крив шенкел, износване от вътре..

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

крив шенкел, износване от вътре..

Мнение от opex » 21 май 2013, 21:53

Въпроса е стар, откакто взех колата, половин година, не е от тия дни, та още зимата все като спра на бензиностанция, където е право и равно като че ли предна лява гума стои много леко на криво, горната част по-на вътре към двигателя, горната по-на вън. И може би леко отворена предницата, но това е до сходимост.
Като пусна волана на право - колата тегли на дясно.
Предна лява (хлътналата) сега /преди месец/ като сменях летните гуми видях, че е изядена от вътре до протектора почти, разликата с външната страна е 4мм да речем, т.е. видимо доста.

Сега, за отворена или затворена предница - аз ще ходя на стенд, но ако е само това, то щеше да яде и двете гуми едновременно или от вътре или от вън съответно ако е отворена или затворена предницата.
Обаче за страничния наклон чета, че същите симптоми с тегленето на дясно и износването от вътре на лявата можа да са заради крив ляв шенкел. Мнения по това? И отделно - други предположения?
Мерси.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: крив шенкел, износване от вътре..

Мнение от HACKO » 21 май 2013, 23:06

Не е толкова страшно, просто тампоните на носача са заминали. Може и да си ги сменял, но в Б-я рядко се попада на читави. До преди месец и двете ми колела бяха разкрачени.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: крив шенкел, износване от вътре..

Мнение от opex » 21 май 2013, 23:30

Носачите тогава бяха почти нови Насе, на много малко км, тогава заради друго тропане гледаха колата на 2-3 места и напъваха и бяха здрави /тогава просто не стана дума за гумата, а и тогава тя беше нова/, а пък днеска като оставих колата да сменят окачването и тампони на задния мост и стабилизираща щанга също напъваха и още са здрави носачите. От което между другото съм малко шокиран като знам как се разбиват от предния ми Ескорт. Явно предишния собственик е сложил на добра марка като я е слагал за продажба.
Колега тук ми каза, че можело болта дето влиза в шенкела, т.е. дупката да е износена на конус, елипса или друго подобно, но тогава предницата щеше доста често да си променя "характеристиките" и ме съмнява.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: крив шенкел, износване от вътре..

Мнение от essex » 21 май 2013, 23:44

За мен може да са 3 неща, тампони на носачите както каза Наско, ако шарнира е сменян да не е сложен както трябва и лагер на главината. Сам можеш да ги изключваш едно по едно, защото ти караш колата а не аз :)
При мен видимо бяха здрави тампоните на носачите ама като се увисих на носачите се оказа че са много меки тампоните, не са скъсани и носача си мърда по вертикала, е да имаше и разкрачване на предницата определено.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта