Подуване на маркуча след термостата

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Подуване на маркуча след термостата

Мнение от baro » 16 яну 2013, 16:21

Здравейте колеги.Става въпрос за колата от подписа ,от няколко дена забелязах ,че маркуча от термостатното тяло се издува и като отворя капачката на казанчето се чува силно бълбукане и маркуча спада.Първото което се сетих ,че имам друга капачка и я смених но ефект няма.За сега не се губи антифриз ,но от време на време си пуши бяло повече от обикновено това като загрее.Маслото е добре не се збозва.Колата има газова ,но от 1 седмица карам на бензин и газ в бутилката няма така ,че спукано платно и пускане на газ в системата се изключва от уравнението.
Проверих свещите при тях всичко е нормално няма бели следи ,че е влизала вода в цилиндрите а също така и не прекъсва.
Какво бихте ме посъветвали?

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Подуване на маркуча след термостата

Мнение от KOss » 16 яну 2013, 16:30

Другата капачка която си сложил нова ли е? Ако не е вземи нова. Щом всичко друго изглежда нормално, това е първото което е редно да направиш. Виждал съм капачки да правят големи бели, не е приятно. Антифриза изчезва ли?

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Подуване на маркуча след термостата

Мнение от baro » 16 яну 2013, 16:40

Капачката която я сложих не е нова ще взема нова и ще видя как е .Антифриз не се губи.

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Подуване на маркуча след термостата

Мнение от KOss » 16 яну 2013, 17:08

За справка - като взимаш капачка трябва да е на 1.2bar. Може и да е малко по-малко (различните производители менят параметрите в малки граници на налягането за една и съща кола), но не ти препоръчвам да е на повече.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Подуване на маркуча след термостата

Мнение от peigera » 16 яну 2013, 19:02

Колега съдейки по описанието на проблема.... си компетентен. Като за начало не е зле да провериш и армировката на маркуча (конците в него) дали е здрава. Естествено като за целта го подмениш с друг. Друго което мога да те посъветвам е да запалиш двигателя когато е студен с отворена капачка на разширителното казанче и да гледаш какво става като загрява автомобила. Да не би да става въпрос за накъсана армировка на маркуча и затова да се издува. Ако е гарнитура и от там изтърва компресия във водната система е логично когато загасиш двигателя въпросния цилиндър да се пълни с вода от охладителната система.

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: Подуване на маркуча след термостата

Мнение от иво г. иванов » 16 яну 2013, 20:11

peigera написа:въпросния цилиндър
Колегата не е споменал проблемен цилиндър :shock:
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

kt315
потребител
потребител
Мнения: 76
Регистриран: 05 юни 2009, 10:32
Модел на автомобила: Мондео 2.0i Ghia 16V/1997г + ГИ Stargaz.
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Re: Подуване на маркуча след термостата

Мнение от kt315 » 17 яну 2013, 12:35

При мен само че на 1.8 дизел за беше запушило маркучето от горната страна на термостата и от блока към разширителното казанче. А през него става обезвъздушаването. Надуваше дебелия маркуч към радиатора и като отворя капачката на разш.съд бълбукаше здраво. След като изчистих маркучето нещата се пооправиха. Е след няколко месеца смених и гарнитурата на главата :D и всичко заспа. Тъй че според мен гарнитурата е тръгнала.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Подуване на маркуча след термостата

Мнение от ЯЛТА » 17 яну 2013, 16:59

Дааа, може да направиш газов анализ на антифриза,- за наличие на компресионни газове в него.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Подуване на маркуча след термостата

Мнение от baro » 18 яну 2013, 18:16

Здравейте колеги,има развитие по темата.Маркуча продължава да се надува и вече от тази вечер има и прекъсване.След повторен преглед на свещите установих кафяво-ръждив цвят на първи цилиндър и леко влажно бутало.Мотора ще се обезглавява.

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: Подуване на маркуча след термостата

Мнение от иво г. иванов » 20 яну 2013, 22:16

peigera написа: Ако е гарнитура и от там изтърва компресия във водната система е логично когато загасиш двигателя въпросния цилиндър да се пълни с вода от охладителната система.
При първичният преглед /ако е имало такъв/, тази свещ, която споменаваш е била леко бяла.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта