МНОГО важна тема! - разход
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
МНОГО важна тема! - разход
Ето ме и мен на линия след дъъълга почивка по празниците
А сега веднага по въпроса. Сигурно се чудите защо е толкова важна тази тема. Еми защото с 15 минути работа си намалих разхода с 2-3л/100, колата върви мноого повече и вече не мирише на бензин. Т.е. с 1 куршум 3 заека Сега да споделя ноу-хау.
Повечето инжекционни ескорти /може би всички/ имат една умна система - за изгаряне на бензиновите пари от резервоара. Тя е много проста - парите от резервоара се съхраняват в съд с активен въглен и през клапан /който се отваря само при топъл двигател/ отиват за изгаряне в смукателния колектор. "Отиването" става чрез "засмукване" породено от вакума в смук колектор. Проблема при тази система е че маркучите съм съда с активен въглен и от него съм смук. колектор са пластмасови и обичат да се чупят при небрежно отношение към тях При мен се беше счупил маккуча от съда към колектора.
Резултат
1. При отваряне на клапана на съда бензиновите пари те отиват навсякъде другаде, но не и в колектора и издават "приятна" миризма;
2. В следствие на това разхода чуствително се повишава;
3. Губи се мощност, защото се намалява вакума в смук. колектор, а МАР датчика отчита това и съответно ЕКУ-то не реагира адекватно при повишено натоварване на двигателя. Малко объркано го казах това последното, но се надявам че стана ясно.
След ремонт на маркуча /малко супер бонд / горните 3 проблема изчезнаха безследно и сега съм един още по-щастлив форд-фен
Така, че ако имате някой от горните симптоми - вече знаете още една възможна причина.
А сега веднага по въпроса. Сигурно се чудите защо е толкова важна тази тема. Еми защото с 15 минути работа си намалих разхода с 2-3л/100, колата върви мноого повече и вече не мирише на бензин. Т.е. с 1 куршум 3 заека Сега да споделя ноу-хау.
Повечето инжекционни ескорти /може би всички/ имат една умна система - за изгаряне на бензиновите пари от резервоара. Тя е много проста - парите от резервоара се съхраняват в съд с активен въглен и през клапан /който се отваря само при топъл двигател/ отиват за изгаряне в смукателния колектор. "Отиването" става чрез "засмукване" породено от вакума в смук колектор. Проблема при тази система е че маркучите съм съда с активен въглен и от него съм смук. колектор са пластмасови и обичат да се чупят при небрежно отношение към тях При мен се беше счупил маккуча от съда към колектора.
Резултат
1. При отваряне на клапана на съда бензиновите пари те отиват навсякъде другаде, но не и в колектора и издават "приятна" миризма;
2. В следствие на това разхода чуствително се повишава;
3. Губи се мощност, защото се намалява вакума в смук. колектор, а МАР датчика отчита това и съответно ЕКУ-то не реагира адекватно при повишено натоварване на двигателя. Малко объркано го казах това последното, но се надявам че стана ясно.
След ремонт на маркуча /малко супер бонд / горните 3 проблема изчезнаха безследно и сега съм един още по-щастлив форд-фен
Така, че ако имате някой от горните симптоми - вече знаете още една възможна причина.
- miromtkz
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 11 юли 2005, 18:00
- Модел на автомобила: Ford Escort S 1.6 EFI
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Само да попитам нещо, при мен клапана беше изрязан, имате ли идея дали това е голям проблем, и колко струва нов клапан. Стария незнам дали работи. А и този активен въглен е на 15 години, не знам дали е още активен.
п.с. Станах пословичен с липсата на моите ниски обороти
п.с. Станах пословичен с липсата на моите ниски обороти
Skype name: miromtkz
В процес на продажба на Ескорта ми
http://miromtkz.hit.bg/ford/DSCM4.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Escort S 1.6 EFI
1090 lv
В процес на продажба на Ескорта ми
http://miromtkz.hit.bg/ford/DSCM4.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Escort S 1.6 EFI
1090 lv
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
това не е същата система.тази, за която говоря се нарича EVAP
Ето нейния принцип на работа на английски:
Evaporative emissions control (EVAP) system
General description
1 This system is fitted to minimise the escape
of unburned hydrocarbons into the
atmosphere. Fuel evaporative emissions
control systems are limited on vehicles
meeting 15.04 regulations; carburettor float
chambers are vented internally, whilst fuel
tanks vent to atmosphere through a combined
roll-over/anti-trickle-fill valve. On vehicles
meeting the more stringent emissions
regulations, the fuel tank filler cap is sealed,
and a charcoal canister is used to collect and
store petrol vapours generated in the tank
when the vehicle is parked. When the engine
is running, the vapours are cleared from the
canister (under the control of the ECU via the
canister-purge solenoid valve) into the inlet
tract, to be burned by the engine during
normal combustion.
2 To ensure that the engine runs correctly
when it is cold and/or idling, and to protect
the catalytic converter from the effects of an
over-rich mixture, the canister-purge solenoid
valve is not opened by the ECU until the
engine is fully warmed-up and running under
part-load; the solenoid valve is then switched
on and off, to allow the stored vapour to pass
into the inlet.
Ето нейния принцип на работа на английски:
Evaporative emissions control (EVAP) system
General description
1 This system is fitted to minimise the escape
of unburned hydrocarbons into the
atmosphere. Fuel evaporative emissions
control systems are limited on vehicles
meeting 15.04 regulations; carburettor float
chambers are vented internally, whilst fuel
tanks vent to atmosphere through a combined
roll-over/anti-trickle-fill valve. On vehicles
meeting the more stringent emissions
regulations, the fuel tank filler cap is sealed,
and a charcoal canister is used to collect and
store petrol vapours generated in the tank
when the vehicle is parked. When the engine
is running, the vapours are cleared from the
canister (under the control of the ECU via the
canister-purge solenoid valve) into the inlet
tract, to be burned by the engine during
normal combustion.
2 To ensure that the engine runs correctly
when it is cold and/or idling, and to protect
the catalytic converter from the effects of an
over-rich mixture, the canister-purge solenoid
valve is not opened by the ECU until the
engine is fully warmed-up and running under
part-load; the solenoid valve is then switched
on and off, to allow the stored vapour to pass
into the inlet.
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
А между другото,четейки горното,разбирам че предназначението на тази система е същото като на ЕГРа при Мони.Значи клапана на ЕГРа се отваря при загрят двигател също като при гореописаната си-ма,защото при студен двигател ще стане прекалено богата сместта.И връща част от недоизгорелите газове обратно в смукателният колектор.
След 1999 г. /мисля/,при Мондео спира поставяне на ЕГР,защото се оказва че създава по-вече проблеми отколкото полза за двигателя. Появява се придърпване при рязко подаване на газ,чувство за намалена мощност,усещане като при турбо лаг/подаваш газ,а колата заглъхва първоначално/ и др. Както знаем свежият въздух/кислород/ е много важен за ДВГ.
Братушките отдавна са му намерили цаката,като го махат/клапана/ и затапват отвора по най-различни начини
Не случайно и едната от двете статии горе е озаглавена:
Что такое EGR и как с ним бороться.
Успех
След 1999 г. /мисля/,при Мондео спира поставяне на ЕГР,защото се оказва че създава по-вече проблеми отколкото полза за двигателя. Появява се придърпване при рязко подаване на газ,чувство за намалена мощност,усещане като при турбо лаг/подаваш газ,а колата заглъхва първоначално/ и др. Както знаем свежият въздух/кислород/ е много важен за ДВГ.
Братушките отдавна са му намерили цаката,като го махат/клапана/ и затапват отвора по най-различни начини
Не случайно и едната от двете статии горе е озаглавена:
Что такое EGR и как с ним бороться.
Успех
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
такааа
много умни тез фордове бре! при ескорта няма EGR /поне така пише в хайнес,въпреки че моя има!/.но пък има Pulse -air system, която прави точно обратното на EGR - вкарва свеж въздух в изп. колектори.Така катализатора достигал по-бързо работна температура.
Та вижте сега какво става:
При студен двг действа Pulse -air system, след това се включва EGR, а накрая и EVAP!
И се получава една циркулация на газове и пари... направо мани-бегай
много умни тез фордове бре! при ескорта няма EGR /поне така пише в хайнес,въпреки че моя има!/.но пък има Pulse -air system, която прави точно обратното на EGR - вкарва свеж въздух в изп. колектори.Така катализатора достигал по-бързо работна температура.
Та вижте сега какво става:
При студен двг действа Pulse -air system, след това се включва EGR, а накрая и EVAP!
И се получава една циркулация на газове и пари... направо мани-бегай
- seka4a
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 21 юли 2006, 11:26
- Модел на автомобила: FIORD/FIESTA 1.6 I 16v 96г.
- Местоположение: v.tarnovo
- Контакти:
- Status: Извън линия
здрасти
да ти кажа при мен имаше проблем, спицялно с миризмата на бензин и слочаино го открих.от страната на капачката на резевара под калника има някво черно тяло сакрепено за купето една трабичка която идва от резервара минава прес него.след извесно каране оставих че нещто саска и мирише на гориво акоазасе че едната трабичка е спукана след помяна миризмата исчезна и след това при отваряне на капачката на резервара се появи и вакума които споменаваш
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта