преди около 10-12 хил. километра смених само феродо и лагер защото притескателя беше добре.При първите няколко тръгвания беше всичко наред и после се появи един празен ход на съединителя и така си остана викам ще се оправи с времето ама не сега съм подложил едни шайби на жилото за да го обера обаче ми прави впечатление че трешчотката щрака постоянно ту го обере на цяло ту пак има лек празен ход.И другото което ми прави впечетление че има дълък ход на оделяне.Дайте съвет как да разбера какъв е проблема.Благодаря на отзовалите се.
- taz07
- потребител
- Мнения: 113
- Регистриран: 14 окт 2010, 18:30
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.8d
ford escort 1.8d - Местоположение: пловдив
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за трещчотка на съединител
доколкото знам сменяш съеденител сменяш тричотката макар че при мен не етака на педала на съеденителят имам болт с шестограм и от там се реголира празния ход колата ми е ескорт 96
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за трещчотка на съединител
Така както го описваш, празен ход, щракане, зацепване на различно място, са все симптоми на повредена тресчотка. Щом като си подложил, шайби и не се е оправило е за смяна. Подлагането на шайби, променя мястото на което се заключва тресчотката, не е много правилно, обаче в начален стадий помага. Тресчотката не е скъпа, обаче е трудно място и смяната е изключително гадна работа.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за трещчотка на съединител
Преди 2 год. тресчотка беше 6 лв.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за трещчотка на съединител
Смяната на тая тресчотка точно на Фиеста МК3 е ужасна ....
На мен ми отне преди 2 години 3 дена
тогава нямаше кой да ми каже как и не бях почнал да чета по чуждите форуми.
Най-добре е да махнеш седалката за да легнеш по гръб и до колкото е възможно да работиш по-спокойно.
Педала на съединителя се държи към общият бокс на педалите с планката от третата снимка. Точно оттам идва проблема. Когато развиеш гайките на двата болта, които се виждат планката би трябвало да излезе и педала да е свободен, да ама НЕ. След развиването на гайките педала няма никакво намерение да излезе, тъй като планка не може да се извади. Не може да се извади заради тръбичката от задната страна, през която минава жилото, а тя от своя страна влиза във файерлола. Просто двете шпилки са по-дълги от колкото трябва, ама те пък трябва да са толкова дълги за да се завият гайките
Така се получава следното тръгваш да вадиш планката, а за да я извадиш от ламарината трябва да я дръпнеш напред, да ама не можеш да я дръпнеш напред защото шпилките са длъжки и не могат да излязат от дупките на бокса за педалите ..... незнам дали ще ме разбереш така, ама наистина е кофти дори и за обяснение.
На вторият ден установих, че шпилките са набити на планката на шлици, да ама няма достатъчно място да я избия, чуках, бърках не става. В края на деня вече умалял от ужасното лежене по гръб с вдигнати ръце реших да сваля всичкото педали
Това е и правилният начин, само че не сваля целият бокс, а само се разхлабва за да излезе около 1см напред и така вече можем да си извадим гадната планка.
Аз откачих жилото за гаста, при педала на спирачката е достатъчно да махнеш зегерката, която се вижда в горната част на педала и която застопорява към педала лостовата система, която отива към помпата.
Бокса се държи на 4 болта, лошото е, че се държи на същите 4 болта, на които пък от другата страна се държи сервото с помпата
фордовска работа ..... и съответно като разхлабиш болтовете сервото почва да пада и трябва да го подпреш с нещо.
За да имаш достъп до всички болтове трябва да свалиш и пласмасовият въздухопровод, който отива към духалката до прозореца, това поне е лесно.
Общо взето е това, след като свалих планката, с КЕФ избих двете шпилки и на тяхно място си сложих най-обикновенни болтове, така при следващата смяна си улеснявам работата до развиване на две гайки

не обръщай внимание, че всичко е на обратно - снимките са от англичанка


На мен ми отне преди 2 години 3 дена

Най-добре е да махнеш седалката за да легнеш по гръб и до колкото е възможно да работиш по-спокойно.
Педала на съединителя се държи към общият бокс на педалите с планката от третата снимка. Точно оттам идва проблема. Когато развиеш гайките на двата болта, които се виждат планката би трябвало да излезе и педала да е свободен, да ама НЕ. След развиването на гайките педала няма никакво намерение да излезе, тъй като планка не може да се извади. Не може да се извади заради тръбичката от задната страна, през която минава жилото, а тя от своя страна влиза във файерлола. Просто двете шпилки са по-дълги от колкото трябва, ама те пък трябва да са толкова дълги за да се завият гайките

Така се получава следното тръгваш да вадиш планката, а за да я извадиш от ламарината трябва да я дръпнеш напред, да ама не можеш да я дръпнеш напред защото шпилките са длъжки и не могат да излязат от дупките на бокса за педалите ..... незнам дали ще ме разбереш така, ама наистина е кофти дори и за обяснение.
На вторият ден установих, че шпилките са набити на планката на шлици, да ама няма достатъчно място да я избия, чуках, бърках не става. В края на деня вече умалял от ужасното лежене по гръб с вдигнати ръце реших да сваля всичкото педали

Това е и правилният начин, само че не сваля целият бокс, а само се разхлабва за да излезе около 1см напред и така вече можем да си извадим гадната планка.
Аз откачих жилото за гаста, при педала на спирачката е достатъчно да махнеш зегерката, която се вижда в горната част на педала и която застопорява към педала лостовата система, която отива към помпата.
Бокса се държи на 4 болта, лошото е, че се държи на същите 4 болта, на които пък от другата страна се държи сервото с помпата

За да имаш достъп до всички болтове трябва да свалиш и пласмасовият въздухопровод, който отива към духалката до прозореца, това поне е лесно.
Общо взето е това, след като свалих планката, с КЕФ избих двете шпилки и на тяхно място си сложих най-обикновенни болтове, така при следващата смяна си улеснявам работата до развиване на две гайки


не обръщай внимание, че всичко е на обратно - снимките са от англичанка


Tuned and performed by

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
-
- потребител
- Мнения: 41
- Регистриран: 14 яну 2010, 22:28
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.6 16v 90Hp 95 набор. Mk 3,5
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за трещчотка на съединител
Ясно значи няма да е скоро ще ми трябва отпуск и нерви а пак и ще е по добре да се постопли малко.Благодаря за всички отговори.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта