Изменяне на обороти на мотора според температурата?
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Изменяне на обороти на мотора според температурата?
Колеги отново съм Аз и моите проблеми по колата ми
Всъщност от както взех колата и това забелязах а то е:
При температура от 10 градуса на околната среда оборотите при движение са си нормални ( 4-та скорост със 2000 оборота 60 км/ч може би и малко повече км/ч; 5-та скорост със 2000 оборота 80 км/ч само тези предавки съм загледал но се подразбира за 1-ва,2-ра и 3-та ) Сега при температура на околната среда от 35 градуса оборотите са с по 1250-1500 отгоре !
това значи на 4-та скорост със 60 км/ч съм на 3250-3500 оборота, на 5-та скорост със 80 км/ч съм със 3250-3500 оборота
да не ви казвам че редовно започнах да я вкаржам в 4000-5000 оборота на 1-ва, 2-ра и 3-та скорост защото си е движение в софия. Колата заводски мисля че е с карбуратор вебер 2-камери автоматичен смикач и 2-рата камера е вакумна. След много търсене намерих карбуратор вебер с 2-камери, ръчен смукач и 2-рата камера си е на независима лостова система. След подмяната на карбуратора проблема с оборотите си остана. Което ме кара да мисля че не е от двигател/трансмисия/карбуратор ами нещо по електрониката на таблото( километраж,оборотомер и др показатели), все пак не изключвам възможността проблема да идва от вакумните маркучета, които са на всмукателния колектор.
Надявам се някой да е имал подобен проблем, защото аз прерових темите във форума и не намерих. Също така моля да ме извинят модераторите ако темата не е за този раздел, мислих,мислих и реших че за сега е най-добре да е в този раздел.
Забравих да споменя че на филтърната кутия има 1-2 датчика които не се знае дали работят, мисля че са дебитомери за температурата на въздуха или нещо такова

Всъщност от както взех колата и това забелязах а то е:
При температура от 10 градуса на околната среда оборотите при движение са си нормални ( 4-та скорост със 2000 оборота 60 км/ч може би и малко повече км/ч; 5-та скорост със 2000 оборота 80 км/ч само тези предавки съм загледал но се подразбира за 1-ва,2-ра и 3-та ) Сега при температура на околната среда от 35 градуса оборотите са с по 1250-1500 отгоре !
това значи на 4-та скорост със 60 км/ч съм на 3250-3500 оборота, на 5-та скорост със 80 км/ч съм със 3250-3500 оборота

Надявам се някой да е имал подобен проблем, защото аз прерових темите във форума и не намерих. Също така моля да ме извинят модераторите ако темата не е за този раздел, мислих,мислих и реших че за сега е най-добре да е в този раздел.
Забравих да споменя че на филтърната кутия има 1-2 датчика които не се знае дали работят, мисля че са дебитомери за температурата на въздуха или нещо такова

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Изменяне на обороти на мотора според температурата?
Ами не е за ел., в съединителя няма нищо електрическо а най-вероятно съединителя ти си е отишъл.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Изменяне на обороти на мотора според температурата?
хмм много интересно, ти ме остави без думи, как ще си е отишъл съединителя, като той е просто перфектен !!! Нещата който са все още са здрави и добре работещи по тази кола са спирачната система, двигателя и съединителя
добре Насе ако е отишъл съединителя мислиш ли че нямаше да усетя припрълзването, въобще си мисля че трябва да се забрави това със съединителя, защото ускорението си е едно и също на 3 оборота пили гуми, ако беше той най-вероятно щях да усетя
но няма как да е просто


По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Изменяне на обороти на мотора според температурата?
Тогава остава оборотомера да греши или километража да показва по-малко от реалната скорост. Защото при определена скорост на дадена предавка оборотите са точно определени. За да са завишени при определена скорост или приплъзва съединителя или си сменил диференциала или ск.кутия.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Изменяне на обороти на мотора според температурата?
Нито едното, до колкото аз усещам скоростта си е такава каквато показва километража, но незнам до колко е вярно това мое усещане и все пак ако карах със 3000 оботора на 3-та скорост сиг щях да съм над 70 км/ч а не със 45км/ч и колите около мен може би щяха да изостават?Насе не забравяш това което казах че когато околната температура е до 10 градуса оборотите са нормални, скоростта отговаря на оборотите, но когато е горещо като днес те са повишени ! Оборотомера е електрически, жилото от скоросната кутия отговаря само за километража но не и за оборотомера нали така ? Щом оборотомера е елктрически значи има съпротивления, резистори и темподобни, отговора на проблема може да се крие в годините на който е тази електрическа част , може нещо да е дало фира и при определена температура то да изменя показателите си 

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Изменяне на обороти на мотора според температурата?
Не можеш ли да усетиш дали оборотите на двигателя са други наистина, или само оборотомерът те лъже? Единственото място, където може да има такава промяна е съединителя.
А лъженето от обоотомер може да стане лесно - повредено динамо или оборотомер. Или ти е заминал съединителя, или си сменил хубавия карбуратор напразно - заради грешната ти преценка.
А лъженето от обоотомер може да стане лесно - повредено динамо или оборотомер. Или ти е заминал съединителя, или си сменил хубавия карбуратор напразно - заради грешната ти преценка.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Изменяне на обороти на мотора според температурата?
карбуратора не беше заменен заради това, а защото беше със автоматичен смукач който не работи и не ми се доста си поиграх си него ... и второто е че втората му камера беше на вакум и тя също не работеше, и вместо да купувам мембрани и да се опитвам да го оправя заводски, защото предишния собственик му беше разгонил фамилията просто го смених с един по надежден и по прост, абсолютно същия е. По моя преценка когато карам с 3000 оборота ,е на 2000 някъде по моя преценка.Ако съединителя не беше наред, колата нямаше да набира така хубаво и щеше да е тромава ... може да съм млад но имам усет за някой неща 

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Изменяне на обороти на мотора според температурата?
Ако приемем, че си сигурен в съединителя...
Някъде бях чел за подобен проблем, който се беше оправил с подмяна на електролитни кондензатори в таблото. Имам съмнение че ставаше въпрос за съвсе друга марка модел и поколение автомобил, но не пречи да помислиш по тоя въпрос и да отвориш самото табло. Пусни няк'ви по-детайлни снимки на карантията вътре и ще разсъждаваме
Ти нали беше взел още един Ескорт за части? Що не пробваш с неговото табло?
Някъде бях чел за подобен проблем, който се беше оправил с подмяна на електролитни кондензатори в таблото. Имам съмнение че ставаше въпрос за съвсе друга марка модел и поколение автомобил, но не пречи да помислиш по тоя въпрос и да отвориш самото табло. Пусни няк'ви по-детайлни снимки на карантията вътре и ще разсъждаваме

Ти нали беше взел още един Ескорт за части? Що не пробваш с неговото табло?
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Изменяне на обороти на мотора според температурата?
за части съм взел един орион само дето е 91 годинка и е инжекцион, смятам че таблата са едни и същи(еднакви). Преди 3 дни демонтирах двигателя и как не ми се рови повече по тая кола, пред блока с 2 крика съм го свалял ... но може би е хубава идея и аз въобще не се бях сетил да сменя моето табло с другото за да видя какво ще покаже!
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Изменяне на обороти на мотора според температурата?
Както си го написал по-горе остава съмнение колко са оборотите на практика, което е странен въпрос. Трябва да си на 70+ години за да не може да усетиш двигателя дали е на 2000 или 3000 оборота.essex написа:По моя преценка когато карам с 3000 оборота ,е на 2000 някъде по моя преценка.Ако съединителя не беше наред, колата нямаше да набира така хубаво и щеше да е тромава ... може да съм млад но имам усет за някой неща
Смени таблото, и ако не стане - и генератора.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Изменяне на обороти на мотора според температурата?
Оборотомера на бензиновите взема сигнал от комутатора а не от генератора.diesel1.6 написа:....
Смени таблото, и ако не стане - и генератора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Изменяне на обороти на мотора според температурата?
това какво значи, ако и с другото табло нещата са същите, трябва да пробвам и с друг комутатор ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Изменяне на обороти на мотора според температурата?
Не, там не може да има проблем, няма да върви.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Изменяне на обороти на мотора според температурата?
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0*#p352025" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Попрочетох и си мисля че нещо с комутатора не е наред, много интересно. Насе може би е в начален стадий на умиране ? знали е ли човек
мисля да си потърся един комутатор , но преди да го закупя да го изпробвам. Мисля че това е най-чистия начин.
Всъщност мисля да покарам колата 10 км градско и да сложа един мокър парцал на комутатора за да пробвам. Дали може да се увреди ?
Попрочетох и си мисля че нещо с комутатора не е наред, много интересно. Насе може би е в начален стадий на умиране ? знали е ли човек

Всъщност мисля да покарам колата 10 км градско и да сложа един мокър парцал на комутатора за да пробвам. Дали може да се увреди ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Изменяне на обороти на мотора според температурата?
Не прави глупости, оборотомера брои импулсите към бобината, ако се променят двигателя ще угасне. Нали имаш друга кола, защо ще купуваш комутатор, там няма ли?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Изменяне на обороти на мотора според температурата?
С инжекцион е ? докато свалях двигателя забелязах че комутатора е видимо по малък, при моя има и една пишчица на която се надява вакумно маркуче !
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Изменяне на обороти на мотора според температурата?
Абе нямаш проблем с комутатора и това е.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Изменяне на обороти на мотора според температурата?
все пак мисля че бих опитал 

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Изменяне на обороти на мотора според температурата?
И като го "напляскаш" с мокрия парцал, какво мислиш че ще стане?!?! Освен електрически пробив да направиш и да стане по-голяма беля, аз друго не очаквам...
Както е писал НАСКО, ако има толкова силно изразен проблем с комутатора, че чак да се лъже оборотомера, то и двигателя няма да ти работи нормално, а ще прекъсва, ако въобще върви. За да е проблемът в комутатора то или той трябва да изпуска импулси (1/3 от всичките за разлика от 3000 до 2000), или импулсите да са с много размазана форма. Последното може да се дължи на комутатор, бобина, кабели, свещи. Обаче ако е така, моторът ти ще е полумъртвец - няма да има свястно запалване.
Ако моторът работи равномерно, въобще не пипай комутатора.
Както е писал НАСКО, ако има толкова силно изразен проблем с комутатора, че чак да се лъже оборотомера, то и двигателя няма да ти работи нормално, а ще прекъсва, ако въобще върви. За да е проблемът в комутатора то или той трябва да изпуска импулси (1/3 от всичките за разлика от 3000 до 2000), или импулсите да са с много размазана форма. Последното може да се дължи на комутатор, бобина, кабели, свещи. Обаче ако е така, моторът ти ще е полумъртвец - няма да има свястно запалване.
Ако моторът работи равномерно, въобще не пипай комутатора.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Изменяне на обороти на мотора според температурата?
Проблема за сега е решен
Наско беше прав, комутатора си е наред! Благодаря за помощта. Проблема се реши като подмених таблото със същото ( като отстраних изгорелите кружчици, изчистих го малко и го монтирах)
Хубаво следях с очи скоростта оборотите:
1-ва скотост със 2000-2100 оборота - 20 км/ч
на 2-ра със 2500 оборота е на 40км/ч
на 3-та със 2000-2100 е на 50км/ч а със 3000 оборота е към 70км/ч
на 4-та със 2000 оборота е точно на 60 км/ч
малко ме притиснява че на 5-та скорост със 80 км/ч е м/у 2300-2500 оборота не можах точно да засека.
Бях забравил какво е да превключваш предаваките на 2000-2500 оборота. Даже от 2000до 2500 оборота има леко изтрелване ако цъкна малко повече педала на газта.
Остават ми да реша още 4-5 проблема на мойта барака
Единият е свързан със смукача, няма смукач когато е студена и на газ и на бензин, ще опиша какво се случва(надявам се модераторите мн да не ме накажат
)
Паля, задържам на 1000 оборота чрез педала на газта, след което дърпам смукача до максималните обороти който може да всигне а те са 2000 но не го дърпам докрай защото ще изгасне, пускам педала на газта и гасне като дори не опитва да задържи някакви обороти (сеедно врътвам обратно ключа) Като измине 200-300 метра започва да има някакъв празех ход ...
2-рия проблем е пак свързано с електрониката
сега празните обороти на колата са 950-1000 като само касетофона е консуматор, включвам фаровете и пада на 800 и тресе доста, пускам вентилатора на парното падат на 700, това ми лази по нервите защото трябва да наглася празните обороти на 1300 за да не тресе когато пусна тези консуматори, дали сега проблема не идва от алтернатора.
и 3-тия проблем е че днес премерих разликата която има в дължината от гумата до калника и е 5 см но ниска задната дясна гума от задната лява гума, доста е видимо с просто око .
Колеги в най-скоро време ще изпиша цял роман в темата за моята кола какво съм сменил, как съм го направил, защо съм го направил и ще сложа снимков материал. Да чукна на дърво само спирачките за сега са на пушка


Хубаво следях с очи скоростта оборотите:
1-ва скотост със 2000-2100 оборота - 20 км/ч
на 2-ра със 2500 оборота е на 40км/ч

на 3-та със 2000-2100 е на 50км/ч а със 3000 оборота е към 70км/ч
на 4-та със 2000 оборота е точно на 60 км/ч
малко ме притиснява че на 5-та скорост със 80 км/ч е м/у 2300-2500 оборота не можах точно да засека.
Бях забравил какво е да превключваш предаваките на 2000-2500 оборота. Даже от 2000до 2500 оборота има леко изтрелване ако цъкна малко повече педала на газта.
Остават ми да реша още 4-5 проблема на мойта барака

Единият е свързан със смукача, няма смукач когато е студена и на газ и на бензин, ще опиша какво се случва(надявам се модераторите мн да не ме накажат

Паля, задържам на 1000 оборота чрез педала на газта, след което дърпам смукача до максималните обороти който може да всигне а те са 2000 но не го дърпам докрай защото ще изгасне, пускам педала на газта и гасне като дори не опитва да задържи някакви обороти (сеедно врътвам обратно ключа) Като измине 200-300 метра започва да има някакъв празех ход ...
2-рия проблем е пак свързано с електрониката

и 3-тия проблем е че днес премерих разликата която има в дължината от гумата до калника и е 5 см но ниска задната дясна гума от задната лява гума, доста е видимо с просто око .
Колеги в най-скоро време ще изпиша цял роман в темата за моята кола какво съм сменил, как съм го направил, защо съм го направил и ще сложа снимков материал. Да чукна на дърво само спирачките за сега са на пушка

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта