оборотомер на ескорт

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

оборотомер на ескорт

Мнение от opex » 28 окт 2011, 15:35

Някой има ли представа от къде взима захранване или сигнал оборотомера на ескорт '93, понеже когато е студено или по-скоро като в влажно на вън (защото и лятото като е валяло го е правило) понякога не се активира като запаля двигателя, активира се като поработи известно време и като загрее. Случва се някой път и като го стъпча към червеното да изключи.
Чудя се ако го взима от датчика на коляновия вал и/или от компютъра дали не е тръгнал да заминава датчика или от слаба маса или нещо подобно, да знам къде горе-долу да търся.
Ако е към бобината значи трябва да е към ЕДИС-а, който я управлява (който е външен при мен), който пък се управлява от компютъра, който пък се определя от датчика на коляновия вал най-вече (като оставим на страна моментната програма за ъгъла спрямо показанията на останалите сензори...) къде точно (на кой пин?) е вързан...?
Почти съм сигурен, че някъде има връзка, която се "разкалва" като стане влажно, за това ме интересува точния път.. Може би слаба маса към таблото? (ако има и от къде се взима)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: оборотомер на ескорт

Мнение от HACKO » 28 окт 2011, 18:16

Виж първо това:
Изображение

Изображение
Не знам откъде точно взема сигнал, но минава през него (това е кондензатор, при Фиестата е просто мост), да не би буксата да е повредена и като се намокри да не прави контакт.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: оборотомер на ескорт

Мнение от opex » 28 окт 2011, 19:00

Това по принцип е кондензатор за да орязва интерферентните сигнали към касетофона и т.н. ... жуженето дето се чува в говорителите на някои коли с промяна на оборотите. При мен е захванат отстрани на планката за бобината.
Но пак ще проверя за всеки случай дали няма такова и при ЕДИС-а.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: оборотомер на ескорт

Мнение от HACKO » 28 окт 2011, 19:39

Това е прехвърлящия кондензатор на оборотомера, изключваш буксата и оборотомера спира. На Фордовете, които нямат оборотомер, има само букса, като се смени таблото с такова с оборотомер, за да тръгне се слага кондензатора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта