Управление - кормилна рейка

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
kalinveliki
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 26 юни 2009, 14:27
Модел на автомобила: Saxo 1,5D, Ford Escort 1,8D - за части, Ford Focus 1,8 TDDI
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Управление - кормилна рейка

Мнение от kalinveliki » 24 авг 2012, 11:08

Здравейте, имам Форд ескорт 1,8Д с хидравлика и имам следния проблем в управлението:

Като натегна на място волана (тоест обирам луфта и при натегнато положение не въртя повече) се получава едно ритане (пулсиране на волана) все едно някой го блъска (и то доста силно). Така като карам и съм в завой (тоест натегнат волан) той пак пулсира и ефекта не е приятен (безопасен). Всички тампони на носачите са сменени преди няколко хиляди километра (и преди да се сменят си беше така). Хидравлично масло си има и волана се върти лесно. Според вас на какво се дължи този неприятен ефект?

Аз си мисля за накрайници но незнам?

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Управление - кормилна рейка

Мнение от peigera » 24 авг 2012, 11:18

Не накрайниците правят луфт и хлопат а не да упражняват сила върху рейката. Според мен се дължи на проблем в хидравличната рейка а може и в хидравличната помпа. Съжалявам, че не мога да бъда по конкретен но не съм се сблъсквал с този проблем. Рейката да има пропуск на масло да речем между сегментите към кормилния прът. Или помпата да не дава еднакво (равномерно) налягане.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 564
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Управление - кормилна рейка

Мнение от deathstorm » 01 сеп 2012, 13:56

Преди мнооого време имах подобен проблем - при пълно навъртане на волана се получаваше това блъскане. Проблема се оказа в мъркучлето между разширителния съд и помпата - като се загрее колата се прегъваше - сложих му една стяга да му поддържа формата и от тогава нямам проблем.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Управление - кормилна рейка

Мнение от diesel1.6 » 01 сеп 2012, 20:09

Желателно е да не се кара с навит докрай волан - заради здравете на рейката. Ако спазиш това, проблемът изчезва. Може би ти сам си го създаваш, като напъваш хидравликата.

kalinveliki
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 26 юни 2009, 14:27
Модел на автомобила: Saxo 1,5D, Ford Escort 1,8D - за части, Ford Focus 1,8 TDDI
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Управление - кормилна рейка

Мнение от kalinveliki » 05 сеп 2012, 15:37

Не съм казал че при докрай навъртян волан го прави, напротив. Без значение в коя посока и колко е навит, просто като е натегнат (напънат) леко все едно изравнявам силата на хидравликата тогава се получава, без значение топъл или студен двигател.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта