Повторен подгрев на свещите
-
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
- Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Повторен подгрев на свещите
За много години, колеги. Живи и здрави и безаварийни км. Моля, споделете мнения по въпроса с повторен, потретен и т.н. подгрев на свещите за дизелов двигател, преди стартиране... Чували сме мнения на колеги, които казват, че в големите студове подгряват 2-3.... n-пъти, преди да вкл. стартера.
Лично на моя фокус МК1, 1,8 tdci, вчера за пръв път подгрях 2 пъти. И двата пъти при вкл. на контакта се усеща, че се консумира ток. И двата пъти отчетливо се чува, че релето на свещите изкл., като силата на светене на дисплей и др. контролни лампи се усилва, т.е. отчетливо се вижда, че подгревът изключва. Не съм засичал дали 2-ят път подгрява по-кратко време.
Споделете мнения при повторно и потретно вкл. на контакт еднакво време ли се вкл. свещите ? Как е проектирано включването им ? Зависимостта на продълж. на греене единствено от околната темп. ли е /темп. на двигателя/ ? Ако греят винаги при всяко повторно и следващо вкл. на контакта, не следва ли, че на n-тото включване, те ще изгорят от свръх темп. ? И изобщо има ли практически смисъл от повторен подгрев, преди старта ?
Днес по тая тема коментирахме с колеги от VW форума, стана ми доста любопитно, както самата тема, така и алгоритъма на управление на включването на свещите при всяко подаване на контакт.
Лично на моя фокус МК1, 1,8 tdci, вчера за пръв път подгрях 2 пъти. И двата пъти при вкл. на контакта се усеща, че се консумира ток. И двата пъти отчетливо се чува, че релето на свещите изкл., като силата на светене на дисплей и др. контролни лампи се усилва, т.е. отчетливо се вижда, че подгревът изключва. Не съм засичал дали 2-ят път подгрява по-кратко време.
Споделете мнения при повторно и потретно вкл. на контакт еднакво време ли се вкл. свещите ? Как е проектирано включването им ? Зависимостта на продълж. на греене единствено от околната темп. ли е /темп. на двигателя/ ? Ако греят винаги при всяко повторно и следващо вкл. на контакта, не следва ли, че на n-тото включване, те ще изгорят от свръх темп. ? И изобщо има ли практически смисъл от повторен подгрев, преди старта ?
Днес по тая тема коментирахме с колеги от VW форума, стана ми доста любопитно, както самата тема, така и алгоритъма на управление на включването на свещите при всяко подаване на контакт.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Повторен подгрев на свещите
Колкото трябват-толкова. 3-4...нормално е ако е някакъв кучи студ и колата не е палена от 5 дена.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- ieiei
- потребител
- Мнения: 389
- Регистриран: 11 май 2007, 12:50
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Повторен подгрев на свещите
Изправен "комън рейл" + "течна" нафта пали и без свещи (100% проверено до -20 С)И изобщо има ли практически смисъл от повторен подгрев, преди старта ?
- dmastard
- потребител
- Мнения: 239
- Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
- Status: Извън линия
Re: Повторен подгрев на свещите
Здравейте!
С 1,6 тдци съм, 2006 година. Заблеязах, че на -2 градуса за пръв път има пре-подгрев, и то не повече от 2 секунди. Колкото повече пада температурата, толкова повече време подгрява. Винаги ми се е струвало кратко това време и обикновено ако е -5 и надолу подгрявам по 2 пъти.
С 1,6 тдци съм, 2006 година. Заблеязах, че на -2 градуса за пръв път има пре-подгрев, и то не повече от 2 секунди. Колкото повече пада температурата, толкова повече време подгрява. Винаги ми се е струвало кратко това време и обикновено ако е -5 и надолу подгрявам по 2 пъти.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10848
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Повторен подгрев на свещите
Струва ти се кратко, но:dmastard написа: Винаги ми се е струвало кратко това време и обикновено ако е -5 и надолу подгрявам по 2 пъти.
Комън рейл е горивна система която не е с предкамерно запалване, като старите дизели. Дюзите впръскват нафтата с 150 бара налягане, която се запалва вследствие на високата степен на сгъстяване. Би трябвало да запали и без подгревни свещи, ако всичко е в изправност.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- dmastard
- потребител
- Мнения: 239
- Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
- Status: Извън линия
Re: Повторен подгрев на свещите
Така е, един път я изненадах без подгрев, запали си без разлика. При какви температури това тдци пали мъчно?
-15 или по-ниски?
-15 или по-ниски?
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10848
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Повторен подгрев на свещите
Пали мъчно когато нещо е неизправно, демег повреда.dmastard написа:Така е, един път я изненадах без подгрев, запали си без разлика. При какви температури това тдци пали мъчно? -15 или по-ниски?
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- dmastard
- потребител
- Мнения: 239
- Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
- Status: Извън линия
Re: Повторен подгрев на свещите
Дано никога да не разбера
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Повторен подгрев на свещите
Съгласно наредбата за качеството на горивата, дизеловото гориво за леки автомобили трябва да има минимална гранична температура на филтруемост от минус 15 градуса по целзий. Т.е. до -15 трябва да нямаш проблеми. При по-ниски температури вече си зависим от добрата воля на производителя и стандартът не те защитава. Това говорим за "зимната" нафта, която се пуска в продажба някъде около средата на октомври месец от базите. На лятната температурата и е до минус 5.
Та...внимавай ако ти продават крадена нафта, щото може да е крадена през лятото и тогава ще стане мяу....
Та...внимавай ако ти продават крадена нафта, щото може да е крадена през лятото и тогава ще стане мяу....
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Повторен подгрев на свещите
На времето имаше ДСЗ-30. "Дизелово сезонно зимно минус 30"
Това беше по стандарт и нямаше "замръзнали" филтри.
Това беше по стандарт и нямаше "замръзнали" филтри.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Повторен подгрев на свещите
Сега го маркират според европейските стандарти - Diesel CP-10 (до -30°С).specialista написа:На времето имаше ДСЗ-30. "Дизелово сезонно зимно минус 30"
Това беше по стандарт и нямаше "замръзнали" филтри.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Повторен подгрев на свещите
Една от причините руснаците да не могат да изнасят горива директно за ЕС, а само петрол е, че отказват категорично вече 10 години да си маркират горивата по евродирективите и да спазват евростандартите с обяснението, че Европа иска да им наложи по-нисък от техния стандарт за пречистване на дизела и освен това категорично отказват да слагат биокомпонент в бензина. Нафтата им е за -40. Такъв стандарт в ЕС изобщо няма.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
- Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Повторен подгрев на свещите
Колеги, малко се отклонихме от темата, но все пак благодаря. Вашите мнения по съответните въпроси са изключително полезни. В крайна сметка моите интереси и въпросчета се обособяват в следните два въпроса:
1. Включваме контакт, подгрява ... Изключваме контакт, включваме го за втори път /втори подгрев/ ... после n-ти подгрев... Любопитно ми беше дали системата всеки път подава напрежение към свещите за едно и също време ? Ако е така, би следвало тия свещи да греят ... почти до безкрай.
2. На моя фокус забелязвам, че при топъл, много топъл и/или горещ двигател, подгревът се включва !!! Интересно ми е на топъл двигател защо се включва /т.е. току-що изгасен загрял мотор/ ..!? Всички фокуси ли са така ?
1. Включваме контакт, подгрява ... Изключваме контакт, включваме го за втори път /втори подгрев/ ... после n-ти подгрев... Любопитно ми беше дали системата всеки път подава напрежение към свещите за едно и също време ? Ако е така, би следвало тия свещи да греят ... почти до безкрай.
2. На моя фокус забелязвам, че при топъл, много топъл и/или горещ двигател, подгревът се включва !!! Интересно ми е на топъл двигател защо се включва /т.е. току-що изгасен загрял мотор/ ..!? Всички фокуси ли са така ?
- valentyno
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 23 мар 2014, 16:12
- Модел на автомобила: focus 1.8TDdi и служебна Fiesta mk8
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Повторен подгрев на свещите
И при мен е така колега, подгрева винаги се включва, за еднакъв интервал от време без значение от метереологочните въздействия. Топла - студена все си подгрява, а пък относно двойното подгряване аз смятам, че има ефект, но го практикувам само в минусови температури.
Валентин Андреев - 0896726037
- dmastard
- потребител
- Мнения: 239
- Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
- Status: Извън линия
Re: Повторен подгрев на свещите
При мен е различно.
Подгрява само когато я паля студена, примерно одеве на -6 като я палих топла не подгря.
Според мен повече от 2 подгрева е безсмислено. Произвдодителят го е направил да работи с 1. Колкото е по-студено, толкова е по-дълъг подгревът
Подгрява само когато я паля студена, примерно одеве на -6 като я палих топла не подгря.
Колега, тези свещи продължават да работят и известно време след запалване на двигателя. Така че, да, греят си.otoyol написа:1. Включваме контакт, подгрява ... Изключваме контакт, включваме го за втори път /втори подгрев/ ... после n-ти подгрев... Любопитно ми беше дали системата всеки път подава напрежение към свещите за едно и също време ? Ако е така, би следвало тия свещи да греят ... почти до безкрай.
Според мен повече от 2 подгрева е безсмислено. Произвдодителят го е направил да работи с 1. Колкото е по-студено, толкова е по-дълъг подгревът
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10848
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Повторен подгрев на свещите
Е за това ги обичам старите атмосферни дизели. Вадиш маркуча на филтъра от смукателните тръби,- поднасяш факличката с огъня, и веднага е бръъъмммм.
А направи го на съвременен дизел............
Иначе при сериозен студ и аз грея Мондеото по 2 пъти.
А направи го на съвременен дизел............
Иначе при сериозен студ и аз грея Мондеото по 2 пъти.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 92 госта