Играещи обороти с включване на вентилатори на Ендура Д

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
banica78a
потребител
потребител
Мнения: 84
Регистриран: 07 апр 2012, 19:41
Модел на автомобила: Mondeo
Status: Извън линия

Играещи обороти с включване на вентилатори на Ендура Д

Мнение от banica78a » 01 юли 2017, 18:18

Докато двигателя работи на място на около 800 оборота, се включват вентилаторите, оборотите се покачват на около 1100, седи така около 10-15 секунди, след това се изключват и оборотите се връщат на нормални стойности. Явлението се наблюдава при работа на място, при чакане на светофар и т.н. За каквос тава въпрос се вижда на прикаченото видео. https://www.youtube.com/watch?v=X55uuIf5Duk&feature=youtu.be Каква е причината за това-проблем в двигателя, елетрически проблем или нещо друго ?

Потребителски аватар
GeorgiToRuleThemAll
потребител
потребител
Мнения: 174
Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
Модел на автомобила: 2015 1.0 EcoBoost 74kW
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Играещи обороти с включване на вентилатори на Ендура Д

Мнение от GeorgiToRuleThemAll » 01 юли 2017, 19:30

Здравейте, колега!
Оборотите не играят, а само са малко по-високи. При мен е подобно - когато се включи перката, оборотите не се повишават, но малко се увеличава разходът на гориво. Това също се проявява на място и по светофарите. След като се изключи перката, разходът си става нормален. Не виждам проблем...
*fe*

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Играещи обороти с включване на вентилатори на Ендура Д

Мнение от OgiDogi » 01 юли 2017, 19:57

banica78a написа:
01 юли 2017, 18:18
Докато двигателя работи на място на около 800 оборота, се включват вентилаторите, оборотите се покачват на около 1100, седи така около 10-15 секунди, след това се изключват и оборотите се връщат на нормални стойности. Явлението се наблюдава при работа на място, при чакане на светофар и т.н.
...
Каква е причината за това-проблем в двигателя, елетрически проблем или нещо друго ?
Празният ход се управлява от компютъра със стъпков мотор, чрез жило към помпата. При ускорение, стъпковият мотор дърпа жилото до край, за да подаде допълнително гориво, а компютърът "вижда" настъпен педал от датчика върху помпата - Fuel Lever Position Sensor. Това е един потенциометър, свързан към +12 V и маса и трябва да подава на компютъра от 0.8 V на празен ход до 4.2 V при педал до края. Евентуално, имаш слаба връзка към маса някъде в двигателния отсек и при пускане на вентилаторите, потенциалът "маса" на датчика се вдига, компютърът е с друга връзка към маса и "вижда" настъпен педал, при което командва стъпковия мотор да опъва жилото.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 20 госта