Да си прочетем сами грешките на компютъра ->
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Да си прочетем сами грешките на компютъра ->
ЕДИТ: Копирам съдържанието на другата тема тук, понеже тук по-се вижда и повече се дискутира, и ще е по-лесно вместо да се пише и на двете места. Моля някой модератор ако иска да изтрие другата тема. (отново извинявам се за което).
Това е как да си направим сами кодо-четец за Ескорт Фиеста и останалите с EEC IV комп. с диагностична букса с 3 или 5 пина с това няма нужда от компютър, специални кабели и софтуер
Като за начало трябва да се погледнат
този линк: http://www.btinternet.com/~madmole/Refe ... ading.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
и
този .pdf: http://www.tooled-up.com/artwork/ProdPD ... 080ins.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Устроиството което трябва за целта е в .pdf файла. Не е нужно да се купува - адски елементарно е да си го направите и сами
Трябват ви 2 проводника, 1 свето-диод (+съпротивление за него) и едно ключе. Вместо диод може да се използва и обикновенна крушка, но аз предпочетох свето-диода понеже дава по-отчетливо сигналите понеже няма забавянето на нормалната крушка да светне и да изгасне колкото и малко да е то.
Аз взех светодиод от компютър (като този, който показва активността на харддиска (червения) или който показва, че просто компютъра е включен (зеления)) и му сложих едно съпротивление 500 ома.
Може да ползвате този сайт за да си изчислите съпротивлението според диода: http://led.linear1.org/1led.wiz" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
2-та кабела които аз ползвах са многожилни 2х0,75 или 2х1,00 мм2 като дължината им е толкова, колкото е от акумулатора до шофьорското място на единия кабел и от буксата за диагностика пак до шофьорското място на втория кабел.
Единия кабел трябва да свързва пин 17 на буксата с + на акумулатора през светодиода. (+ на диода трябва да е към + на акумулатора)!!
Другия кабел трябва да свързва пин 48 на буксата с - на акумулатора. По принцип го дават да се допре на хубава маса, но понеже минава през ключе и каква по-добра маса от - на акумулатора може директно да се върже на -.
Внимавайте с тези връзки, проверявайте си по два пъти за да не стане фал ако се пусне ток към компа!!!
От тук натам следва теста и четенето на грешки при различните режими, а как - трябва да се прочете внимателно упътванията в линковете в началото.
И за да не се пропусне при четенето - за да не изтриете преждевременно паметта на грешките винаги изключвайте от контакт и тогава махайте масата (изключване на ключето).
Вземете лист и химикал и правете по няколко пъти тестовете (дори и 20 пъти), понеже в началото трудно се разбира кога е паузата между кодовете, кога е отделителен сигнал и колко цифрен е кода.
Дано несъм пропуснал нещо. Успех и весело спестяване
Това е как да си направим сами кодо-четец за Ескорт Фиеста и останалите с EEC IV комп. с диагностична букса с 3 или 5 пина с това няма нужда от компютър, специални кабели и софтуер
Като за начало трябва да се погледнат
този линк: http://www.btinternet.com/~madmole/Refe ... ading.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
и
този .pdf: http://www.tooled-up.com/artwork/ProdPD ... 080ins.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Устроиството което трябва за целта е в .pdf файла. Не е нужно да се купува - адски елементарно е да си го направите и сами
Трябват ви 2 проводника, 1 свето-диод (+съпротивление за него) и едно ключе. Вместо диод може да се използва и обикновенна крушка, но аз предпочетох свето-диода понеже дава по-отчетливо сигналите понеже няма забавянето на нормалната крушка да светне и да изгасне колкото и малко да е то.
Аз взех светодиод от компютър (като този, който показва активността на харддиска (червения) или който показва, че просто компютъра е включен (зеления)) и му сложих едно съпротивление 500 ома.
Може да ползвате този сайт за да си изчислите съпротивлението според диода: http://led.linear1.org/1led.wiz" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
2-та кабела които аз ползвах са многожилни 2х0,75 или 2х1,00 мм2 като дължината им е толкова, колкото е от акумулатора до шофьорското място на единия кабел и от буксата за диагностика пак до шофьорското място на втория кабел.
Единия кабел трябва да свързва пин 17 на буксата с + на акумулатора през светодиода. (+ на диода трябва да е към + на акумулатора)!!
Другия кабел трябва да свързва пин 48 на буксата с - на акумулатора. По принцип го дават да се допре на хубава маса, но понеже минава през ключе и каква по-добра маса от - на акумулатора може директно да се върже на -.
Внимавайте с тези връзки, проверявайте си по два пъти за да не стане фал ако се пусне ток към компа!!!
От тук натам следва теста и четенето на грешки при различните режими, а как - трябва да се прочете внимателно упътванията в линковете в началото.
И за да не се пропусне при четенето - за да не изтриете преждевременно паметта на грешките винаги изключвайте от контакт и тогава махайте масата (изключване на ключето).
Вземете лист и химикал и правете по няколко пъти тестовете (дори и 20 пъти), понеже в началото трудно се разбира кога е паузата между кодовете, кога е отделителен сигнал и колко цифрен е кода.
Дано несъм пропуснал нещо. Успех и весело спестяване
Последна промяна от opex на 13 мар 2009, 00:04, променено общо 1 път.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 161
- Регистриран: 02 авг 2007, 22:41
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8/115 АГУ/хетчбек 1994
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->
Искам да питам само - има ли схема на такова устройство но да чете грешките само и да ги изписва като числа и да не се налага да броиш импулси.
Последна промяна от GalinBelos на 05 мар 2009, 08:55, променено общо 1 път.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->
Има да и се опитвам в момента да изровя нужния софтуер и кабел, но е трудно когато всеки си трае и не помага дори с едно име на програма или линк за кабел. Иначе много разбират и знаят.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- cruise
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi '95-LPG X4082
Ситроен С4 '07 (само за подръжка) - Местоположение: Димитровград->Хасково
- Status: Извън линия
Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->
Uniscan-Visa
http://autodiag.hit.bg/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Има списък с кой коли работи има ги и нашите фордчета
Неодобство иска два COM-а(RS 232)
Работи под DOS
Не е тестван от мен. Бях се зарибил и аз и схеми някъде имаше по руски сайтове Има и USB вариант питах в тема и ми беше отговорено че не ства за нашите фордчета (мисля само USB Варианта).
Темата ми http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 35&t=26549" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
ПС: Съжалявам после разбрах че става въпрос без да се ползва компютър Чел съм някъде че е възможно да изписва грешката на дисплей, с някави броячи, тригери
http://autodiag.hit.bg/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Има списък с кой коли работи има ги и нашите фордчета
Неодобство иска два COM-а(RS 232)
Работи под DOS
Не е тестван от мен. Бях се зарибил и аз и схеми някъде имаше по руски сайтове Има и USB вариант питах в тема и ми беше отговорено че не ства за нашите фордчета (мисля само USB Варианта).
Темата ми http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 35&t=26549" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
ПС: Съжалявам после разбрах че става въпрос без да се ползва компютър Чел съм някъде че е възможно да изписва грешката на дисплей, с някави броячи, тригери
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
- dimotaxi
- потребител
- Мнения: 649
- Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->
Тази сфера ми е пълна мъгла,това което прочетох го сравнявам с китайска азбука... ...и няма с какво да ви помогна,но ще следя темата с интерес ,защото и аз искам такова устройство да си го монтирам на таблото и да знам как тупти сърцето на моята баба.....!
- dimotaxi
- потребител
- Мнения: 649
- Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->
На никой ли не му се занимава с тази толкова полезна и интересна тема???
Извинявам се ,но ми стана много интересно и имам голямо желание за такова у-тво в колата.......
Айде бирите са от мен,имам също и домашно вино....
Извинявам се ,но ми стана много интересно и имам голямо желание за такова у-тво в колата.......
Айде бирите са от мен,имам също и домашно вино....
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->
dimo аз съм описал в другата тема, за която съм сложил линк, как се прави това "устроиство", както и всичко останало, което е нужно.
Въпрос на естетика е всичко останало и дали ще си го направиш с вградено ключе и диод на таблото някъде като на аларма или ще е с кабели, които да опънеш и свържеш когато усетиш, че може да има проблем.
Скоро ще намеря и решение как да го връзвам към компютър, но все пак ще трябва да си купя тоя кабел за 100лв. http://autodiag.hit.bg/Uniscan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Имам свободен компютър, намерих и програмата.
При средно 20-на лева за закачане и 5лв. за всяка грешка в някой сервиз тея 100 за 3-4 пъти ще ги избия. Пък има и повече удобства.
Въпрос на естетика е всичко останало и дали ще си го направиш с вградено ключе и диод на таблото някъде като на аларма или ще е с кабели, които да опънеш и свържеш когато усетиш, че може да има проблем.
Скоро ще намеря и решение как да го връзвам към компютър, но все пак ще трябва да си купя тоя кабел за 100лв. http://autodiag.hit.bg/Uniscan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Имам свободен компютър, намерих и програмата.
При средно 20-на лева за закачане и 5лв. за всяка грешка в някой сервиз тея 100 за 3-4 пъти ще ги избия. Пък има и повече удобства.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- dimotaxi
- потребител
- Мнения: 649
- Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->
А да те питам,от София ли си??
За устройството разбрах как да го направя,но за самата процедура на четене на грешките(даваш на контакт,кога го включваш?,как броиш точно? и т.н.....)е това трябва с "пластелин" да ми го обясниш!!,ако си навит де....?
P.S.Ще ти бъда безкрайно благодарен,ако имаш възможност и на "лични"да ми го обясниш(когато си свободен....?) >:D<:
За устройството разбрах как да го направя,но за самата процедура на четене на грешките(даваш на контакт,кога го включваш?,как броиш точно? и т.н.....)е това трябва с "пластелин" да ми го обясниш!!,ако си навит де....?
P.S.Ще ти бъда безкрайно благодарен,ако имаш възможност и на "лични"да ми го обясниш(когато си свободен....?) >:D<:
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->
Всичко е обяснено в този файл:
http://www.tooled-up.com/artwork/ProdPD ... 080ins.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Всичко от "OPERATION AND USE" страницата на долу се чете.
истината е, че и аз тепърва се опитвам да му свикна да ги чета като хората.
Има някои тъпи моменти, че примерно като даде код 1, което е само едно присветване на диода (крушката) трябва да се натисне газта до край и да се пусне.
Да, обаче бях чел някъде, че колега от този форум мисля го е правил 100 пъти и все нещо ставало като примерно му давало грешка, че газта била пък натисната прекалено рано
Затова е добре да се знае, че има и грешки, които могат да се пренебрегнат.
Или пък примерно за код 010, който дори там си пишат, че сигурно няма да го видим - ми то как изобщо да го видим, като няма сигнал за 0, 0 си е изгаснал (не-светещ) диод/крушка..
Също така мисля, че за всеки двигател си дава отделни грешки, в смисъл примерно ако двигателя е с МАР сензор, а не с MAF, компютъра няма да ти даде грешка за показание на MAF. Не би трябвало.
Но така или иначе по-надолу са дадени всички възможни грешки.
Аз така и не разбрах в крайна сметка разликата между дву- и три- цифрените кодове, по-точно каква им е връзката с 3 и 5 пиновите конектори.. Някой ако може да даде жокер
Аз като го чета го разбирам така, че тези, които са с 3 пиновия им дава само 2-цифрен код, а на тези с 5-пиновия - 3-цифрен. Въпреки, че и при 3 и при 5 пиновите конектори кабелите са си все три и са едни и същи - K L и маса.
Затова не се наемам да обяснявам още докато не съм сигурен за себе си как е. Най-точно ще стане ако го засека едновременно със закачен компютър, но до тогава ще мине още известно време.
Като изключим сигналите, че примерно теста започва, колко цилиндъра е отчело и т.н. грешките ги показва така:
за двуцифрен код (грешка) примерно 47 диода първо мига 4 пъти и после 7 пъти, като интервала между 4-те и 7-те е около 2 сек. немога да определя просто колко е, но се забелязва
(примерно * * * * _ * * * * * * * ).
следващия код, който примерно е 36 диода пак така птрво мига 3 пъти и после 6 пъти (като горното)
(примерно * * * _ * * * * * * )
и т.н. за всички кодове.
->Между всеки отделен код има около 3-5 секунди. Принципно го дават да е 5, но при мен съм сигурен, че е по-малко. Предполагам и при всички може да варира. И тук е точно тегавия момент - да може да се отдели единия код от следващия, защото в крайна сметка това са само едни мигания на диода, а особено като е сам човек (като мен )хем да брои, хем да си записва, хем други работи да прави си става малко размазано
И като сложиш вече и момента на объркване в началото още като незнаеш дали подава код или сигнализира старт на теста става чудно
Но не се притеснявай само с пробване ще стане и така най-вярно ще си го отработиш. Дори специалист някъде четох, че го е правил много пъти преди да му хване цаката
Само имай предвид пак - за да не изтриеш преждевременно грешките не изключвай устроиството докато работи двигателя или си на контакт. Но това и също видовете тестове ги пише във файла по-горе.. всичко
http://www.tooled-up.com/artwork/ProdPD ... 080ins.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Всичко от "OPERATION AND USE" страницата на долу се чете.
истината е, че и аз тепърва се опитвам да му свикна да ги чета като хората.
Има някои тъпи моменти, че примерно като даде код 1, което е само едно присветване на диода (крушката) трябва да се натисне газта до край и да се пусне.
Да, обаче бях чел някъде, че колега от този форум мисля го е правил 100 пъти и все нещо ставало като примерно му давало грешка, че газта била пък натисната прекалено рано
Затова е добре да се знае, че има и грешки, които могат да се пренебрегнат.
Или пък примерно за код 010, който дори там си пишат, че сигурно няма да го видим - ми то как изобщо да го видим, като няма сигнал за 0, 0 си е изгаснал (не-светещ) диод/крушка..
Също така мисля, че за всеки двигател си дава отделни грешки, в смисъл примерно ако двигателя е с МАР сензор, а не с MAF, компютъра няма да ти даде грешка за показание на MAF. Не би трябвало.
Но така или иначе по-надолу са дадени всички възможни грешки.
Аз така и не разбрах в крайна сметка разликата между дву- и три- цифрените кодове, по-точно каква им е връзката с 3 и 5 пиновите конектори.. Някой ако може да даде жокер
Аз като го чета го разбирам така, че тези, които са с 3 пиновия им дава само 2-цифрен код, а на тези с 5-пиновия - 3-цифрен. Въпреки, че и при 3 и при 5 пиновите конектори кабелите са си все три и са едни и същи - K L и маса.
Затова не се наемам да обяснявам още докато не съм сигурен за себе си как е. Най-точно ще стане ако го засека едновременно със закачен компютър, но до тогава ще мине още известно време.
Като изключим сигналите, че примерно теста започва, колко цилиндъра е отчело и т.н. грешките ги показва така:
за двуцифрен код (грешка) примерно 47 диода първо мига 4 пъти и после 7 пъти, като интервала между 4-те и 7-те е около 2 сек. немога да определя просто колко е, но се забелязва
(примерно * * * * _ * * * * * * * ).
следващия код, който примерно е 36 диода пак така птрво мига 3 пъти и после 6 пъти (като горното)
(примерно * * * _ * * * * * * )
и т.н. за всички кодове.
->Между всеки отделен код има около 3-5 секунди. Принципно го дават да е 5, но при мен съм сигурен, че е по-малко. Предполагам и при всички може да варира. И тук е точно тегавия момент - да може да се отдели единия код от следващия, защото в крайна сметка това са само едни мигания на диода, а особено като е сам човек (като мен )хем да брои, хем да си записва, хем други работи да прави си става малко размазано
И като сложиш вече и момента на объркване в началото още като незнаеш дали подава код или сигнализира старт на теста става чудно
Но не се притеснявай само с пробване ще стане и така най-вярно ще си го отработиш. Дори специалист някъде четох, че го е правил много пъти преди да му хване цаката
Само имай предвид пак - за да не изтриеш преждевременно грешките не изключвай устроиството докато работи двигателя или си на контакт. Но това и също видовете тестове ги пише във файла по-горе.. всичко
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- licho
- потребител
- Мнения: 505
- Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати - Status: Извън линия
Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->
http://faq.ford77.ru/engine/jet/d_hi.htmopex написа:Всичко е обяснено в този файл:
http://www.tooled-up.com/artwork/ProdPD ... 080ins.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
тук има доста информация за самодиагностика
но това с броенето на мигането на светодиода е гадно. мисля че ставаше само със светодиод без ключ.
има метод и с волтметър.
и нали знаете че кодовете за грешки малко се различават. има няколко списъка с грешки на eecIV.
смисъла на четене на грешки е да се насочи ремонтиращия към проблема.
например ако ти даде не ти работи термостата, причината може да е от другаде и да дава такава грешка
Човек това звучи гордо, но всичко може да се очаква от него!
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->
за да се стартира теста или прекрати или да се изчистят грешките трябва да се даде мост между 48 и 40/60 на буксата така или иначе и ключето в случая е просто за улеснение, когато примерно някой си е пуснал по-дълги кабели за да може да седне удобно на шофьорското място и да си записва или да подава газ/върти волана(ако е с хидравлика) и т.н.
метода с волт-метъра е на същия принцип, но трябва да е аналогов, и се отчита мърдането на стрелката, което е по-неточния вариант отколкото с крушка или светодиод.
точно за това, че на различните автомобили (като модел на колата и окомплектовка на двигателя) дава различни грешки дадох примеа с MAP и MAF сензора
иначе линка е доста полезен, още повече, че и не всички разбират английски и стига хората да не се объркат от многото информация. важно е да се синтезира за съответната кола.
метода с волт-метъра е на същия принцип, но трябва да е аналогов, и се отчита мърдането на стрелката, което е по-неточния вариант отколкото с крушка или светодиод.
точно за това, че на различните автомобили (като модел на колата и окомплектовка на двигателя) дава различни грешки дадох примеа с MAP и MAF сензора
иначе линка е доста полезен, още повече, че и не всички разбират английски и стига хората да не се объркат от многото информация. важно е да се синтезира за съответната кола.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->
Колега аз си направих такова устройство,върши работа в първия момент се мъчих да гледам двуцифрени кодове ,обаче се оказа че моите са трицифрени .Може да има разлика в компа на колата и годината на производство ,малко трудно се извличат но с помошник е по лесно поне да записва кодовете.Така че ако някой се чуди още дали да го направи ,да го прави доста добро е устройството и работи .Поздрави .
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->
ето нагледно как изглежда примерно цялата работа
1 част: http://www.youtube.com/watch?v=ivxDYSmGjHc" onclick="window.open(this.href);return false;
2 част: http://www.youtube.com/watch?v=uXvykxU_r3g" onclick="window.open(this.href);return false;
1 част: http://www.youtube.com/watch?v=ivxDYSmGjHc" onclick="window.open(this.href);return false;
2 част: http://www.youtube.com/watch?v=uXvykxU_r3g" onclick="window.open(this.href);return false;
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 331
- Регистриран: 03 май 2008, 19:07
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 MI
1990г. CVH
Ford Escort 1995г. 1.6i 16v Zetec - Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->
Колеги, не ми е ясно само, ако например има две грешки в компа, по какъв начин ще направи интервала между кодовете.Въпроса ми може да е малко тъп, но искам да разбера
А ако се направи със зумерче, като за забравени светлини, няма ли да стане защото с диода се четат много трудно вместо светлинен да подава звуков сигнал
Поздрави
А ако се направи със зумерче, като за забравени светлини, няма ли да стане защото с диода се четат много трудно вместо светлинен да подава звуков сигнал
Поздрави
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->
ами то е едно и също колега.. В смисъл - еднакво объркан ще си в началото кое 'бипкане' или 'мигане' е код, къде почва и къде свършва. Веднъж като го схванеш след това няма да ти пука
Не, че се опитвам да насаждам мнение, но импулсите (ако може да се нарекат така) са достатъчно кратки и близо един до друг, че да се слеят лесно и точно заради това, че светодиода има най-малкото време за реакция да светне и най-бързото време за изгасване се смята за най-точен. Отделно, че зумера освен по-ниската точност консумира и повече ток от светодиода и не се знае дали ще сработи.
Ако отделиш 10-на минути да погледнеш 2-те клипчета в горния ми пост ще ти се изясни как се брои, какъв е интервала и т.н. БТУ там също използват светодиод.
По-точен измервателен уред... мога да се сетя само за нещо от сорта на сеизмографа. Хем ще пази и логове
Не, че се опитвам да насаждам мнение, но импулсите (ако може да се нарекат така) са достатъчно кратки и близо един до друг, че да се слеят лесно и точно заради това, че светодиода има най-малкото време за реакция да светне и най-бързото време за изгасване се смята за най-точен. Отделно, че зумера освен по-ниската точност консумира и повече ток от светодиода и не се знае дали ще сработи.
Ако отделиш 10-на минути да погледнеш 2-те клипчета в горния ми пост ще ти се изясни как се брои, какъв е интервала и т.н. БТУ там също използват светодиод.
По-точен измервателен уред... мога да се сетя само за нещо от сорта на сеизмографа. Хем ще пази и логове
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->
Съгласен съм с колегата Орех с диодчето е по-добре ,ако имаш и кой да ти пише както е на клипчетата нямаш проблем.Просто ще повториш няколко пъти и ще го схванеш . А между кодовете има около 4 сек. а между числата от кода около 2 сек. а миганията на самото число стават доста бързо. Единствено не мога все още да направя диагностика на запален двигател понеже там трябва да се върти волана да се натиска спирачка , кога се дава газ до дупка не ми е много ясно кое след кое се прави но ще го налучкам .
-
- потребител
- Мнения: 331
- Регистриран: 03 май 2008, 19:07
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 MI
1990г. CVH
Ford Escort 1995г. 1.6i 16v Zetec - Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->
Благодаря Ви колеги , започнах да го схващам >:D<:
На ескорта се четат, а на фиестата дали ще могат, защото е по-стара 90г., а има същата букса за диагностика, като на ескорта Кодовете същите ли ще са
Поздрави
П.С Много интересна и полезна тема се заформи, искам да благодаря на автора и компитентната алдитория, която помага, с каквото може
На ескорта се четат, а на фиестата дали ще могат, защото е по-стара 90г., а има същата букса за диагностика, като на ескорта Кодовете същите ли ще са
Поздрави
П.С Много интересна и полезна тема се заформи, искам да благодаря на автора и компитентната алдитория, която помага, с каквото може
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->
10х за въпроса дали като е по-стара от 90г. ... Никъде във файловете и линковете по-горе не пише кога и при кои са 2 или 3 цифрени, а би трябвало щом дават таблиците със всички видове.
От '91-ва насам Форд минават от 2- на 3- цифрен код поради увеличаването на видовете грешки, които може да регистрира компютъра.
Така пише почти в началото на последния пост в тази доста съдържателна тема: http://www.fullsizebronco.com/forum/sho ... hp?t=44736" onclick="window.open(this.href);return false;
иначе за Фиестата ти зависи с кой двигател е (предполагам) понеже в Аутодата и Толеранс за единия тип 1.4 двигател има информация за свързване към такова устроиство, а за другия няма. Ако е F6E има шанс, ако е друг.. явно не. Все пак щом имаш такава букса (и не я бъркаш с букса за нещо друго ) нищо не пречи да пробваш.
От '91-ва насам Форд минават от 2- на 3- цифрен код поради увеличаването на видовете грешки, които може да регистрира компютъра.
Така пише почти в началото на последния пост в тази доста съдържателна тема: http://www.fullsizebronco.com/forum/sho ... hp?t=44736" onclick="window.open(this.href);return false;
иначе за Фиестата ти зависи с кой двигател е (предполагам) понеже в Аутодата и Толеранс за единия тип 1.4 двигател има информация за свързване към такова устроиство, а за другия няма. Ако е F6E има шанс, ако е друг.. явно не. Все пак щом имаш такава букса (и не я бъркаш с букса за нещо друго ) нищо не пречи да пробваш.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1327
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->
Току-що си направих диагностика на колата.За целта исползвах волт метър от лада и достатъчно кабел за да стигне от акумолатора до шофьорското място.Свръзването го направих по този начин
- дадох клуча в полужение на контакт и след като загасна диьода на часовника стрелката на волт метъра леко потрепна.
- след това стрелката се отклони 2пъти като между тях имаше пауза около 5сек. (код 11-няма грешки) този код го повтори още 1път като паузата между тях беше 8-10сек.
- след 10сек.пауза стрелката помръдна 1пъти ,пауза 8-10сек (код-10)
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
- fiesta_rs
- потребител
- Мнения: 427
- Регистриран: 06 фев 2008, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16v...Fiesta 1.6 RS TURBO
- Местоположение: Съединение обл.Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->
колега това ти е компа(ECM)engine control module,а fitted означава че е годен или добър както искашvargala81 написа:Току-що си направих диагностика на колата.За целта исползвах волт метър от лада и достатъчно кабел за да стигне от акумолатора до шофьорското място.Свръзването го направих по този начинслед около 5сек стрелката помръдна 1път и направи пауза около 8-10ск което според мен е код 10-и предупреждава ,че диагностиката започва.
- дадох клуча в полужение на контакт и след като загасна диьода на часовника стрелката на волт метъра леко потрепна.
след това направи още 8-10сек пауза ,стрелката помръдна 2пъти пауза 10сек(код-20-разделител на кодовете)и пак повтори кода.
- след това стрелката се отклони 2пъти като между тях имаше пауза около 5сек. (код 11-няма грешки) този код го повтори още 1път като паузата между тях беше 8-10сек.
кода го повтаря още веднъж и после нищо неправи докато не запалиш двигатела.След като запалих отново ми показа (код 11-няма грешки)повтори го още веднъж.Накрая стрелката помръдна 5пъти ,пауза 8-10сек(код-50 )кода го повтори още веднъж и пак показа (код-10)тук трябваше май да подкарам колата ,но нямаше как да броя и да карам и изклучих запалването .Теста го направих още веднъж и ми показа същите кодове.Този код 50 не съм сигорен какво означава ,моля някой да помогне (50. European ECM fitted)нещо Европейско оборудване ,но това (ЕСМ )какво означава?
- след 10сек.пауза стрелката помръдна 1пъти ,пауза 8-10сек (код-10)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта