Ремонт на автоматична кутия A4LD/scorpio
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Ремонт на автоматична кутия A4LD/scorpio
Пускам темата с цел да помогна на колеги сблъскали се с подобни проблеми.Накратко преди години ми се наложи да ми ремонтират скоростната кутия "майстори" които си оставиха ръцете.А самата скоростна кутия бе развалена пак от "майстори"разбирачи уж в тая област.След време намерих здрава скоростна кутия и проблемите ми се решиха, и тук е мястото да благодаря на колегата Alfonso благодарение на който се сдобих с здрава A4LD.
Сега след като скорпиото ми е със здрава скоростна кутия решихме с баща ми да отворим развалената и да я поправим!Покрай псевдо майсторите се изчете много литература и се добиха много познания в тази сфера!
Модела на колата е скорпио 2,8i 1985
Модела на Кутията е A4LD -4 степенна скоростна кутия с полуелектронно управление и механичен кик-даун (понижаваща предавка)
Малко предисловие: скоростната кутия последно бе цялосно ремонтирана(сменени всички части - фрикционни дискове и прочее) от човек-газачия с претенции че много разбира от такива ремонти
.По време на ремонта и след него скоростната кутия 2 пъти изхвърли маслото заради несменен семеринг!!!А след подмяната му изкара нормална работа не повече от 1000км.След това се чу металически шум при превключване от N към R и по-натаък започнаха проблемите.
Започна да превключва със забавяне (буксуване) от 1 към 2 скорост и по-бавно ускорение при стартиране от позиции D, DE, 1 , 2
А движението на задна R се извършваше абсолютно нормално с нормално ускорение!
Маслото започна да почернява и да мирише на изгоряло!
Процедура по отваряна:
1.Източване на маслото
2.Измиване на кутията(тук трябва да спомена че при ремонт на автоматични скоростни кутии трябва да се работи в стерилни условия)
Изглед на кутията отдясно

1.Опашка на кутията предава движението към кардана и там е разположен датчика на скороста от който взима информация скоростомера и трип компютъра!
2.Камбана в нея е разположен Хидротрансформатора който взема движение от вала на двигателя.Уплътнението на вала на хидротрансформатора става чрез семеринг!Задължително се сменя при ремонти!!
3.Средна част на кутията- там се намират фрикционите и клапанната кутия(мозъка)

картер на скоростната кутия

с дървения клин е запушено мястото на датчика на скоростта

със стрелката е показан филтриращия елемент-задължителна смяна при ремонт.И тук ясно се вижда черното прегоряло масло.

Отвиване на капака на клапанната кутия(мозъка)

Самата клапанна кутия
Сега след като скорпиото ми е със здрава скоростна кутия решихме с баща ми да отворим развалената и да я поправим!Покрай псевдо майсторите се изчете много литература и се добиха много познания в тази сфера!
Модела на колата е скорпио 2,8i 1985
Модела на Кутията е A4LD -4 степенна скоростна кутия с полуелектронно управление и механичен кик-даун (понижаваща предавка)
Малко предисловие: скоростната кутия последно бе цялосно ремонтирана(сменени всички части - фрикционни дискове и прочее) от човек-газачия с претенции че много разбира от такива ремонти

Започна да превключва със забавяне (буксуване) от 1 към 2 скорост и по-бавно ускорение при стартиране от позиции D, DE, 1 , 2
А движението на задна R се извършваше абсолютно нормално с нормално ускорение!
Маслото започна да почернява и да мирише на изгоряло!
Процедура по отваряна:
1.Източване на маслото
2.Измиване на кутията(тук трябва да спомена че при ремонт на автоматични скоростни кутии трябва да се работи в стерилни условия)
Изглед на кутията отдясно

1.Опашка на кутията предава движението към кардана и там е разположен датчика на скороста от който взима информация скоростомера и трип компютъра!
2.Камбана в нея е разположен Хидротрансформатора който взема движение от вала на двигателя.Уплътнението на вала на хидротрансформатора става чрез семеринг!Задължително се сменя при ремонти!!
3.Средна част на кутията- там се намират фрикционите и клапанната кутия(мозъка)

картер на скоростната кутия

с дървения клин е запушено мястото на датчика на скоростта

със стрелката е показан филтриращия елемент-задължителна смяна при ремонт.И тук ясно се вижда черното прегоряло масло.

Отвиване на капака на клапанната кутия(мозъка)

Самата клапанна кутия

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на автоматична кутия A4LD/scorpio
Махане на камбаната (предната част)на "скоростната" к-я!


Вече свалена


със стрелка е показано мястото на маслената помпа
След махането на камбаната се вижда една от лентовите спирачки


На тези снимки се вижда свалената "опашка" на скоростната кутия


Ето и задната част на скоростната к-я, след като е свалена опашката!

На снимката се виждат входящия и изходящия вал а със стрелката е посочено зацепването на датчика на скоростта

На снимката са показани изводите за реглаж на лентовите спирачки



Вече свалена


със стрелка е показано мястото на маслената помпа
След махането на камбаната се вижда една от лентовите спирачки


На тези снимки се вижда свалената "опашка" на скоростната кутия


Ето и задната част на скоростната к-я, след като е свалена опашката!

На снимката се виждат входящия и изходящия вал а със стрелката е посочено зацепването на датчика на скоростта

На снимката са показани изводите за реглаж на лентовите спирачки


- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на автоматична кутия A4LD/scorpio
Продължавам с разглобяването и вече настъпва пипкавата работа.Стигнах до първия ред - повишаващи предавки.Показвам схема на която с червено е обозначен първия ред ,а с зелено втория ред.Със стрелките на позиция 25 са показани лентовите спирачки ,а позиция 7,8 съответните приводи с пружини!

При разглобяването на първия ред- повишаваща предавка , лентовата спирачка беше във видимо добро състояние-без износване на феродовия слой.А фрикционите предаващи движението също бяха добре.Те се нареждат в последоветелност - огледален-феродов диск и в зависимост от мощността на двигателя са различен брой.
Ето и тяхна снимка

След разглобяването на първия ред преминах към втория ето и изглед към него

Тук са поставени фрикционните дискове


След разглобяването на втория предавателен ред ,който се състои от 2 комплекта дискове(белязани с позиции 34 и 36) и махането на лентовата спирачка се забеляза силното и износване множество язви по феродовия слой.Което се е появило вследствие на боксуване.След отварянето и на дисковете(позиция 36) се забеляза силното им износване, пълна липса на феродо и изкривяването на огледални дискове в следствие на температура.
На снимката ясно се вижда профила изкривения диск

А на тази се вижда износената лентова спирачка

Ето тези по-горе посочени елементи участват при превключването от 1 на 2 предавка.В следствие на износването маслото почернява натрупва частици фрикционен материал и става като боза.Това спокойно може да доведе до запушване на някой клапан и неправилна работа!
А при отварянето на позиция 34 нещата бяха още-по лоши.В следствие на неправилен монтаж (зацепване) на комплекта дискове, те се е врязали в барабана, появило се е боксуване, триене и заваряване на дисковете.От температурата те са се заварили един за друг.
Ето и снимките-


Със стрелките е показани огромното износване на материала.
А ето и дисковете

Ясно се вижда износването на фрикционния м-ал.

При разглобяването на първия ред- повишаваща предавка , лентовата спирачка беше във видимо добро състояние-без износване на феродовия слой.А фрикционите предаващи движението също бяха добре.Те се нареждат в последоветелност - огледален-феродов диск и в зависимост от мощността на двигателя са различен брой.
Ето и тяхна снимка

След разглобяването на първия ред преминах към втория ето и изглед към него

Тук са поставени фрикционните дискове


След разглобяването на втория предавателен ред ,който се състои от 2 комплекта дискове(белязани с позиции 34 и 36) и махането на лентовата спирачка се забеляза силното и износване множество язви по феродовия слой.Което се е появило вследствие на боксуване.След отварянето и на дисковете(позиция 36) се забеляза силното им износване, пълна липса на феродо и изкривяването на огледални дискове в следствие на температура.
На снимката ясно се вижда профила изкривения диск

А на тази се вижда износената лентова спирачка

Ето тези по-горе посочени елементи участват при превключването от 1 на 2 предавка.В следствие на износването маслото почернява натрупва частици фрикционен материал и става като боза.Това спокойно може да доведе до запушване на някой клапан и неправилна работа!
А при отварянето на позиция 34 нещата бяха още-по лоши.В следствие на неправилен монтаж (зацепване) на комплекта дискове, те се е врязали в барабана, появило се е боксуване, триене и заваряване на дисковете.От температурата те са се заварили един за друг.
Ето и снимките-


Със стрелките е показани огромното износване на материала.
А ето и дисковете

Ясно се вижда износването на фрикционния м-ал.
Последна промяна от mladen1984 на 19 авг 2012, 21:47, променено общо 1 път.

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на автоматична кутия A4LD/scorpio
Продължавам с последната част от разглобяването на скоростната кутия.На схемата ще я обознача с син цвят.

Тук има една муфа и лентова спирачка, която участва при превключването на задна скорост R, няма фрикционни дискове и на изходящия вал се намира датчика на скоростта, който участва при превключването на предавките.Той е инерционнен.Ето снимките - след отварянето не бяха установени повреди или прекомерно износване.

На барабана вляво се виждат следите от зацепването на лентовата спирачка.

Ето я и лентовата спирачка


Със стрелките е показан феродовия слой, който не е износен по което се съди за нормална работа на този възел.
Ето заднато част на скоростната кутия до удушника и поглед отвътре на вече празната кутия.



Тук има една муфа и лентова спирачка, която участва при превключването на задна скорост R, няма фрикционни дискове и на изходящия вал се намира датчика на скоростта, който участва при превключването на предавките.Той е инерционнен.Ето снимките - след отварянето не бяха установени повреди или прекомерно износване.

На барабана вляво се виждат следите от зацепването на лентовата спирачка.

Ето я и лентовата спирачка


Със стрелките е показан феродовия слой, който не е износен по което се съди за нормална работа на този възел.
Ето заднато част на скоростната кутия до удушника и поглед отвътре на вече празната кутия.



- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на автоматична кутия A4LD/scorpio
Eто разглобените 5-та и 6-та муфи.


На последната снимка показвам износването на пружините(разликата в размерите им) избутващи буталото.При отваряне и ремонт на скоростната кутия тяхната смяна е задължителна!
Различни х-ристики на пружините могат да доведат до заклинване на буталото!!!



На последната снимка показвам износването на пружините(разликата в размерите им) избутващи буталото.При отваряне и ремонт на скоростната кутия тяхната смяна е задължителна!
Различни х-ристики на пружините могат да доведат до заклинване на буталото!!!


- kamen44o
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 07 авг 2008, 11:26
- Модел на автомобила: Ford Мondeo'01 2.0 16V
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на автоматична кутия A4LD/scorpio
Браво за темата и обясненията колега. Аз част от тези неща ги научих по трудния начин. Когато купих колата се доверих на псевдо майстори, че не е нужно да сменям маслото на кутията. След няколко месеца също като твоята и моята кутия започна да буксува, но понеже нищо не знаех за автоматичните кутии известно време се чудех защо така прави тая кола, докато един хубав ден колата отказа да се движи напред, остана само задна скорост. 1300 лева по-късно имах ремонтирана кутия, с няколко чисто нови карантии вътре, която и до днес работи като швейцарски часовник. Разбирам, че е превключила само по оборотомера - няма ритане, тракане, буксуване или нещо друго - удоволствие е да се кара, но ми излезе доста скъпо.
Нека хората, които за пръв път имат автомат да четат и още при първия признак, че нещо не е наред да бягат при доказан майстор иначе после много боли.
Нека хората, които за пръв път имат автомат да четат и още при първия признак, че нещо не е наред да бягат при доказан майстор иначе после много боли.

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на автоматична кутия A4LD/scorpio
Аз ще продължа да пиша, докато не я оправя!Сега съм на тема - покупка на нови сегменти 


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта