Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
-
- потребител
- Мнения: 536
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Ако е с механични трябва да си проверявал хлабини на всеки 15хил.км. и при необходимост реглаж иначе отдавна тая кола да е в моргата според някои препоръки.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1618
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Трудно ми е да отговоря на такъв наивен въпрос, то трябва да съм единствения, дето се занимава с коли, за да стане статистика.
При бензиновия инжекцион стехиометричната смес е зададена в програмата. Газовия инжекцион е последователна система и всяко разминаване в адптациите извън границите се индицира със светнала лампа за дагностика. Така че икономична настройка на коли след '96 година е трудно понятие. А при газов инжекцион по OBD II адаптации изобщо няма на къде да се настройва.
Ако колата свети лампа и човека кара, със сигурност не е здравословно и води до кофти резултати.
Всяка кола, влязла при мен се проверява за разминаване на адаптациите.
Тъй като имам такива наблюдения, имам на поддръжка коли по тази схема минали около 100 х.кМ, и още има диапазон за реглаж.anikolov написа: ↑25 авг 2017, 09:46Аз пък друго имам на идея, като въпрос. Купил си си един нов Дуратек. Караш 40 000 км., да кажем, докато е гаранционна. После слагаш газова уредба, настройват ти я като хората и започваш да караш, радваш се. Караш без да вдигаш над 4000 оборота, после на 20-30 хил. км. ходиш на реглаж. Колко пъти могат да се регулират средно, преди да стане белята? Ако някой има наблюдения, предполагам клубния майстор ще има най-голямо наблюдение.
Между впрочим погледнете какво пишат от Ланди Ренцо в гаранционните условия: http://landi.bg/%d0%b3%d0%b0%d0%b7%d0%b ... %b8%d1%8f/
ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА СОБСТВЕНИКА НА АВТОМОБИЛА
1.Газовата инжекционна система да се поддържа в съответствие с предписанията на сервизната книжка.
2.Периодичното техническо обслужване – смяна на консумативи и почистване на дюзи, да се извършва според схемата, описана в сервизната книжка.
3.Всички данни на автомобила и последвалите обслужвания да са попълнени коректно.
4.Всеки възникнал проблем по газовата система да се съобщава своевременно на сервиз от мрежата.
5.Сервизната книжка се носи при всяко посещение на сервиз от търговската мрежа.
6.Да се подсигури правилното функциониране на превозното средство на бензин:
•Системата за разреждане, в това число контрол и регулация на лапаните, не по-рядко от веднъж на всеки 20 000км пробег на МПС.
Докато има такива данни : смяна на консумативи и масла няма да регулира клапаните.
Поздрави
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Мите, относно адаптациите да те попитам, че така или инъче би било интересно на всички. Кои параметри гледаш в диагностиката- краткотрайните и дълготрайни разпределения на бензина? Ако да, в какви норми трябва да са ?
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
- Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
- Местоположение: панагюрище
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Привет ,от къде мога да си закупя повдигачи за клапани тип чашка за регулиране на клапаните и трябва ли да се държи на някоя определена марка и още едно нещо което мисля не е дискутирано тука ,кой е най малкия размерен ремонт на пуловете аз вече достигнах 2.040 предполагам ,че след определени стойности ще последва смяна на клапана
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1618
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Само в Мото Пфое съм намирал, а за размера, те толкова тънки май нямаха. Минимално мисля , че до 2.00 може да се сваля, после клапани и легла се сменят. Може с намаляне на височината на клапана, ама при изтъняло легло на клапана се намаля топлоотдаването към главата и умират бързо.
Поздрави
Поздрави
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1618
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Пореден случай от седмицата, забележителна хлабина на изпускателен клапан ( C-Max '03 1.8 ):
Втория случай беше Мазда Трибют 2.0 с компресия 4, 11, 12, 5 на двигателя и издухани изпускателни клапани. Ще се сваля глава, куриоза е, че е умряла след минати само 10 000 кМ след слагане на газ , което е ужасно малко. За проверка настройката на газовата не ставаше, ще е след ремонта.
Имам клиенти, които искат замерване на клапаните преди слагане на газов инжекцион, за да се знае от къде се почва, ама тази кола сега я виждам за пръв път.
Поздрави
След реглажа, двигателя работи доста по- равномерно, беше на 3 цилиндъра. Минал е малко над 50 х.кМ след газификация. Не знаел за реглаж че трябва да се прави. Адаптации на газовата след реглажа ги гледах, доста добри.Втория случай беше Мазда Трибют 2.0 с компресия 4, 11, 12, 5 на двигателя и издухани изпускателни клапани. Ще се сваля глава, куриоза е, че е умряла след минати само 10 000 кМ след слагане на газ , което е ужасно малко. За проверка настройката на газовата не ставаше, ще е след ремонта.
Имам клиенти, които искат замерване на клапаните преди слагане на газов инжекцион, за да се знае от къде се почва, ама тази кола сега я виждам за пръв път.
Поздрави
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Мите, малко по горе имах конкретен въпрос към теб. Сигурно не си го видял, но съм сигурен, че може да дадеш едно хубаво обяснение!
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
- Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
- Местоположение: панагюрище
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Благодаря за отговора след реглажа на клапаните съм при тебе за настройка на газчицатаfordmaniac написа: ↑10 сеп 2017, 16:21Само в Мото Пфое съм намирал, а за размера, те толкова тънки май нямаха. Минимално мисля , че до 2.00 може да се сваля, после клапани и легла се сменят. Може с намаляне на височината на клапана, ама при изтъняло легло на клапана се намаля топлоотдаването към главата и умират бързо.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 536
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Един не знае за реглаж, а пък други искат замерване на клапани т.е. инициативата е от страна на клиента.Не трябва ли майстори и специалисти като Вас да препоръчват тази процедура, за да не се спекулира, че за един сервиз е по-изгодно да ремонтира глава вместо да проверява и регулира хлабини.fordmaniac написа: ↑10 сеп 2017, 16:53Пореден случай от седмицата, забележителна хлабина на изпускателен клапан ( C-Max '03 1.8 ):
klapani.jpg
След реглажа, двигателя работи доста по- равномерно, беше на 3 цилиндъра. Минал е малко над 50 х.кМ след газификация. Не знаел за реглаж че трябва да се прави. Адаптации на газовата след реглажа ги гледах, доста добри.
Втория случай беше Мазда Трибют 2.0 с компресия 4, 11, 12, 5 на двигателя и издухани изпускателни клапани. Ще се сваля глава, куриоза е, че е умряла след минати само 10 000 кМ след слагане на газ , което е ужасно малко. За проверка настройката на газовата не ставаше, ще е след ремонта.
Имам клиенти, които искат замерване на клапаните преди слагане на газов инжекцион, за да се знае от къде се почва, ама тази кола сега я виждам за пръв път.
Поздрави
Относно Маздата-така както е умряла след 10хил.км. на газ така може би щеше да умре след 15хил.км. на бензин и това говори само за неправилна поддръжка.
При кола която виждаш за пръв път и с неясна история може само да се предполага и няма как да си сигурен за конкретните причини за повреда.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1618
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)
Не разбрах за мен ли е
Всеки път това обяснявам, че е по-добре да се регулира клапани и да се поддържа колата, вместо да се кара с плавно влошаващи се параметри, като разход, вървене и накрая да се ремонтира глава.
fordmaniac написа: ↑08 юни 2017, 14:30Аз затова често повтарям препоръките за реглажа, че само пострадалите вярват, ама дано и други навреме спасят клапани и ремонт глави!
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
- Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
- Местоположение: панагюрище
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Честито повдигачи за клапани от Мото Пфое 60лв бройката ,някой ако знае по приемлива цена за снабдяване
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7254
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Те като чуят, че и за реглажа трябва да се плаща и решават да спестят някой друг лев- временно, после с лихвите....freeway написа: ↑11 сеп 2017, 22:40
Един не знае за реглаж, а пък други искат замерване на клапани т.е. инициативата е от страна на клиента.Не трябва ли майстори и специалисти като Вас да препоръчват тази процедура, за да не се спекулира, че за един сервиз е по-изгодно да ремонтира глава вместо да проверява и регулира хлабини.
Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1327
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Не е баш така. Ходих на майстор именно защото от тази тема научих, че моите клапани им се регулира хлабината. Майстора отворил капака на клапаните и:madboy написа: ↑13 сеп 2017, 17:27Те като чуят, че и за реглажа трябва да се плаща и решават да спестят някой друг лев- временно, после с лихвите....freeway написа: ↑11 сеп 2017, 22:40
Един не знае за реглаж, а пък други искат замерване на клапани т.е. инициативата е от страна на клиента.Не трябва ли майстори и специалисти като Вас да препоръчват тази процедура, за да не се спекулира, че за един сервиз е по-изгодно да ремонтира глава вместо да проверява и регулира хлабини.
- Ми тя или е с хидравлични повдигачи, или с чашки и пулове от долната страна и освен в Мото Пфое, другаде не знам къде могат да ти помогнат. Пуснах и тема дори, за да разбера как точно се регулира хлабината на моя двигател. Ми то се разглобявал половината двигател... Попитах и къде в Пловдив освен в Мото Пфое могат да ми свършат работа - отговор няма. Явно пловдивчани не си регулират хлабината на Фокусите, или пък всички са богаташи и ходят само в официалния сервиз на Мото Пфое.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13104
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Добре де, този твой така наречен майстор (сигурно не му знаеш името, та му викаш "майстор"), явно не знае как се регулират клапани, защото почти всички коли след 2000г са с чашки, поне успя ли да премери хлабините (те поне се мерят по стария начин)? Може да нямаш нужда от реглаж.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1327
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Знам му името, препоръча ми го моя работодател. Уж е завършил за механик, но явно не му се занимаваше. Не знам дали е мерил нещо, каза само, че двигатела си работи перфектно.
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
- Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
- Местоположение: панагюрище
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Оказа се че намирането на чашки ,пулове и там каквото и да е е по сложно от самия ремонт
-
- потребител
- Мнения: 536
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Както върви темата ще става още по- сложно.Пропоръките са такива, че всички ще се юрнем да проверяваме хлабини, майстори ще казват че има нужда от реглаж, а от МП само ще вдигат цените, което за тях е добре дошло(както и за всички по веригата).
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
- Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
- Местоположение: панагюрище
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Това за всички по веригата отдавна е измислено от Мото Пфое и инженерите от форд ,който не знае за нуждата от реглаж си кара до дупка ,който знае си регулира навреме технологията е измислена да има нужда от тези части и да се търсят
- ФордБългария
- потребител
- Мнения: 854
- Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: RE: Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)
fordmaniac написа:Не разбрах за мен ли еВсеки път това обяснявам, че е по-добре да се регулира клапани и да се поддържа колата, вместо да се кара с плавно влошаващи се параметри, като разход, вървене и накрая да се ремонтира глава.fordmaniac написа: ↑08 юни 2017, 14:30Аз затова често повтарям препоръките за реглажа, че само пострадалите вярват, ама дано и други навреме спасят клапани и ремонт глави!Може ли да напишеш каква е цената за реглажа на тези клапани ?
-
- потребител
- Мнения: 536
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Тема от 2011г., изпълнена със снимки и примери на прегорели клапани и никаква ориентировъчна или примерна цена за реглаж на тези клапани!
Лично на мен това ми звучи меко казано несериозно.
Лично на мен това ми звучи меко казано несериозно.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта