Възможни неизправности при Ескорт (MK5, 6 и 7) Zetec!

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Възможни неизправности при Ескорт (MK5, 6 и 7) Zetec!

Мнение от Nebhotep » 18 окт 2012, 10:49

Тук ще обобщя най- често срещаните неизправности при ескорт и отстраняването им:

1. Симптом: Липса на мощност Причина: Запушени дюзи Решение: Чистене на ултразвук;
2. Симптом: Причукване в двигателя при палене Причина: Гъсто масло или износени хидравлични повдигачи Решение: Смяна на маслото по спецификация на форд или промиване на хидравличните повдигачи;
3. Симптом: Забива над 4000 оборота, палене с настабилни обороти Причина: 1. Заминала ламбда сонда; 2. ЕCT датчик (температурния датчик); 3. TPS- потенциометъра на дроселовата клапа; 4. Запушен катализатор; 5. Скъсани вакуумни маркучета по двигателя; 6. Неработещ клапан за картерната вентилация. 7. Мръсен MAF сензор Решение: Компютърна диагностика, почистване и проверка на изпълнителните елементи
4. Симптом: Рязък спад на отдавания ток от алтернатора при загряване на двигателя Причина: Температурна компенасация на реле- регулатора влаган в някои алтарнатори на Бош Решение: Смяна на реле- регулатора с такъв с ниска температурна компенсация
5. Симптом: Теч от вратите в основата при прага Причина: Разлепена изолация във вътрешността на вратата Решение: http://fordclub.bg/forum/escort-orion/r ... -mk5-6-i-7!/
6. Симптом: Вентилаторът на купето не духа силно след 1ч. работа!
Причина: Износени втулки на ротора на вантилатора Решение: Сервизиране на вентилатора
7. Симптом: Не работи клапата за вътрешна циркулация Причина: Изгоряла електрическа бобина за управление на клапата Решение: Смяна с нова за 100 лева или от морга за 20;
8. Симптом: Бензиновата помпа не работи Причина: Лоши спойки в бушонното табло Решение: Презапояване и профилактика;
9. Симптом: Масло около свещите Причина: Пропуснала гарнитура на капака на клапаните Решение: Смяна
10. Симптом: Изчезват габарити , зумер , осветление на табло Причина: Лостчето за управление на волана Решение: Трудоемък ремонт в къщи или смяна с ново или втора ръка;
11. Симптом: Загряване, перката не се пуска Причина: Стопена отвътре букса находяща се на корпуса на вентилатора Решение: Смяна с нова букса;
12. Симптом: Странно изфорсиране на двигателя при ускорение. Причина: Съединителят приплъзва Решение: Смяна;
13. Симптом: Чукане при смяна на скорост Ескорт Причина: вътрешно каре на полуоската Решение: Смяна на карето с полуоската;
14. Симптом: Скърцане от предницата при маневри за паркиране Причина: Втулки на стабилизираща щанга, лагери на амортисьорите, биалетки, шарнири Решение: Смяна или пълнене с масло- временно решение
15. Симптом: Теч от вала за превключване на предавките Причина: Семерингът тече Решение: Закупуване на нов и смяна;
16.Симптом: Теч в купето директно върху ел.таблото. Причина: не е установена точно Решение: http://pokatili.ru/f/viewtopic.php?f=129&t=9456"
17. Симптом: Сериозен шум /почти виене/ след отнемане на газта Причина: Диференциал Решение: Смяна на скоростна кутия втора ръка;
18. Симптом: Запотяване на стъклата Причина: Влага в купето Решение: Отнякъде влиза влага в купето, от уплътнения, от някоя тапа отдолу на купето или теч от радиатора на парното в купето. Търсете влагата, прегледай всички кечета и проверете дали не са влажни! Също може да са запушени отдушниците отзад в багажника, но за съжаление за да се достигнат трябва да се махнат декоративните панели в багажника!
19. Симптом: Проблем с управлението на чистачките! Причина: бушона за чистачките; реле за чистачките; моторчето за чистачките; Решение: Преглеждане на бушоните, релето или сервизиране на моторчето;
20. Симптом: Чупи вилка, а съединителят е нов Причина: Нарушене съосие на педалите, притискателен диск на съединителя, неправилно инсталиран гребен на педалите, пречупено жило на съединителя Решение: Смяна педали или тресчотка, смяна на жило, ревизиране на съединител;
21. Симптом: Неработещи реотани на задното стъкло Причина: Прекъснати реотани, прекъснат проводник на пиновете на вратата на багажника Решение: Възстановяване на прекъснатите реотани, запояване на прекъснатия кабел;
22. Симптом: Лампичката под часовника мига Причина: Имобилайзер Решение: PATS Immobiliser Fault Codes. Прочитане на кодовете за грешки;
23. Симптом: Стрелката за отчитане на температурата ту работи, ту не работи Причина: Датчик за темп. на охл. течност или прекъсване на кабелите до датчика Решение: Смяна или съединяване на проводите;
24. Симптом: Проблем с управлението на въздушния поток на парното Причина: Откачено жило за управление на клапата или извадени въздухопроводи Решение: Закачане на жилото или смяна с ново при установена повреда;
25. Симптом:Странна загуба на антифриз без установени течове и проблем в гарнитурата на главата Причина: Теч от водна помпа при загряване на двигателя; радиаторче на парното в купето; воден радиатор; теч от някоя гумен връзка и бързо изпаряване Решение: Преглед на съединения и маркучи; газов анализ проблем в гарнитурата на главата;
26. Симптом: Трудно студено палене Причина: ЕCT датчик; загуба на вакум; бензиновата помпа не вдига налягане; запушен отдушник на резервоара Решение: Проверка на датчика, проверка на налягането в горивната рейка; почистване на отдушника
27. Симптом: Хидравличната помпа вие Причина:Недостатъчно количество хидравлична течност; хлабав пистов ремък; развалена помпа Решение: Проверка; смяна на ремъка; смяна на лагера на помпата; смяна на помпата;
28. Симптом:Съска при гасене на мотора Причина: Принцип на работа на Zetec двигателите Решение: Няма нужда. Така е нормално;
29. Симптом: Чува се съскане при работещ мотор Причина: Загуба на вакум Решение: Проверка на вакумните линии
30. Симптом: Двигателя угасва веднага след като запали Причина: ЕГР клапана не работи коректно; дърпа въздух от вакумните линии и бърка работата на MAF сензора Решение: Затапване на клапана; изолиране на възможните места;
31. Симптом: Тракане след смяна на пистов ремък и паразитна ролка! Причина: лагери на агрегатите по пътя на ремъка; Некачествен ремък; развален механизъм на обтяжната ролка Решение: Смяна на лагерите; смяна на обтяжната ролка и механизма;
32. Симптом: Къса се жилото на съединителя Причина: Неправилно монтиран кожух на жилото върху тунела при паделите; Некачествена тресчотка при педалите Решение: Смяна на жилото и правилно монтиране на кожуха или смяна на тресчотката
33. Симптом: Оборотите не се нормализират при спиране Причина: VSS датчик, моторче за празен ход Решение: Диагностика на VSS и почистване на моторчето;
34. Симптом:Странно придръпване/забиване Причина: VSS, ламбда сонда, MAF Решение: Компютърна диагностика;
35. Симптом: Луфт на скоростния лост Причина: Разбити плъзгачи с пружинен механизъм Решение: Нов лостов механизъм, защото е неремонтируем или от морга;
36. Симптом: Теч от маркучите на хидравликата Причина: Спукани маркучи или скоби Решение: Търсене по моргите; 2. Направа на маркуч във фирма занимаваща се с изготвянето на хидравлични маркучи 3. Поръчка от eBay;
37. Симптом: Кабелите от бобината до свещите светят по дължината си Причина: Специфика на запалителната система Решение: Няма проблем, допустимо е присветване, но без искри между кабела и капака;
38. Симптом: Вентилатора за охлаждането не спира Причина: Датчик на входящия маркуч към радиатора или релето находящо се зад акумулатора Решение: Смяна на датчика, ревизия на релето;
39. Симптом: Двигателя угасна при движение и не ще да пали Причина: Скасан авгренажен ремък; Неработещ датчик на коляновия вал; Изгоряла бобина на запалването; Изгорял компютър; Неизправен имобилайзер Решение: Диагностика в сервиз;
40. Симптом: Гасне при пълно (до край) навиване на волана Причина: Датчик за отчитане на налягането в хидравличната система Решение: Смяна на датчика;
41. Симптом: Пукане при потегляне Причина: Тампони на носачите Решение: Смяна
42. Симптом:Лампата на SRS еърбега свети Причина: Неизправност в системата Решение: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... F&start=60
43. Симптом:Тресе при висока скорост Причина: Криви джанти или гуми; скъсани тампони на носачите; разбито вътрешно каре на полуоската Решение:
44. Симптом: Влошена возия Причина: Амортисьори, тампони на носачите, биалитки, тампони на стабилизиращата щанга, разбита хидравлична рейка, разбито каре на волана, шарнири, карета на полуоските Решение: Диагностика и подмяна
45. Симптом: Теч на хидравлично масло от рейката Причина: Разбити втулки и уплътнения на рейката Решение: Рециклиране или смяна
46. Симптом: Тресене на волана при спиране Причина: Спирачни апарати, накладки, дискове или криви джанти Решение: Ревизиране на спирачните апарати, смяна на накладки и дискове; проверка и балансиране на гумите
47. Симптом: Шум отпред в ляво, нещо като виене Причина: Преден лагер на главина Решение: Смяна
48. Симптом: Тресе при ускоряване и спиране с двигателя Причина: Крива полуоска в следствие на удар Решение: Смяна на полуоската
49. Симптом: Тракане на накладките Причина: Липсват скобите за придържане на накладките Решение: При ескорт след 07.1997 се слагат тенекиени скобички в прозорчетата на спирачния апарат, за да не тракат накладките при движение;
50. Симптом: Нестабилна задница Причина: Тампони на заден мост Решение: Смяна
51. Симптом: При потегляне се чува удар в дясно Причина: Каре Решение: Смяна

Очаквайте продължение!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Възможни неизправности при Ескорт (MK5, 6 и 7) Zetec!

Мнение от Nebhotep » 09 яну 2013, 14:45

52. Симптом:Висок празен ход при движение и натиснат съединител Причина: Нужда от ъпдейт на софтуера на EEC V, загуба на вакум Решение: Ъпдейт в оторизиран сервиз; Отстраняване на неизправностите по вакумните линии [/b];
53. Симптом: Шум от вятър при движение от задната врата Причина: Конструктивен недостатък или нарушено външно уплътнение на вратата Решение: Осигуряване на външно уплътнение от модел на Ескорт след 07/1998 или залепване в канала на уплътнението на стъклото самозалепваща се изолираща лента [/b]
54. Симптом:Скърцане от пистовия ремък Причина: Необтегнат ремък вследствие на износен автоматичен обтегач Решение: Смяна на обтегача[/b];
55. Симптом:Вентилаторът в купето работи само на трета степен Причина: Корозирали връзки на резистора или неизправност Решение: Ревизия на връзките; смяна на резистора;
56. Симптом:Дрънчене изпод автомобила Причина: Нарушена гъвкава връзка Решение: Инсталиране на нова връзка;
57. Симптом:Високи обороти при празен ход Причина: Некоректен сигнал от компютъра към датчика на дроселовата клапа Решение: Заземяване на връзката на краче 28 на компютъра;
58. Симптом:При първо запалване гасне Причина: Нестабилно налягане в горивната рейка поради проблем в бензиновата помпа Решение: Смяна на помпата в резервоара;
59. Симптом:Потропване в скоростната кутия при отпускане на съединителя Причина: Износени синхронизатори Решение: Ревизия на скоростната кутия и смяна на синхронизаторите;
60. Симптом:Не се включва пета предавка Причина:Отвъртян фиксатор на предавката или износен синхронизатор Решение: Фиксиране в сервизна среда или смяна на синхронизатор;
61. Симптом:Загуба на антифриз без видими течове до 100 мл./1000 км. Причина: Теч от снадката откъм водната помпа на големия долен маркуч Решение: Смяна на маркуча;
62. Симптом:Бързо загряване на купето през лятато Причина: Липса на изолация на таванаРешение: Изолиране по избор са изолационен материал, аз използвах подложка за паркет с дебелина 3 мм.;
63. Симптом:Ниско напражение подавано от генератора при много топло време около 13.6 в. Причина: Техническа особеност на някои реле регулатори Bosch слагани на Ескорт, които имат голяма температурна компенсация Решение: Смяна на реле регулатора, най добре с Hella или по- избор;
64. Симптом:Няма налягане на маслото при студен старт Причина: Използване на гъсто масло не по спецификация за мотора, стар и запушен маслен филтър, запушени маслени магистрали, неработеща маслена помпа Решение: Смяна на маслото и филтъра, сваляне на маслената помпа- ревизия и почистване на маслените магистрали;
65. Симптом:Неприятен мирис на изгорели газове в купето Причина: Теч от датчика за налягане на маслото върху изпускателните колектори Решение: Смяна на датчика;

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Възможни неизправности при Ескорт (MK5, 6 и 7) Zetec!

Мнение от Nebhotep » 04 апр 2013, 21:01

66. Симптом:Леко потропване при преминаване по неравности, независимо че всичко по окачването е сменено Причина: Лек луфт в хидравличната рейка Решение: Рециклиране на рейка или караме още 30 000- 40 000 км. докато протече и тогава рециклиране;
67. Симптом:Скърцане от задните барабани при натискане на спирачката Причина: Износени накладки Решение:Смяна на накладките [/b];
68. Симптом:Тресе при ускоряване и спиране с двигателял Причина: Изкривена полуоска вследствие на удар отдолу Решение:Смяна на полуоската [/b];
69. Симптом:Теч от стоповете при седан Причина: Остаряване на гумените уплътненияРешение:Смяна на уплътнението с ново или се закупува уплътнение за прозорци и се залепват с черен силикон [/b];
70. Симптом:Халогените на бронята се пълнят с вода Причина: Спукване на корпуса на халогена в горната частРешение:Изолиране на корпуса с водоустойчив силикон [/b];
71. Симптом:Откача се педала на спирачката от остта Причина: Счупена или липсваща зегерка в прореза на остта, която ограничава свободното и движениеРешение:Поставяне на зегерка[/b];
72. Симптом:Като натисна спирачки силно, се чува изпускане на налягане Причина: Това е нормалната работа на сервото на ескортРешение:Няма проблем[/b];
73. Симптом:Шум при въртене на волана Причина: Пластините на клаксона опират и издават стържещ звукРешение:Смазване с графитна грес на пластините[/b];
74. Симптом:Свирещ звук от въздуховодите при каране с висока скорост Причина: Звукът идва от пасажерския въздуховод в дясно, ако е оставен в полуотворено положениеРешение:Напълно отварянеb];
75. Симптом:Звънтящ звук от основата на предните седалки при преминаване през неравности Причина: Поддържащата рамка се износва с времето и пружините се разхлабватРешение:За момента няма, освен да се смени седалката с новаb];
76. Симптом:Голяма нестабилност на колата в завой Причина: Счупена стабилизираща щанга или тотално скъсани тампони на щангатаРешение:Смяна на щангата или тампонитеb];

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Възможни неизправности при Ескорт (MK5, 6 и 7) Zetec!

Мнение от Nebhotep » 16 авг 2013, 22:55

77. Симптом:Резервоарът се пълни с мъка до горе Причина: Запушена вентилация на резервоараРешение:Сваляне на целия бензинопровод от капачката до резервоара и почистване на всички въздуховоди и тръбички;
78. Симптом:Пляскащ звук от аксесоарният ремък Причина: Преминаване на щампата на ремъка през обтяжната ролкаРешение:Няма проблем, но ако ви дразни може да си сложите оригинален аксесоарен ремък;
79. Симптом:Силно нагряване на тавана през лятото Причина: Липса на изолация по таванаРешение:Слагане на изолация, може да се използва стизол 3 мм.(изолация, която се подлага под паркет);
80. Симптом:Дразнещо дрънчене от подглавниците на задните седалки при преминаване по наравности Причина: Шишовете на подглавниците се удрят във вътрешността на седалката, която е металнаРешение:Разглобяване на гърба на задните седалки и подлагане в металните кухини на мека подложка;
81. Симптом:При даване на контакт сработва задната чистачка без да спира и не се влияе от лостчето за управление Причина: Залепнало реле в бушонното таблоРешение:Разглобяване на релето (оранжево на цвят) и почистване, ако това не помогне, следва смяна;
82. Симптом:Неприятни дрънчащи звуци от оригиналното крайно гърне при включване на климатика и около 2000 оборота при ускорение Причина: Отчупен фрагмент от резонаторитеРешение:Смяна на гърнето

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Възможни неизправности при Ескорт (MK5, 6 и 7) Zetec!

Мнение от Nebhotep » 07 май 2014, 14:56

83. Симптом:Не светят задните стопове, а другите лампи работят без проблем Причина:Стоп машинка на спирачния пeдал Решение:Зачистване на контактните пластини или смяна;
84. Симптом:Запотяване на предните фарове и мигачи Причина:Запушени вентилационни отвори от долната страна на фара Решение:Сваляне на фара и отпушване на отворите;
85. Симптом:Своеволно включване на дълги светлини! Причина:Проблем в лостчето за превключване Решение: http://fordbg.com/forum/escort-orion/ot ... i-svetlini!/
86. Симптом:Повредено автоматично изключване и своеволно премигване на мигачите! Причина:Проблем в лостчето за превключване Решение: http://fordbg.com/forum/escort-orion/po ... -migachite!/

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Възможни неизправности при Ескорт (MK5, 6 и 7) Zetec!

Мнение от essex » 07 май 2014, 16:03

Колега може ли да направиме една промяна по тази точка 1. Симптом: Липса на мощност Причина: Запушени дюзи Решение: Чистене на ултразвук;
Според мен отговора е замърсен или устарял МАФ( почиства се със спрей или се сменя с втора ръка, може да се провери дали е за смяна с един мултицет) но тогава може да излезе че от някъде другаде смуче въздух, износен ТПС(смяна с такъв работещ втора ръка), запушване на катализатора (може просто с една метална тръба да се натроши питата и да се изсъпва в плик, дават пари за нея в пунктове за изкупуване на катализатори).
Тея запушени дюзи до сега не съм ги срещал никъде из форума и ми се струва че въобще не трябва да се споменават :D:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта