Ел. мистерии с Ford Focus, епизод пореден

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
DE51RED
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 юни 2011, 23:46
Модел на автомобила: = Performance division =
-- Focus TDCi++ --
Catch me if you can :)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Ел. мистерии с Ford Focus, епизод пореден

Мнение от DE51RED » 23 авг 2011, 19:24

Здравейте отново, колеги. Мислех да изчакам неделната сбирка в София, за да се появя и да поговоря с препатили, ама се сетих, че във форума влизат много повече от присъстващите на срещите - та реших да пусна тема и тук за моите мистерии в двата месеца, откакто имам Фокус-а. Ще обясня в точки (и подредени по ред на появяване на проблемите) какво тормози мен и колицата, после ще споделя и мнението на майстор, а накрая - и съвет ще потърся от вас.

1. Още откакто я взех колата има странен проблем с уредите по таблото. При подаване на контакт - светват всички лампи, изгасват повечето, след запалване - всички угасват (освен когато прост.. така де, жълтата лампа не алармира, че пак съм с малко нафта). Обаче инструментите ги няма никакви. Всички стрелки стоят в начално положение - температура, оборотомер, километраж и датчик за гориво. След 20-на секунди таблото сякаш "оживява" и всичко започва да работи както си му е реда - без забавяне, без кофти премигвания на лампички etc.
- Покрай ровене из форумите и комуникация с хората се оформи всеобщото мнение, че "така става като ти връщат километража". Предвид, че не беше прекалено належащ проблем и предвид ограничения ми бюджет - оставих го "за по-късно" :?

2. Месец след като си я карах редовно (~500 км), след като минах обслужването - филтри, течности, ремъци, ролки - започна да се долавя по-трудно палене. Стартера или върти (тук започвам да обяснявам на мой език, защото техническите термини не са ми ясни) по-бавно, по-трудно. Имам случаи, в които удрям ключа, стартера завърта, колата започва да звучи сякаш е запалила и като пусна - нищо. От втория път всичко тръгва. Подобен феномен не се случва с определена честота, нито се влияе от студен старт или загрят двигател.

3. По средата на втория месец каране веднага след запалването лампата за маслото започна да загасва със закъснение - 1до2 секунди след като колата вече е запалена. Случи се няколко пъти, след което спря.

4. В началото на третия месец при запалване, след като колата запали (проблем 2 продължава) - се чува едно силно изтракване всеки път след запалване. Това вече започна да ме притеснява и зачаках отпуската, че да вкарам колата в бокса и да видим какво става.
4.1 Пак по същото време някъде започна да се случва интересен пролем - датчика за горивото, след запалване, показва абсолютно нула. Лампата за горивото свети. Ако изключа колата и я запаля пак - всичко се оправя. Това ми се случи 3 пъти в последните 7 дни.

- От днес, най-накрая в отпуск, се захванах веднага да решавам нарастващите проблеми с колата. Водих я при мой стар познат-майстор, който каза, че всички проблеми са свързани с "проблем по електрониката", ала понеже има малък сервиз в малък град - няма необходимата техника за диагностика и анализ.

Помагайте, колеги. Обмислям всякакви варианти, макар че нямам ясна идея срещу какво съм изправен. Колебая се дали да не откарам возилото в София (като се върна) до МП (след десетките публикации тук - всички негативни - хич не ми се ще) и да платя само една диагостика, поне да ми дадат малко светлина по въпроса. Или.. и аз не знам. Какво бихте ме посъветвали?

p.s. Поръчал съм си от China кабелче за диагностика + Ford Scanner програмата, до 14 работни дни би трябвало да пристигне. Само че не знам дали ще мога сам да се оправя с резултатите от диагностиката, дали това би помогнало, и евентуално - може ли да ме отърве от среща с МП.

Help.
P.s.2. ще гледам да дойда на неделната среща, хем за удоволствие, хем за някоя и друга дума с колегите :)
P.S.3. Колата е Focus 2003 1.8 TDCi
They call me "Killer"...

Потребителски аватар
DE51RED
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 юни 2011, 23:46
Модел на автомобила: = Performance division =
-- Focus TDCi++ --
Catch me if you can :)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ел. мистерии с Ford Focus, епизод пореден

Мнение от DE51RED » 08 сеп 2011, 08:46

Развитие по случая:
Закачихме диагностика с Ford USB Scanner. На стартер налягането отива до 600 бара без да запали. Когато пали, го прави при доста по-ниско налягане.
При газ до долу мап сензора не показва повече от 20 KPa което е 0,2 бара. Атмосферното налягане стои на 96 mbar. Впръскваното гориво отива на 55 мг и пада до 47-48. Колата ускорява доста добре и не пуши.
Идеи за мап сензора и паленето?
They call me "Killer"...

Потребителски аватар
DE51RED
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 юни 2011, 23:46
Модел на автомобила: = Performance division =
-- Focus TDCi++ --
Catch me if you can :)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ел. мистерии с Ford Focus, епизод пореден

Мнение от DE51RED » 24 сеп 2011, 20:47

Сам си пиша в темата, ама поне някой колега в бъдеще ако закучи на въпроса - може да съм му от помощ.

След сума време чудене и майстори - проблемите се оказват няколко, несвързани (поне на първо време) един с друг - основното е:

- Акумулатор. Макар при измерване да дава нормални стойности (пада до 10.7 при палене, иначе работи на ~12V), смяна с друг кара Форда да пали от първия път поне при тестовете досега (студено палене и след движение).
- Свещи. И четирите са изгорели. Тук идва новият ми въпрос - с какви да ги подменя? В Manual-a, който имам за Фокуси, пише само за моделите от 2.0 нагоре.. не ми върши работа (agsf-34eem). Ta.. някой да има идея какви са заводските на моя мотор?
- Обтегач на пистов ремък. Майсторът каза, че е много към последните си дни, ала обажда 220+ лв за нов - тук съм в пълна безизходица - ограбва ли ме или наистина върви такива пари?
They call me "Killer"...

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ел. мистерии с Ford Focus, епизод пореден

Мнение от Nebhotep » 24 сеп 2011, 22:33

По последния ти въпрос за обтегача, да толкова пари върви, даже е евтино това 220. За моя ескорт обтегача е 300+, който върви заедно с ролката и затова е така...!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ел. мистерии с Ford Focus, епизод пореден

Мнение от ЯЛТА » 24 сеп 2011, 22:48

И как разбра че са изгоряли свещите, свали ги вържи ги директно на акамулатора и ако не нагряват-тогава са изгоряли, останалите проби са любителски.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
OhljovchO
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 15 дек 2007, 20:04
Модел на автомобила: Ford Focus МК2 1.6 Duratec 100HP, 2005г. с газов инжекцион
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ел. мистерии с Ford Focus, епизод пореден

Мнение от OhljovchO » 30 сеп 2011, 13:09

Потвърждавам, че като падне акумулатора електрониката на колата почва да прави глупости.
Моята е бензинова и пак, като не може да задържи товар акумулатора почват разни странни неща по таблото.
На твое място бих пробвал с вградената диагностика на таблото на колата - задържаш бутона за нулиране на километража, даваш на контакт и държиш докато не покаже TEST и пускаш.
Първия тест е на стреликите, втория е на лампите на таблото. Има описание и на кодовете за грешки - потърси из форума.
Интересно през форд скенера някакви грешки имаше ли в компа? Моя последно беше забил "Battery low level" щот въртях докато падне акумулатора :)

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта