Редуктор и газoви инжектори с Megasquirt
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Редуктор и газoви инжектори с Megasquirt
Здравейте колеги ,търсих доста из нета за информация относно газов инжекцион управляван от Megasquirt , но не намерих полезна информация по въпроса.С тази електроника карам вече година и половина и съм много доволен. Газовата ми е обикновена ,но съм решил да сложа газови инжектори и редуктор.Мисля да използвам инсталацията на бензиновите инжектори като когато превключа на газ постоянния плюс от бензиновите инжектори с едно реле да се прехвърли на газовите.При което Мегата да превключва на вторите карти за гориво и запалване.Нека ако някой има някаква информация да сподели като например какви инжектори използва и как да ги направя високоомни ,с резисторна кутия или друг начин.Версията на Мегата е 2.2 HR10.Мерси предварително.
Последна промяна от baro на 17 сеп 2012, 11:06, променено общо 1 път.
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Редуктор и газoви инжектори с Megasquirt
Всичко което си го намислил е добре...
Въпроса е какво точно ще се получи в крайна сметка! Да кажа че това упражнение вече съм го правил и не останах доволен. Има няколко основни препятствия. Вече си разбрал за инжекторите. Принципно MS-a може да упралява и нискоомни инжектори посредством PWM curent limiting или чрез допълнителна Flyback платка. Идеята и на двата метода е да лимитира и гаси токовете на самоиндукция от инжекторите при затварянето им и ограничаване на консумираният ток. И двата метода съм ги пробвал, сякаш вторият е по-успешен но и двата са достатъчно непостоянни в резултатите си - иначе казано горят транзисторите или на MS-a или на Flyback платката, при все правилни настройки
.
Това със резисторите не е никаква опция, защото по този начин инжекторите стават много бавни
. Injector opening time няма да ти стигне за да ги накараш да работят добре
След като ги забавиш, допълнително ЕФЕКТИВНО ще намалиш дебита им.
Преди години един познат ми каза, че без грижи подкарва каква да е кола на газ със MS, като не прави никакви магарии специално за газовите инжекторите, просто слага по-мощни транзистори в MS-a (IRFZ34N, Pulsed Drain Current=100A). Не си спомням какви точно инжектори ползваше. Макар 99,9% от газовите инжектори да са нискоомни, те не са еднакви! Същото важи и за бензиновите! От както изчезнаха от пазара IRFIZ34N, ползвам като заместител IRFZ34N, за всеки случай.
Да кажем, че по някакъв начин прескочиш проблема с инжекторите - следващото "грешно" нещо е принципа на работа на газовия инжекцион. Нещата доста се различават от бензиновия, най-вече заради самото естество на горивото. Бензина почти не променя качествата си при промяна на температурата си, докато LPG е доста "динамичен". Когато температурата на газта е ниска, той е в течно състояние, трудно се изпарява във всмукателнителните колектори, като при тази промяна на агрегатното си състояние увеличава обема си, и по точи начин ефективно променя съотношението гориво/въздух със страшна сила. Това което казвам, накратко звучи така: при бензина от студен двигател към топъл сместта я обедняваш от богата. При газта би следвало да се направи същото, но защото двигателя не е загрял достатъчно редуктора, газта е концентрирана (сместта е по-богата) и това комбинирано със трудното управление на газовите инжектори дава много лош резултат в работата на двигателя до загряване. Тук вземи под внимание, че моя ГИ примерно вклюва на газ при температура на двигателя 38 градуса и двигателя работи отлично. това мисля ще го постигнеш трудно с МС.
Да кажем, че и този проблем го решиш, като превключваш на газ, чак когато двигателя загрее достатъчно. Остава ти още един проблем за решаване. Двигателя ти е загрял и работи на газ, всичко е ок. Но налягането на газта започва да се променя - независимо дали от температурата на околната среда, или от това че газта в бутилката намалява, или пък от друга причина. МС-а нама да може да компенсира това! Дори и с широколентова ламбда сонда и с включена корекция по ламбда сонда - просто диапазона ще е достатъчно голям за да не се получи както трябва.
МС1 няма алгоритъм за корекция по налягане на горивото, или пък по температура на горивото, което е недостатък в случая.
Комбинирай всички тези проблеми и крайният резултат няма да ти хареса, или поне на мен не ми звучи добре
МС3 например има корекция по налягане на горивото както по температура на горивото, достатъчно настройки за да поизгладиш нещата, но МС3 може да прави всички тези неща само и единствено в комбинация с MS3X, а цената на двете ще прескочи значително цената на стандартен газов инжекцион
Можеше да ти отговоря накратко - Няма да стане!
Но понеже искаше мнение реших да понапиша нещо от мойте съждения и опит. Във всекидневната ми кола (Фокус) работи стандартен газов инжекцион (Фобос, ако това има значение), имам кабел с който да го настройвам (Фобоса работи по много сходен начин като МС-а, има си карта на горивото, обогатяване до загравяне, обогатявяне при ускорение и т.н.) когато и както си пожелая, но от както е монтиран съм го настроил еднократно и от тогава кабела стой неизползван жабката - просто не се налага. Такъв резултат с МС много трудно ще постигнеш!!!
Не искам да ти похабявам мерака и желанието да чоплиш нещо - ако толкова желаеш може да си поиграеш и да похарчиш някой лев за инжектори и пр., може да намериш начин цялата работа да се подкара и работи задоволително
Поздрави!
П.С.: Хардуерната промяна в МС-а ти е лесна. Прави се модификацията за двойни таблици като към копчето за смяна на картите връзваш релето за газовия клапан и спираш захранването на бензиновите инжектори. В същото време пускаш захранването на газовите инжектори. Смяната на двойните таблици ти дава възможност да избереш да имаш и две насторйки за Engine constants! Това ти е нужно за да може да си настроиш газовите инжектори отделно и различно от бензиновите (това включва injector opening time, battery voltage correction, PWM curent limit, PWM Time threshold и най-важното - Required fuel, защото дебита на газовите и бензиновите дюзи не еднакъв!). Като резултат от това единият инжекторен канал се ползва за управление на бензиновите дюзи, а другият инжекторен канал е за управление на газовите. Това налага промяна в ел. инсталацията!
Въпроса е какво точно ще се получи в крайна сметка! Да кажа че това упражнение вече съм го правил и не останах доволен. Има няколко основни препятствия. Вече си разбрал за инжекторите. Принципно MS-a може да упралява и нискоомни инжектори посредством PWM curent limiting или чрез допълнителна Flyback платка. Идеята и на двата метода е да лимитира и гаси токовете на самоиндукция от инжекторите при затварянето им и ограничаване на консумираният ток. И двата метода съм ги пробвал, сякаш вторият е по-успешен но и двата са достатъчно непостоянни в резултатите си - иначе казано горят транзисторите или на MS-a или на Flyback платката, при все правилни настройки

Това със резисторите не е никаква опция, защото по този начин инжекторите стават много бавни


Преди години един познат ми каза, че без грижи подкарва каква да е кола на газ със MS, като не прави никакви магарии специално за газовите инжекторите, просто слага по-мощни транзистори в MS-a (IRFZ34N, Pulsed Drain Current=100A). Не си спомням какви точно инжектори ползваше. Макар 99,9% от газовите инжектори да са нискоомни, те не са еднакви! Същото важи и за бензиновите! От както изчезнаха от пазара IRFIZ34N, ползвам като заместител IRFZ34N, за всеки случай.
Да кажем, че по някакъв начин прескочиш проблема с инжекторите - следващото "грешно" нещо е принципа на работа на газовия инжекцион. Нещата доста се различават от бензиновия, най-вече заради самото естество на горивото. Бензина почти не променя качествата си при промяна на температурата си, докато LPG е доста "динамичен". Когато температурата на газта е ниска, той е в течно състояние, трудно се изпарява във всмукателнителните колектори, като при тази промяна на агрегатното си състояние увеличава обема си, и по точи начин ефективно променя съотношението гориво/въздух със страшна сила. Това което казвам, накратко звучи така: при бензина от студен двигател към топъл сместта я обедняваш от богата. При газта би следвало да се направи същото, но защото двигателя не е загрял достатъчно редуктора, газта е концентрирана (сместта е по-богата) и това комбинирано със трудното управление на газовите инжектори дава много лош резултат в работата на двигателя до загряване. Тук вземи под внимание, че моя ГИ примерно вклюва на газ при температура на двигателя 38 градуса и двигателя работи отлично. това мисля ще го постигнеш трудно с МС.
Да кажем, че и този проблем го решиш, като превключваш на газ, чак когато двигателя загрее достатъчно. Остава ти още един проблем за решаване. Двигателя ти е загрял и работи на газ, всичко е ок. Но налягането на газта започва да се променя - независимо дали от температурата на околната среда, или от това че газта в бутилката намалява, или пък от друга причина. МС-а нама да може да компенсира това! Дори и с широколентова ламбда сонда и с включена корекция по ламбда сонда - просто диапазона ще е достатъчно голям за да не се получи както трябва.
МС1 няма алгоритъм за корекция по налягане на горивото, или пък по температура на горивото, което е недостатък в случая.
Комбинирай всички тези проблеми и крайният резултат няма да ти хареса, или поне на мен не ми звучи добре

МС3 например има корекция по налягане на горивото както по температура на горивото, достатъчно настройки за да поизгладиш нещата, но МС3 може да прави всички тези неща само и единствено в комбинация с MS3X, а цената на двете ще прескочи значително цената на стандартен газов инжекцион

Можеше да ти отговоря накратко - Няма да стане!
Но понеже искаше мнение реших да понапиша нещо от мойте съждения и опит. Във всекидневната ми кола (Фокус) работи стандартен газов инжекцион (Фобос, ако това има значение), имам кабел с който да го настройвам (Фобоса работи по много сходен начин като МС-а, има си карта на горивото, обогатяване до загравяне, обогатявяне при ускорение и т.н.) когато и както си пожелая, но от както е монтиран съм го настроил еднократно и от тогава кабела стой неизползван жабката - просто не се налага. Такъв резултат с МС много трудно ще постигнеш!!!
Не искам да ти похабявам мерака и желанието да чоплиш нещо - ако толкова желаеш може да си поиграеш и да похарчиш някой лев за инжектори и пр., може да намериш начин цялата работа да се подкара и работи задоволително

Поздрави!
П.С.: Хардуерната промяна в МС-а ти е лесна. Прави се модификацията за двойни таблици като към копчето за смяна на картите връзваш релето за газовия клапан и спираш захранването на бензиновите инжектори. В същото време пускаш захранването на газовите инжектори. Смяната на двойните таблици ти дава възможност да избереш да имаш и две насторйки за Engine constants! Това ти е нужно за да може да си настроиш газовите инжектори отделно и различно от бензиновите (това включва injector opening time, battery voltage correction, PWM curent limit, PWM Time threshold и най-важното - Required fuel, защото дебита на газовите и бензиновите дюзи не еднакъв!). Като резултат от това единият инжекторен канал се ползва за управление на бензиновите дюзи, а другият инжекторен канал е за управление на газовите. Това налага промяна в ел. инсталацията!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Редуктор и газoви инжектори с Megasquirt
Мерси за изчерпателния отговор Ники .Мисля че ще се откажа от тази опция щом има толкова препятствия и незадоволителни резултати.
- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Редуктор и газoви инжектори с Megasquirt
Веднага се сещам за едим пой познат от Смолян със светлосиня Лада 2105 турбо, на газ с мегаскуирт. Подробностите за управлението на газовите дюзи и другите проблеми не ги знам, но ладата е в движение от поне 5 години и прави около 200 к.с. Не говорим за бегачка, човека си я кара всеки ден 
Съгласен съм с disc за проблемите свързани с това че пропана е съвсем различно гориво от бензина. Този и проблема с управлението на дюзите могат да се решат лесно - Взима се електрониката (контролера, кабелажа и датчиците) от която и да е система за ГИ и предварително направената и настроена кола с мегаскуирт се конвертира на пропан. Това е все едно нормална кола да се конвертира с ГИ. Контролерът на ГИ ще се занимава с корекциите по налягане и температура на газта, също ще управлява и газовите инжектори.

Съгласен съм с disc за проблемите свързани с това че пропана е съвсем различно гориво от бензина. Този и проблема с управлението на дюзите могат да се решат лесно - Взима се електрониката (контролера, кабелажа и датчиците) от която и да е система за ГИ и предварително направената и настроена кола с мегаскуирт се конвертира на пропан. Това е все едно нормална кола да се конвертира с ГИ. Контролерът на ГИ ще се занимава с корекциите по налягане и температура на газта, също ще управлява и газовите инжектори.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Редуктор и газoви инжектори с Megasquirt

Идеята е Megasquirt-а да върши тази работа - така и така вече е "на борда". Със ГИ работата е ясна... Нали вече си броил парите за Megasquirt-a, ако може да го свърши, защо да плащаш още.

Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта