Мондео Мк2 1,8тди - проверка на работата на ГНП/електроника
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Мондео Мк2 1,8тди - проверка на работата на ГНП/електроника
Мондео 1,8 тди 98 г
ГНП Лукас с ел клапан за корекция на момента на впръскване и турбокоректор. Според моето ръководсто за нея трябва да е тип DPCN. На табелката и пише DPCF - което май е същото.
Двигателят е в нормално състояние, въздух към и от ГНП няма, запушвания също, филтърът добре, горивото нормално.
Моторчето за ППХ поддържа повишени обороти - може да е повредено, може електрониката така да е решила. Ще го сваля за проверка някой ден. Клапанът за аванса е в ред, имам и втори. Бобината на умната дюза е с предписаното съпротивление.
Двигателят си променя държането. Леко си мени шума - по време на движение и на място. Обикновено пали много добре, но понякога при гасене има някаква особеност за част от секундата. Накратко - има проблеми най-малкото с момента на впръскване на горивото. Променя се.
Моторчето за ППХ (повиени обороти на празен ход) държи постоянно леко високи обороти, но понякога се изключва и все едно жилото му е откачено.
В последно време се появи и нов фокус - прекъсва, няма мощност, а в най-тежките моменти започва и да пали трудно и да има ниски обороти на ПХ, като при пускане на газта веднага след старт угасва. След запалване през около две секунди проработва добре за миг, после пак две секунди нещо предъвква, и така нататък.
Тъй като винаги съм подозирал нещо нередно, съм си направил просто устройство за следене на работата на клапана за момента на впръскване. Въпросният клапан забавя момента на впръскване според сигнал от електрониката. Вижда се, че проблемът е в твърде късно впръскване. В моментите на подобрение корекцията е минимална, а когато двигателят се спъне, то е едновременно с по-силно задействане на клапана.
Някакви коментари? Даже не знам какво да попитам...
ГНП Лукас с ел клапан за корекция на момента на впръскване и турбокоректор. Според моето ръководсто за нея трябва да е тип DPCN. На табелката и пише DPCF - което май е същото.
Двигателят е в нормално състояние, въздух към и от ГНП няма, запушвания също, филтърът добре, горивото нормално.
Моторчето за ППХ поддържа повишени обороти - може да е повредено, може електрониката така да е решила. Ще го сваля за проверка някой ден. Клапанът за аванса е в ред, имам и втори. Бобината на умната дюза е с предписаното съпротивление.
Двигателят си променя държането. Леко си мени шума - по време на движение и на място. Обикновено пали много добре, но понякога при гасене има някаква особеност за част от секундата. Накратко - има проблеми най-малкото с момента на впръскване на горивото. Променя се.
Моторчето за ППХ (повиени обороти на празен ход) държи постоянно леко високи обороти, но понякога се изключва и все едно жилото му е откачено.
В последно време се появи и нов фокус - прекъсва, няма мощност, а в най-тежките моменти започва и да пали трудно и да има ниски обороти на ПХ, като при пускане на газта веднага след старт угасва. След запалване през около две секунди проработва добре за миг, после пак две секунди нещо предъвква, и така нататък.
Тъй като винаги съм подозирал нещо нередно, съм си направил просто устройство за следене на работата на клапана за момента на впръскване. Въпросният клапан забавя момента на впръскване според сигнал от електрониката. Вижда се, че проблемът е в твърде късно впръскване. В моментите на подобрение корекцията е минимална, а когато двигателят се спъне, то е едновременно с по-силно задействане на клапана.
Някакви коментари? Даже не знам какво да попитам...
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Мондео Мк2 1,8тди - проверка на работата на ГНП/електроника
Знам че не знаеш какво да питаш! Колкото повече знаеш толкова повече се объркваш.
И недей повече да казваш че никой не знае как работи авансатора.
Поздрави!
И недей повече да казваш че никой не знае как работи авансатора.

Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео Мк2 1,8тди - проверка на работата на ГНП/електроника
Дали това са нашите помпи - след 96 г.?
"DPCN помпи:
При тези помпи моментът на впръскване се управлява електронно и по тази причина обикновен стенд не може да се използва (за настройка).
Електроннен комплект за настройка, оборудван с дизелов контролен блок е необходим към тестовата процедура за изпълнение.
..."
"DPCN помпи:
При тези помпи моментът на впръскване се управлява електронно и по тази причина обикновен стенд не може да се използва (за настройка).
Електроннен комплект за настройка, оборудван с дизелов контролен блок е необходим към тестовата процедура за изпълнение.
..."
DPCN pumps:
On these pumps, the advance is controlled
electronically and for this reason the
conventional test bench procedures cannot be
used.
An Electronic Test Kit (ETK), equipped with a
Diesel Control Unit (DCU) is necessary to test procedure to be followed for testing and adjusting
the pump. The Test Plan is included in the
operating system; the software is known as
"OCRES" (tool for setting and adjusting
electronic equipment in service).
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Мондео Мк2 1,8тди - проверка на работата на ГНП/електроника
Приятелю,нека се уважаваме и за напред! Аз ти давам 100% гаранция че помпата може да се тества и настройва на обикновен стенд. Нямам намерение да изпадам в подробности,така че или питай тези на който съм правил помпи или си оставай със съмненията и се рови из нета колкото си искаш.
Поздрави!
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео Мк2 1,8тди - проверка на работата на ГНП/електроника
Ама аз питам само това - дали това е помпата на колата ми - ДПЦН. Не се и съмнявам, че ако не перфектно, то с пренебрежими отклонения може да се настрои и без исканите гивезелъци. Може да не го пише в официалната версия, но предполагам че с малко опит и доза професионализъм тези неща се изясняват.
Не се съмнявам, а съм наясно кое какво.
Сега ще си разкостя колата и ще видя какво има вътре (в електрониката).
Не се съмнявам, а съм наясно кое какво.
Сега ще си разкостя колата и ще видя какво има вътре (в електрониката).
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Мондео Мк2 1,8тди - проверка на работата на ГНП/електроника
Това за което пишат в случая е свързано със проверка на самия авансатор.Според зададените импулси към авансатора с колко се е променила центровката.Използва се стробоскоп и с помощта на нониус се определя промяната според оборотите и командите към авансатора.Там вече си има и графики които следят и още куп други неща.В крайна сметка на запад когато имаш проблем с ГНП,сменят цяла помпа и взимат цял чувал със пари за това.
Поздрави!
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео Мк2 1,8тди - проверка на работата на ГНП/електроника
Та помпата дали е ДПЦН? Стендовете ги има описани, не питам за тях.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Мондео Мк2 1,8тди - проверка на работата на ГНП/електроника
Да помпата ти се казва точно така Лукас дпцн!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео Мк2 1,8тди - проверка на работата на ГНП/електроника
Моят авансатор бръмчи с импуслси с променлива честота. Очевидно работи добре - колата върви приятно, гори приемливо малко.
Но не ми харесва, че почти няма режим в който да не коригира. Това нещо трябва да може да се провери в мотофое, някой беше ходил да ми гледат корекцията дали е в предвидените граници. И аз ще отида тези дни, ако не измисля нещо друго. Преди това може да мръдна центровката в посока малко закъснение, да видя дали колата ще се усети и ще вземе да коригира по-малко.
Но не ми харесва, че почти няма режим в който да не коригира. Това нещо трябва да може да се провери в мотофое, някой беше ходил да ми гледат корекцията дали е в предвидените граници. И аз ще отида тези дни, ако не измисля нещо друго. Преди това може да мръдна центровката в посока малко закъснение, да видя дали колата ще се усети и ще вземе да коригира по-малко.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2048
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Мондео Мк2 1,8тди - проверка на работата на ГНП/електроника
До колкото елементът се нарича "авансатор", и предназначението му е да дава допълнително предварение, как мислиш - дали с бутане към закъснение ще го накараш да работи по-малко?diesel1.6 написа:Моят авансатор бръмчи с импуслси с променлива честота. Очевидно работи добре - колата върви приятно, гори приемливо малко.
Но не ми харесва, че почти няма режим в който да не коригира. Това нещо трябва да може да се провери в мотофое, някой беше ходил да ми гледат корекцията дали е в предвидените граници. И аз ще отида тези дни, ако не измисля нещо друго. Преди това може да мръдна центровката в посока малко закъснение, да видя дали колата ще се усети и ще вземе да коригира по-малко.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео Мк2 1,8тди - проверка на работата на ГНП/електроника
Така става. С едната си част, която е просто дроселиращ тъник отвор, осигурява свързване на цилиндърчето за завъртане на гърбичната шайба с единият от обемите с определено налягане, от което предварението нараства. С другата - електро-хидравличното клапанче - като отвори и предварението намалява. Ако електрониката следи реалният момент на впръскване при изместване на статичната центровка на помпата към по-късно впръскване, корекцията трябва да намалее. А при мене е непрекъсната, с неясно колко дълги импулси. Трябва да ги разгледам на осцилоскопа, но е стационарен и ме мързи. И най-вече няма да ми спести експеримента дали електрониката следи и реагира на реалният момент на впръскване (освен температура, количество въздух и настъпване на педала).
Търся такъв клапан да го срежа по дължина с флекса и да го покажа тук на снимка, но като попитах някой дали има стар повреден да ми подари или продаде за 5 - 10 лв, никой не даде че ме обвиниха и в печелене на пари на гърба на другите.
Търся такъв клапан да го срежа по дължина с флекса и да го покажа тук на снимка, но като попитах някой дали има стар повреден да ми подари или продаде за 5 - 10 лв, никой не даде че ме обвиниха и в печелене на пари на гърба на другите.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта